Pellon hinta?

Mennäänkö metsään?

Olisi mielenkiintoista tietää, että miten laskette pellon hinnan, kun sitä on myytävänä?

Itse nimittäin olen ihmetellyt monasti tarjouksia tehdessäni ja kuullessani hintoja, joilla sitten on peltoja myyty, että monenlaista laskuoppia on käytössä.

Siispä mitä laskuoppia käytätte tarjouksia tehdessänne?

11

3294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äverikkö

      Ne ostaa joillon rahhaa!

      • Mennäänkö metsään?

        Joku hinta on sillä omalla rahallakin, että mitä sillä voi ostaa. Meinaan, että rahalla saa jossain toisessa paikkaa jo ihan eri tuoton, kun jossain ylihintaiseksi hinnoitellussa pellossa.


      • metsästä tullaan
        Mennäänkö metsään? kirjoitti:

        Joku hinta on sillä omalla rahallakin, että mitä sillä voi ostaa. Meinaan, että rahalla saa jossain toisessa paikkaa jo ihan eri tuoton, kun jossain ylihintaiseksi hinnoitellussa pellossa.

        Persaukisten kitinää, pelto ei ole koskaan ollut ylihintaista koska kysyntää riittää enemmän kuin tarjontaa.


      • Mennäänkö metsään?
        metsästä tullaan kirjoitti:

        Persaukisten kitinää, pelto ei ole koskaan ollut ylihintaista koska kysyntää riittää enemmän kuin tarjontaa.

        Kuulun ilmeisesti sitten niihin persaukisiin kitisijöihin... vaikka olenkin ostanut melkoisen määrän kiinteistöjä vuosien varrella.


    • .............

      Tarjotaan pienin hinta millä myyjä myy.Jos kovasti tekee mieli ostaa,niin maksaa sen mitä pyydetään.

      • +++++++

        Pellon käypä vuokra kertaa n.10 vuotta. /- etäisyys tilalta ja miten se sopii kuvioihin,salaojituksen kunto yms. Ei ole laskuoppia tuohon asiaan.


    • keimo83

      10 000 h ostakaa 20h varsinaissuomi

    • niimpäniin

      Riippuu sijainnista, jos on naapurissa niin saa maksaa paljonkin, käytännössä kyllä 10 000 on ehdoton katto, ei sen puoleen etteikö voisi olla vaikka arvokkaampikin, mutta mulla vaan ei ole maksukykyä noin ylös.

      Alle kilometrin päälle tilakeskuksesta, niin 5000 € hehtaari, siitä kun mennään kauemmaksi, niin hinta tippuu, yli 20 kilometrin päähän ei kannata oikeastaan edes ostaa ....
      Kunto ja maaperä vaikuttaa myös jonninverran, joko nostaa tai laskee hintaa.

    • näin se meneee

      Omalta rajalta kannattaa ostaa vaikka olis kallistakin, mikäli on yli kymmenen kilometrin päässä omasta tilakeskuksesta, niin maksimissaan 5000 tonnia hehtaarilta.

    • Ei viljelijä

      Kuinka suuren tuen saa näihin pellonostoihin?

      • näin se on

        Ei mitään, peltoa ja maata ostaessa ei saa mitään tukea, eikä sitä voi vähentää verotuksessa.
        Tästähän se johtuu, että huuto on niin kova siitä pellonhinnasta, sen kun joutuu ihan oikeasti itse maksamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe