tässä neropatti korjailee kaiuttimen reunukset farkunjämillä ja spraymaalilla:
http://www.instructables.com/id/Replace-dry-rotted-speaker-surrounds-with-cloth-re/step2/Glue-the-surround-in-place/
itse olen kokeillut suurinpiirtein samaa vileda-ikkunaliinan tapaisella mutta reiättömällä liinalla, mutta sen 8" kaiuttimen bassotoisto korvin kuullen oli huonompi kuin samanlaisen ehyen. ehkä materiaali liiman kuivuessa pingoittui liian tiukaksi ja jäykäksi.
kaiuttimen reunusten korjaus
3
2101
Vastaukset
- koitapatuota
Kannattaa käyttää sellaista paksua kumia kehysten alla, tulee ilmatiivis samalla, eikä särise, noin 2mm paksusta kumista leikattu kehys kaiuttimen kehyksen alle.
Tuon totesin hyväksi itse. Tuollainen kumi oli kai peräisin jonkun maansiirtokoneen sisärenkaasta :)
Riittävän isoa, että ei jää saumoja, voi leikata kaiuttimen kehyksen kokoisen renkaan siitä kumista.- kaiutin reunus
joskus olen kaupasta (ETRA = ex Pohjolan kumi) ostanut 1 mm paksua butyylikumia aivan muihin tarkotuksiin, sitä myydään levyinä/suikaleina, aivan miten ite haluaa, ei ollut kallista, sitä voisi varmaan tiivisteeksi laittaa.
- kaksi korjannut
Itse tilasin Äänimikalta korjaussarjan omiin kaiuttimiini, sain juuri sellaiset ripustukset kun oli alkuperäisetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657