Elisa Vahti ja ympäristön kuvaaminen?

Penanen

Hola!

Elisa Vahtia mainostetaan mm. sillä, että voit tarkistaa etukäteen vapaat parkkipaikat ja seurailla kotoasi mökkisi järvimaisemaa. Esittelykuvassa näkyy, kuinka joku soutelee järvellä.

Olen luullut, että vain omaa kotiaan ja pihapiiriään saa kuvata. Olenko luullut väärin? En oikein osaa kuvitella, mihin kohtaan järveä voisi laittaa kyltin "Tallentava kameravalvonta".

7

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen käyttäjä

No hyvä mainostaa kun tuollainen on todellakin laitonta. Mutta oletko joskus kuullut että Elisa mainostaisi rehellisesti palveluitaan. Varoittaisin kyllä jokaista puuttumasta Elisan palveluihin koska niistä ei ole parhaimmillaankaan tullut muuta kuin pettymyksiä ja aiheettomia laskuja. Laittomalla kuvaamisella saattaa tulla jopa rikossyyte!

• ddtjaarse

Jaa, vai niin. Mun koneelta näkyy webbikameroita live kuvalla toreilta ja kaduilta lähes joka kaupungissa, kaikki laittomia ?. Myös kauppakeskuksista näkee livekuvaa kaikkine asiakkaineen, nekin laittomia ?

• Penanen

En ole lakialan asiantuntija, mutta käsittääkseni noissa ns. julkisissa tiloissa on jossain kohtaa tieto "Alueella tallentava kameravalvonta".

Omakoti- ja mökkialueilla toisten käyttämien tilojen "valvonta" kameralla on käsittääkseni kiellettyä. Ja kuten ihmettelin, niin "mihin kohtaan järveä voisi laittaa kyltin "Tallentava kameravalvonta"."

Toivottavasti joku, joka tietää asianlaidan varmasti, vastaa tähän pikkuseikan ihmettelyyni.

• -------
      • Penanen

Kiitos kaiken kattavasta linkistä. Nyt tiedän.

Olen ollut liiankin varovainen omien liikuteltavien ip-kameroideni osalta ja rajannut liikuteltavuuden kodin sisälle ja omaan pihaan. Tuon tekstin mukaan on siis mahdollista katsella esim. yhtiömme parkkipaikkaa, sillä sinne on vapaa pääsy.

Kiitos vielä kerran.

• mä vaan 2

Kotirauhan suojaamia (jonkin tulkinnan mukaan omiakaan *) ei saa katsella millään teknisellä laitteella. Kiikari/kaukoputki,kamera.

Joku aika sitten virkatehtävissä sikailleet ja mokailleet poliisit nostivat salakatselu syytteen kun asukas meni tekevään kotikäynnillä asiattomisti ja lain vastaisesti käyttäytyneitä poliiseita valtuksen ja antoi OMASSA kodissa olevan valvontakamera kuvat todisteiksi poliisien rötöksistä.

Poliisit olivat vakaasta sitä mieltä että vieraan ihmisen kotirauha suojaa heitä kun he tunkeutuvat tämän kotiin.

• näin se menee

Sinne minne voi vapaasti katsella, sinne voi myös kameran suunnata. Esim naapuritalon asunto ei ole tällainen kohde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe