Mikä on Koillis-Lapissa oleva keltainen pikkulintu? Sillä on mahanalus ja pää keltainen, siiven reunassa kirkkamman keltainen viiru, pyrstön allakin näyttää olevan kirkkaampi läiskä. Ei ole talitiainen, ei näytä keltasirkultakaan, ei keltahemppo, keltavästäräkki eikä vihervarpunen... Ainakaan googlatut kuvat eivät täsmänneet. Onko joku soidinasu? 3 kpl istui pihlajassa talitiaisten kanssa, mutta liian vikkeliä valokuvattavaksi.
keltainen pikkulintu
2
837
Vastaukset
- paivisantala
Entäpä kuukkeli?? Tällaisen linnun haluaisin itse päästä näkemään. Harmi vain että tällaisen olen saanut nähdä vain tummana hahmona yläilmoissa lentelevän Pohjanmaalla, ainoastaan äänestä tunnistin kuukkeliksi. Tällainen havainto tapahtui viime syksynä.
- Pihabongari
Kuukkelin, onnenlinnun, kyllä tunnistan, asun Oulangan kansallispuiston lähellä ja olen nähnyt niitä useinkin. Nämä linnut olivat pienempiä. Tulimme siihen tulokseen, että ne olivat viherpeippoja. Googlatuttuna löytyi sekä tummempaa, että keltaisempaa viherpeippoa ja nämä olivat niitä keltaisempia. Siiven reunan keltainen viiru oli samanlainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193355Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92754- 282384
- 421777
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101398- 431322
- 411321
- 81305
- 521223
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2591088