Miksi asut siellä missä nyt asut ? Haluaisitko olla jossain muualla ja miksi ?
Asun itse alueella jossa on kaikenlaista ainesta. En niitä ala luettelemaan, mutta mielestäni se on rikkaus, tappeluita juurikaan ei ole ja hiljaisuus...ihanaa. Hyvää huomenta voisin toivottaa ainakin neljällä eri kielellä, täällä haluan asua ja täältä en muuttaa pois juuri siksi. Miten on Suomalaisuus...pääseekö siitä yksimielisyyteen ?
FF 58
38
128
Vastaukset
Minä asun täällä, missä asun, kun tämä on maailman paras paikka, enkä missään muualla haluaisi edes asua.
Pihamaatakin on ihan sopivasti, hyvänkokoinen puisto :).
Kakskielinen alue tämä on, savonkielellä pärjöö hyvin ja suomenkielellä jotennii toimeen tulloo.
Kielitaito on lievästi sanottuna heikonpuoleinen. Olen sitä joskus yrittänyt kohentaa, mutta ei se oikein onnistunut.No hyvä kun olet noin ihastunut ja tuo on halauksen arvoinen asia, Virtuaalinen tässä. :))
Savonkieli on mielenkiintoinen ja ihmiset sitä mukaa.. Rupesi kuitenkin kiinnostamaan tuo, miksi ihiset asuvat siellä kuin...
Monet parjaavat naapuria mutta olen varma, että hyvääkin löytyy, vai löytyykö ?
Kuten sanoin, asun monikulttuurisella alueella ja nautin siitä.- tuppukylässä
firefox58 kirjoitti:
No hyvä kun olet noin ihastunut ja tuo on halauksen arvoinen asia, Virtuaalinen tässä. :))
Savonkieli on mielenkiintoinen ja ihmiset sitä mukaa.. Rupesi kuitenkin kiinnostamaan tuo, miksi ihiset asuvat siellä kuin...
Kuten sanoin, asun monikulttuurisella alueella ja nautin siitä.asun täällä pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat ja tietävät kaikkien asiat ja se on alkanut ärsyttää ja nyt kun jäin työkyvyyttömyyseläkkeelle niin olen haaveillut muuttaa isompaan kaupunkiin uusiin ympyröihin. Minulla ei ole lapsia ja sisarukseni eivät pidättele minua täällä. N53
- kednah
firefox58 kirjoitti:
No hyvä kun olet noin ihastunut ja tuo on halauksen arvoinen asia, Virtuaalinen tässä. :))
Kuten sanoin, asun monikulttuurisella alueella ja nautin siitä.Kaikesta huolimatta Suomeen pitäisi perustaa sotilsashallituksen mukaan myös sellainen.
Everstinä ottaisin hallitukseeni pelkästään naisten lisäksi kaksi miestä
Ketkähänkö?
Tainnut sanoa ennenkin että asun täällä sen aikaa kun työssä pitää käydä. Kun työ ei enää sido, muutan muualle. Minne, en ole vielä päättänyt.
Muuta tänne, !!?? Kaikenlaista tarjolla, ei tarvitse edes itse miettiä, minä opastan.
Kaiken täällä osaan, tiedän ja tunnen. Niin on Keski-Suomi maailmankartalla.firefox58 kirjoitti:
Muuta tänne, !!?? Kaikenlaista tarjolla, ei tarvitse edes itse miettiä, minä opastan.
Kaiken täällä osaan, tiedän ja tunnen. Niin on Keski-Suomi maailmankartalla.Heh, kiitos tarjouksesta. Pidetään mielessä.
Tosin pitäisi ensin ratkaista jäänkö tähän maahan vai etsisinkö vähälumisempia maisemia...
Eihän täällä muuta olekkaan kun hyvää, naapuritkin on maailman parhaita.
Minähän kirjoitin, että pihamaata on sopivasti. (naapureita ei näy,).
Tällainen pieni kylä, niin jokainen täällä vähän toisiaan tarvii, niin apua aina saa, kun tarvis on..
Kun kaikki tuntee toisensa, niinei täällä kukaan muuta esitä kun itseään.
On tämä tosissaan kaunista seutua.- Heikunkeikku
Heps kukkuu firefox. Mukavaa, jos viihdyt siellä missä olet. Minä puolestani viihdyn Vaasassa vallan mainiosti. Asun tällä, koska olen aina asunut ja hyväksi todennut. Meri on lähellä ja oma saareni, jonne voin mennä koska vain.
Tämä asunto on ihan kaunis, mutta ei parhaimmalla paikalla (minun mielestäni). Ostin tämän suoraan sanoen pikkusen sukkelaan ja valinnan mahdollisuuksia ei silloin suuresti ollut. Luulen, että tämä ei ole lopullinen asuntoni. Naapurit ovat mukavia ja "oma" oravakin käy päivittäin kurkistelemassa, mitä evästä oon vienyt, mutta silti aateskelen toista aluetta.
Vaasasta tuskin muutan minnekään. Toinen lapsista ja lapsenlapset asuvat täällä, joten ei taida tämä muori malttaa muuttaa heistä kovin kauas.Kiva kunviihdyt siellä. Meri on ihana, siinä olen samma mieltä kanssasi. Saaresi...ihana paikka.
Jotenkin tulee kaiho mieleen kun olen niin paljon etäällä asustanut. No annas olla. kaikkea ei saa mitä haluaa. Olen kyllä käynyt Vaasassa ja siellä landiassa, Keski-Pohjanmaalla asuessani, no joo...
Muori sitten pysyttelee Vaasas, toistaiseksi...- Heikunkeikku
firefox58 kirjoitti:
Kiva kunviihdyt siellä. Meri on ihana, siinä olen samma mieltä kanssasi. Saaresi...ihana paikka.
Jotenkin tulee kaiho mieleen kun olen niin paljon etäällä asustanut. No annas olla. kaikkea ei saa mitä haluaa. Olen kyllä käynyt Vaasassa ja siellä landiassa, Keski-Pohjanmaalla asuessani, no joo...
Muori sitten pysyttelee Vaasas, toistaiseksi...Wasalandiassako oot mennä viipellellyt niin, että hippulat vinkuu. Minä en rohkene mennä mihinkään laitteeseen. Peilisali on ainoa paikka, jonne tohdin mennä. Tosin en nyt muista onko Vaasalandiassa peilisalia.
Muistan Tukholman reissun ja huvipuiston. Siellä menin peilisaliin ja olin suorastaan KUOLLA nauruun. Nauroin NIIIIIIIIN hirmuisesti, että muut ihmiset nauroivat minulle. Inhottavaa. Olin kertakaikkisen hirrrRRRRveän näköinen peilissä, heh heh hee.... Kroppa pullea, kuin mikäkin ja helevetin pieni pää pulleuden laella. Jossakin peilissä olin niiiiiiiin laiha, että olisin ollut sopiva kukkakepiksi. Joku peili näytti kuvan, jossa jalaat tökötti parinkymmenen sentin pituisina ja keskikroppa aaltoili huikeisiin pituuksiin.
Meri on minulle tärkeä. Se tuoksu ja se tietoisuus, että siltä rannalta, jossa seison, pääsisin vaikka mihinkä kauuuuuas. Se on rajaton tuo meri, kaaaaheen aaaakee, etten sanoosi.
Sattuman kauppaa!
Tälle paikkakunnalle rakennuttamamme talo sattui olemaan asuntomme silloisen työpaikkani johdosta.
Samainen talo toimi perheen pienetymisen jälkeenkin tukikohtana "kiertolaisvuosieni" aikana aina siihen saakka kun luovuin puutteentorjunnasta.
Asumisnuotoa vaihdoimme 8-vuotta sitten mutta syytä paikkakunnan vaihtoon ei ole ilmennyt.
Niitä vaihtoja oli aikaisempina vuosina useampiakin.Sinä olet kummallinen kiertolainen :)) No nyt ei tule mieleen muuta. Kerron kun tulee lisää:))
Aurinkorannikolla voisin kyllä asua, sekin paikka on tullut katsastettua ja hassua sinänsä, taksikuski ei "tiennyt" osoitetta kun piti mennä Suomalaiseen kirkkoon ja papin pakeille.
Onhan se hauskaa kun Espanjassa, härkätaistelijoiden maassa, pärjää suomenkielellä:)))
- naiseläkeläinen.
Asun etelä-rannikolla ja viihdyn hyvin. Voisin nyt, kun työ ei pidättele, muuttaa muuallekin, vaan en halua. Täällä on lapseni ja lastenlapseni. Tosin jossain muualla voisin asua halvemmasti vuokralla kuin täällä. Joskus sitä ajattelen, mutta tykkään asua täällä suuren kaupungin (suomalaisittain)viekussa. Merikin on ihana elementti, josta tykkään.
Eläkehän maksetaan minne vain, eli siinä mielessä huoleton tilanne minulla. - Putkivalo
Kun muutettiin tänne, mun lähisukulaiset asuivat täällä suht lähellä, tää on lähellä Helsinkiä ja kaikkea mitä se tuo, silti tämä on metsässä ja merikin on lähellä. Mitä muuta voi pyytää?
Niinkuin kaikki muut kaupungit lähellä Helsinkiä, rakennus ja muutto-paineet ovat kovat, ja palvelut seuraa askeleen jäljessä. Se on ainut paha puoli.
Kieliongelmia täällä ei mun mielestä ole, vai sokeana kananananako vaan kuljen :)Et ole sokea kana vaan avoin tulevalle. Miksi pitäisi miettiäkään tuollaisia. Ole onnellinen jos asut kaksikielisellä alueella. Itse olen asunut paikkakunnalla, jossa kieliraja meni 10 km päästä ja vaihtui ruotsiksi, suomenruotsiksi. En tosin ymmärtänyt mitään kun Etelä-Ruotsissa huoltiksella kahvia ja pullaa maksoin:))
Tästä voi päätellä pakkoruotsin asemaa kouluissa...miten tämä nyt tähän meni???
- Ála Herwood
Hervannassako asut?:DDD
Asun täällä siksi, että tämä tuntuu kotoisalta ja on rauhallinen paikka. Muistuttaa lapsuuteni maisemia, kylää peltojen kupeessa. Ja paikka oli kuitenkin ihan Helsingin kupeessa - aivan maaseutua kuitenkin.
Joskus haaveilin muuttavani vieläkin kauemmaksi Helsingin kupeesta, Pohjois-Karjalan metsien keskelle. Vaan sieltäpä olisi hankala käydä Helsingissä töissä. Kun siellä metsien siimeksessä niitä ei ole kauheasti tarjolla.
Nyt, riittävän monta kesää korvessa majailleena, voin todeta, että tämä on hyvä paikka. Ei suuren suuri keskus, ei täydellinen korpikaan - vaan sopivasti jotain siltä väliltä. Täällä pitävät myös lapset ja pieni sinisilmäinen pellavapää, tyttären poika.Olet onnellisessa asemassa, en tosin tiedä millaista on asua Helsingin kupeessa kun olen asunut kaupungissa. Sanon, etten tykännyt, maalaistyttö.
Itsekin olen lähiössä mutta keskustan tuntumassa ja tämä tuntuu hyvältä.
- Sit joskus;))
;)) viihdyn minäkin täällä Stadissa tietenkin. Tuskin osaisin muualla asua..kaipaisin aina tänne takaisin...mutta kun sen verran pisara tuota vaeltajan verta ehkä minunkin juurissani...Niin sellainen toki sopisi...että, hankkisin asuntoauton...sillä sitten aluksi ympäri Eurooppaa...sitten Amerikkaa...sellaisen matkan haluaisin elämässäni tehdä...tie numero en muista...lähtee sielä Kanadan rajalta ja päättyy Floridaan...vitsi se olisi elämäni ehkä kohokohta..
Mutta, yksi paikka jonne sydämeni jostain syystä jäi..on sellainen snadi kalastajatyyppinen pieni kylä...tuolla Lahden toisella puolen...siellä kun kesäisin villiruusut kukkivat ja huumaavat pään...ja meri..se aava aukeaa ilman esteitä...upeana sinisenä jalkojen äärelle niin kauas kun silmä siitää.....takana siinä upea hoidettu ja puhdas mäntymetsä...ja valkeat kivet siinä rannalla...
Sieluni jotenkin kokee siellä syvän rauhan;)) ja onnen tunteen ihmellisen...että, sinne...sit joskus ehkä...ainakin jos kesäksi pääsi asumaan..Toiveillahan jos, oikein toivoo niin taipumus myös toteutua...
Tsau:Friidu- naiseläkeläinen.
Ihanasti kuvaat Friidu tuota paikkaa tuolla Lahden toisella puolella. Lieneekö Virossa vai missä. Jotenkin sieluni silmillä näen tuon pienen kylän ja meren siinä sinisenä ja hohtavana kauniina kesäpäivänä.
Kyllä tuo passaisi minullekin kesänviettoon, kunhan taas sitten pääsisin palaamaan tänne kotiini.
Tämä on paras paikka minulle. Voin käydä muualla, mutta kotiin on hyvä palata.
- Marlyn.
Asun rauhallisella seudulla,meren läheisyydessä,luonnon ympäröimänä.Monikulttuurellisuus näkyy katukuvassa yhä enempi ja enempi,siihen on niin tottunut eikä häiritse.
Jos haluaa hulinaan,vain muutama km isoon ostoskeskukseen.
Sitten kun haluan ihan omaan rauhaan irti kaikesta tästä,pakenen mökille.
Näin on hyvä ja luulempa viihtyväni täällä jatkossa vaikka loppuelämäni
ellei joku lottopotti soisi muuta mahdollisuutta.
Se on taas ihan eri juttu sinänsä. - Suosittelen;))
...tämä paikka todella tässä aika lähellä Viron puolella. Ei ole mitenkään sellainen turistikohde. Tosin siellä on myös kesäisin asuntovaunu ja telttapaikkoja retkeilijöille. Pieni kalastajakylä missä kivestä nämä matalat talot osassa vielä turvekatot ja ihanat kiviaidat on talojen ja pienten puutarhojen ympärille rakennettu. Tuolla paikalla on virolaisille itselleen oma historiallinen merkityksensä. Tässä viimeisessä itsenäistymisaikakautena...kun virolaiset sitten rakensivat sinne rannalle kivistä röykkiön eräänlaisen vapauden toteemin (jäljellä tuolla vielä nuo valvontatornit)...koska halusivat tätä irti NL-ton alaisuudesta...niin paikalliset vartijat sitten kun illalla aina auringonlaskun jälkeen ihmiset tuon kiviröykkiön rakensivat uudestaan ja uudestaan..tulivat nämä vartijat sitten ja purkivat tuo kiviröykkiön...Uimaan siellä ei myöskään ihmiset saaneet mennä illalla...koska pelättiin...ihmisten uivan Suomenlahden yli...huvittavaa nyt kun ajatellaan..mutta, ihmisiä todella vartioitiin silloin..
Tämä paikka on ollut aina eläkkeelle päässeiden virolaisten kapteenien ja perämiesten kesäpaikkana...mutta, myöskin pysävää asutusta sinne on rakennettu aina..Sieltä kun paikan oman saisi...;))
Tallinnasta lähdetään ajamaan Narvaan päin kilometri määrää en nyt muista ei kovin pitkälti kuitenkaan Tallinnasta ...siinä rannikolla tämä upea paikka sijatsee nimi. Käsmu...Jos siellä päin ajelet kandee mennä katsomaan. Olemme tuolla rannalla toisinaan aikaa viettäneet mekin...oma retkikeitin mukana...Ja päivä on ollut aina upea...lopuksi sitten on ollut ihana käydä uimassa meressä...
Tsau:Friidu Ihminen on liikkuvaista sorttia. Olen tosin tavannut työssäni ihanan naishenkilön joka oli asunut samalla paikallaan 40 vuotta, ollut naimisissa saman miehen kanssa 38 vuotta ja saman työnantajan palveluksessa 42 vuotta.
Jotenkin hänelle hattua nostin kun kuulin tarinan. Itse olen seilannut Suomen ristiin rastiin ja vähän muuallakin. Eipä tästä ole jäänyt kuin tunne, että olen siellä missä lapseni ovat ja he ovat täällä, lähellä. Siispä minäkin kotiudun...Vanhat krekut: Missä hyvä, siellä isänmaa.
Ajatusmaailmani ahtaudesta johtunee suhtautumiseni yhteen työnantajaan sitoutumiseen.
Uraohjukset ovat luku sinänsä mutta eivät hekään ole koko ikäänsä samalla työnantajalla.
Kun henkilö hehkuttaa olevansa etutoikeuttu ja pitävänsä kunnia-asiana saatuaan olla saman työnantajan palveluksessa esim. 40-vuotta niin minussa herää säälin tunteet.
Pääasia kuitenkin lienee ihmisen oma tyytyväisyys ja turvallisuuden tunne.
Talovelka ja pienet penskat pitivät minut paikallani 14-vuotta jona aikana kuitenkin vaihdoin tehtäviäni 5-kertaa.
Heti kun velat oli maksettu ja tenavat yläaste- / lukioikäisiä, minä etsin haastavampia puutteentorjunnan muotoja.
Tähän mennessä, 41:n vuoden aikana, on ollut yksi asia jota en ole vaihtanut, alkuperäinen elämäni sulostuttaja.
Miksi vaihtaisin sitä?
Vasta äskettäin, provosoimatta totesi minun olleen ja olevan paras mahdollinen mies hänelle.
Tuo viimeinen sana on mielestäni tarpeeton.laiska-lasse kirjoitti:
Vanhat krekut: Missä hyvä, siellä isänmaa.
Ajatusmaailmani ahtaudesta johtunee suhtautumiseni yhteen työnantajaan sitoutumiseen.
Uraohjukset ovat luku sinänsä mutta eivät hekään ole koko ikäänsä samalla työnantajalla.
Kun henkilö hehkuttaa olevansa etutoikeuttu ja pitävänsä kunnia-asiana saatuaan olla saman työnantajan palveluksessa esim. 40-vuotta niin minussa herää säälin tunteet.
Pääasia kuitenkin lienee ihmisen oma tyytyväisyys ja turvallisuuden tunne.
Talovelka ja pienet penskat pitivät minut paikallani 14-vuotta jona aikana kuitenkin vaihdoin tehtäviäni 5-kertaa.
Heti kun velat oli maksettu ja tenavat yläaste- / lukioikäisiä, minä etsin haastavampia puutteentorjunnan muotoja.
Tähän mennessä, 41:n vuoden aikana, on ollut yksi asia jota en ole vaihtanut, alkuperäinen elämäni sulostuttaja.
Miksi vaihtaisin sitä?
Vasta äskettäin, provosoimatta totesi minun olleen ja olevan paras mahdollinen mies hänelle.
Tuo viimeinen sana on mielestäni tarpeeton.Hei Lasse !
Olet itsekehussasi yltiömitähäntuohonsanoisitiedämmejokaiken. Huh. no joo. En alkaisi sinun kanssasi nostaa painoja, voisit kantaa eukkoasi myt kun on nuo kisatkin.
Muista kuitenkin, että hauiksen mitta ei ole älykkyysosamäärä. Olet voimakas mies ja sen tiedämme, en provosoi:))
Asun täällä siksi, että kulttuurihistoria on läsnä täällä joka päivä ja aivan konkreettisesti käden ulottuvilla. Lisäksi joki virtaa kylän läpi niin, että kävelen sinne kotioveltani minuutissa. Tänä talvena olen seurannut koskikarojen näytöstä joella lähes päivittäin.
Tuo on hieno juttu. Älä missään tapauksessa muuta minnekään, ihan henkeä vedän...koskikarat ne ovat kai jotain vesilintuja, kyllä minäkin niitä katsoisin ja koskia myös:)
firefox58 kirjoitti:
Tuo on hieno juttu. Älä missään tapauksessa muuta minnekään, ihan henkeä vedän...koskikarat ne ovat kai jotain vesilintuja, kyllä minäkin niitä katsoisin ja koskia myös:)
Koskikara on ns. pikkulintu, vähän rastasta pienempi, mutta se on erikoistunut syömään nilviäisiä matalan veden pohjasta. Se pesii lähinnä Norjassa, mutta talvisin se saattaa tulla kaakkoon sieltä ja silloin se etsii vapaana olevan virtaavan veden ja ruokailee siellä niin kauan, kunnes on aika palata pesimäpuuhiin. Se on selästään tummanruskea ja vatsapuolelta valkoinen.
- Metronomi
Etelä-Suomessa asun. Aika paljon on vielä työvuosia edessä, mutta kun eläkepäivät koittaa muutan talviksi Floridaan ja tulen kesäisin Suomeen. Sellainen haave on jos vaan terveyttä riittää.
- Metronomi
firefox58 kirjoitti:
Osta nyt osake Floridasta, halpaa. Kutsu minut sinne, lähden oitis.
Totta, hinnat ovat puolessa jopa senkin alle, verrattuna jonkun vuoden takaisiin hintoihin. Ai että sinuakin viehättää Floridan ilmasto? Makuasioitahan ne ovat mutta se Floridan pehmeä lämpö on ihan parasta. Ja se meininki siellä muutenkin viehättää, sellaista rentoa menoa.
Metronomi kirjoitti:
Totta, hinnat ovat puolessa jopa senkin alle, verrattuna jonkun vuoden takaisiin hintoihin. Ai että sinuakin viehättää Floridan ilmasto? Makuasioitahan ne ovat mutta se Floridan pehmeä lämpö on ihan parasta. Ja se meininki siellä muutenkin viehättää, sellaista rentoa menoa.
Näin on. Hinnat alhaalla. Mielenkiintoni heräsi ja vaikka sinne on ennustettu katastrofi mannerlaattojen liikkuessa, elän tätä päivää.
ww.youtube.com/watch?v=s88r_q7oufE
Ja musiikkia !
No kyllä se vaan on niin että kun ensin 45 vuotta haaveilee että vielä joskus asun siellä maailman paarhaassa pikkukaupungissa eli Kotkassa ja kun sitten vihdoin toteuttaakin tämän ajatuksen niin miksi muualle nyt haikailisin :)
Onhan tää yhä edelleenkin se paras paikka, työt lähellä, meri ikkunan alla.
Kesällä tunti matkaa meriteitse siihen parhaaseen saareen.
Ja nyt sitten viime kesänä muutin tähän paratiisiin.
Just kävin kaupassa ja kuuntelin sitä sirkutusta tuolla vesisateessa, katselin kuinka harakan pesä vaan suurenee. Yhden talon kaikissa kulmissa jotka näin teki linnut pesijä.
Tää on vanhaa omakotitaloaluetta ja joka päivä kuljen läpi kun menen töihin, jatkuva muutos mikä on noilla vanhoilla pihoilla, nyt tietty vielä vaan se lumien sulaminen. Lunta kun jossain vaiheessa vaan tuli ja tuli, sitten sitä vielä tuli ja edelleen vaan tuli. Tältäkin alueelta monta viikkoa kuljetti kuorma-autot sitä loppujen lopuksi jonnekin pois ja vielä sitä riittää..
Suomalaisuus on mulle tärkeä asia, enkä todellakaan halua muuttaa suomesta minnekään. Viikon reissuja silloin tällöin voi tehdä mutta sitten jo kiireesti kotiin ja omaan maailman parhaaseen sänkyyn. Mistään ei ole niin hyvä herätä kun omasta sängystä.
Mutta kaikkihan ei ole samaa mieltä, tarviiko tuosta edes päästä yksimielisyyteen?
Ja tässä kaupungissa kyllä riittää tuota kielien sekameteliä, vaikka luulen että melkein koko suomessa nykyään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317766
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455280- 594822
- 763507
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗321991- 311849
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381652
- 1651501