Kuinka moni yhtä iso Etelä-Suomen autokorjaamo pystyy vastaamaan uuteen kilpailutasoon?
Tuo 25 €/h tekevä korjaamo on siis Keuda Nurmijärvi, Perttula.
Ja vain hyviä kokemuksia. :)
Kilpailu kovenee: 25 €/h autokorjaus!
26
3043
Vastaukset
- korjaaja13
Ei mahdollista tuolla hinnalla kannattavaan liiketoimintaan jos maksaa verot eläkemaksut vuokrat laitteet yms.. Tain sitten pari jakoavainta ja taivas kattona , verot maksamatta.
- Ropaan itse
Kyllä tuolla vielä tilin tekisi toiminimellä, mutta ei siinä mitään erikoisia testereitä kannattaisi ostaa. Työlästä rahaa kyllä olisi ja intoa pitäisi olla paljon. Eikä tuosta kauan ole kun tuolla hinnalla melkein tein. Viimeisin veloitus oli 30e(sis.alv)
Keuda taitaa olla oppilaitos ja remontin hyvyys riippuu silloin opettajan tarkkavaisuudesta tai sitten korjaajan osaavuudesta.
Itse en ainakaan autoani jättäisi oppilaitokseen, kun kurssilla ollessa pääsi tutustumaan ammattikoulutuksen laatuun Innofocuksen oppilaitoksessa.
- korjaaja13
Näköjään joku oppilaitos, ei palkkakuluja, ei eläkemaksuja ja valtion tuella työkalut. Siinäpä se halpuus
- se kilpailusta
vai oppilaitos, se kertoo kyllä sitten hinnankin. Paljonko menee turhia tunteja kun joku finniposki tai siirtotyövoima opettelee sun autollas työntekoa ja kuinka tulee kuntoon.
- Tyytyväinen asiakas.
se kilpailusta kirjoitti:
vai oppilaitos, se kertoo kyllä sitten hinnankin. Paljonko menee turhia tunteja kun joku finniposki tai siirtotyövoima opettelee sun autollas työntekoa ja kuinka tulee kuntoon.
Tuohon osaan vastata:
Tunteja voi mennä paljonkin, jopa koko päivä tavalliseen huoltoon.
Asiakasta laskutetaan kuitenkin Autodatan antamien referenssituntien verran eli saman verran tunteja kuin merkkikorjaamolla. Tuntihinta vain on neljännes merkkikorjaamosta ja varaosat lähes katteettomia hinnaltaan. :)
Itselläni auto on ollut aina valmis silloin, kun on sovittukin.
- J8.L
Mistä maasta asentajat ovat ?
- Oma kokemus...
Pääasiassa Suomesta.
- edullista on
Motonetista osat kyytiin ja Nurmijärvelle huoltoon. Kyllä on suu makeana, kun isokin huolto maksaa vain muutaman kympin. :D
- Ei amikseen
En kyllä veisi autoani sinne. Ensinnäkin tulevat duunariklopit tahtovat päästä sudittelemaan oppityöautoillansa. Ja toiseksi tarvikeliikkeen väärennetyt varaosat saattavat tuottaa ongelmia lähitulevaisuudessa. Kolmanneksi ammattilaisilta saa muutakin kuin perävalotakuun ja sijaisauto tulee ilmaiseksi jos jotain tyrivät..
- ziukku
Mä oon huollattanut amiksessa usein(haagan heltec) ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Työ on ollut aina viimesen päälle hyvin tehty ja palvelu ystävällistä. Eikä ne mitään siellä sudittele..nää on näitä legendoja taas.
- ralliPate
ziukku kirjoitti:
Mä oon huollattanut amiksessa usein(haagan heltec) ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Työ on ollut aina viimesen päälle hyvin tehty ja palvelu ystävällistä. Eikä ne mitään siellä sudittele..nää on näitä legendoja taas.
Meikä kyllä aina suditteli asiakkaan autoilla ku olin amiksessa. :D
- Näin se menee...
ralliPate kirjoitti:
Meikä kyllä aina suditteli asiakkaan autoilla ku olin amiksessa. :D
Tiesitkös, että perushuollot tekevät 1. ja 2. vuosikurssin oppilaat. Heillä ei ole edes ajokorttia ja opettaja joutuu siirtämään autot.
- ralliPate
Näin se menee... kirjoitti:
Tiesitkös, että perushuollot tekevät 1. ja 2. vuosikurssin oppilaat. Heillä ei ole edes ajokorttia ja opettaja joutuu siirtämään autot.
Kyllä meillä 1 ja 2 vuosikurssien oppilaat sai ajella autot halliin ja käydä vetämässä koeajot koulun piha-alueella. Kyllä sai muorien micrat kyytiä. Ja kun sitten oli kortillisia kuskeja, niin käytiin luonnollisesti heittämässä perusteellisempi lenkki. Varsinkin takavetoisille autoille löytyi helposti halukkaita remppamiehiä talvisaikaan. Pitäähän se lampunvaihdon jälkeen lenkki käydä heittään. ;)
Omaa autoa en amikseen jättäs remonttiin ilman valvontaa koska tiiän mimmosta se homma on...
- Pomppulinnaan
Saako sieltä perää? :D
- JOonmas
sinnee vaan autot nii tulee kuntoon...byyyäh byyyähhhääähäää ...tyhmät
- -_-
Kannataa myös kiinnitää huomiota kuinka kauan korjaukset kestää.
e/h ei usein miten kerro yhtään mitään.
toinen paikka voi tehdä työtä 50e/h mut korjaa 3h = 150e
toinen ottaa 70e tekee saman homman 1.5h = 105e
kannataa miettä ja pyytää hinta arvio eikä katsoa aina mitä työ tunti maksaa. - Tuntien määrä
Totta itse vein S6 Audin pari vuotta sitten kytkimen vaihtoon tuusulaan yhteen liikkeeseen. Vaihto onnistu hyvin, siinä ei valittamista. Velottivat muistaakseni 58e tunti ja siinä meni 13h. No tossa vuosi sitten hajosi tai alkoi vuotaa mootorin tiiviste vaihteiston ja mootorin välistä, ja leima mies sano et kuntoon pitäis laitaa, jo mootorin takia, koska tulee kalliiksi jos räkäsee öljyt ajosta. Vein sen sitten helsinkiläiseen liikeeseen, johon sai ajan nopeasti ja suostuivat ottamaan, kaikki liikkeet eivät ottaneet koska ei ollut kokemuksia autosta ja oli kuulemma sen verran iso homma. no valmista tuli, eikä taaskaan mitään vikaa siinä, lasku oli 70e ja työtä 8h. ihmettelin mistä tämä johtuu, en tunti velotus hintaa vann laskutettuja työ tunteja. Muistan kun ensimmäisen paikan työn johtaja tai pome, oli aika pieni paikka, sanoi että oli ongelmia eri pultien kanssa, pako putken ja muiden osien joten annoin silloin olla ja maksoin. No tässä toisessa paikassa kysyin sitten samaa ja ihmettelin 8h laskutusta jolloin työn johtaja näytti minulle pois otettuja pultteja jotka he olivat pakoputkista joutuneet katkomaan, ja muita ongelma kohtia. Hän oletti ilmeisesti että valitan työ määrästä, vaikka olin tyytyväinen laskutettuun työmäärään, koska kyseessä on ilmeisen iso työ.
mutta ihmettelen miten käytännössa samassa työssä voi olla 5h työ ero, vai laskutettinko minulta tuusulassa naiden asentajien osaamattomuudesta, vai ottivatko he minulta vain ylimääräistä koska tuntien muodossa koska velotus on halvempi, muilla vastaavia kokemuksia? - ismolaittela
Henkilö A tekee työn X 4 tunnissa, hintaan 100€/h
Henkilö B, joka toisin kuin henkilö A ei ole ammattilainen, eikä hänellä ole kokemusta työstä X suoriutuu kyseisestä työstä 15 tunnissa, ja veloittaa työstään 50€/h. Kumpi tulee halvemmaksi?
Maksaa ammattilaiselle työn tekemisestä isomapaa tuntiliksaa, vai maksaa osaamattoman asentajan harjoittelun oppirahat? Tässä se tuntihinnoittelun ihanuus näkyy. Ilmeisesti pajalla nro. 2. oli aiempaa kokemusta kyseisestä remontista, joten se osasi toimia tehokkaammin. Siinä se. Joku ilkeä voisi sanoa 1. pajan pistäneen laskuun muutaman "tyhjän"tunnin, mutta tähän en kuitenkaan usko. - Omat osat
Keudan tuntiveloitus on edelleen tuo 25 €/h. Ottivat öljynvaihdosta, öljynsuodattimen vaihdosta, katsastustarkastuksesta ja pesusta puoli tuntia eli kokonaiset 12,50 €. Lasinpesunesteestä kehtasivat rosmota 2 € eli loppulasku paisui peräti 14,50 euroon.
Itse tekemällä ei enää paljoa säästä.- varokirja????
älä ruoki harmaata taloutta! Tuollaisilla hinnoilla ei kukaan pysty oikeasti tekemään kannattavaa työtä jos hoitaa myös tilit yhteiskunnan kanssa rehellisesti.
- toyota..
suosittelen minäkin
- rapakalja
No toisaalta... Saahan sitä jossakin maksaa 80€/tunti siitä että korjausmies roikkuu sätkä hampaissa tumput suorana. Norttitauothan maksaa asiakas tai työnantaja. Helposti menee työpäivän aikaan tunti pelkästään taukojen ulkopuoliseen kessutteluun.
- ksdjklsdjflksd
Tuntiveloitus pitäisi kieltää autonkorjauksessa koska se ei ole kuluttajan etu että tuntiveloitus kannustaa korjaajaa työskentelemään mahdollisimman hitaasti että saisi kerättyä tunteje mahdollisimman paljon. Lisäksi korjaajan ei kannata tietää tai osatakaan mitään etukäteen vaan opettelee asiakkaan kustannuksella korjaustyön aikana lennossa sen mitä tarvitsee tietää että aikaa ja tuntiveloitusta kertyisi mahdollisimman paljon.
Asiakkaan kannalta paras veloitusmalli on kiinteä hinta jokaiselle korjaustyölle josta ei lipsuta suuntaan eikä toiseen. Kokenut korjaaja kyllä tietää mitä hankaluuksia kussakin korjaustyössä voi olla ja osaa varautua siihen korjaustyötä aloittaessaankin.
Kokemattomia ei pitäisi edes päästää tekemään yksin korjaustöitä kun ei se onnistu kuitenkaan, korkeintaan apupoikina ja katsomassa vierestä ensimmäisiä kertoja.- Sultan24
Jokainen on ensin kokematon alalla kun on nuori ja aloittaa. Sama koskee seksiäkin. Väitä vastaan jos olet erimieltä.
Eiköhän tuo liene kuitenkin opettajien valvomana ja opastamana, ja parhaiten oppii tekemällä ja virheistä nimen omaan. Henk.Koht. veisin autoni amikseen kuin jonkun verstaan valohoidosta maksaisin. Pahimpia rosvoja on nmerkkikorjaamot, jossa arvaillaan listasta todennäköisin syy ja vaihdetaan osa jonka ohjekirja antaa…. vain huomatakseen että tämä se ei ainakaan ollut, kokeillaampa seuraavaa…. Muutenkin tässä maassa on verotuksen ja kapitalistien ansiosta köyhälle kaikki kallista, niin on todella positiivista että tarjonta kohtaa kysynnän, eikä siitä yritetä hyötyä taloudellisesti. Reilu kauppa molemmille osapuolille, Tärkeä kokemus vaihtuu kohtuuteen. Totuus on myös valitettavasti se että hyviä automekaanikkoja on aika vähän näissä Ns. Ammattilaispajoissa ym. Nyrkkipajoissa. Joka Työssä oli se mitä lajia tahansa, ratkaisee tekijän asenne ja motivaatio, jotta. saadaan mahdollisimman hyvä lopputulos. Tsemppiä vaan amikseen
- Anonyymi
Itse olen ollut merkkikorjaamoon tyytyväinen. Ammattikoulujen "korjauksista ja huolloista" tiedän sen tuttujen kautta, että auto oli sinne viedessä paremmassa kunnossa kuin sieltä tullessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865