Kaikkien näiden huuruisten, kosteiden ja vittumaisten vuosien jälkeen on nyt aika laittaa korkki pysyvästi kiinni.
Se on nyt loppu mun osaltani, tää viikonloppu jäi viimeiseksi kurkusta alas huuhdotulta hetkeltä.
Kyllä se on parempi selvinpäin kärvistellä nää loput ajat täällä.
Nyt loppu juominen, saatana
42
3118
Vastaukset
Niin, juomattomuuden etuja täytyy aina välillä odotella, kun juomisella saa sen hetken eteenpäin. Juomattomuus ehdottomasti on mukavempaa. Ja tupakoimattomuus ja muut asiat jotka lisää pahaa oloa yleisellä tasolla. Ei se juominen itsessään pahaa ole, vaan se ettei sitä pysty enää kontrolloimaan.
Laita linkki tähän keskusteluun ylös johonkin, ja palaile kertomaan miten menee. Ei se helppoa ole, muttei todellakaan mahdotonta, taistelet ne muutamat ylämäet ylitse, niin perillä odottaa jotain parempaa.
Riippuvuus on yksi asia jota kannattaa kirjaimellisesti juosta pakoon, kun alkaa olemaan huono olla ja vaikeaa, niin ulos lenkille, se palkitse mukavalla ololla aika äkkiä, ja sitä voi tehdä niin paljon kun sielu sietää.
Voimia, se on taistelu, älä luovuta niin kaikki menee hyvin.- tässäonperttil
Tekee taas viinaa mieli ihan pimeesti, ei jaksa.
MASENTAA rankasti.
Vittu, rahaakin ois vielä sen verran et sais lastin haettua jos kykenis.
En jaksa olla selvinpäin, mutta en haluis olla kännissäkään.
Vittu kun ei oo mitään tekemistä, eikä töitäkään saa mistään koskaan.
Jos ois ees jotain tekemistä niin vois ehkä jaksaa vähän paremmin ja vois löytyä jotain motivaatiotakin johonkin.
Mut kun tietää et koskaan ei tuu saamaan töitä eikä mitään muutakaan kuin paskaa niskaan ja yhteiskunnan haukut päälle niin ei kiinnosta mikään.
Oon juonu niin kauan et sekään ei tunnu miltään, lähinnä vituttaa vaan kuinka turhaa paskaa sekin on.
Voin juoda vaikka kuinka paljon ja monta päivää enkä tunne nousuja enkä mitään muutakaan.
Ei edes krapulaa, ei mitään.- ilpo.
kannattaa siirtyä korvikkeiden edulliseen, ja ihanan päihdyttävään maailmaan. esim. 1L lasol pullosta saa 2päivän kännit, eikä se maksa kuin noin 3E
- JK.
No mitä tekemistä sä sitten oikein haluat? Lähde lenkille, pyöräilemään, ala käymään salilla, kesällä sitten rokkifestareille moshaamaan pääsi sekaisin, vuokraa/osta iso kasa elokuvia, käy kirjastossa lukemassa lehtiä ja lainaa muutama kirja/sarjakuva, käy kirjamessuilla, levymessuilla, millä tahansa messuilla, kiertele museoissa ja kirppiksillä, pelaa tietokonepelejä, opettele piirtämään, hae kursseille tai työkkärin kautta työkokeiluun.
- korvikemies
ilpo. kirjoitti:
kannattaa siirtyä korvikkeiden edulliseen, ja ihanan päihdyttävään maailmaan. esim. 1L lasol pullosta saa 2päivän kännit, eikä se maksa kuin noin 3E
Miten olis Sinol? Se sentään olisi pelkkää alkoholia (tosin vissiin denaturoitua sellaista), toisin taitaa olla pesuaine Lasolin kanssa. Entä miten olisi polttomoottoreissa käytettävä startti spray? Huhujen mukaan tuo sisältäisi eetteriä ja jotain muuta (saattoi olla penteeniä). Katsoin joskus biltemassa ko. tuotetta ja hintakaan ei muistaakseni päätä huimannut (taisi olla 5€).
- Billie_Pop
Moi!
Itsellänikin meni tuossa vuodenvaihteessa korkki kiinni jonkun 4 vuoden runsaan alkoholinkäytön jälkeen.
Varsinkin alussa fiilikset oli suunnilleen samanlaiset kuin sinulla, todellisuuden kohtaaminen oli alussa aika raastavaakin (mutta myös elämänmakuista!), kun oli aiemmin tottunut vaan turruttamaan kaiken pahan olon, ahdistuksen yms. viinalla.
Pää vaatii aika paljon aikaa selvitäkseen pitkäaikaisesta päihteidenkäytöstä ja olen kuullut, että pitkäaikaisesta viinanjuonnista tulee pitkään "vieroitusoireita", kuten masennusta, motivaationpuutosta yms. mut kyllä se olo siitä paranee ja alkaa uudet asiat kiinnostaa taas.
Elämä itsessään on ihmeellinen asia ja ryypätessä se menee väkisinkin hukkaan. Työttömyys teki ainakin itselleni hyvää näin aluksi, kun selväpäisyyden opetteleminen käy ihan kokopäivätyöstä, varsinkin kun kaikki psyykeongelmat nousi alussa (ja edelleen) pintaan niin vahvasti, etten aina koe olevani edes täysin työkuntoinen.
Suosittelen myös käymään päihdelinkin (ja mikseipä esim. Suomi24:n) alkofoorumeilla lueskelemassa, vertaistuki on ainakin itselleni ollut korvaamatonta. Terapiakin voi olla ihan paikallaan.
Tsemppiä! - tässäonperttil
Just rupesin taas vetään viinaa kun ei muuten jaksa, ei jaksa kyllä sittenkään.
Viimeisillä voimilla kävin hakeen Alkosta lastin ja sinne meni myös viimeiset rahat.
On morkkis jo etukäteen, huomista odotellessa voikin sitten yrittää taas "unohtaa" kaiken ja juoda.
Ei mulla tässä muuta.
On tääkin elämää herää unilta ilalla klo 18 aikoihin ja rupee ryyppään klo 21.30 aikoihin, vittu et vituttaa.
Ai niin sit mulla on viime aikoina pumppu ruvennu reistaileen aika lailla, rytmihäiriöitä ja muuta.
On niitä ollut joskus enneekin mut nykyään tuntuu et kuolee aina juomisen jälkeen varsinkin. - MIesten miesmies
MIkäs tässä on kännis olla, jos pillua sais niin ois ihan jeba.
Isänmaata puolustan ja kaikee ählämii karsastan.
Jos tänne yrittää joku niin kuula sille otsaan toki laitetaan.
Skinhead white power- selvinpäin
Pillu "maistuu"selvinpäin puolet paremmalle.
- tavankaveri
kyllä osat on kovilla
- hugotarupeli
Nyt puhutte asiaa toverit, olisipa tuollaisia tovereita minullakin.
- tässäonperttil
No mitäs tässä kello on kohta kaheksan ja hiljasuus loppuu, voi laittaa musat pauhaan.
Avasin just vikan pullon ja vähän harmittaa kun ei oo enempää juomaa.
Koko yö tässä tenutettu ja vielä tekis mieli lisää.
Itseasiassa nyt vasta rupee fiilis löytyyn kohilleen. - ...
Pakko juoda. Muuten ei voi löytää naista.
- tässäonperttil
Ei löydö sittenkään, mut juominen on kivempaa kun odottaminen.
- rannan mies
Vittu mikä krapula. Ja tänään on vasta perjantai. En juo enää koskaan.
- Tsemppiä vain!
Hyvä oivallus.Kannattaa suositella toisillekin!
- tk
Niinpä vähän sama juttu täällä. helppo on juoda elämän tyhjyyteen ja siällöttömyyden tunteeseden, vaikka se on ollut minulla helpomi kuin teilla En kirjoita tätä kehuakseni iteäni, vaan toisinpäin. Mutta tiedän, enkä sitä voi olla
kertomatta, että todellisia elämänarvoja, mihin rakentaa elämäänsä on muutakin kuin tämän elämän maallistuneet ihaneet. Tarkoitan tällä uskoa Jumalaan. Sellainen antaa elämällesi ja myös raittiudelle paljon suuremman merkityksen, kuin toisilla on urasta, rahasta tai mammonasta. Jumala antaa todellisen tarkoituksen elämääsi, sitä eivät ratkaise rahan paljous, työura tai tämän maailman höystöt. Minä itse olen olen paljon surkuteltavampi, kun tiedän tiedän tämän, ja silti otan alkoholia. En ole kenenkään opettaja, mutta ei kukaan muu ole minun tuomitsijani, kuin Jumalani. - tässäonperttil
Just kävin hakeen marketista ja alkosta lastit, kohta ryypätäään.
- werghet
Eli maksa poksahtaa kohta , sekö oli aloitusviestisi tarkoitus?
- ShmerlockShmolmes
Kuten "JK" tuolla ylempänä kirjoitteli, niin aina sitä yksinäinenkin keksii kaikenlaista pientä tekemistä. Sä nyt et tunnu edes haluavan muuta, kuin tuhlaavan vähät rahasi alkoholiin. Jos sä et edes halua yrittää, niin on niitä nopeampiakin tapoja...You know...
- tässäonperttil
Nyt tuntuu siltä että tää saattaapi onnistua tosissaan.
Nyt oon ollu vähän päälle kuukauden juomatta ja tuntuu ihan hyvältä.
Tapahtu sen verran pahoja ja ikäviä asioita mulle jotka todella laittoi ajattelemaan tätä ainaista juomista.
Nyt kun saisi vielä muitakin asioita kuntoon niin voisi alkaa jopa nauttia täsät elämästä.
Toivottavasti tää tästä nyt lähtee pikku hiljaa rullaan uus elämä.- hengessamukana
Tsemppiä Pertti!!!
- yksin kotona
Mun piti juoda torstaina olutta mut ei sitten huvittanutkaan. Jotenkin tuli huono tai syyllinen olo kun yksin olis joutunut juomaan. Sit aloin polkee kuntopyörää ja menin nukkumaan sen jälkeen. Nukuin varmaan 15 tuntii putkeen. Nyt olen polkenut joka päivä 2 tuntii kuntopyörää ihan vaan huvikseen. En ole juonut yli kuukauteen ja ainakaan kuukauteen en juo mitään alkoholia vaan kuntoilen joka päivä.
- tässäonperttil
Vähän jänskättää nyt kun meen huomenna yhteen haastatteluun.
- Sartsa41v
Onnea haastatteluun! Hyvin se menee.
Tsemppiä sulle Pertsa! - tässäonperttil
No ei menny haastattelu kovin hyvin, työttömänä edelleen kärvistellään täällä.
Oon nyt ollu kolmisen kuukautta juomatta pisaraakaan mut nyt on ruvennu taas tekeen pikkusen mieli kun ei vaan jaksa tätä kaikkee paskaa enää.
Ihmiset joidenka kuuluisi auttaa muita niin vaikeuttavat vain asioita ja lisäävät ahdistusta ja tekevät elämän entistä hankalammaksi.
Ihme ettei ole vielä katkennu verisuonia päästä kun vituttaa niin paljon joka päivä, ikävää tykytystä päässä kyllä on kokoajan.
Kun pääsisi edes käymään jossain, vaikka toisessa kaupungissa välillä ja sais vähän vaihtelua arkeen ja näkis muutakin kuin tän näppämistön ja nää seinät.- 20+3
Mä luulen että päihteiden käyttö on ainakin joillakin ihmisillä geeneissä. Täytyy tunnustaa että olen viikot selvinpäin lähinnä sen takia että saisin velvoitteeni hoidettua. Perjantaisin ja lauantaisin juon alkoholia ja ennen käytin muita päihteitä viikolla, koska ne antavat erilaisen olon eikä tullut krapulaa.
Ei mulla kyllä olis varaakaan esim. ryypätä jatkuvasti. Aina olen kuitenkin hoitanut velvoitteeni selvinpäin. - 20+3
20+3 kirjoitti:
Mä luulen että päihteiden käyttö on ainakin joillakin ihmisillä geeneissä. Täytyy tunnustaa että olen viikot selvinpäin lähinnä sen takia että saisin velvoitteeni hoidettua. Perjantaisin ja lauantaisin juon alkoholia ja ennen käytin muita päihteitä viikolla, koska ne antavat erilaisen olon eikä tullut krapulaa.
Ei mulla kyllä olis varaakaan esim. ryypätä jatkuvasti. Aina olen kuitenkin hoitanut velvoitteeni selvinpäin.Lisättäköön vielä että päihteiden lähinnä alkoholin suurkulutusta on havaittavissa myös sukulaisissani. Löytyy myös niitä oikeita alkoholisteja, joille juominen on todellinen ongelma.
Halusin vain tehdä tämän lisäykseni jotta kertomukseni ei olisi aivan vailla pohjaa.
PS. 9kk. juhannuksen jälkeen syntynyt ; D
- Tsemppii vaan
No, mikä sua estää käymästä muualla, senkus hyppäät bussiin ja menoks!
- tässäonperttil
Esimerkiksi se että mulla ei ole rahaa edes matkustaa omassa kaupungissa paikallisbussilla.
Fillarilla ja jalkasin liikun aina jos tarvetta.
Moni ei ehkä usko mutta mun tilanne ei loppujen lopuksi paljoo eroo esim.kodittomien tai vastaavien tilanteesta.
Mulla on katto pään päällä mut ei oikeestaan mitään muuta kuin tää vanha läppäri ja kassillinen vanhoja vaatteita.
Mun omaisuus mahtuu selkäreppuun.
Rahaa on todella niukasti joka kuukausi, laskujen maksun jälkeen ei jää kuin alle sata euroo jolla elää ja sekin menee lähes kokonaan ruokaan, hygienia tarvikkeisiin ym.
Mun ruokavalio koostuu lähinnä pelkästä kaurapuurosta, näkkileivästä, margariinista, linsseistä, porkkanoista ja ketsupista.
Ei mulla oo varaa ostaa koskaan edes kalsareita, muista vaatteista puhumattakaan.
Välillä sitä miettii että olisi hienoa joskus nukkua kunnolla oikeassa sängyssä lattian sijaan.
Paikkojakaan ei kolottaisi niin paljoo ja ois varmaan pirteempikin.
- tässäonperttil
Ens viikolla olis buukattuna yks työpaikkahaastattelu pitkästä aikaa.
Holia en oo edellenkään nauttinut pisaraakaan, eikä nyt oo tehny mielikään.
Rupee oikeesti tuntuun et oon selättäny ton viinapirun.
Jospa se tästä lähtis taas elämä rullaan ja rollaan. - tässäonperttil
Nyt on oltu juomatta noin 6 ja puoli kuukautta ja olo on ihan hyvä.
Ei tee mieli enää ollenkaan juoda.
Töitä ei ole löytynyt vaikka hakemuksia on lähetelty ja haastatteluissakin ravattu.
Yksinäisyys ja työn puute on nyt ainoat ongelmat jotka pitäisi vielä selättää tässä. - tässäonperttil
Oli hieno viikonloppu, kävin hiihtämässä, luistelemassa, pelailin pelejä, rakentelin legoilla ja tein lumilinnan menin tietty lumisotaa.
Söin hyvää ruokaa ja herkkuja, saunottuakin tuli parina päivänä.
Huomenna olis taas pitkästä aikaa haastattelu edessä, toivottavasti nyt tärppäis ja sais duunii.
Juomatta ollaan edelleen, eikä mieli teekään holia yhtään. - qwertasd
Toivottavasti tärppää
- sworn123
Itse olen juuri aikomassa siirtyä ''kostealle puolelle''. En välitä vittuukaan enään mun elämästä.
- eitippatapa jne.
Onnea valitsemallenne uralle ja kosteita jatkoja.
- yksin kotona
Juominen masentaa jos yksin joutuu juomaan. Siksi en juo
- tässäonperttil
Semmosta tulin kertomaan että sain työpaikan ja aloitan viikon päästä työt. :)
Kyllä nyt tuntuu hienolta, väkisinkin vetää suupieliä ylöspäin kokoajan. - tässäonperttil
Kyllä tuntuu hienolta olla taas mukana yhteiskunnassa ja töissä.
Tuntuu että sosiaalinen elämä on suorastaan räjähtänyt nyt, aivan ihania työkavereita.
Muutenkin oon nyt tavannut paljon ihmisiä kun tulee liikuttua kaupungilla.
Olen huomannut että hymyilen lähes päivittäin ihan luonnostaan useasti ja on hyvä fiilis päällä.
Alkoholia ei todellakaan tee mieli yhtään, päinvastoin.
Juomisen lopettaminen oli ehkä elämäni paras päätös.
Päätän raportoinnin tähän, tästä on hyvä jatkaa eteenpäin elämässä.
Kiitos kaikille vastanneille ja tukeneille. - Antti
Hyvä Pertti! Luin tämän ketjun ja sun tilanne vaikutti aika kovalta kun ei ollut edes sänkyä missä nukkua, mutta selvisit. Mullakin on joskus aika kovaa tai siltä tuntuu, mutta sä taisit selvitä vielä pahemmasta.
- tässäonperttil
Maanantaina tulee tasan vuosi siitä kun olen viimeksi ottanut holia pisaraakaan.
Töissä olen edelleen ja olen saanut sieltä yhden hyvän kaverin jonka kanssa jutut natsas heti samalla a.pituudella ja ollaan suunniteltu kesäloma reissuakin kimpassa ja konserteissa käyntiä.
Sitten tapahtui myös sellainen asia että tapasin sattumalta erään nuoruuden ystäväni marketissa jota en ollut nähnyt ainakaan 15:sta vuoteen enkä kuullut mitään.
Nyt ollaan nähty muutaman kerran ja on ollut mukava turista vanhoja ja uusia asioita.
Olen myös saanut uuden asunnon ja huonekalut ja muut perusasiat on kunnossa.
On ruokaa ja muita tarvikkeita normaaliin elämään.
Myös on rahaa käydä konserteissa ja tapahtumissa.
Nautin päivittäin pienistä asioista ja olen useimminten hyvällä tuulella.
Olen viestittellyt muutaman mukavan naisenkin kanssa viime aikoina ja täytyy kyllä sanoa että elämä on oikeastaan hemmetin mukavaa nyt.
Tsemppiä muillekin ja hyvää kesää.
:) - Pena4632
Samoin mulla tänään, jos otan enään otan pari. Menny maailmankuva niin hulluks. Meinaa seota.. Sekoillut liikaa ,riidellyt liikaa.... PELOTTAA makaan darrassa ihan vitun skarppina ja väsyneenä ties missä luuloissa.... 😦😥😨😢😡
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544696
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1684265- 673882
- 1263845
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans483665Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793488- 983041
- 542885
- 252716
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152450