Vääristynyt peili

broken mirrow

Täällä on joskus mietitty, mikä on pahinta narsistin käytöksessä.

En ole ollut narsistin kanssa parisuhteessa, vaan kärsinyt narsistista tuttavapiirini kautta.

Ehkä pahinta oli se, että jo aivan ensi sekunneilla narsisti päätti omassa vääristyneessä mielessään, minkälainen ja missä roolissa minun pitää olla hänen näytelmässään ja kohteli minua siitä eteenpäin omien mielikuviensa vaatimalla tavalla: jotenkin mitättömänä, alempiarvoisena ja häntä ihailevana ja kadehtivana.

Jotenkin aivan sairasta ja todella hämmentävää. Oikeaa, todellista, näkyvää minua ei ollut hänelle olemassa, vain joku hänen ihmeellinen luomuksensa minusta.

Narsisti vaatii itse muiden ihmisten peilien näyttävän suurenmoista kuvaa hänestä, mutta itse tarjoaa omasta rikkinäisestä peilistään vääristynyttä kuvaa ilmeisesti ihan kaikista muista ihmisistä.

4

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henna...

Niin totta joka sana mitä kirjoitit.

• Voi vain todeta, että pysy lujana. Usko itseesi ja kykyihisi. N yrittää kyllä etsiä heikot kohtasi ja hyötyä sen suomasta oman edun tai itsensä nostamisen riemusta. Tiedät kuka olet. Näytä että olet järkähtämätön. Et anna typerissä asioissa periksi. Näytä ettei sinua pompoteta. Osaat perustella asiat. N ei siitä välitä, mutta tarvittessa ympäristön suhteen sinun täytyy osata perustella. Navetan vintin mollamaijaksi älä ryhdy, näitä riittää joka lähiössä tavan luonnehäiriöisten uhreissa.

Hankala eikä v-nen tarvitse olla. Ihmisellä on lukemattomia tapoja osoittaa vahvuutensa ja voimansa. Ystävällisyys on yksi sellaisista vahvuuksista. Tämä yksin jo kertoo narsistiselle, mahdolliselle hoville ja ympäristöllekin kenellä on kanttia. Rakkaus ja välittäminen ovat tietysti eräitä keinoja, mutta enpä usko että tuohon naapuriin tälläisiä kannattaisi uhrata.

• broken mirrow

Jos se olisi vain minusta kiinni, olisin vähin äänin katkaissut kontaktit narsistiin jo ajat sitten.
      Valitettavasti vain, jos en halua enkä voi katkaista välejäni myös minulle erittäin tärkeisiin ja läheisiin ihmisiin, minun on pakko jaksaa narskua silloin tällöin. Tämä on oma valintani, jonka olen joutunut tekemään huonon ja vielä huonomman vaihtoehdon välillä. Eipä siis auta kuin yrittää pitää itsensä koossa ja lukea aina vaikka uudelleen ja uudelleen elisaketun hyvät neuvot. Kiitos niistä! :)

• Voimia broken mirrow. Ei se helppoa ole. Ja monesti saa hammasta purra lujemmin kuin purentakalustolle on hyväksi.

Kun kirjoitin tuota edellistä kommenttiani edellisenä yönä, muistelin erästä menneisyyden tuttavaani. Hienoa nuorta naista, joka käyttäytyi kuitenkin kun mitä aloituksessa kirjoitit. Itselleni oli hyötyä noista mainitsemistani konsteista. Eihän se rouvaa miellyttänyt, mutta käytös muuttui siedettävämmäksi. En tiedä tänäkään päivänä mikä hänen ongelmansa oli.

Myöhemmin lukiessani tätä ajattelin temppuilijan tapaan, että ensimmäinen neuvo on tietysti pidättäytyä koko ihmisen tapaamisesta. Aina se ei tietysti onnistu. Silloin hyvä hieman varautua. Olipa N, kevyemmän sarjan luonnehäiriöinen tai muuten vain itseään nostattava persoona. Jos siis käyttäytyy huonosti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57