Konttori - vai multimediakone...?

villienkeli

Hupsistakupsista!

Olisin hankkimassa läppäriä, mutta menen päästäni pyörälle kun katselen mainoksia...

Tarvitsen koneen pääasiassa:
- graafiseen suunnitteluun (Illustrator/Corel Draw)
- tekstinkäsittelyyn (Word)
- kuvienkäsittelyyn (Photo Shop)

Nettikoneeksihan käy ihan mikä tahansa...

Onko prosessorilla ja grafiikkakortilla mitään valinnan kanssa tekemistä...?
Ja paljonko pitäis työmuistia olla? Mitä enemmän sitä parempi...?
Kirjoittakaa ja kertokaa ihmeessä. Tarvitsen todella apua...

3

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran et ole pelikonetta ostamassa, Suositan säästämään näytönohjaimessa. Eli ostat hieman jo vanhemman mallin.

Kuvan käsittely/graafinen suunnittelu tarvitsee juurikin tuota työmuistia(ram, kannattaa varmistaa että se on ddr3 muistia, nuo ddr2 alkaa olemaan jo vanhaa kaliperia, eli jos myyjä yrittää sellaista myydä on tod.näk. myyjä myymässä aikalailla ylihintaan "vanhaa" konetta.)
      Kovalevyn koolla ei ole hirveästi merkitystä. Ulkoisia kovalevyjä saa aina lisää ja sisäisiäkin kun tila loppuu :)
      Prosessori mielellään jo intel i5, Sanotaan että intel olisi parempi hyötykäytössä kuin amd prossut. Tosin tuskin tavallinen käyttäjä eroa niin helposti huomaa.

Kaiken kaikkiaan itse suosittaisin ostamaan pöytäkoneen ja erillisen näytön, jos ei tuo siirrettävyys ole aivan välttämätöntä. Pöytäkoneen voi kasata/kasauttaa osista, jolloin välttyy huonoilta osilta. Ja se tärkein ominaisuus on irrallinen näyttö.(Toki sellaisen kannettavaankin saa erikseen.) Kuvankäsittelyssä näytön olisi kuitenkin hyvä olla vähintään se 24 tuumainen.

• villienkeli

Kiitti paljon vastauksestasi, Sfinski!

Olen samaa mieltä että Intel'in prossu se pitää olla. Olen kuullut että AMD:eet kuumenevat kovasti (vaikka olisi millaiset jäähdyttimet)...

Pöytäkoneen hankkisin mieluiten, mutta kova sähkönkulutus hirvittää, koska käyttäisin konetta kuitenkin aikalailla. Olen tuollaisia kasannutkin kursseilla ja hyvin onnistui. Läppärissä on tosin se hyvä puoli että sen voi ottaa mukaansa ihan mihin vaan.

Hyvä muuten että huomautit tuosta DDR3 ram-muistista. Tuota en varmastikaan olisi muistanut tutkia. Siitä ja kaikesta muusta vielä kerran suuret kiitokset!

• elli vinkeli

Päivitä luulosi AMD:eistä.
      Kaikki uutena myytävät läppärit alkavat olla enemmän kuin riittäviä tarpeisiisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2258
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      200
      1276
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1088
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      107
      1071
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      207
      901
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      899
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      817
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      49
      741
    Aihe