Oon siis suorittanu viime kesänä Tietotekniikan insinöörin(AMK) tutkinnon ja aion nyt hakea Turun yliopistoon "Tietotekniikan, elektroniikan ja tietoliikennetekniikan" - koulutusohjelmaan erillisvalinnalla. Hakuaika päättyy 12.4.
Ongelmana on nyt se, että en käsitä miten se AMK-todistuksen keskiarvo siihen hakemuslomakkeeseen lasketaan. Se ei näytä menevän ihan sen peruskeskiarvolaskennan mukaan vaan kyseessä on jonkinlainen painotettu keskiarvo.
Laskuohjeessa sanotaan näin: "Opintojaksoittain arvosana kerrotaan laajuudella ja näistä saatavat luvut lasketaan yhteen. Tämän jälkeen saatu summa jaetaan laajuuksien yhteismäärällä" Näihin ei tietenkään lasketa mukaan kursseja, jotka on arvioitu hyväksytty/hylätty periaatteella. Tää tuntuu jotenkin sekavalta.
Jos joku vois valaista tätä asiaa ja antaa vaikka jonkun esimerkin laskutavasta niin olisin todella kiitollinen.
Olis pikkasen kiireellistä avuntarvetta DI-linjalle hakevalle?
quququ
1
171
Vastaukset
- keskiarvottaja
Itse olen laskenut AMK:n keskiarvon niin, että jos esim. olen saanut 20op:n opintojaksosta arvosanan 5, 20op:n 3 ja 15op:n 4, niin ensin kerron opintopisteiden määrän sen arvosanalla (esim. 5x20op=100, 3x20op=60..). Sitten lasken yhteen nuo kerrotut numerot (esim. tässä 100 60 60) ja jaan summan opintopisteiden määrällä (tässä tapauksessa siis 220/55=keskiarvoksi tulee 4). On varmaan helpompiakin tapoja selittää, mutta kyllä tuo excelillä on paljon helpompi kuin näin paperilla selittää :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816