Nordica HotRod 74

Perus-skimbaaja

Näin kevään laskettelukauden lopulla tuli vilkaistua vanhoja skimbavehkeitä ja todettua, ettei uudet tekisi ensi talvelle yhtään pahaa. Monokkelit, kypärä ja sauvat ovat vielä ok, mutta suksia tekisi mieli.

Juttelin asiasta yhden lähellä asuvan kaverin kanssa joka kertoi omistavansa otsikon mukaiset sukset (Nordica HotRod 74 168cm) jotka olisivat vielä lähes uudenveroiset ja nyt kaupalliset, sillä hän oli alkukaudesta ostanut kuulemma Dobermann Spitfiret.

Kertokaa, minkä tasoiset ja -laiset sukset ovat kyseessä? Millaisia käyttökokemuksia? Olen ns."keskikokenut" ja -tasoinen harrastaja joka arvostaa suksissa kohtalaista ketteryyttä ja vauhtivakautta.

Vanhat sukseni ovat 164cm ja olen tottunut niihin, eli nämä ehdokkaat olisivat jonkin verran pidemmät, onko tästä käytännön haittaa?

4

2555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palanteri

Mulla on kyseiset sukset ollut käytössä tämän talven. Loistavat sukset pehmeällä lumella tai tampatulla pyykkilaudalla. Ainoa heikkous ilmenee puhtaalla jääpinnalla jolloin suksi alkaa "hakkaamaan" kun lasketaan kovalla paineella. En tiedä vaikuttaako laskian paino ko. ominaisuuteen.Itsellä painoa n 90 kg.
      Vertailun vuoksi olen laskenut myös testisuksia, joista vain Fischer rc4 sc olivat selvästi paremmat loistavan jääpidon vuoksi.
      Muista suksista:
      Salomon 24 race
      oli lähes samanoloiset
      Salomon daytona huonompi ja kankea
      K2 charger oli tylsät ja painavan oloiset

• Perus-skimbaaja

Kiitokset sekä "palanterille" että "kneissille" asiallisista kommenteista. Sain itse asiassa kiinnostukseni kohteena olleet sukset kaverilta kokeiluun viime viikonlopuksi, kun matkani suuntautui sopivasti tuonne pohjois-suomeen ja pääsin siellä vielä rinteeseen.

Parituntisen pikatestin perusteella olen kanssanne samoilla linjoilla. Sukset vaikuttivat johdonmukaisilta laskettavilta, eivät vatkanneet irtolumessa ja yllättävää kyllä, vaikuttivat jopa hivenen ketterämmiltä kuin vanhat, lyhyemmät Atomicini eli kyllä italialaiset näyttävät osaavan suksen suunnitella (ja Itävaltalaiset valmistaa...)

En tiedä, kuinka paljon laskijan paino vaikuttaa "hakkaus" taipumukseen (itse painan laskuasussa n. 78kg) mutta ainakaan minä en havainnut mitään sen suuntaista, vaikka koetin kuinka prässätä ja ne tuntuivat ainakin minulle sopivan jäykiltä.

Siksi kotiin palattuani menin niiden omistajan luo hintaa tinkaamaan ja sen seurauksena varastosta löytyvät nyt ensi talveksi mieleiset sukset :-)

• kneissl

Muutaman kerran ko. suksilla laskettu. Ovat aloittelija-keskitason rinne sukset.
      Eivät ihan veltoimmasta päästä. Nordica ei tee lainkaan huonoja suksia

Noita nordicoita on ollut voittoina citymarketin arvonnoissa alkutalvesta.
      Löytyy mm. huuto.netissä on myyty ~150 eurolla. Ovat takuulla sen arvoiset.

• cm ?

Cittarin sukset eri suksia kuin ketjun 74 mm. Citymarketin sukset ovat 70 mm leveitä ja ominaisuuksiltaan selvästi heppoisempia. Nordica myy samoja suksia myös mm. nimillä sportmaschine ja mint. Itsellä kokemuksia molemmista (70 ja 74 mm) joista 74 mm on todella kiva ja vakaa suksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11228
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5338
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2587
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2266
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1791
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1695
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      35
      1347
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1289
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1106
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      116
      1021
    Aihe