Toimiiko neliveto (ongelmitta)? Onko tyyppivikoja? Suunnittelemme perheen toiseksi autoksi 4-vetoa automaatilla ja bensakoneella. Bemussa ilmeisesti 2,5 ja 3-litraiset ihan riittävän tehoisia?
X3 Aut. vm 04 - 08 kokemuksia?
4
9193
Vastaukset
- all-wheel-drive
taitaa olla paska auto... vastaamattomuudesta päätelleen. kiitos.
- äks3
Eipä ole näkynyt paljon keskustelua edes bemmifoorumissa x3:sta. Just hankin dieselin käsihämmentimellä, joten ihan ei speksit osu..
Mutta, kyseessähän on jatkuva neliveto ja besnakone & tomaatti = kova kulutus ainakin kaupunkiajossa. Voimaa on varmasti ihan riittävästi ja nelikko vakauttaa kummasti ajoa.
Ajettavuudeltaan on hieman pintakova, mutta ei huoju samalla lailla kuin "oikeat" maasturit. Itseasiassa täysin henkilöautomainen ajettava. Nelivetohan on mukautuva eli veto muuttuu etu-ja taka-akselin välillä automaattisesti. Perusveto on 40 edessä ja 60 takana.
Tyyppivikoina dieseleissä on "läppävika", mutta niitä ei bensakoneisiin ole laitettu. Jos autossa on panoraamakattoluukku, niissä on ollut kiskovikoja eli ei meinaa mennä kiinni.- Mr. X
Ei ole kokemuksia automaatista, mutta manuaalilovisella 2.5i:llä tullut ajeltua muutaman vuoden. Neliveto on toiminut mainiosti ja talvikeleillä ajelu on vaivatonta. Jousitus on tosiaankin pintakova mutta muutoin ajettavuus on hyvä. Omassa panoraamakatossa ei ole ollut mitään ongelmia, eikä muutenkaan mitään murheita. Polttoainetta kuluu kaupunkiajossa yli 10 l, maantiellä tasaisessa ajossa pääsee vähemmällä, mutta kutoskonetta on kuitenkin mukava kuunnella. Näitä on Suomessa myyty tosi vähän, joten ei ihme ettei keskusteluita löydy. Esim. jenkeistä löytyy näitä tosi paljon ja bimmerfest.com:sta löytyy paljon keskusteluita.
- x3
Olen kokeillut kolmelitraista bensa-x3:sta automaattilootalla ja ihan hyvältä se tuntui. Bensaa tosin paloi melkoista kyytiä. Omistan kuitenkin itse kolmilitraisen diesel-x3:sen automaattiaskilla ja siitä on kokemusta kolmen vuoden ajalta eli noin 100 tkm:lta.
Tuosta jousituksen pintakovuudesta olikin jo pari mainintaa, mutta meno mukavoituu vauhdin kasvaessa ilman, että jämäkkyys siitä kärsisi. Kelillä ei ole juurikaan vaikutusta ajomukavuuteen/-ominaisuuksiin. Auto myös lämpenee sisältä nopeasti, kovillakin pakkasilla. Keskikulutus dieselillä on ollut n.8 litraa vuositasolla.
Auto on kaupungissa hyvin näppärä hyvän näkyvyyden ja kompaktin kokonsa vuoksi. Sitä pyörittelee kadunkulmissa ja parkkihalleissa ihan mielikseen. Parkkitutkia kuitenkin suosittelen, vaikka auton kulmat ovat aika hyvin arvioitavissa.
Auton luotettavuutta olen arvostanut kovasti. Normaalihuoltojen (reilun 30 tkm välein) lisäksi ei minulla ole ollut asiaa huoltohallille. Ja huollot ovat olleet hyvinkin kohtuuhintaiset.
Tilat ovat olleet meidän perheelle (3 henkeä koira) hyvinkin riittävät. Auto ei ole matkustamon osalta kovin pitkä ja joskus on eteen tullut tilanteita, että vaikka takapenkin selkänoja on ollut kaadettuna, ei kuljetettava tavara ole suosiolla mukaan mahtunut. Omistin aikoinaan isohkon farmarin ja samaa ongelmaa ei sen kanssa tullut koskaan.
Vaikea tähän on keksiä mitään kovin negatiivista sanottavaa. Erityisen komeahan x3 ei ole, mutta mikäpä noista city-maastureista olisi? Minun mielestä ei mikään. Mutta tätä autoa en minä (ja tuskin kukaan muukaan) ole ostanut ulkonäön vuoksi. Rumat ne autoillaan koreiloo. Ne on muut asiat, jotka ratkaisevat auton valinnan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733