Narsistin levy uhrilleen..

yxex

19

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " pussipiru "
    • M.B.
      • "pussipiru"

• M.B.

Tuo Kaija Koo sopii kyllä mulle, siihen hetkeen kun totesin, että jäämällä jään odottamaan sitä yllätystä ja sitä myötä kuolen pystyyn..

• M.B.

• M.B. kirjoitti:

Tuo Kaija Koo sopii kyllä mulle, siihen hetkeen kun totesin, että jäämällä jään odottamaan sitä yllätystä ja sitä myötä kuolen pystyyn..

Vakava kommentti kai tuo oli Mää (mutta kun yli jostain asiasta päässyt niin nauratti myös niin maan prk:sti) :DD

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

Vakava kommentti kai tuo oli Mää (mutta kun yli jostain asiasta päässyt niin nauratti myös niin maan prk:sti) :DD

Mun kommenteille saa myös nauraa :)) Pidän naurusta, sen verran pitkään se oli minulta kadoksissa, että tuntuu melkein siltä, että en saisi sen kuulemisesta ja näkemisestä tarpeekseni..

• M.B. kirjoitti:

Mun kommenteille saa myös nauraa :)) Pidän naurusta, sen verran pitkään se oli minulta kadoksissa, että tuntuu melkein siltä, että en saisi sen kuulemisesta ja näkemisestä tarpeekseni..

Musta on kiva että saan nauraa sun kanssas mää. Voi kiesus että se nauru oli multakin väliin kadoksissa. Vaikka olen täällä ollessa itkenyt, mutta paljon myös nauranut, siitä kiitos monille kirjoittajalle (uskaltaiskohan sanoa kamut? :) ).

Täällä on hieman moitiskeltu sitä, että jotkin kirjoittajat suhtautuvat rillutellen asioihin, asiattomuuksilla täyttäen palstatilaa. Mutta eikös elämään, vakavaankiin, kuulu keventäminen? Ja jaetun tiedon ja hyvän lisäksi me voisimme myös jakaa iloa? Olkoon se vaikka jonkun mielestä keinotekoisesti hankittua, mutta se on osa tätä bittikulttuuria, sen tuoma mahdollisuus.

• marian-aave.
    • Kiitos ystävät kauneista levyvalinnoistanne!

Aloitukseni liittyy mietteisiini narsistina olemisesta.

Eron myrskyissä ja sen jälkeen puolisoni haukkui minut narsistiksi, ja julistautui uhriksi. Olkoon sitten niin, pitäköön päänsä. :)

Olen siis narsisti. Mutta narsistithan ovat tunteettomia ihmisiä(?) Miksi siis koin pitkälle eron jälkeenkin rakkautta, kaipuuta ja ikävää. Pettymystä, surua ja irtipäästämisen vaikeuksia. Kaiken lisäksi oma tunteeni erosta oli että olin uhri, ja toinen oli käyttäytynyt kovin narsistisesti minua kohtaan. Kuinka uhriksi julistautunut voi käyttäytyä narsistisesti narsistia kohtaan?

Tässä asetelmassa on jommankumman osapuolen oltava väärässä! Tai sitten kyseessä on kaksi uhria, jotka vihan ja katkeruuden vallassa löi toisiaan narsisti-sanalla.

Samalla en voi olla miettimättä, kuinka paljon vastaavia tarinoita mahtaa olla NU ry.n sivuilla, ja täälläkin, missä uhri kertoo katkeraa tarinaansa 'narsistista' ja samanaikaisesti se hänen 'narsistinsa' kärsii omassa uhriudessaan?

Kun itse kärsii...kärsimyksen tuottajan näkee pahana ja tunteettomana...se on sitä heijastamista.

En tunne enää itseäni uhriksi, enkä sano eksääni narsistiksi. Taidan alkaa päästä kaiken yli. :)

• M.B.

Jes!! Se on hyvä asia. Asetelmiin jämähtäminen saattaisi pidemmän päälle puuduttaa paikat. :)

• marian-aave.

"Mutta narsistithan ovat tunteettomia ihmisiä)" En ole asiantuntija, mutta tuskin he tunteettomia ovat, he eivät vain halua tuntea tunteitaan. Ajan oloon siitä seuraa tunteen amputoituminen.

• marian-aave. kirjoitti:

"Mutta narsistithan ovat tunteettomia ihmisiä)" En ole asiantuntija, mutta tuskin he tunteettomia ovat, he eivät vain halua tuntea tunteitaan. Ajan oloon siitä seuraa tunteen amputoituminen.

Niin se on M.B ja marian-aave., tuleen ei saa jäädä makaamaan, asioita voi miettiä ja yrittää parantaa jos ei maailmaa niin itseään. Allekirjoittaneelta löytyy tunteita laidasta laitaan, joten kumoan eksäni syytöksen itsestäni. Hän saa toki mielipiteensä pitää ;)

Olin vissiin vuoden nauramatta erokriisin yhteydessä, nyt sekin alkaa sujua entiseen malliin..

• yxex kirjoitti:

Niin se on M.B ja marian-aave., tuleen ei saa jäädä makaamaan, asioita voi miettiä ja yrittää parantaa jos ei maailmaa niin itseään. Allekirjoittaneelta löytyy tunteita laidasta laitaan, joten kumoan eksäni syytöksen itsestäni. Hän saa toki mielipiteensä pitää ;)

Olin vissiin vuoden nauramatta erokriisin yhteydessä, nyt sekin alkaa sujua entiseen malliin..

Vuoden nauramatta? Vuoden?!! Miten selvisit hengissä? Henkilökohtainen kysymys, ei ole pakko vastata (montakohan tälläistä on jo nähty tai tullaan näkemään?) : miten kauan olitte yhdessä?

..hitto vie, minäkin olen ollut joskus nauramatta, vuosikausia varmaan, en muista enää, kun olen niin vakava aina ollut...

• elisakettu kirjoitti:

Vuoden nauramatta? Vuoden?!! Miten selvisit hengissä? Henkilökohtainen kysymys, ei ole pakko vastata (montakohan tälläistä on jo nähty tai tullaan näkemään?) : miten kauan olitte yhdessä?

..hitto vie, minäkin olen ollut joskus nauramatta, vuosikausia varmaan, en muista enää, kun olen niin vakava aina ollut...

Kuvasin kerran olotilaani kuilun reunalla horjumiseen (ehkä psykoosi olisi ollut seuraus putoamisesta) Parisuhteessa ei pitäisi tulla kenellekään niin paha olo. Siksi kai monet puhuvat 'pahan olon suhteesta' mikä alkaa liian hyvin ollakseen totta, ja etenee vuosien mittaan kohti valottomuutta ja ilottomuutta. Olen iloinen että olet löytänyt iloa ja huumorilla suhtautumista elämääsi, kettu-kamu :)

Niin, ja vakavuudessa ei ole mitään väärää, masentunut ilottomuus sen sijaan vie ihmistä burn outtiin..

• yxex kirjoitti:

Kuvasin kerran olotilaani kuilun reunalla horjumiseen (ehkä psykoosi olisi ollut seuraus putoamisesta) Parisuhteessa ei pitäisi tulla kenellekään niin paha olo. Siksi kai monet puhuvat 'pahan olon suhteesta' mikä alkaa liian hyvin ollakseen totta, ja etenee vuosien mittaan kohti valottomuutta ja ilottomuutta. Olen iloinen että olet löytänyt iloa ja huumorilla suhtautumista elämääsi, kettu-kamu :)

Niin, ja vakavuudessa ei ole mitään väärää, masentunut ilottomuus sen sijaan vie ihmistä burn outtiin..

"Yx : Parisuhteessa ei pitäisi tulla kenellekään niin paha olo. "

No ei pidäkään. Parisuhteessa pitää tulla ja olla hyvä olo. Jakaa sitä iloa ja naurua. Tämän olen itse oppinut tehdessäni itse vääriä asioita ja myös kokemassa niitä vääriä asioita.

Minä olen muuttunut elämäni aikana monta kertaa. Muutos ei ole pysähtynyt vieläkään. Mutta koen ilon ja naurun kuitenkin olevan hyvin tärkeä tekijä siinä, mitä nyt olen. Vaikkei sitä kukaan olekaan jakamassa kanssani. Siksi kai minä tänne jumin, aina uudelleen ja uudelleen, vaikka jo melkein pakeninkin.

• elisakettu kirjoitti:

"Yx : Parisuhteessa ei pitäisi tulla kenellekään niin paha olo. "

No ei pidäkään. Parisuhteessa pitää tulla ja olla hyvä olo. Jakaa sitä iloa ja naurua. Tämän olen itse oppinut tehdessäni itse vääriä asioita ja myös kokemassa niitä vääriä asioita.

Minä olen muuttunut elämäni aikana monta kertaa. Muutos ei ole pysähtynyt vieläkään. Mutta koen ilon ja naurun kuitenkin olevan hyvin tärkeä tekijä siinä, mitä nyt olen. Vaikkei sitä kukaan olekaan jakamassa kanssani. Siksi kai minä tänne jumin, aina uudelleen ja uudelleen, vaikka jo melkein pakeninkin.

Me muututaan. Arjen pienetkin asiat muuttavat ihmistä hitusen, ja henkisyys avartuu kun sille tielle lähtee. Moraalikäsityksetkin perustuvat käsitykseen todellisuudesta, joten kun todellisuusnäkemys muuttuu, muuttuu moraalikäsityskin samalla. Netissä surffailu ja kirjoittelu voi joidenkin mallien mukaan olla moraalisesti tuomittavaa ja 'turhaa'. Entä jos ravistaisimme itsestämme vanhanaikaiset käsitykset irti(?)

Tarkoitan siis; sun ei tarvii 'jumia' tänne, vaan kirjoittaa omaksi iloksesi, ja monien lukijoiden hyödyksi ja vertaistueksi! Itse olen saanut virtaa sun kirjoituksista! :)

”Kiitos. Samanhenkisyydestä ja jakamisesta. Yhteys on merkillinen juttu. Toivon matkan jatkuvan. Onnittelen maalaamisen taidostasi, kehut eivät menneet väärään osoitteeseen. Tyhjiä kankaita odottanee vielä? ;) ”

Sanamaalarina olet mua lahjakkaampi, ja siitä olen iloinen. Hyvää yötä muru ;)

• yxex kirjoitti:

Me muututaan. Arjen pienetkin asiat muuttavat ihmistä hitusen, ja henkisyys avartuu kun sille tielle lähtee. Moraalikäsityksetkin perustuvat käsitykseen todellisuudesta, joten kun todellisuusnäkemys muuttuu, muuttuu moraalikäsityskin samalla. Netissä surffailu ja kirjoittelu voi joidenkin mallien mukaan olla moraalisesti tuomittavaa ja 'turhaa'. Entä jos ravistaisimme itsestämme vanhanaikaiset käsitykset irti(?)

Tarkoitan siis; sun ei tarvii 'jumia' tänne, vaan kirjoittaa omaksi iloksesi, ja monien lukijoiden hyödyksi ja vertaistueksi! Itse olen saanut virtaa sun kirjoituksista! :)

”Kiitos. Samanhenkisyydestä ja jakamisesta. Yhteys on merkillinen juttu. Toivon matkan jatkuvan. Onnittelen maalaamisen taidostasi, kehut eivät menneet väärään osoitteeseen. Tyhjiä kankaita odottanee vielä? ;) ”

Sanamaalarina olet mua lahjakkaampi, ja siitä olen iloinen. Hyvää yötä muru ;)

Kulminoit tuon minun jumisen mukavasti moraalisesti hyväksyttäväksi, asia on näin, mutta korkea moraliteettini ei aina hyväksy uusia, vastaan olleita asioita. Kiitos.

Sanojen maalauksesta olen sanonut että jokaisella meillä on lahjoja. Seison edelleen niiden sanojen takana. Meidän keskenään tuskin tarvitsee tehdä sellaisia vertailuja, tiedämme olevamme arvokkaita mitä omaammekin. Pidän kyllä kirjoittamisesta, se on merkittävä asia minulle. Ja saan myös virtaa sinusta, ideoita teksteistäsi. Palstalaiset ovat minun muusiani. Ennenkaikkea haluan jakaa heidän kokemuksensa, antaa heille jos mitä on tarjottavaa.

Ja hyvää yötä sinullekin muru ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4478
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      957
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe