Kädet
niin pienet
niin hellät
kasvot kohti
Taivaanurkua
nämä säveleiden
tunteidenpalot
sielujenaaltojen
tulvapadot virtaamaan
Taivaan
Maankehtoon
kuin maailmaansa keinuttaen
niin pieni
viaton sykkivä sydän
niin pieni sielujentanner
niin syvä kosketus
tämän tähtikartaston
korkeammalla laella
loistaa läpi
valkean lumen ja jään
sulauttaen
sylit toisiinsa
Koskettaen puhtaudellaan
sinne
minne eniten sattuu
nämä elämänkaareutuvat
taipaleet
ihmisiäksi
maailmanturuille elämään
tämän
lapsen kasvoilla
lepää koko maailman
Toivo !
Toivo
6
127
Vastaukset
- Liona32-
Tästä tuli mieleen eräs runo jonka nimi on vapaasti käännetynä, onnen minuutti (Lyckans minut) Tämä runosi oli herkän kauniisti ja koskevasti kirjoitettu. Lauseiden valinta oli kertakaikkiaan hienoa, tämän runon tulen lukemaan useamman kerran.
Kiitos lukuhetkestä Dolan!Sanotaanko että jos sanomalla/runolla on omakohtaista kantopinta-alaa,niin tekstin voi saada koskettavammaksi että millä tuntein voi runoaan/tunnettaan kuljettaa - itsestään lukijalle.
Tunnen mielihyvää siitä jos runoni saa että kestää useammankin luku kerran osakseen kuin myös antaen ns.siivet omille tulkinnoille.
Kiitos Sinulle Liona kommentistasi,oli ilo saada se lukea !
Kiitos ihanasta lukunautinosta
jonka runosi mukana sain matkata
sen sinä Dolan osaat. :)Sinä harras lukijani - Kiitos !
Sanotaan että hyvä runo,musiikki ymv.jotka antavat henkistä nautintoa aikaiseksi,osoittaa sen että " on tavoittanut " vastakauin -
hyvästä/syvästäkin tunteesta tuottaa/kokea mielihyvää.
Syvän tunteen kohtaaminen on ikäänkuin portti itsestään toiseen,joka koskettaa hyvyydellään tunteiden eri kieliä.
Lämpimästi Kiitän Margi !
- Kauris-62
Kiitos dolan tästä! Kauniita sanoja...niin kovin kauniita.
Olen useaan otteeseen sanonut mm.täälläkin että : Elämä on kuin runoa että myös päinvastoin.
Se voi olla sen hetkistä faktaa tai fiktiota,vaikkapa juuri sen hetkisistä tunteista,siitä mitä itsessään kokee.
Totuus voi olla kaunista totta tai myös karua satuttavuudellaan.
Vaarana sanallisessa kauneudessaan piilee vuosikymmeniä sitten erään kriitikon sana "sanapöhö",jos liiaksi asettaa itsensä kauneuden alttarille.
Kiitos Sinulle Kauris että oli kiva tässä näin tavata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 125906
- 94771
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504
