On tosi nopea. Normaali liikenteessä kun lähdetään valoista DSG- on tosi nopea "keppihemmot " jää jälkeen vaikka normikiihdytyksiä tehdään olkapää vaan huiskii keppihemmoilla.
DSG-vaihteisto
27
442
Vastaukset
- katsoa arvoja
Onhan nuo ilmoitettu ihan virallisesti. Katso niitä niin ymmärrät itsekin miten pehmeitä puhut.
- Hyvä laatikko
DSG on siitä poikeuksellinen automaatti että sillä saadaan 0-100km/h lähes samaan kuin samalla autolla manuaalilaatikolla. Ainakin juuri "kädettömälle" ehdoton valinta.
- UPEE DSG
Kyllähän sen näkee arvoista,mutta käytäntö osoittaa toisin. En puhu mistään kiihdytyskilpailusta vaan aivan normi ajotilanteesta. DSG- ON nopea kun ei tarvitse veivata kaasun ja kepin kanssa. Lähtee tosi tahdikkaasti liikkeelle. Painat vaan DSG-llä normaalisti kaasua niin auto on monta metriä edellä "keppihemmo" vaan siellä rynkyttää keppiä ja painelee kaasupoljinta jalka edes taas vispaten. Selvän se on kun jää monta vaihetta pois siitä autonkäsittelystä. Käytäntö on osoittanut asian selvästi olevan näin. Kyllä kannattaa sijoittaa se vajaa 2-tonnia DSG-lootaan.
- 7+1
UPEE DSG kirjoitti:
Kyllähän sen näkee arvoista,mutta käytäntö osoittaa toisin. En puhu mistään kiihdytyskilpailusta vaan aivan normi ajotilanteesta. DSG- ON nopea kun ei tarvitse veivata kaasun ja kepin kanssa. Lähtee tosi tahdikkaasti liikkeelle. Painat vaan DSG-llä normaalisti kaasua niin auto on monta metriä edellä "keppihemmo" vaan siellä rynkyttää keppiä ja painelee kaasupoljinta jalka edes taas vispaten. Selvän se on kun jää monta vaihetta pois siitä autonkäsittelystä. Käytäntö on osoittanut asian selvästi olevan näin. Kyllä kannattaa sijoittaa se vajaa 2-tonnia DSG-lootaan.
Saman olen täällä huomannut. Me dsg-miehet ajellaan normaaliti niin nämä vaihteiden veivaajat luulee ,että heitä haastetaan ja alkaa hulluna revittään sitä kaaraansa, mua aina hymyilyttää.
- Ladaa vastaan kyllä
UPEE DSG kirjoitti:
Mutta jos sama auto on manuaalina vieressä niin eipä sillä DSG:llä enää pysykään mukana.
- manuaalimies
UPEE DSG kirjoitti:
Eikös noissa kyseisissä vaihteistoissa ole ollut paljon ongelmia, joten hiukan kyseenalainen sijoitus.
- UPEE DSG
Ladaa vastaan kyllä kirjoitti:
Mutta jos sama auto on manuaalina vieressä niin eipä sillä DSG:llä enää pysykään mukana.
Etkö ymmärtänyt kirjoittamaani ? En puhu mistään kiihdytyskilpailusta vaan aivan normaali ajotilanteesta ja liikkeellelähdöstä. Näin se vaan menee ,että DSG on nopeampi normaaliliikenteen rytmissä. On nuita kotteroita ollut sen verran ,että tiedän mistä puhun. Nyt kun saa kesäkumit alle niin voi painaa vielä vähän reilummin. Nastarenkaita ei viitsi väännättää turhaan rasittaa nastoja liikaa.
- 8+16
manuaalimies kirjoitti:
Eikös noissa kyseisissä vaihteistoissa ole ollut paljon ongelmia, joten hiukan kyseenalainen sijoitus.
Eikö nuissa manulaatikoissakin ole ongelmia joten ei kannata autoon hankkia vaihteistoa ollenkaan ?
- VW-fani...
Hyvä laatikko kirjoitti:
DSG on siitä poikeuksellinen automaatti että sillä saadaan 0-100km/h lähes samaan kuin samalla autolla manuaalilaatikolla. Ainakin juuri "kädettömälle" ehdoton valinta.
DSG-llä voi ajaa normaalisti, keppihemmon on pakko vedättää ja rytmittää vaihtaminen oikein joka lähdössä.
HELPPOA on ajaa.... DSG- on hieno, laiskanpojan vaihteisto. DSG ja vakkari niin opiipahan laiskaksi autoilijaksi. Sen helpompaa ei autolla ajo voi olla.
Todella hieno vaihteisto aivan nami. - manuaalimies
8+16 kirjoitti:
Eikö nuissa manulaatikoissakin ole ongelmia joten ei kannata autoon hankkia vaihteistoa ollenkaan ?
No ei kyllä läheskään niin paljon kuin noissa automaattilootissa.
- 17+9
manuaalimies kirjoitti:
No ei kyllä läheskään niin paljon kuin noissa automaattilootissa.
Mitäpä ne ongelmat haittaa jos tulee niin laitetaan loota uusiksi. Mukavuus maksaa.
- oikein hyvin
UPEE DSG kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt kirjoittamaani ? En puhu mistään kiihdytyskilpailusta vaan aivan normaali ajotilanteesta ja liikkeellelähdöstä. Näin se vaan menee ,että DSG on nopeampi normaaliliikenteen rytmissä. On nuita kotteroita ollut sen verran ,että tiedän mistä puhun. Nyt kun saa kesäkumit alle niin voi painaa vielä vähän reilummin. Nastarenkaita ei viitsi väännättää turhaan rasittaa nastoja liikaa.
Ymmärsin oikein hyvin. Itse valitsisin ehdottomasti manuaalin koska sillä nimenomaan käytännön tilanteissa pääsee rivakammin liikkeelle kuin DSG:llä koska voi aina ajaa oikealla vaihteella. Testattu ja vertailtu on molempia.
- kädettömät
oikein hyvin kirjoitti:
Ymmärsin oikein hyvin. Itse valitsisin ehdottomasti manuaalin koska sillä nimenomaan käytännön tilanteissa pääsee rivakammin liikkeelle kuin DSG:llä koska voi aina ajaa oikealla vaihteella. Testattu ja vertailtu on molempia.
Mutta eipä kaikilla ole ajaminen niin hyvin hanskassa. "Kädettömille" DSG voi olla se ripeämpi vaihtoehto kun vaihteiden käyttö ja moottorin oikeat kierrokset ovat mahdottomia hahmottaa. Ja monet nykynuoret ovat todella avuttomia teknisissä asioissa.
- 12+7
oikein hyvin kirjoitti:
Vedätkö sinä manuaalilla joka lähdössä vetoalueet ja kaasun optimi asentoon kiihdytysen kannalta? Et älä puhu soopaa!. Ensinnäkin pihistät niin sitä polttoainetta ,että pyrit lähtemään mahdollisimman taloudellisesti liikkeelle. DSG- tekee sen automaattisesti. Miksi ne "keppihemmot" jää aina sen muutaman auton mitan jälkeen. Sitten ne pää punasena vetää ohi ajaen ylinopeutta viereisellä kaistalla. Käytäntö on osoittanut DSG- vaihteiston erittäi hienoksi vaihteistoksi. Automaatit lisääntyvät koko ajan,syynä varmaan parantunut polttoainetalous ja ihmisten mukavuudenhalu.
- on sulla ongelmat
12+7 kirjoitti:
Vedätkö sinä manuaalilla joka lähdössä vetoalueet ja kaasun optimi asentoon kiihdytysen kannalta? Et älä puhu soopaa!. Ensinnäkin pihistät niin sitä polttoainetta ,että pyrit lähtemään mahdollisimman taloudellisesti liikkeelle. DSG- tekee sen automaattisesti. Miksi ne "keppihemmot" jää aina sen muutaman auton mitan jälkeen. Sitten ne pää punasena vetää ohi ajaen ylinopeutta viereisellä kaistalla. Käytäntö on osoittanut DSG- vaihteiston erittäi hienoksi vaihteistoksi. Automaatit lisääntyvät koko ajan,syynä varmaan parantunut polttoainetalous ja ihmisten mukavuudenhalu.
Ei kai nyt kukaan kiihdytä aina sen mitä auto kulkee. Mutta jos haluaa ja osaa kiihdyttää, ei automaatilla ole jakoa. Ehkä sinun pitäisi käydä koulusi loppuun ja odottaa että vähän järki kasvaa.
- Ei niin upee
Onhan se kiva kun isin dsg:llä on niin helppo kiihdyttää...
Mutta kun vähän himmaa ja sitten haluaisikin kiihdyttää, on dsg lykännyt väärän vaihteen pesään. Sitä arpoessa onkin käsivaihteinen mennyt menojaan.
Fakta on että kaikissa kiihdytyksissä dsg on hitaampi kuin käsivaihteinen SAMASSA AUTOSSA. Enpä minäkään siitä syystä dsg:tä autooni valinnut vaan ihan muista.- 1+17
DSG- ei kuule vedä koskaan kiihdytykesessä väärää vaihdetta päälle. Huomaa heti että et ole kyseisellä automaatilla edes koskaan ajanut. Käytäntö on eri asia kun faktat jotka perustuu kiihtyvyys arvoihin. DSG-llä jokainen pystyy kiihdyttämään optimiarvoihin, ei muuta kun painaa tallan pohjaan. 90% "keppijampoista" ei pysty tai osaa manuaalilla ottaa kaikkea kiihtyvyttä optimaalisesti(täydellisesti) autosta irti.
NÄINHÄN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE.
Itse olen omistanut kymmeniä autoja ja olen tullut nyt tämän asian huomaamaan kun laitoin eka DSG-automaatin. - luetun ymmärtäminen
1+17 kirjoitti:
DSG- ei kuule vedä koskaan kiihdytykesessä väärää vaihdetta päälle. Huomaa heti että et ole kyseisellä automaatilla edes koskaan ajanut. Käytäntö on eri asia kun faktat jotka perustuu kiihtyvyys arvoihin. DSG-llä jokainen pystyy kiihdyttämään optimiarvoihin, ei muuta kun painaa tallan pohjaan. 90% "keppijampoista" ei pysty tai osaa manuaalilla ottaa kaikkea kiihtyvyttä optimaalisesti(täydellisesti) autosta irti.
NÄINHÄN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE.
Itse olen omistanut kymmeniä autoja ja olen tullut nyt tämän asian huomaamaan kun laitoin eka DSG-automaatin.Tuossa sanottin: "Mutta kun vähän himmaa ja sitten haluaisikin kiihdyttää, on dsg lykännyt väärän vaihteen pesään." Opettele lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi.
- UPEE DSG
luetun ymmärtäminen kirjoitti:
Tuossa sanottin: "Mutta kun vähän himmaa ja sitten haluaisikin kiihdyttää, on dsg lykännyt väärän vaihteen pesään." Opettele lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi.
DSG -ei kuule lykkää kiihdyttäessä väärää vaihdetta se on selvä asia. Miten ihmeessä se sen voi tehdä kun lähdetään risteyksestä en ole koskaan sellaista huomannut.
Lueppas seuraava asia käytännön järjen kanssa.......
Väität, että DSG- lykkää väärän vaihteen pesään, se ei ole mahdollista liikkeelle lähtiessä.
Mutta HOX paljon todennäköisempää on se ,että vaihekeppiä nopeasti survova veetää väärään loveen kepin ja väärän vaihteen päälle. Pahimmassa tapuksessa auto sammahtaa.
Tämä viimeinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi kiun DSG- väärä vaihde mikä ei ole edes mahdollista. Näin se käytännössä menee. Ajattele asiaa miten haluat. - voi teitä amiksia
UPEE DSG kirjoitti:
DSG -ei kuule lykkää kiihdyttäessä väärää vaihdetta se on selvä asia. Miten ihmeessä se sen voi tehdä kun lähdetään risteyksestä en ole koskaan sellaista huomannut.
Lueppas seuraava asia käytännön järjen kanssa.......
Väität, että DSG- lykkää väärän vaihteen pesään, se ei ole mahdollista liikkeelle lähtiessä.
Mutta HOX paljon todennäköisempää on se ,että vaihekeppiä nopeasti survova veetää väärään loveen kepin ja väärän vaihteen päälle. Pahimmassa tapuksessa auto sammahtaa.
Tämä viimeinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi kiun DSG- väärä vaihde mikä ei ole edes mahdollista. Näin se käytännössä menee. Ajattele asiaa miten haluat.Kun himmaat vauhtia, laittaa dsg pienempää pesään. Siitä kun lähtee hätäisesti kiihdyttämään, aletaan arpoa isompaa vaihdetta. Oletko koskaan edes ajanut dsg:tä? Sinänsä automaatti on sinulle ihan oikea vaihteisto ellet osaa oikeita vaihteita laittaa käsivaihteistosta silmään ja vielä sammuttelet autoasi risteyksissä.
- 5+3
voi teitä amiksia kirjoitti:
Kun himmaat vauhtia, laittaa dsg pienempää pesään. Siitä kun lähtee hätäisesti kiihdyttämään, aletaan arpoa isompaa vaihdetta. Oletko koskaan edes ajanut dsg:tä? Sinänsä automaatti on sinulle ihan oikea vaihteisto ellet osaa oikeita vaihteita laittaa käsivaihteistosta silmään ja vielä sammuttelet autoasi risteyksissä.
Voi kuules kloppi on kilsoja niin paljon takana ettei tosikaan. Sinä oot paskantanut rättiin vielä kun minä olen ajellut jo autolla.
On ihan saletti jos lähdetään risteyksestä kiihdyttään 1.8 TSI manuaalilla tai 1.8 TSI- DSG-vaihteistolla olevalla autolla 90% manuaali kuskeista ei pysty kiihdyttään autoa samaan malliin minkä DSG vaihteisto tekee. On ihan saletti. Koita nyt saatanan Startti pilotti uskoa se asia.
Se 0,2 sek. minkä DSG arpoo lähtiessä ei vaikuta mitään. Vaihde S-valinnalle ja talla pohjaan,manuaalin veivaajat (90%) jää takuulla toiseksi.
Vaatii erittän tarkkaa ja osavaa kaasun ja vaihteiston käsittelyä ,että pystyy DSG-vaihteistolle lyömään hanttiin. Niitä kuskeja voi löytyä 10% kuljettajsta, jos sitäkään. Asia on harvinaisen selvä. Minä se ajelen uudella DSG-aatomaatti autolla niin kuin savolaiset sanoo aatomaatti aatomaatti. - ajele rauhassa
5+3 kirjoitti:
Voi kuules kloppi on kilsoja niin paljon takana ettei tosikaan. Sinä oot paskantanut rättiin vielä kun minä olen ajellut jo autolla.
On ihan saletti jos lähdetään risteyksestä kiihdyttään 1.8 TSI manuaalilla tai 1.8 TSI- DSG-vaihteistolla olevalla autolla 90% manuaali kuskeista ei pysty kiihdyttään autoa samaan malliin minkä DSG vaihteisto tekee. On ihan saletti. Koita nyt saatanan Startti pilotti uskoa se asia.
Se 0,2 sek. minkä DSG arpoo lähtiessä ei vaikuta mitään. Vaihde S-valinnalle ja talla pohjaan,manuaalin veivaajat (90%) jää takuulla toiseksi.
Vaatii erittän tarkkaa ja osavaa kaasun ja vaihteiston käsittelyä ,että pystyy DSG-vaihteistolle lyömään hanttiin. Niitä kuskeja voi löytyä 10% kuljettajsta, jos sitäkään. Asia on harvinaisen selvä. Minä se ajelen uudella DSG-aatomaatti autolla niin kuin savolaiset sanoo aatomaatti aatomaatti.Eihän sille mitään voi ettei se ole yhtä nopea kuin manuaali. Mutta pääasia että olet itse tyytyväinen.
- 3+18
ajele rauhassa kirjoitti:
Eihän sille mitään voi ettei se ole yhtä nopea kuin manuaali. Mutta pääasia että olet itse tyytyväinen.
Ymmärsithän sen kuitenkin hyvä. Ei kaikki tielläkulkijat ole niin taitavia "rallikuskeja" kuin sinä.
- DSG:n koeajo
Iltalehdessä oli juuri koeajossa Superb DSG:ssä. Tällainen osui heti silmiini:
"Ainoan moitteen DSG-vaihteisto saa ajoittain hitaista paikaltaan lähdöistä. Vaihteisto empii sekunnin kymmenyksen tai kaksi ennen kuin auto singahtaa matkaan. Esimerkiksi liikennevaloista lähdettäessä tällä ei ole merkitystä, mutta liikenneympyrään tultaessa kaikkein lyhimpiin väleihin ei uskalla yrittää."
Eipä laatikkoa muuten kyllä moitittu.- Dee äs gee.
Ne pienet sekunnin kymmenyksien viiveet ei mitään haittaa,niihin tottuu ja oppii tilanteisiin ei mitään häikkää.
- Viivi Viivanen
Dee äs gee. kirjoitti:
Ne pienet sekunnin kymmenyksien viiveet ei mitään haittaa,niihin tottuu ja oppii tilanteisiin ei mitään häikkää.
Manuaalilla tulee niitä viiveitä viisi joka kerta kun vaihdat tulee jopa pitempi viive,
- siksi manuaali
Manuaali menee menojaan kun neitivaihteisto arpoo vaihteitaan. Näin se vaan homma toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881541
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1141420Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras701285- 301161
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1171000Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422981Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46928- 19892
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66808- 46743