Näistä sanoista voimaa

----------

Sun silmiä aristaa

hän tupakkaansa karistaa

sä tiedät miten tässä vielä käy

Hän sun tarinaasi imee

koko ajan ahnaammin

kun sun maailma on pimee

hänellä on paremmin

sä siksi vuodatat sun huolet

hän hiljaa hymyilee

ja kun kyyneliäs nuolet

hän haukottelee ja lausuu

Niinhän se on

kaamean onneton

on se joka ei saa rakastumaan

itseensä ei ainuttakaan

voi sua, onneton

noinko vaikeeta se on

kummaa miten et saa rakastumaan

itseesi et ainuttakaan

yhtään ketään

miten säälittävää

Sun silmiä aristaa

hän tupakkaansa karistaa

sä tiedät miten tässä vielä käy

Hän kiusaa sua ja vainoo

ivapuheillaan

hän on silti ainoo

joka saa sut hikoomaan

hän viipyy vielä pitkään

sä toivot pidempään

miten silloin häpesitkään

kun ensi kerran hän lausui

Niinhän se on...

Ja kun hän on muualla, kun hän on pois

sinut pelko ja turtumus täyttää

jos toiveet ois totta ne kauniita ois

nyt ne kaikki sun virheesi näyttää

Niinhän se on

Sopii Narsistiin kuin nyrkki silmään. Itse suht nuori. yhdeksäntoistavuotiaana jäin koukuun, nyt 21-vuotta ja vieläkin tekee tiukkaa päästä irti.

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko tuo runo omasi? Kuvaavat sanat oli kyllä; "Hän kiusaa sua ja vainoo ivapuheillaan hän on silti ainoo joka saa sut hikoomaan"

Nuoruudessa on se hyöty että on monella tapaa joustava, mutta ei niitä kolhuja ole kiva saada missään iässä.

• Aloittaja---------:

Oletko todellakin vasta 21-vuotias? Kirjoittanut myös tuon runon?
      Ihailen jos hieman ihmettelen kuitenkin "näkökykyäsi", se on poikkeuksellista. En ole ikärasisti mutta asioita joita tuot esille ei puolitoista-, kaksin- tai kolminkertaisesti vanhemmatkaan ihmiset aina ymmärrä, kokemuksistaan huolimatta.

Osaat kuvaannollistaa hienosti asioita. Jatka tästä, kirjoita lisää. Ja lisää.

Ja sinä pääset irti. Tietenkin pääset. Ajattele sinun kaunis elämäsi odottaa sinua seikkaillakseen kanssasi. Oikeat ja aidot ihmiset ja tunteet.

• ----------

eie!!!!i, runo ei ole omani vaan maija vilkkumaan sanoista kyse kappaleen nimi taisi olla noinko vaikeaa se on? sattui vain mielestäni hyvin. anteeksi etten sitä muistanut sanoa :))) Ja joo. kyllä olen 21-vuotias. Kirjoitan omia kokemuksiani ja haluaisin auttaa muita uhriksi joutuneita. :/ Narsismi on sairaus joka pitää saada tietoon, ja ihmiset jotka sen uhriksi joutuvat ymmärtävät etteivät ole tilanteessaan yksin. Itse en aikoinaan ymmärtänyt en edes ollut kuullut kyseisestä sairaudesta, tai ymmärtänyt edes ihmisen mielen olevan niin kiero.

• ---------- kirjoitti:

eie!!!!i, runo ei ole omani vaan maija vilkkumaan sanoista kyse kappaleen nimi taisi olla noinko vaikeaa se on? sattui vain mielestäni hyvin. anteeksi etten sitä muistanut sanoa :))) Ja joo. kyllä olen 21-vuotias. Kirjoitan omia kokemuksiani ja haluaisin auttaa muita uhriksi joutuneita. :/ Narsismi on sairaus joka pitää saada tietoon, ja ihmiset jotka sen uhriksi joutuvat ymmärtävät etteivät ole tilanteessaan yksin. Itse en aikoinaan ymmärtänyt en edes ollut kuullut kyseisestä sairaudesta, tai ymmärtänyt edes ihmisen mielen olevan niin kiero.

Narsismi on luonnehäiriö. Sitä tavallaan on jokaisessa meissä, hyvässä ja jonkin verran pahassa. Narsistusuusasteita on erilaisia. Luonnehäiriöitäkin on erilaisia. Oma juttunsa on tietysti narsistinen persoonallisuushäiriö . Häiriö tai mistä se johtuu, on hyvä tiedostaa. Kannattaa myös miettiä, mitä itse suhteessa on kokenut tai miksi antanut ikävien asioiden tapahtua. Etsii syitä siis omasta reagoimisesta, en tarkoita pelkästään käyttäytymistä. Ihmiset muuttuvat tälläisessä suhteessa. Tekevät asioita, joita eivät muutoin tekisi, arvot muuttuvat. Tutustamalla sisimpäänsä, aukenee ehkä jotain ymmärryksiä. Siksi, koska tiedät jatkossa paremmin. Se on ainakin lohdullista, etteivät kaikki vastaantulevamme kanna tätä häiriötä, suhde onnistuu terveemmältä pohjalta.

Moni täällä palstalaisista olevat tulevat tänne kun ovat kohdanneet ensimmäisen kokemuksensa tästä. Saamme lisää ja jaamme tietoa muille, kokemuksiamme. Yritämme tukea tai jopa neuvoa vastaantulijoita, muita kulkijoita. Kirjoita rohkeasti vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      105
      4909
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3272
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2999
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1757
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      111
      1368
    7. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      14
      1295
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      114
      1069
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1069
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1027
    Aihe