Hyppyreuma?

poingpoing

Miten oireilee ns hyppyreuma..onko sama kuin nivelreuma vaiko joku eri versio? mulla epäilys vasta semmoisesta...niveliä särkee ja on kuin tulessa mutta mitään ei ulospäin nivelessä näy...neuvokaa hyvät palstalaiset..

8

5961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies ja jopo

      Minulla alkoi reuma noin 3 vuotta sitten juurikin hyppivällä niveltulehduksella,jota ei kuulemma ole edes reuumalääkärini mukaan olemassa.
      Aamulla sattui rystysiin ja illalla polvitaipeisiin ja rystyset olivat itaas ihan okei.
      Kannatta mennä lääkäriin ja yrittää saada aika reumayksikköön.
      Tosin taudin todentaminen e´voi olla erittäin hankalaa.
      En osaa neuvoa enempää.

    • Houdinin

      Mulla alkoi reuma myös samalla tavalla hyppelemällä viikon-parin välein eri paikoissa - reumadiagnoosin saaminen kesti nioin vuoden, mutta sinä aikana oireet kyllä pahenivat aika reilusti ja remuatekijät yms. olivat myös plussalla. Sinnikkyyttä vain ja heti oikean reumalääkärin vastaanotolle !

    • poingpoing

      Kiitokset vastanneille--yritän katsoa jonkun reumalääkärin kun ter.keskukseen on pitkät jonot omalle lekurille..juu kyllä näin on että aamulla kipu voi olla pahimmoillaan olkapäään nivelissä ja siten iltapäivällä sormet ja ranteet tai vaikka povet..veikeetä hyppimistä särkyjen kanssa..vaikka ei se kipuilu olkapäistä ihan kyl mihinkkän katoo vaan särkee sit muita paikkoja enemmän..

    • Jokueräs

      Hyppivä tauti täälläkin. Tutkittu reumapolillakin puolitoista vuotta - eikä vieläkään oikeastaan mitään diagnoosia. Tai no veikkaus, että jotain reumaattista voisi olla. Reumalääkkeitä menee ja ne auttaa, mutta tarkempaa taudinmääritystä ei ole saatu aikaan.

      Mutta tosiaan ainakin se lähete reumapolille kannattaa jostain hankkia. Välttis ei selviä heti, mutta ainakin selvittely aloitetaan.

      • seikiu

        Mulla on ollut vasemmassa jalassa puoli vuotta särkyjä,jotka ovat siirtyneet oikeaan jalkaan.Luita särkee polven alapuoleelta ja lonkkaa.Mulla on ihan selvästi hyppyreuma


    • HW+

      Uusimmassa Reuma -lehdessä oli juttua tästä hyppyreumasta - jutun mukaan yllättävän yleinen mutta vaikea diagnosoida.

    • hoida..
    • terveyttä

      Mitä terveysvaikutuksia tällaisella ruokavaliolla sitten on ?

      Olen tehnyt samalla kaavalla satoja henkilökohtaisia ravintovalmennuksia, ja syyskuussa toteutimme painonhallintaan keskittyvän nettivalmennuksen. Tulokset ovat selkeitä, ja nopeita.

      Valmennuksen asiakkaat kertoivat mm. seuraavista muutoksista :

      - verenpaineen normalisoituminen (ja lääkkeen pois jättäminen) ensimmäisen viikon aikana

      - astma- ja allergialääkkeiden pois jättäminen

      - reumalääkkeiden pois jättäminen

      - kuukautisiin liittyen, särkylääkkeiden poisjättäminen

      - merkittäviä laskuja kokonaiskolesterolissa

      Tällaisia muutoksia tapahtuu usein jo parissa viikossa.

      Verkkovalmennukseen osallistuneille teimme myös kyselyn tulosten osalta. Kyselyyn vastanneista :

      - 61 % kertoi vireystason parantuneen

      - 35 % kaki unen laadun parantuneen

      - 65 % kertoi vatsan ja suoliston kunnon parantuneen

      - 66 % raportoi vähentyneestä makeanhimosta

      - 64 % kertoi mielialan parantuneen

      - 39 % kertoi ihon kunnon parantuneen

      Järkevän ruokavalion rakentaminen ei ole rakettitiedettä, eikä sen noudattaminen vaikeata.

      http://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik/2014/10/10/minkalaisia-terveysvaikutuksia-hyvalla-ruokavaliolla-voi-olla/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe