Melkein aina, kun kehun kavereille paikallisen kebab/pitserian hintal/laatusuhdetta, saan kuulla kuinka kyse on vain rahanpesusta. Ei kuulemma ole mahdollista muuten myydä 5 €:n annoksia ja pitää kaksi miestä töissä. Tuosta 5 €:sta kun ottaa ALV:n pois, jää vain 4,35 € pitserialle. Jostainhan pitäisi saada raha työhön ja vuokraan? Raaka-aineetkin maksavat. Ja sitten pitäisi saada katetta vielä...
Onko tälla palstalla jotain joku tuntisi ulkomaisia kebabin/pitsanvääntäjiä ja voisi siten kokemukseen nojaten kertoa miten asia oikeasti on?
PS. sorry, kun ei liity itse aiheeseen, mutta täältä luulisi löytyvän joku joka tietää...
Kebab = rahanpesua?
4
169
Vastaukset
- Näinhän se
ainakin laskuopin mukaan menee, että kun tuon alv:in muut kulut vähentää, niin eipä siitä jää yrittäjälle mitään käteen. Mutta lienee kuitenkin turhaa osoittaa sormella pelkästään kebab/pitseriayrittäjiä. Samansuuntaista hinnoittelupolitiikkaa löytyy niin kaljabaareista kuin nepalilaisravintolostakin.
- ,,,,,,,,,
Mestan vuokra ja annosten menekki vaikuttaa asiaan toki.Työntekijöiden määrä myös kuten liki kaikki.
Varmasti on femman kepeilläkin mahdollista tehdä rehellistä nettoa toki kaikki eivät sitä tee... - Kannattavaako?
Entäs tämmöinen? Työntekijöitä 5 klo:10-21.00. Paikkana 400neliön tila joka remontoitu viimeisen päälle. Asiakkaita käy n.30-50 päivässä. Annoksien keskihinta 8€ silti firma pyörii ja alla on 100000€ kulkupelit. Ei voi tietenkään yleistää kyllä varmaan muutama rehellinenkin yrittäjä löytyy. mutta aika moni toimii tällä kaavalla :( Nykyisin syön kotipizzaa vaikka maksaakin muutaman € enemmän NAM :)
- Kebab-etsivä
Mitäpä, jos tekisit oman osuutesi kerrankin kunnolla.
Katso, että se ostamasi kebab-annos myös lyödään kassakoneeseen. Siinä vaiheessa kuuluu ensin kilikili, kun maksua lyödään kassaan ja klonks, kun kassa aukeaa. Katso, että saat ostoksestasi kuitin ja siinä myös lukee ruoka ja ALV. Pistä se kuitti vielä taskuusi ja vie se mukanasi.
Kas, kun se helpoin verokierto on myydä tuotteita pimeästi ohi kassan. Älä sinä avita veronkiertoa tyhmyyttäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592