Puree itseään..

hullukoirako?

7kk petu puree tassujaan ja ärisee ja murisee, haukahtaakin. Kyse ei ole ihottumasta tai kutinasta, koira tunkee koko tassun kitaan asti ja syö sitä niinkuin luuta.. ihossa ei ole mitään jälkiä eikä karva ole lähtenyt. takajalat ja etujalat, välillä ottaa koko lonkan suuhunsa, on melko notkea.. joskus puree myös kylkeään ja murisee. näyttää aika huvittavalta, kuitenkin olen vähän huolestunut, saattaisi olla jotain psyykkistä? tosiaan puree ihan kuin olisi saaliin saanut suuhunsa.

10

1910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuviin...

Luultavasti kipuja lonkissa/selässä. Vie pentu lääkäriin kuvattavaksi pikimmiten.

• hbrstgh

"olen vähän huolestunut"

Sinuna olisi ERITTÄIN huolestunut ja veisin pennun HETI ell. Vaikka sinä et näe tassussa mitään, niin siellä voi silti olla jotakin. Tuo on sijaistoimintoa, joko kivuille tai sitten psyykkinen reaktio. Millaista koiran elämä on? Veikkaan, että sillä on kovat kivut ja mitä pidempään odotat ja annat pennun kärsiä, sitä isompi ell lasku on edessä, koska hoito pitkittyy. Ja eikö pennun hyvinvointi ole tärkeintä, kun olet sen hankkinut? Vanhemmat varmasti lainaavat rahaa.

• tehtaanjohtaja

PENTUTEHTAILIJA!!!! Hävetkää

• voi elämä...

Ei, koirasi ei ole hullu, vaan kärsii tietämämättömän omistajan takia. Heti eläinlääkäriin! Koirasi on todella kipeä!! :(

• ohhohhohhohhoh

Jaa. Kyllä meidänkin pentu tuossa iässä taisteli omien takajalkojensa tai häntänsä kanssa. Melko hullultahan se vaikutti. Näytti siltä kuin olisi kaivannut nujuamiskaveria, jota valitettavasti emme pystyneet tarjoamaan. Ja kauhistelijoille vihjeeksi että kyllä kipeää jalkaa onnutaan, liikunnassa sellaiset näkyvät. Ja jos oli mielisairas silloin meidän pentu, niin kyllä tuo itsestään on palannut täyspäisten kirjoihin. Luulen, että jos tuolla oireistolla olisin raahannut koiraa lääkäriin, hullun paperit olisi tulleet itselleni varmasti. Sanoisin, seuraile tilannetta...

• ohhohhohhohhoh

Siis ihan samanlaista käytöstä oli...

• hansikas

Koira on todennäköisesti allerginen tai muuten sairas. Tassujen kaluaminen on yleinen oire allergisella koiralla! Nopeasti vain elliin!!

• ohhohhohhohhoh

Meillä ainakaan ei ollut kyse kaluamisesta. Se ikäänkuin "tappeli" takajalkansa kanssa. Homma loppui itsestään. Koira on terve.

• hfuotr

Ei koira välttämättä onnu jalkaa, vaikka se kipeä oliskin. Meillä vanhemmalla koiralla on toisessa lonkassa nivelrikko ja koira nuoleekin itseään usein kipeän lonkan kohdalta. Ei ole kuitenkaan ontunut jalkaa viimeiseen vuoteen.. Mutta kyllä nuoleminen ja pureminen on usein merkki kivusta.

• 9999

Omalla koirallani (oli tosin jo 3v) oli samanlaista jalanpuremista, koska sen isä nukkui pois ja jäi yksin. Syynä siis ihan stressi ja kun hankin kaveriksi uuden koiran niin ei ole ongelmaa ollut :)
      Koirallasi voi olla liian vähän aktiviteettia tai liikuntaa..paljon vaan ulos ja leikkimään sen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe