Mitä plussia ja miinuksia keksitte noille. Olisi nimittäin tarkoitus ostaa auto ja käytettyjä ranskiksia saisi todella edullisesti Toyotaan ja muihin japseihin verrattuna mutta arveluttaa niiden laatu. Onko Toyota niin ylivoimainen niihin verrattuna kuten vikatilastot osoittaa?
Japanilaiset vs. ranskalaiset autot
33
760
Vastaukset
- nipponisti.
Ranskikset ei ruostu,ymmärrät varmasti miksi.
- TOYOBE
Toyota on niin ylivoimainen,etten ymmärrä miksi muta merkkejä ylensä edes valmistetaan???
- molempi parempi
Pari suurinta eroa tulee heti mieleen.
- Ranskalaiset eivät ole niin herkkiä ruostumaan.
- Tiet tuntuvat olevan paljon paremmassa kunnossa ranskalaisilla.
Yleensäkin ajettavuus on parempi.
- Japseilla taas tekniikka on luotettavampaa., vaikka ero onkin kaventunut.
Euroautoilla on pitkälti samat Boscin sähköt ja yhteiset alihankkijat. Avensiksestakin löytyvät periranskalaiset Valeon umpiot, esimerkiksi.
Kunhan löytyisi auto, jossa olisi aito japsitekniikka europpalaisessa korissa, siinä vasta olisi auto.- ON SEMMOINEN
verso
- Kj12
Rättäri heiluu liikaa sivutuulessa.
Avensis ei heilu.- Oi niitä aikoja
Vähän huono vertaus. Rättärin valmistus lopetettiin melkein puoli vuosisataa sitten. Siihen aikaan minullakin oli pieni Corona, joka oli sekin aikamoinen luikertelija.
Käy kokeilemassa tuulisella motarilla C5:sta ja Avensista peräkkäin. Minä olen tuon tehnyt, mutta käy sinäkin, ja kerro havaintosi. - yks lysti
Oi niitä aikoja kirjoitti:
Vähän huono vertaus. Rättärin valmistus lopetettiin melkein puoli vuosisataa sitten. Siihen aikaan minullakin oli pieni Corona, joka oli sekin aikamoinen luikertelija.
Käy kokeilemassa tuulisella motarilla C5:sta ja Avensista peräkkäin. Minä olen tuon tehnyt, mutta käy sinäkin, ja kerro havaintosi.no olihan c5 ja ave tm 12/09 vertailussa aven sijoitus 3:s, c5 viimeinen et se siitä citroenin erinomaisista ajo-ominaisuuksista-ne ajat on ohi että esim. citikat antoivat muita paremman kyydin(pehmeämmän).
- osaan ihan ite
Tosiaan yllättävän paljon eroja eri testeissä. Esim. Tuulilasi taasen sai Avensiksen ajettavuuden täysin ala-arvoiseksi..
Minusta neuvo ajaa molemmilla peräkkäin on erittäin hyvä. Sen jälkeen voi ihan itse valita itseä miellyttävän ja jättää testit omaan arvoonsa. - öljyt ulos
peugeotilla ei tee mitään,naapurin pösö tyrkkäs viime talvena kaksi kertaa öljyt pihalle,eka kerran huollossa sanottiin että viimasuoja keulalle auttaa asiaa,eipä auttanu,toisella kerralla kun tyrkkäs öljyt ulos hajos koko kone,oli naapurin kaveri pikkasen kärmeissään,sano et oli viimone pösö hänelle,auto oli vajaa neljä vuotta vanha.
- mihin on uskomine
Jos kaverisi pösö oli vajaa 4v ja viimasuojakin paikallaan, niin kyllä takuun/ kuluttajasuojan pitäisi korvata.
On se kummallista, että aina se on "kaverin" auto, jolle noin käy...
Itsellä sekä japanilaisia, että PSA vehkeitä. Molemmista todella pitkä kokemus. Öljyt pysynyt aina sisällä... kaikissa merkeissä.
- Kokemusta on
Minulla on kokemusta useammasta Citikasta, Pösöstä ja Tojosta mutta ei yhdestäkään Renaultista joten kommenttini ei koske Renaulteja.
Ranskalaiset:
käytettynä Suomessa edullinen
tyylikäs ulkoa ja sisältä
hyvät ajo-ominaisuudet
kunnolliset penkit
erittäin hyvä ruosteenesto
jämäkkä kori
persoonallisuus
- joissain malleissa luotettavuusongelmia
Toyota
Japanissa tehdyt mallit luotettavia
- heikot ajo-ominaisuudet
- ruosteongelmia
- huonot penkit
- persoonattomuus
- käytettynä Suomessa kallis
- löysä kori
- pienet jarruttoman peräkärryn sallitut painot - pbhgoäb'pl
Tuohon voisi lisätä vielä
Toyota: erittäin arvostettu Suomessa ja maailmalla joten erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo
Ranskalaiset: erittäin epäluotettavassa maineessa joten jälleenmyyntiarvo surkea - ja vielä lisää
faktaa käytetyn Toyotan ostajat vähän höyniä, maksavat vanhasta romusta lähes uuden hinnan ( helppo vedättää ) Olen itsekin muutaman Toyotan pökiöille myynyt ja nauranut kunnon röhönaurut.
- kukahan höynä olikaa
totta tarinassasi oli puolet ,,,ehkä olet muutaman toyotan myynyt ,mutta jätit mainitsematta sen että myymättä jäi kaikki ranskikset sillä niitä ei todellakaan muut huoli kuin patonki pojat-siitä seuraa ylivoimaisesti markkinoitten huonoiten arvonsa säilyttävät autot ja luvattoman paljon lapsellisia vikoja jota ei todellakaan uskoisi olevan-mikä huvttavinta niin vuodesta toiseen samat viat esim . peugeot jo 80 -luvulla heittivät öljyt pakkasella pihalle ja maahantuoja joka vuosi sanoi että ei enää ole uusissa samaa ongelmaa ja ainakin 406 pökötissä oli ihan samaa ongelmaa-surkuhupaisa auto ja siitä seuraava malli on suorastaan surullinen(407) koko etupään pyöränripustus kevoton 2000 luvun autoihin.uusin autobildin käytettyjen artikkelissa 407 nimettiin surunautoksi-aika osuvasti.
- Auris´
kukahan höynä olikaa kirjoitti:
totta tarinassasi oli puolet ,,,ehkä olet muutaman toyotan myynyt ,mutta jätit mainitsematta sen että myymättä jäi kaikki ranskikset sillä niitä ei todellakaan muut huoli kuin patonki pojat-siitä seuraa ylivoimaisesti markkinoitten huonoiten arvonsa säilyttävät autot ja luvattoman paljon lapsellisia vikoja jota ei todellakaan uskoisi olevan-mikä huvttavinta niin vuodesta toiseen samat viat esim . peugeot jo 80 -luvulla heittivät öljyt pakkasella pihalle ja maahantuoja joka vuosi sanoi että ei enää ole uusissa samaa ongelmaa ja ainakin 406 pökötissä oli ihan samaa ongelmaa-surkuhupaisa auto ja siitä seuraava malli on suorastaan surullinen(407) koko etupään pyöränripustus kevoton 2000 luvun autoihin.uusin autobildin käytettyjen artikkelissa 407 nimettiin surunautoksi-aika osuvasti.
Yksi ongelma Pösöissä oli ainakin koko 90-luvun ajoittain jumittavat ja päällä laahaavat etujarrut. Mulla oli aikoinan 306:n, ja kuskin puoleinen etujarru laahasi päällä ajoittain niin, että joutui p ysähtymään tienlaitaan ja antaa jarrujen jäähtyä muutama minuutti, että pääsi jatkamaan matkaa. Koko takuuajan vikaa tutkittiin, eikä mitään löytynyt. Mutta annas olla kun takuuaika oli ummessa ja tuli 60 tkm huolto, niin sitten sanottiin että jarruremontti edessä ja jarrulevyt menee uusiksi. Samaa vikaa oli myös 106:ssa. Mahtaakohan samaa ongelmaa esiintyä nykyään??
- psa ja tojo on
kuitenkin PSA:lla vuosi 2010 oli myynniltään kaikkien aikojen paras.
Kyllä niitä ranskalaisiakin autoja hyvin myydään.
Öljyjutut jätän omaan arvoonsa.- voi ei
Mitä ihmettä te tojo terot ja baskeri pellet vertaatte niitä halpoja tusina rimpula autojanne.Ihan sama kumman ostatte, saatte varmasti auton jollaisia puskee joka paikassa vastaan. Aivan säälittää kun luettelette noita autojenne vikoja ja ominaisuuksia ja sitten sanotte että mikä rimpula muka kestää parhaiten. Ostakaa Jenkki auto niin ei tartte vuodattaa kyyneliä konepelti pystyssä, vaan saa ajella kunnon autolla ja nauraa muille piippi autoille. Itellä on nyt kolmas Jenkki ja ei näille ole tarvinnu kun antaa kovaa ajoa ja kavereilla Japsi ja euro autot on kyllä useasti pajalla. Eli stakaa kerrankin kunnon auto.
- pösö oli tojo on
niin meinaakko että noi pökötin öljyn "ulos" heitot on puppua-ei todellakaan ole sillä itse olen sen 3:ssa peugeotissa todennut-eikä ole sitten mitenkään huollon puutteesta autot kärsineet ,autot ovat olleet maksimissaan 3v vanhoja ja alle 100tkm ajettuja.
- 192011122
voi ei kirjoitti:
Mitä ihmettä te tojo terot ja baskeri pellet vertaatte niitä halpoja tusina rimpula autojanne.Ihan sama kumman ostatte, saatte varmasti auton jollaisia puskee joka paikassa vastaan. Aivan säälittää kun luettelette noita autojenne vikoja ja ominaisuuksia ja sitten sanotte että mikä rimpula muka kestää parhaiten. Ostakaa Jenkki auto niin ei tartte vuodattaa kyyneliä konepelti pystyssä, vaan saa ajella kunnon autolla ja nauraa muille piippi autoille. Itellä on nyt kolmas Jenkki ja ei näille ole tarvinnu kun antaa kovaa ajoa ja kavereilla Japsi ja euro autot on kyllä useasti pajalla. Eli stakaa kerrankin kunnon auto.
Japsiautot eivät TODELLAKAAN ole useasti pajalla, joten älä puhu paskaa jenkkifriikki.
- tosi on tosi
192011122 kirjoitti:
Japsiautot eivät TODELLAKAAN ole useasti pajalla, joten älä puhu paskaa jenkkifriikki.
Ainakin Toyota käy minulla öljynvaihdon ja huollon takia kaksi kertaa vuodessa pajalla. Ja kerran vielä takaisinkutsun takia.
- 20+1+?
pösö oli tojo on kirjoitti:
niin meinaakko että noi pökötin öljyn "ulos" heitot on puppua-ei todellakaan ole sillä itse olen sen 3:ssa peugeotissa todennut-eikä ole sitten mitenkään huollon puutteesta autot kärsineet ,autot ovat olleet maksimissaan 3v vanhoja ja alle 100tkm ajettuja.
jos huohotin on asialliosesti korjattu asentamalla sinne vastus, niin ihmettelen kyllä. Itsellä ollut ja on vastaavalla koneella autoja. Ei ongelmia. Uskot eli et.
Viime ja edellistalven pakkasilla kyllä vaivaa esiintyi usealla merkillä.
- Toyterö
Itselläni ei ole omakohtasita kokemusta kuin parista Camrystä. Niitä ei ole tarvinnut korjailla. 20 vuotiaallakin Camrylläkin pääsee aina sen 100 000 km eteenpäin jos muistaa tankkailla. Ostamiini Camryihin vaihdatin aina ensin jakopään ja pakoputken uusin itse. Muutapa niissä ei ole ollutkaan. Nyt on 2,0 GLi. Ei paljon häikäise mutta hyvin pelaa ja kaikki varusteet mitä autoon on tehty toimii edelleen.
- varma camry
Täällä yli 24 v. 2.0 Gli Camry ja taas meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia. Ajettu 400 tonnia ja vikoja ei ole ollut. Vain kuluvia osia vaihdettu kuten jarrupaloja ja kenkiä. Voiko luotettavampaa automallia ollakaan? Ei ainakaan mulla ole ennen ollut. Tankkaa vaan ja vaihtaa öljyt ja aina vaan pelaa. Korissakaan ei ole ollut pahoja ruostumisia. Pikku reiät helppo hitsata migillä.
Ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa oli aina jotain värkkäämistä vähän väliä. Ei enää sitä lajia kiitos. - Tojo-Köle
varma camry kirjoitti:
Täällä yli 24 v. 2.0 Gli Camry ja taas meni katsastuksesta läpi ilman huomautuksia. Ajettu 400 tonnia ja vikoja ei ole ollut. Vain kuluvia osia vaihdettu kuten jarrupaloja ja kenkiä. Voiko luotettavampaa automallia ollakaan? Ei ainakaan mulla ole ennen ollut. Tankkaa vaan ja vaihtaa öljyt ja aina vaan pelaa. Korissakaan ei ole ollut pahoja ruostumisia. Pikku reiät helppo hitsata migillä.
Ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa oli aina jotain värkkäämistä vähän väliä. Ei enää sitä lajia kiitos.Camry on "vahvistettu painos" Carinasta. -kun vertaa samanikäistä Carinaa ja Camryä, -ei niissä suuria eroja ole. Toki 400tkm jälkeen Camry isompikoneisena alkaa näyttää vahvemmalta.....
- TypeRrr
Vai pikku reikiä joo teillä vissiin ne mitä oon nähny on ollu läpimätii.
- Toyotat ruostuu.
Ranskalaiset autot ovat tehty eurooppalaisten mittapuiden mukaan niin ergonomian kuin turvallisuuden puolesta. Lisäksi ajomukavuus on ihan eriluokkaa kuin keskimääräisessä japanilaisessa. Plussaa tietenkin on se, että ranskalaiset eivät ruostu toisin kuin esimerkiksi Toyotat, jotka viimeisten tutkimusten mukaan ovat markkinoiden heikoimmin ruostesuojattuja. Ne siis ruostuvat käsiin jo 6-7 vuoden jälkeen. Toyotan vahvoina puolina voi pitää yksinkertaista tekniikkaa, mikä on halpaa korjata. Toyota on tyypillinen bulkki-auto. Tällä hetkellä en omista Toyotaa, en myöskään ranskalaista, joten voin sanoa tämän varsin puolueettomasti entisenä Toyotan omistajana.
- Hinnan muodostuksen
syitä soppii pohtia. Ehkäpä sieltä ne vastaukset löytyvät..
- Hinnan muodostus
Jos pelkkää hinnan muodostusta tutkii, niin kannattaa miettiä minkä ostaa. Uusi Toyota voi olla hyvä ostos, jos sen ostaa uutena ja hävittää 3 -4 vuoden jälkeen. Kolme vuotiaan Toyotat ovat mielestäni täysin ylihinnoiteltuja. Toyota pitää hyvin hintansa 1-5- vuotta. jonka jälkeen hinnan lasku onkin roimaa. Käytettyjen autojen hinta eri merkeissä tippuu eritavoin. On totta, että uudehkot ranskalaiset pudottavat hintaansa nopeasti, toisaalta käytetyn auton ostaja voi saada todella edullisesti hyvin pidetyn ranskalaisen, jonka arvo ei sitten 3-4- vuoden jälkeen putoakkaan niin kovin. Toisaalta voidaan miettiä onko järkeä ostaa ylihinnoiteltu Toyota, joka ei keskimäärin ole juuri sen laadukkaampi, ajettavuus heikompi, ja jonka hinta tulee tippumaan 5. käyttövuoden jälkeen melko vauhdikkaasti.
- SX500Turbox8GTRS
Ranskalaiset:
hyviä ajaa
hiljaisia
hyviä matka-autoja
hyvä korroosionkesto
mukavia
- hitaita lämpiämään talvella
- paljon vuoto- ja sähkövikoja
- suuri huollontarve
- kallis ylläpitää
- huono jälleenmyyntiarvo
Japanilaiset:
hyvä jälleenmyyntiarvo
kestävä
edullinen ylläpitää
tehokas
talvella lämmin
- huonommat ajo-ominaisuudet,kuin kilpailijoilla
- meluisa (tosin ei kaikki mallit)
- vakiona huono korroosiosuojaus
- suuntavakaudessa toivomisen varaa
- Bensiinimallien kulutus- Makuasioita sanoi...
Eipä tuokaan lista tunnu oikein osuvan kohdalleen, Ainakaan omalla C5:llani.
Alku menee ihan oikein, mutta tämä lämpenee nopeasti, ja on tosi lämmin. Vuodot ja sähköviatkin ovat olleet tarustoa, eikä huollon tarvekaan ole ollut suuri.
Kyllähän tämän vakuutukset ja verot ovat aika kalliit, ja automaatille bensakin maistuu, mutta ei se ero muihin samanlaisiin niin kovin suuri ole. Jälleenmyyntiarvo on mitä on. Ostin tämän kolme vuotta sitten kolmivuotiaana puoleen hintaan uudesta. Veikkaan, että ostamalla saman ikäisen Avensiksen, jotka muuten maksoivat ostamisen aikoihin noin 6.000 enemmän, olisin menettänyt samassa ajassa vähintään yhtä paljon euroja. Hintaero on tasoittunut huomattavasti. - eitojomään
Makuasioita sanoi... kirjoitti:
Eipä tuokaan lista tunnu oikein osuvan kohdalleen, Ainakaan omalla C5:llani.
Alku menee ihan oikein, mutta tämä lämpenee nopeasti, ja on tosi lämmin. Vuodot ja sähköviatkin ovat olleet tarustoa, eikä huollon tarvekaan ole ollut suuri.
Kyllähän tämän vakuutukset ja verot ovat aika kalliit, ja automaatille bensakin maistuu, mutta ei se ero muihin samanlaisiin niin kovin suuri ole. Jälleenmyyntiarvo on mitä on. Ostin tämän kolme vuotta sitten kolmivuotiaana puoleen hintaan uudesta. Veikkaan, että ostamalla saman ikäisen Avensiksen, jotka muuten maksoivat ostamisen aikoihin noin 6.000 enemmän, olisin menettänyt samassa ajassa vähintään yhtä paljon euroja. Hintaero on tasoittunut huomattavasti.Ei sillä ole juuri väliä millainen joku yksilö on. Tai edes mikäon todellinen yleinenkään laatutaso. Mutta jos maine on sellainen ostajien keskuudessa ettei kukaan täysilahjainen osta merkkiä käytettynä riesakseen, on vaihtotilanteessa huumori kovilla. Sukulaiselle kävi erään italomerkin kanssa sillä viisiin ettei sitä keskikokoisessa kaupungissa kukaan kelpuuttanut vaihdokiksi, olisi pitänyt dumpata polkuhintaan jopparille. Eikä mainetta ole omiaan lisäämään sekään että on totta että firmojen liisaripolitiikoissa on kielletty ranskalaismerkkien ottamista.
Harva meistä on niin äveriäs porho ettei vaihtoauto ole merkittävässä roolissa kun uuden auton rahoitusta kasataan. Siksi mm. itse luovuin C5 haikailusta vaikka siitä koeajossa tykkäsin. En muuten ostanut tojoakaan.
- Juuuunouuu
Ranskalaisessa on parempi suorituskyky!
Bugatti made in France. ; ) - asiaton ketju
kyllä perkele muita merkkejä täällä saa haukkua muttei kertoa totuutta Tojon nykylaadusta, olette te todella surkeita säälittäviä PELLEJÄ!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349