Kilpailu kovenee: 25 €/h autokorjaus!

Nurmijärvellä...

Kuinka moni yhtä iso Etelä-Suomen autokorjaamo pystyy vastaamaan uuteen kilpailutasoon?

Tuo 25 €/h tekevä korjaamo on siis Keuda Nurmijärvi, Perttula.

Ja vain hyviä kokemuksia. :)

24

2737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaaja13

      Ei mahdollista tuolla hinnalla kannattavaan liiketoimintaan jos maksaa verot eläkemaksut vuokrat laitteet yms.. Tain sitten pari jakoavainta ja taivas kattona , verot maksamatta.

      • Ropaan itse

        Kyllä tuolla vielä tilin tekisi toiminimellä, mutta ei siinä mitään erikoisia testereitä kannattaisi ostaa. Työlästä rahaa kyllä olisi ja intoa pitäisi olla paljon. Eikä tuosta kauan ole kun tuolla hinnalla melkein tein. Viimeisin veloitus oli 30e(sis.alv)

        Keuda taitaa olla oppilaitos ja remontin hyvyys riippuu silloin opettajan tarkkavaisuudesta tai sitten korjaajan osaavuudesta.
        Itse en ainakaan autoani jättäisi oppilaitokseen, kun kurssilla ollessa pääsi tutustumaan ammattikoulutuksen laatuun Innofocuksen oppilaitoksessa.


    • korjaaja13

      Näköjään joku oppilaitos, ei palkkakuluja, ei eläkemaksuja ja valtion tuella työkalut. Siinäpä se halpuus

      • se kilpailusta

        vai oppilaitos, se kertoo kyllä sitten hinnankin. Paljonko menee turhia tunteja kun joku finniposki tai siirtotyövoima opettelee sun autollas työntekoa ja kuinka tulee kuntoon.


      • Tyytyväinen asiakas.
        se kilpailusta kirjoitti:

        vai oppilaitos, se kertoo kyllä sitten hinnankin. Paljonko menee turhia tunteja kun joku finniposki tai siirtotyövoima opettelee sun autollas työntekoa ja kuinka tulee kuntoon.

        Tuohon osaan vastata:

        Tunteja voi mennä paljonkin, jopa koko päivä tavalliseen huoltoon.

        Asiakasta laskutetaan kuitenkin Autodatan antamien referenssituntien verran eli saman verran tunteja kuin merkkikorjaamolla. Tuntihinta vain on neljännes merkkikorjaamosta ja varaosat lähes katteettomia hinnaltaan. :)

        Itselläni auto on ollut aina valmis silloin, kun on sovittukin.


    • J8.L

      Mistä maasta asentajat ovat ?

      • Oma kokemus...

        Pääasiassa Suomesta.


    • edullista on

      Motonetista osat kyytiin ja Nurmijärvelle huoltoon. Kyllä on suu makeana, kun isokin huolto maksaa vain muutaman kympin. :D

    • Ei amikseen

      En kyllä veisi autoani sinne. Ensinnäkin tulevat duunariklopit tahtovat päästä sudittelemaan oppityöautoillansa. Ja toiseksi tarvikeliikkeen väärennetyt varaosat saattavat tuottaa ongelmia lähitulevaisuudessa. Kolmanneksi ammattilaisilta saa muutakin kuin perävalotakuun ja sijaisauto tulee ilmaiseksi jos jotain tyrivät..

      • ziukku

        Mä oon huollattanut amiksessa usein(haagan heltec) ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Työ on ollut aina viimesen päälle hyvin tehty ja palvelu ystävällistä. Eikä ne mitään siellä sudittele..nää on näitä legendoja taas.


      • ralliPate
        ziukku kirjoitti:

        Mä oon huollattanut amiksessa usein(haagan heltec) ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Työ on ollut aina viimesen päälle hyvin tehty ja palvelu ystävällistä. Eikä ne mitään siellä sudittele..nää on näitä legendoja taas.

        Meikä kyllä aina suditteli asiakkaan autoilla ku olin amiksessa. :D


      • Näin se menee...
        ralliPate kirjoitti:

        Meikä kyllä aina suditteli asiakkaan autoilla ku olin amiksessa. :D

        Tiesitkös, että perushuollot tekevät 1. ja 2. vuosikurssin oppilaat. Heillä ei ole edes ajokorttia ja opettaja joutuu siirtämään autot.


      • ralliPate
        Näin se menee... kirjoitti:

        Tiesitkös, että perushuollot tekevät 1. ja 2. vuosikurssin oppilaat. Heillä ei ole edes ajokorttia ja opettaja joutuu siirtämään autot.

        Kyllä meillä 1 ja 2 vuosikurssien oppilaat sai ajella autot halliin ja käydä vetämässä koeajot koulun piha-alueella. Kyllä sai muorien micrat kyytiä. Ja kun sitten oli kortillisia kuskeja, niin käytiin luonnollisesti heittämässä perusteellisempi lenkki. Varsinkin takavetoisille autoille löytyi helposti halukkaita remppamiehiä talvisaikaan. Pitäähän se lampunvaihdon jälkeen lenkki käydä heittään. ;)

        Omaa autoa en amikseen jättäs remonttiin ilman valvontaa koska tiiän mimmosta se homma on...


    • Pomppulinnaan

      Saako sieltä perää? :D

    • JOonmas

      sinnee vaan autot nii tulee kuntoon...byyyäh byyyähhhääähäää ...tyhmät

    • -_-

      Kannataa myös kiinnitää huomiota kuinka kauan korjaukset kestää.

      e/h ei usein miten kerro yhtään mitään.

      toinen paikka voi tehdä työtä 50e/h mut korjaa 3h = 150e

      toinen ottaa 70e tekee saman homman 1.5h = 105e

      kannataa miettä ja pyytää hinta arvio eikä katsoa aina mitä työ tunti maksaa.

    • Tuntien määrä

      Totta itse vein S6 Audin pari vuotta sitten kytkimen vaihtoon tuusulaan yhteen liikkeeseen. Vaihto onnistu hyvin, siinä ei valittamista. Velottivat muistaakseni 58e tunti ja siinä meni 13h. No tossa vuosi sitten hajosi tai alkoi vuotaa mootorin tiiviste vaihteiston ja mootorin välistä, ja leima mies sano et kuntoon pitäis laitaa, jo mootorin takia, koska tulee kalliiksi jos räkäsee öljyt ajosta. Vein sen sitten helsinkiläiseen liikeeseen, johon sai ajan nopeasti ja suostuivat ottamaan, kaikki liikkeet eivät ottaneet koska ei ollut kokemuksia autosta ja oli kuulemma sen verran iso homma. no valmista tuli, eikä taaskaan mitään vikaa siinä, lasku oli 70e ja työtä 8h. ihmettelin mistä tämä johtuu, en tunti velotus hintaa vann laskutettuja työ tunteja. Muistan kun ensimmäisen paikan työn johtaja tai pome, oli aika pieni paikka, sanoi että oli ongelmia eri pultien kanssa, pako putken ja muiden osien joten annoin silloin olla ja maksoin. No tässä toisessa paikassa kysyin sitten samaa ja ihmettelin 8h laskutusta jolloin työn johtaja näytti minulle pois otettuja pultteja jotka he olivat pakoputkista joutuneet katkomaan, ja muita ongelma kohtia. Hän oletti ilmeisesti että valitan työ määrästä, vaikka olin tyytyväinen laskutettuun työmäärään, koska kyseessä on ilmeisen iso työ.
      mutta ihmettelen miten käytännössa samassa työssä voi olla 5h työ ero, vai laskutettinko minulta tuusulassa naiden asentajien osaamattomuudesta, vai ottivatko he minulta vain ylimääräistä koska tuntien muodossa koska velotus on halvempi, muilla vastaavia kokemuksia?

    • ismolaittela

      Henkilö A tekee työn X 4 tunnissa, hintaan 100€/h
      Henkilö B, joka toisin kuin henkilö A ei ole ammattilainen, eikä hänellä ole kokemusta työstä X suoriutuu kyseisestä työstä 15 tunnissa, ja veloittaa työstään 50€/h. Kumpi tulee halvemmaksi?

      Maksaa ammattilaiselle työn tekemisestä isomapaa tuntiliksaa, vai maksaa osaamattoman asentajan harjoittelun oppirahat? Tässä se tuntihinnoittelun ihanuus näkyy. Ilmeisesti pajalla nro. 2. oli aiempaa kokemusta kyseisestä remontista, joten se osasi toimia tehokkaammin. Siinä se. Joku ilkeä voisi sanoa 1. pajan pistäneen laskuun muutaman "tyhjän"tunnin, mutta tähän en kuitenkaan usko.

    • Omat osat

      Keudan tuntiveloitus on edelleen tuo 25 €/h. Ottivat öljynvaihdosta, öljynsuodattimen vaihdosta, katsastustarkastuksesta ja pesusta puoli tuntia eli kokonaiset 12,50 €. Lasinpesunesteestä kehtasivat rosmota 2 € eli loppulasku paisui peräti 14,50 euroon.

      Itse tekemällä ei enää paljoa säästä.

      • varokirja????

        älä ruoki harmaata taloutta! Tuollaisilla hinnoilla ei kukaan pysty oikeasti tekemään kannattavaa työtä jos hoitaa myös tilit yhteiskunnan kanssa rehellisesti.


    • toyota..

      suosittelen minäkin

    • rapakalja

      No toisaalta... Saahan sitä jossakin maksaa 80€/tunti siitä että korjausmies roikkuu sätkä hampaissa tumput suorana. Norttitauothan maksaa asiakas tai työnantaja. Helposti menee työpäivän aikaan tunti pelkästään taukojen ulkopuoliseen kessutteluun.

    • ksdjklsdjflksd

      Tuntiveloitus pitäisi kieltää autonkorjauksessa koska se ei ole kuluttajan etu että tuntiveloitus kannustaa korjaajaa työskentelemään mahdollisimman hitaasti että saisi kerättyä tunteje mahdollisimman paljon. Lisäksi korjaajan ei kannata tietää tai osatakaan mitään etukäteen vaan opettelee asiakkaan kustannuksella korjaustyön aikana lennossa sen mitä tarvitsee tietää että aikaa ja tuntiveloitusta kertyisi mahdollisimman paljon.
      Asiakkaan kannalta paras veloitusmalli on kiinteä hinta jokaiselle korjaustyölle josta ei lipsuta suuntaan eikä toiseen. Kokenut korjaaja kyllä tietää mitä hankaluuksia kussakin korjaustyössä voi olla ja osaa varautua siihen korjaustyötä aloittaessaankin.
      Kokemattomia ei pitäisi edes päästää tekemään yksin korjaustöitä kun ei se onnistu kuitenkaan, korkeintaan apupoikina ja katsomassa vierestä ensimmäisiä kertoja.

      • Sultan24

        Jokainen on ensin kokematon alalla kun on nuori ja aloittaa. Sama koskee seksiäkin. Väitä vastaan jos olet erimieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe