Paras pianisti ?

pianissimo*

Kuka on tähän mennessä ollut mielestänne paras pianisti joka tapsaa on konserteissa säestänyt ?
A) Tessa Virta
B) Jouni Somero
C) Pertti Rasilainen
D) Mikko Helenius
E) Joku muu. Kuka ?

15

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KasOksaVärähtää

      Jos kysymys olisi asetettu laveammin, vastaus olisi ollut Kaj Kuittinen. Konserteissa Lasse Hirvi nousee korkealle. Tosin muistikuvani on yli 20 vuoden takainen.

    • no ei todella

      Kaj Kuittinenhan on vanha juoppo ! Keikoillakin välillä kännissä.

    • Mä en kyllä osaa nimetä parasta. Kaikki edellä mainitut ( myös nim.merk. "KasOksaVärähtää" mainitsemat ja ite lisäisin vielä myös mm. Pentti Kotirannan ja Heikki Elon ) ovat ihan loistoluokan pianisteja. Ei Tapsa säestäjäkseen mitään rupumuusikkoa kelpuuttaisikaan oli kyse sitten esim. lava-/festarikeikasta, viihdekonsertista tai yksinlaulukonsertista.

      • Itse asiantuntija

        Millähän asiantuntemuksella sinä Justiinax arvostelet pianisteja? Mikä on oma musiikillinen koulutuksesi, että osaat näin hyvin arvostella? Tapani Kansan konserteissa säestäjät ja muusikot ovat olleet aina parempia kuin itse laulaja. Tapani Kansa on vain keskinkertainen laulaja, vaikka itse muuta luulee.


      • Itse asiantuntija kirjoitti:

        Millähän asiantuntemuksella sinä Justiinax arvostelet pianisteja? Mikä on oma musiikillinen koulutuksesi, että osaat näin hyvin arvostella? Tapani Kansan konserteissa säestäjät ja muusikot ovat olleet aina parempia kuin itse laulaja. Tapani Kansa on vain keskinkertainen laulaja, vaikka itse muuta luulee.

        No ei mulla ole mitään musiikillista koulutusta, mut kyllä mä nyt sen pystyn kuulemaan ,että kuka osaa soittaa hyvin jotain istrumenttia ja kuka laulaa.
        Ja toi nyt on ihan potaskaa, että säestäjät konserteissa olis olleet muka aina Tapsaa parempia . Tapsa on musiikillisesti hyvin lahjakas ja sillä on näkemystä, innovatiivisuutta, hyvä sävelkorva ja osaa ite kertoa miten haluaa itseään säestettävän. Kaikki ei osaa.


    • Itse asiantuntija

      Musiikki on kyllä ihme alue! Kaikki ovat suuria asiantuntijoita vaikka ei ole mitään käsitystä mistään.

      • ihanata!

        Upeintahan se on
        silloin, kun Tapsa itse soittaa pianoa. Suurta taidetta!


      • Tai täyspölvästi

        ...mikä toteamus pätee myös sinuun todella hyvin...


    • Purppuran punainen

      Jouni Somero. Ainut tuosta luettelostya joka on esiintynyt myös soolopianistina sekä tehnyt levyjä.Wikipediassa oli että hän on tehnyt noin 60 levytystä...

    • Helka-neiti rulez!

      Vastaus on E: Helga Hynninen.
      Kerrankin pianisti samaa korkeaa tasoa kuin Liinilän Tapsuliini!!! :D

      • pinsio

        Ilman muuta George De Godzinsky konserteissa ja Kaj Kuittinen tanssi- ja muilla keikoilla.


    • Samaa mieltä

      Suomessa ei tänäpäivänä ole George De Godzinskyn tasoista pianistia/säveltäjää/sovittajaa.

    • Annu.

      Se jonka hermo on kestänyt "maestroa" parhaiten ;D

    • Mr Botne

      Tessa Virta on ehdoton ykkönen, lisäksi ainoa joka on tehnyt omaa uraa solistina ja säveltäjänä. www.tessavirta.net

    • kaitsu :)

      Kaj Kuittinen...muut ei sitten ookaan oikeen olleet erinomaisa, hyviä kylläkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe