Mitä tiedostomuotoa täällä on porukka käyttänyt lähetellessään työhakemuksia? Olen kuullut että jossain firmoissa ei välttämättä wordin eri versioilla tehdyt doc. hakemukset aukea?(word 97-2010 versiot) Pdf tiedostoja taitaa joka firmassa olla käytössä päivittäin?
Vai liekö merkitystä lähettääkö kumman filun?
Työhakemus word vai pdf?
22
3955
Vastaukset
Mieluiten .rtf, mutta PDF:kin on useimmille ihan OK.
Ainakaan IT-alalla töitä hakiessaan saa heti Microsoft-"insinöörin" leiman otsaansa jos erehtyy lähettämään mitään Wordin .docina. ; )- PeeDeeÄf
Nykyään olen pdf muodossa lähetellyt!
.rtf toimii jokapaikassa.
Laita ihan tekstinä, ilman mitään muotoiluja ellei siihen ole jotain pakottavaa tarvetta. Antaa asiallisimman vaikutelman, että oikeasti huomioidaan vastaanottajaa. Muussa tapauksessa PDF -liite jos on pakottava tarve.
HUH!!!!
Jos olisin työhönottaja niin katsoisin TODELLA hitaasti työnhakijaa joka tuo työhakemuksensa notepadillä tai vastaavalla kirjoitettuna.
Antaa sellaisen kuvan hakijasta että ei varmasti osaa käyttää tietokonetta lainkaan.
Siististi tekstinkäsittelyohjelmalla tehty hakemus on asiallinen.- fundamentalist
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
HUH!!!!
Jos olisin työhönottaja niin katsoisin TODELLA hitaasti työnhakijaa joka tuo työhakemuksensa notepadillä tai vastaavalla kirjoitettuna.
Antaa sellaisen kuvan hakijasta että ei varmasti osaa käyttää tietokonetta lainkaan.
Siististi tekstinkäsittelyohjelmalla tehty hakemus on asiallinen.Ei notepadilla liitteenä vaan varsinainen työhakemus ihan tekstinä
suoraan sähköpostin rungossa etusivulla.
Eikä mitään esim. html-muotoiluja koska useinkin lukijalla on
sähköpostin muotoilut estettynä tietyoturvasyistä.
Mahdolliset liitteet (CV jms.) sitten vasta pdf:nä.
Kun tulee paljon hakemuksia ei kukaan jaksa että sähköpostin
etusivulla lukee vaan että "katso liitteitä", kyllä varsinaisen asian
pitää aueta ilman yhdenkään liitteen avaamista. fundamentalist kirjoitti:
Ei notepadilla liitteenä vaan varsinainen työhakemus ihan tekstinä
pitää aueta ilman yhdenkään liitteen avaamista.Joo, tietenkin näin.
JokuCV. txt kyllä kuulostikin jo aika rajulta.- oQ[Ax+v"=s
fundamentalist kirjoitti:
Ei notepadilla liitteenä vaan varsinainen työhakemus ihan tekstinä
pitää aueta ilman yhdenkään liitteen avaamista."Oikeasta vastauksesta kymmenen pistettä ja papukaijan merkki."
- hah hah haaaaaaa
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
HUH!!!!
Siististi tekstinkäsittelyohjelmalla tehty hakemus on asiallinen.melko naurettava asenne. eikö työhakemuksen tarkoitus ole nimenomaan informaation välittäminen työnhakijan pätevyydestä? eli siis sisällön pitäisi ratkaista.
se että osaa käyttää jotain sihteeriköille tarkoitettua tekstinkäsittelyohjelmaa sen verran että saa muutaman rivin raapustettua ei todista muuta kuin että hakija osaa sen verran käyttää kys. ohjelmaa. eikä välttämättä edes sitä. mistä tiedät että hakija on kirjoittanut hakemuksensa ihan itse?
jokaikisellä onnettomallakin työllisyyskurssilla opetetaan juuri ensimmäiseksi työnhakemuksen raapustaminen markkinoiden kalleimmalla tekstinkäsittelyohjelmalla...
- Hörhör..
.doc on arpapeliä, riippuen mikä sovellus vastaanottajalla on käytössä.
.rtf pelittää aina. - Alk.per. kysyjä.
Mites tuo pdf? Libreofficella saa helposti word dokumentin pdf muotoon vietyä. Uskoisin nyt ainakin että isojen ja keskisuurien firmojen henkilöstötoimistossa saadaa pdf ja se doc tiedostokin auki...
- PeeDeeÄf
Niin siis korjaampas hieman, itse tosiaan sähköpostin normaali tekstikenttään ole laittanut perus hakemuksen ja vasta liitteeksi pdf ansioluettelon.
- vielä vanhanaikaisia
No niin, voinpa kertoa yhden pointin tähän. Minulla oli johtaja joka ei juurikaan osannut tietokonetta käyttää. Juuri ja juuri osasi Wordin avata, PDF:stä ei olisi tullut mitään. Niinpä hän aina pyysi minut apuun kun hakemuksia tuli. Ihan vain siksi kirjoitin, että ottakaa ihmeessä tämäkin huomioon. Varsinkin vanhahkot herra johtajat eivät osaa tietokonetta käyttää. Ja pienissä firmoissa hakemukset toimitetaan itse johtajalle, ei ole mitään henkilöstöpäällikköä. En nyt tiedä ihan nykypäivästä, mutta silloin johtaja suosi käsintehtyjä hakemuksia. Ikinä hän ei valinnut sellaista, jonka hakemus oli tullut sähköpostin kautta. Ja jos minä olin lomalla, sähköpostihakemuksia ei edes avattu!
- pikkujuttu!
Herrasväki haluaa kikkailla sillä että osaavat käyttää .pdf-printteriä.
No, olkaa hyvä vaan. Mutta osaatteko te muuten sen hakemuksen tehdä, sehän on eri asia.
Kyllä se MS-Office on kuitenkin yrityksissä yleisin. En toki ole mikään MS:n mainosmies, mutta vähän huvittaa nämä teidän juttunne, kuinka .doc on arpapeliä ja .pdf pelittää aina. No, .rtf on tietenkin se mikä pelittää ihan aina.
Sitten on myös tämä, että sähköpostiviesti voi jo itsessään olla se hakemus - eli teksti siihen, ja jos on pyydetty eikä nimenomaan kielletty liitteiden lähettämistä, niin sitten se cv - haluamallaan yleisellä tekstinkäsittelyohjelmalla tai rtf tai pdf.
Juuuuu.
Muuten se on niin, että uudempi word pystyy aukaisemaan vanhemman.
Että joo!
Tämäkin kysymys on täällä varmaan ollut tuhansia kertoja niin kauan kuin suomi24:ää on ollut.
MUTTA OLEELLISEMPAA ON: OSAATTEKO TE YLEENSÄKÄÄN TEHDÄ HAKEMUKSEN!- khjkhjkhjk
Yks syy miksi suositte sitä .pdf:ää taitaa olla sekin, että jos wordissä ei osaa asetuksia oikein säätää ja laittaa, niin saattaa asettelut pettää kun kirje menee liitteenä vastaanottajalle - mutta kun konvertoi väärinkin asetellun dokkarin .pdf:ään, niin taitaa asettelut pysyä vai?
Oisko noin? "Kyllä se MS-Office on kuitenkin yrityksissä yleisin."
Eihän sillä ole mitään merkitystä asian kanssa. Vastahan sitä tuli törmättyä MS Office 2010:n joka avasi .doc tiedoston päin persettä..
PDF on varma kun se on standardi. Muokattavilla tiedostoilla rakenteellisesti kunnossa oleva .odt 1.0/1.1 on hyvä, ilman mitään laajennoksia tai sitten .rtf.- pylly päin pyllyy!
M-Kar kirjoitti:
"Kyllä se MS-Office on kuitenkin yrityksissä yleisin."
Eihän sillä ole mitään merkitystä asian kanssa. Vastahan sitä tuli törmättyä MS Office 2010:n joka avasi .doc tiedoston päin persettä..
PDF on varma kun se on standardi. Muokattavilla tiedostoilla rakenteellisesti kunnossa oleva .odt 1.0/1.1 on hyvä, ilman mitään laajennoksia tai sitten .rtf.ooks varma, ettei vika siinä perseeseen tunkeutumisessa ollut itse .doc-tiedostossa.......
pylly päin pyllyy! kirjoitti:
ooks varma, ettei vika siinä perseeseen tunkeutumisessa ollut itse .doc-tiedostossa.......
Aivan. Siksi niitä .doc tiedostoja vältetään kun niissä on tälläinen vika. Ei kaikilla ole MS Office 2010:ä. Voi olla vanhempi MS Office, LibreOffice, iWork, Google Docs, OpenOffice jne. ja .doc tiedostoilla on omat ongelmansa. Ja niin kyllä on myös .odt tiedostoilla sellainen, että eivät tue paljoa muotoilua ja MS Office tulkitsee niitä hieman eri tavalla kuin muut ohjelmat, joten rakenteen kanssa on hyvin tarkkaa.
Tietysti yksi ihan toimiva tiedostoformaatti on .html. Eli XHTML 1.1:stä kun vääntää niin kyllä muuten toimii hyvin ja ei tarvitse kuin selaimen.- ei nyt sentään!
M-Kar kirjoitti:
Aivan. Siksi niitä .doc tiedostoja vältetään kun niissä on tälläinen vika. Ei kaikilla ole MS Office 2010:ä. Voi olla vanhempi MS Office, LibreOffice, iWork, Google Docs, OpenOffice jne. ja .doc tiedostoilla on omat ongelmansa. Ja niin kyllä on myös .odt tiedostoilla sellainen, että eivät tue paljoa muotoilua ja MS Office tulkitsee niitä hieman eri tavalla kuin muut ohjelmat, joten rakenteen kanssa on hyvin tarkkaa.
Tietysti yksi ihan toimiva tiedostoformaatti on .html. Eli XHTML 1.1:stä kun vääntää niin kyllä muuten toimii hyvin ja ei tarvitse kuin selaimen.Niin, kun viasta puhuin, niin tarkoitin sellaista vikaa, jonka tiedoston laatija on tehnyt - eli ei ole ollut oikein käytetty asettelutoimintoja kirjeessä. Sillai.
No, sitähän tässä jo sanottiin, että uudella pitäisi ja aukeaakin vanhempi word-tiedostomuoto, mutta vanhalla ei aukea välttämättä uudempi tiedostomuoto.
jep jep.
Että ainahan sitä tietysti syytetään ohjelmaa kuin itseä - kyllä mä osaan mutta kun...
Toki joo joskus voi olla ihan ohjelmistovika.....
- jghjghjghj
Ai niin, eihän tälläkään paljon ole väliä tai merkitystä, mutta muistatteko mitään muuta mitä pitää tehdä kun tallentelee niitä dokkareita, ainakin .doc - tuolla .pdf-printteri jutulla nyt niin oo välii, mutta .docissa tai .docx:ssä tai .rtf:ssä?
Mitähän tarkoitan... No, miettikääs sitä.... - Alk.per. kysyjä.,
LOPPUYHTEENVETONA, KO, KÖ?: Eli wordillä kun tekee hakemuksen niin tallentaa sen rtf muotoon? Aukeaako rtf kaikilla tekstinkäsittelyohjelmilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265