Kenen vastuu lumituhoissa?

??

Meiltä löytyy talon rakennuksen jälkeen rakennetut valokatetut terassit paritaloyhtiöstä. Ostimme asunnon vuosi sitten jolloin lumentippumisen jäljiltä meni katteet rikki. Vaihdoimme ne omaan piikkiin uusiin. Nyt tuli koko kate lumien mukana alas. Taannoin huomasimme myös naapuritalossa (sama yhtiö) olevan lumiesteet terassin puolella, vaan eipä ole meidän katollamme.
Eli maksamme itse uuden terassin katteineen kaikkineen siis, vaikka tämä tapaus olisi ollut estettävissä lumiesteillä jotka löytyy naapurista vaan ei meiltä?
Onko lumiesteetkin asukkaan vastuulla? Kiinteistöhuollosta vastaa asukkaat.
Kyllä meinaan kismittää että maksoimme jo vuosi sitten itsemme kipeiksi uusien katteiden takia ja sama sonta olisi taas edessä.
Tällä kokemuksella en missään nimessä suosittele valokatteita, vaikka ne hyvin hoidettuna ja oikein rakennettuna ovatki varsin näyttäviä ja käytännöllisiäkin.

4

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1899

Ota yhteys taloyhtiönne isännöitsijään tai sen puuttuessa taloyhtiön hallitukseen. Yleensä vastuu kuuluu kattotyöt tilanneelle taholle tai urakoitsijalle, joka työn on tehnyt. Lopputarkastuksen puuttuessa tämän kaltaiset virheet pääsevät syntymään ja jos ei itse ymmärrä talotekniikasta mitään, niin ainakin voi verrata naapuritaloon niin kuin jo teitkin.

Jos sinulla on kuitit tallella vanhoista katekorjausvahingoista, niin voit niiden pohjalta esittää korvausvaateen taloyhtiölle. Tee kirjallisena ja ota kopiot siihen mukaan kuiteista, niin selviät vähemmällä paasaamisella ja asiasi lähtee eteenpäin. Jos löytyy kuvia vanhasta ja nykyisestä vahingosta, niin aina parempi.

• ....,,,,

Jos teillä on asiansa osaava hallitus, kuten meillä on, ei taloyhtiöllä ole mitään tekemistä asian kanssa. Meillä vaaditaan katteen rakentamisluvan myöntämisen yhteydessä osakkeenomistajalta sitoumus katteen ylläpitoon ja siihen, että hänen osakeensa vastaavat myös katteen mahdollisista rakennukselle aiheuttamista vahingoista.

Hall.pj.

• ??

Kiitos vaustauksista!!
      Otamme asia esille pian järjestettävässä hallituksenkokouksessa.

• AkkaJoku

Paritaloyhtiön hallitus .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe