VAROKAA IKEA-keittiöitä

Asennusvammainen

Meninpä sitten halpaan ja hankin edullisen Ikea-keittiön... Kannattaa katsoa ihan oikeasti, mitä se 25-takuu pitää sisällään ja tuleeko se enää asennettuna kovinkaan halvaksi.
Tarviketoimituksesta puuttui osia, eikä puuttuvia meinannut saada millään. Keittiökaapinovien pinnotus oli valmiiksi viallinen..(irtoili) oli kuulemma itse vahingoitettu. Nyt ollut paikallaan 5 kk, rungot mätänee (Ei kosteudenkestäviä, edes tiskipöydän kohdalla)
Loppulaskelma...kotimaisen keittiön olisi saanut kaiken suhaamisen jälkeen halvemmalla (Ja olisi joku suomalainen saanut töitä) Takuu olisi suomalaisessa tod.näk sujunut kivuttomammin.
Ikeasta hilseilee ovet, runko mätänee ja takuu ei kata (Olisi pitänyt lukea, että 25vee takuu sisältää liki pelkästään kohtia joilla takuu raukeaa. 25v takuu on parhaiten voimassa jos tuote on paketissa ja kokoamattomana Ikean myymälässä!)
Mainokseen viitaten ja omista kokemuksista ammenraen kysyn... Onko joku koittanut rikkoa kookospähkinää Ikean kaapinovella???
Ennen ostoa LUE hyvin takuu- ja kuljetus-, sekä asennusehdot!!! Kehoita myyjää rikkomaan mallikeittiössä pähkinä kaapinovella. Kysy valmistusmaa ja materiaalin kotimaa. Mieti haluatko tukea ruotsalaista veropakolaista, vai ostaa laatua kotimaasta...
Nyt olen metsästämässä uutta keittiötä...valmistaja on vielä iso kysymysmerkki, mutta tiedän sen, ettei se tule olemaan IKEA!

11

2843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

Saunaako sen asensit?

Mulla on ollut talvet kylmillään olevalla kesämökillä IKEA:n keittiö melkein 10 vuotta ja on kuin uusi.

• Suosittelen!

Pari vuotta sitten suunnittelin ikean ohjelmalla keittiörempan.Kaupassa vielä tarkastettiin että kaikki ok.Tavara tuli ajoissa kotipihalle.Ja kasauksessa ei ollut muuta kuin tarkkaa ohjeitten ja koodien seurantaa.Kaikki toimineet hyvin.Tukevat rungot,ovet ja laatikot pelaa.Ei valittamista!

• Ohhohhoijaa :)

Kylläpä on omituista. Meillä Ikean kaapit olleet monta vuotta. Asennus oli helppoa, tehtiin itse. Kaikki osat tuli kerralla (yksi kaapinpääty liikaakin :)). Ja uusia en aio hankkia pitkään aikaan , kun nää on vieläkin mun mielestä nappivalinta.

• Hinta = Laatu

Harvemmin keittiökalusteiden rungot ovat erityisen veden kestäviä ja sama koskee myös ovia sekä tasojakin (esim. öljytty puutaso). Yleensä rungot on reunanauhoitettua melamiinia (pinnoitettu lastulevy), ainakin halvemmissa. Jos on haluja ja varaa maksaa, kyllähän rungot saa teetettyä vaikka rosterista ja laminaattikin kestää aika hyvin kosteutta.

• Lastulevy ei kestä kosteutta, mutta kyllä ainakin meillä keittiö rakennettiin siten, ettei pitäisi sitä kosteutta lastulevyyn mistään päästä. Kaappien rungot ovat tukevat oloisia, ovet hilseilevät kun jättää pihalle sateeseen (ainakin meillä, :D).

Kasaaminen maksoi muutaman tunnin oma työtä. Vaikein operaatio oli saada hanan läpivienti tiskipöytään, vaikka siihenkin oli työkalu mukana... Ei sekään vaikeaa ollut, sanotaan että vähiten helppoa.

Mutta seuraava keittiö ei suinkaan välttämättä ole Ikeasta. Laadusta en valita, mutta se että muuttavat mallistoa ja *myyvät samalla nimellä uutta*, tekee elämästä hieman haastavaa. Sattumalta tarvitsin yhden vetolaatikoston lisää, joten kävin ostamassa. Väri oli vaihtunut, laatikoiden hidastimia ei enää saanut, ja laatikko jää käteen jos sitä erehtyy rivakammin vetämään ulospäin...

Toisaalta, onhan se halpa, helppo ja suhteellisen hyvän näköinen...

• Kauko Koo

Minulla vain hyviä kokemuksia. Menin Ikeaan pohjapiirustuksen kanssa ja
        onnistuin löytämään hyvän myyjän.
        Hänen kanssaan kiersimme , hän ehdotti, minä otin tai jätin.

Esim. keittöön U-mallinen ja hieman kapea, hän ehdotti valkoisia 30 sm syvyisiä
        lasivitreenejä toiselle sivulle ja se oli 100 pisteen valinta.
        Tavarat tulivat ajallaan ja asennus kasaus ja asennus olivat tosi helppoja.

• Väärin asennettu
        Kauko Koo kirjoitti:

Minulla vain hyviä kokemuksia. Menin Ikeaan pohjapiirustuksen kanssa ja
        onnistuin löytämään hyvän myyjän.
        Hänen kanssaan kiersimme , hän ehdotti, minä otin tai jätin.

Esim. keittöön U-mallinen ja hieman kapea, hän ehdotti valkoisia 30 sm syvyisiä
        lasivitreenejä toiselle sivulle ja se oli 100 pisteen valinta.
        Tavarat tulivat ajallaan ja asennus kasaus ja asennus olivat tosi helppoja.

Asennusvammainen taitaa olla jonkun kotimaisen keittiöfirman leivissä.. Olen asentanut 12 Ikea keittiötä ja itsellä kotona 6 vuotta kovassa käytössä ollut Ikea keittiö. Kun vertaa hintaa ja laatua niin aina vaan jaksan ihmetellä kuinka ihmisillä on varaa ostaa keittiö jostain muualta kuin Ikealta. Niin ja kyllä se Ikean takuu on aina tarvittaessa toiminut. Jos joku ovi tai muu on ollut viallinen ei vaihtaminen ole koskaan tuottanut ongelmia. Mielestäni Ikeasta kannattaa hankkia keittiöön kaikki muu paitsi vesihanat, niitä älkää ostako.

• Väärin asennettu kirjoitti:

Asennusvammainen taitaa olla jonkun kotimaisen keittiöfirman leivissä.. Olen asentanut 12 Ikea keittiötä ja itsellä kotona 6 vuotta kovassa käytössä ollut Ikea keittiö. Kun vertaa hintaa ja laatua niin aina vaan jaksan ihmetellä kuinka ihmisillä on varaa ostaa keittiö jostain muualta kuin Ikealta. Niin ja kyllä se Ikean takuu on aina tarvittaessa toiminut. Jos joku ovi tai muu on ollut viallinen ei vaihtaminen ole koskaan tuottanut ongelmia. Mielestäni Ikeasta kannattaa hankkia keittiöön kaikki muu paitsi vesihanat, niitä älkää ostako.

Jos lisätään listaan tuotteita joita ei pidä Ikeasta keittiöön hankkia, niin kodinkoneet kuulunevat tähän sarjaan. Vastaavat laitteet saa muualta ilman Ikean logoa halvemmalla, minkä lisäksi ainakin huoltofirman edustajan mukaan ovat laadukkaampiakin. Toisaalta Ikea tuntuu kyllä myyvän sellaisia merkkejä (esim. Whirlpool), joihin en muutenkaan koskisi (enää) pitkällä tikullakaan, eli eipä tämä ole juuri vaihtoehto.

• huijattu

Ei se suomalainen laatukaan aina ole kovin kehuttava. Itselläni on huonoja kokemuksia kun viime vuonna laitoimme keittiökalusteet ja eteiseen liukuovikomerot. Eteiseen tarvitsimme hyvää säilytystilaa mutta tämä systeemi on huono ja epäkäytännöllinen.
      Samaa laatua olisi saanut halvemmalla mutta luulin että kun ostan suomen suosituinta että laatu olisi hyvää mutta on vain sanonta. Laatu eikä asiakaspalvelu ei ole kohdillaan.

• mikhei

Itsellä tuli ostettua okt vm -75 männä kesänä ja teimme täydellisen huoneistoremontin (tai siis teemme edelleen.. :D). Keittiön kohdalla vertailimme monia eri keittiökalustetoimittajia (Ikea, Terra, Domus, Netto, Keittiövalinta..) ja päädyimme Kampradin malliston keittiöön.

Poimimme hilppeet itse Vantaan myymälän hyllystä, kasasimme itse paikalleen ja on se nätti!
      Kylpyhuoneeseen otimme myös keittiömallistosta allaskaapin (suihkuseinän takana, ei suoraa vesikontaktia) .

Kotona on 4 pientä lasta ja hekään eivät ole saaneet keittiöön aikaiseksi kuin hyvin pieniä naarmuja pariin oveen!

Suosittelen lämpimästi keittiötä a'la Ikea. Jos kasaatte itse niin tehkää kasaus HUOLELLISESTI ja ajan kanssa! Näin saatte nauttia laadukkaasta ja tyylikkäästä keittiöstä pitkään!

Kodinkoneista tahi hanoista ei ole kokemusta, mutta tiskialtaat (kph ja keittiö) otimme myös ikeasta. Hinta tuntui uskomattoman halvalta kun vertasimme Stalan tai Franken vastaaviin..

• kokemus kertoo

Meilläkin on vain hyviä kokemuksia Ikean kalusteista. Yksi syy miksi niiden keittiökalusteet on halvempia on se, että ne ei käytä suolakyllästettyä lastulevyä (mitä siis monet kalliimmat käyttävät). Se kestäisi kosteutta, mutta toisaalta ei keittiössä nyt NIIN kosteat olosuhteet ole. Ei edes tiskialtaan ympärillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 615
      10089
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      213
      1900
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1683
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1060
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      993
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      875
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      862
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      842
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      84
      797
    Aihe