Maailma hämärtyy,se mustenee,korvissa soi,mitä tapahtuu. Kuolemanlonkerot kuristaa,henki ei kulje,ote tiukkenee,nytkö se tapahtuu,onko tämä viimeinen kerta.
Kuolema, maistanko sitä. Turha taistella,ole kuin et olisikaan,anna tajunnan kadota,anna hellien käsien tuhota sinut,jätä jäähyväiset. Katso mustiin silmiin,kohtaa kuolemasi rohkeasti,kohtaa murhaajasi,rakasta häntä. Hän vapauttaa sinut kaikesta,hän vapauttaa sinut omasta itsestäsi. Pelastaja. Etkö käsitä. Rakkauden palvelus on sinun kuolemasi. Joten sitä et saa.
loppu lopulta
31
147
Vastaukset
- nylkynen,
Sait sitten komian orgasmin :D
- todella
"Hän vapauttaa sinut kaikesta,hän vapauttaa sinut omasta itsestäsi."
Se o siin - j.o.k.u.
- Tä?
Tä?
w.e : onpa sinulla vaikuttava teksti tuossa. Ymmärrän - täsmennän -muistan tunteen. Vaikka se oli vain hetkellinen. Sitä voi joskus olla toisten vaikea ymmärtää. Silti en kadu omaa ratkaisuani, vaikka aikansa se kipeää tekikin. Nyt pystyn hengittämään ja osaan jopa nauttia siitä.
- j.o.k.u.
Mustista silmistä tulee mieleen eksäni.
Pari kertaa näin hänen kesken mukavan illan tuijottavan omituisesti...
Tuntui, kuin aika olisi pysähtynyt.
Ensin naurettiin ja juteltiin mukavia, kunnes toinen lähti käymään toisessa huoneessa. Ovi oli auki ja satuin vilkaisemaan sinnepäin, niin sattumalta näen toisen tuijottavan jähmettyneenä, silmissään sellaista pohjatonta vihaa...Ei välittänyt edes heti kääntää katsettaan pois, vaikka näki että näki että huomasin.
Kieltämättä tunnelma hieman lässähti. :D
Oudon surrealistinen tilanne...Olen varma, ettei hänen päässään liikkunut mitään minun kannaltani kovin mukavaa.- j.o.k.u.
Tyypillä oli tapana myös tehdä katoamistemppuja, ja saattoi yhtäkkiä hiippailla jostain seläntaakse, ilman että huomasin...Weird. :)
- M.B.
Katseen tunnistamisen ongelma. Olen huomannut ohimennen kuinka toinen tuijottaa silmät viirussa, huokuen käsittämätöntä vihaa... Mitä sellaiseen voi sanoa? Minun tapauksessani keskustelua oli jo useasti yritetty käydä, sillä lopputuloksella, että en voi tietää mitä toisen päässä liikkuu. No en voikaan. Mutta kun se muka tuttuakin tutumpi ihminen tuijotta sillätavalla... Jonkun vieraan katseen huomatessaan vain välttelisi lähempää kontaktia.
Olen oppinut paljon hiljaa olemisen kannattavuudesta. Kyllä se aika aina näyttää, senkin mitä katseeseen kätkeytyy... j.o.k.u. kirjoitti:
Tyypillä oli tapana myös tehdä katoamistemppuja, ja saattoi yhtäkkiä hiippailla jostain seläntaakse, ilman että huomasin...Weird. :)
Ne silmät, niin. Minäkin muistan. Stabiilit, reagoimattamat, kuolleet pupillit. Outoja ilmeitä. En kai koskaan ole nähnyt kuin tällä yhdellä samanlaiset, jotain vastaavaa kyllä, mutta...Hiiparointi, pelottelu naamioituneena johonkin ihme juttuihin.
Nuo sinun kokemuksesi, tekstisi, muistin taas. Ja sitä ihmistä minä rakastin, halusin, kaipasin, halusin suorastaan kuolla siihen tunteeseen, kuolla pois, kun en kestänyt itseäni ja tunnettani. Ja jälkeenpäin olisin ollut valmis vaikka ryömimään takaisin, vaikeimpina hetkinä. Voi v minkälainen mato ihminen voi olla. Inhosin itseäni.
Minä olen nyt hieman väsynyt. Ja ahdistaa. Taas on perjantai. Nämä ovat niitä huonoja päiviä. Positiivisuus hukassa. Menen oksentamaan ja matolle. Inhoan itseäni nyt näinä päivinä. Kaipa sekin tunne on tarpeen.- A
M.B. kirjoitti:
Katseen tunnistamisen ongelma. Olen huomannut ohimennen kuinka toinen tuijottaa silmät viirussa, huokuen käsittämätöntä vihaa... Mitä sellaiseen voi sanoa? Minun tapauksessani keskustelua oli jo useasti yritetty käydä, sillä lopputuloksella, että en voi tietää mitä toisen päässä liikkuu. No en voikaan. Mutta kun se muka tuttuakin tutumpi ihminen tuijotta sillätavalla... Jonkun vieraan katseen huomatessaan vain välttelisi lähempää kontaktia.
Olen oppinut paljon hiljaa olemisen kannattavuudesta. Kyllä se aika aina näyttää, senkin mitä katseeseen kätkeytyy...*Huokaus*
Katse ei voi tappaa. :)
Hmmm ... Joissakin tapauksissa katse voi eräällä tavalla estää tappamasta. >\
http://www.youtube.com/watch?v=CLnT2-z9ujE - A
elisakettu kirjoitti:
Ne silmät, niin. Minäkin muistan. Stabiilit, reagoimattamat, kuolleet pupillit. Outoja ilmeitä. En kai koskaan ole nähnyt kuin tällä yhdellä samanlaiset, jotain vastaavaa kyllä, mutta...Hiiparointi, pelottelu naamioituneena johonkin ihme juttuihin.
Nuo sinun kokemuksesi, tekstisi, muistin taas. Ja sitä ihmistä minä rakastin, halusin, kaipasin, halusin suorastaan kuolla siihen tunteeseen, kuolla pois, kun en kestänyt itseäni ja tunnettani. Ja jälkeenpäin olisin ollut valmis vaikka ryömimään takaisin, vaikeimpina hetkinä. Voi v minkälainen mato ihminen voi olla. Inhosin itseäni.
Minä olen nyt hieman väsynyt. Ja ahdistaa. Taas on perjantai. Nämä ovat niitä huonoja päiviä. Positiivisuus hukassa. Menen oksentamaan ja matolle. Inhoan itseäni nyt näinä päivinä. Kaipa sekin tunne on tarpeen.>> Menen oksentamaan ja matolle. Inhoan itseäni nyt näinä päivinä. Kaipa sekin tunne on tarpeen.
*Tulee katsomaan ja pyyhkimään sottaisen naaman*
Älä viivy liian pitkään itsesäälissä. On muutakin. :) - M.B.
A kirjoitti:
*Huokaus*
http://www.youtube.com/watch?v=CLnT2-z9ujEKatseen kohde saattaa nousta yleiseen tietoisuuteen, jolloin sitä ei voi kaikessa hiljaisuudessa vain tappaa..
Ja tarpeeksi tiukka katse saattaa estää päällekäynnin. Kokemusta siitäkin.
Kiitos omenan puolikkaasta.
*mustalaisleiri muuttaa taivaaseen* A kirjoitti:
>> Menen oksentamaan ja matolle. Inhoan itseäni nyt näinä päivinä. Kaipa sekin tunne on tarpeen.
*Tulee katsomaan ja pyyhkimään sottaisen naaman*
Älä viivy liian pitkään itsesäälissä. On muutakin. :)*pessyt kyyneleiset kasvonsa, niistänyt nenänsä ja levännyt kunnolla. Kiipee A:n syliin ja antaa pitkän ja lujan halauksen. Silmiin katsoen*
En ryve nyt itsesäälissä. Perjantait, minä olen puhunut niistä...olen myös hieman kipeä ja mielessä on syyllisyyttä joistain keskeneräisistä asioista. En kuitenkaan lotkauta nyt niille korviani, koska priorisoin asiat tärkeysjärjestykseen. Ehdin kyllä ja tiedän miten toimin. Ja samalla tässä puuhaan muutakin.
Minä en kaipaa enää häntä. Mutta sitä läheisyyden nälkää tai mitä kuvittelin saavani, sitä kyllä. Ja menetettyjä mahdollisuuksia, koska koin sen olevan elämäni tärkein rakkaustarina. Ja ymmärsin matolla mistä oikein on kysymys. Onko tunteet niin voimakkaita väärinkohdellussa suhteessa sitten niin voimakkaita, koska tavallaan joutuu kerjäämään niitä niin paljon? Ja sitten, pienen ripauksenkin saatuaaan, todellisen tai kuvitteellisen, saama tunne on siksi niin voimakas kun se on niin tavoiteltua, niin haluttua ja kaivattua? Tavallaan jalostaa sen murusen aivan valtaviin mittasuhteisiin?
"Normaalisuhteessa" minä en ole törmännyt moiseen. Se on ollut vastavuoroista ja hyväksyvää, pystyy irrottautumaan ilman järjetöntä pelkoa ja tuskaa. Onhan se tietysti niinkin, että kaipaan läheisyyttä ja ihmistä sen perustarpeen vuoksi, ja se mikä puuttuu, on sitten tunne niin voimakas; haluaa juuri sitä eniten mitä kaipaa? Tavallaan äärilaita tässäkin tunteessa, olen ihmetellyt sitä.A kirjoitti:
*Huokaus*
http://www.youtube.com/watch?v=CLnT2-z9ujEKumma miten silmillä; niiden käyttämisellä...todella suuri kommunikointimuoto. Ajattelin taas lukuisia eri mahdollisuuksia...todella tärkeä, iso juttu. Vaikka sen tietää, ei ajattele. Tuossa olisi aloituksen paikka jollekin. Kun kuka kerkeää. A ?
- j.o.k.u.
A kirjoitti:
*Huokaus*
http://www.youtube.com/watch?v=CLnT2-z9ujEMinun tuijotuksesta on usein sanottu, että "jos katse voisi tappaa..."
Mulla on luonnostaan sellainen perusilme...Siksi pyrinkin aina peittämään sen, ja parhaiten se onnistuu hymyllä. :)
Parissa minusta otetussa yllätyskuvassa on kyllä kieltämättä aika jäätävä katse...
- eoeoeoeoeo
Elisakettu, J.o.k.u., M.B., A
Ja mikä saa tuollaisten kokemusten jäkeen palstalla pääasiassa vaatimaan narsisteille ymmärrystä, mitätöimään uhreja (noin yleensä, ei tässä ketjussa vielä tähän mennessä) ja syyllistämään uhreja niin että he olisivat itse syyllisiä pahaan oloonsa?- j.o.k.u.
Itse en noista kokemuksistani kärsinyt. Kunhan pähkäilen...En pidä siitä, että minua yritetään alistaa, joten sain lopulta tarpeekseni, kuten arvata saattoi...
Mitä sillä syyttelyllä voitetaan?
Jos istuu oikeudenkäynnissä syyllisen penkillä, niin kai sillä syytetylläkin on oikeus omaankin näkemykseen, ja puolustukseen, sen sijaan että hänet vietäisiin heti ulos kivitettäväksi? Kuunnellaan siis, mitä syytetyllä on asiaa...
Mitä siinä hävitään? - M.B.
Vaatimaan?
Syyllistämään?
*huoh*
Ei mikään. Uhrit ovat vain ja ainoastaan syyttömiä viattomia tilanteessa jossa ovat omaa hyväntahtoisuuttaan ja hyväuskoitsuuttaan pysyneet kokemuksistaan huolimatta ja narsisti on vain paholaisen ilmentymä maan päällä. - A
M.B. kirjoitti:
Vaatimaan?
Syyllistämään?
*huoh*
Ei mikään. Uhrit ovat vain ja ainoastaan syyttömiä viattomia tilanteessa jossa ovat omaa hyväntahtoisuuttaan ja hyväuskoitsuuttaan pysyneet kokemuksistaan huolimatta ja narsisti on vain paholaisen ilmentymä maan päällä.> narsisti on vain paholaisen ilmentymä maan päällä.
Kuulostaa siltä, että piehtaroit nyt synnintuntoisessa kristillisyydessä. - M.B.
A kirjoitti:
> narsisti on vain paholaisen ilmentymä maan päällä.
Kuulostaa siltä, että piehtaroit nyt synnintuntoisessa kristillisyydessä.Joskus pitää se ilo repiä irti sieltä, missä se on :) Käy se joskus näinkin...
Vastaukseni on ainoastaan henkilökohtaiselta tasolta, en yleistä. Narsismia on niin monenaista sorttia; hyvää pahaa ja siltä väliltä. Kirjoittajan mielessä on tietynlainen narsistisuuden aste, tai hahmotus, kun ruotii asioita. Toisaalta taas ihmisyydessä on paljon hyväksyttäviäkin piirteitä, myös väärinteossa. Useimmat tänne tulevat ovat (kai) uhriasetelmassa. Vähitellen he huomaavat omia narsistisia piirteitään. Tai mitä pahaa ovat saaneet aikaan. Millainen vaikutus heidän toimillaan on ollut N-suhteessa.
Välttämättä uhrinkaan teot eivät aina kestä päivänvaloa. Useampi kirjoittaa kuitenkin omalta kokemuspohjalta, ruotii omaa suhtautumistaan. Se ei tee pahanarsistisesta kuitenkaan mitenkään hyväksyttävää. Mutta tärkeää on, että tiedostamme ihmisen inhimmillisyyksiä, heikkoja ja ikäviä puolia, etenkin itsessämme ja yritämme parhaamme mukaan muokata niitä.
Jos pahuuteen vastataan pelkästään pahuudella, ei ole tilaa kasvulle ja kehitykselle. Siksi tämä lähtee ruohonjuuritasosta, itsestä. Ja itseen ei ole pääsyä, ellei ensin jotenkin hyväksy tapahtunutta. Monet vihan, ahdistuksen ja syyllisyyden tunteet estävät meitä näkemään oman kilpemme taakse. Tämä on siis minun näkemykseni.
Minä olen vihannut. Mutta se on estänyt minuuttani kehittymästä, olen puumaiseksi jämähtänyt kaikkineni panssareineni ja pilannut monta mahdollisuutta elämässäni. Koen syyllisyyttä siitä. Ja avain on ollut itselleni käsitellä ensin nuo väärinkohtelut, jotta pääsen omiin lukkoihini ja estoihini käsiksi. Teen tätä kivualista tutkimusmatkaa edelleen, mutta näen että se on ainoa mahdollisuuteni olla se joka haluan olla, myöskään enää alistumatta kiusatuksi.- A
elisakettu kirjoitti:
Vastaukseni on ainoastaan henkilökohtaiselta tasolta, en yleistä. Narsismia on niin monenaista sorttia; hyvää pahaa ja siltä väliltä. Kirjoittajan mielessä on tietynlainen narsistisuuden aste, tai hahmotus, kun ruotii asioita. Toisaalta taas ihmisyydessä on paljon hyväksyttäviäkin piirteitä, myös väärinteossa. Useimmat tänne tulevat ovat (kai) uhriasetelmassa. Vähitellen he huomaavat omia narsistisia piirteitään. Tai mitä pahaa ovat saaneet aikaan. Millainen vaikutus heidän toimillaan on ollut N-suhteessa.
Välttämättä uhrinkaan teot eivät aina kestä päivänvaloa. Useampi kirjoittaa kuitenkin omalta kokemuspohjalta, ruotii omaa suhtautumistaan. Se ei tee pahanarsistisesta kuitenkaan mitenkään hyväksyttävää. Mutta tärkeää on, että tiedostamme ihmisen inhimmillisyyksiä, heikkoja ja ikäviä puolia, etenkin itsessämme ja yritämme parhaamme mukaan muokata niitä.
Jos pahuuteen vastataan pelkästään pahuudella, ei ole tilaa kasvulle ja kehitykselle. Siksi tämä lähtee ruohonjuuritasosta, itsestä. Ja itseen ei ole pääsyä, ellei ensin jotenkin hyväksy tapahtunutta. Monet vihan, ahdistuksen ja syyllisyyden tunteet estävät meitä näkemään oman kilpemme taakse. Tämä on siis minun näkemykseni.
Minä olen vihannut. Mutta se on estänyt minuuttani kehittymästä, olen puumaiseksi jämähtänyt kaikkineni panssareineni ja pilannut monta mahdollisuutta elämässäni. Koen syyllisyyttä siitä. Ja avain on ollut itselleni käsitellä ensin nuo väärinkohtelut, jotta pääsen omiin lukkoihini ja estoihini käsiksi. Teen tätä kivualista tutkimusmatkaa edelleen, mutta näen että se on ainoa mahdollisuuteni olla se joka haluan olla, myöskään enää alistumatta kiusatuksi.> Jos pahuuteen vastataan pelkästään pahuudella, ei ole tilaa kasvulle ja kehitykselle.
No eipä taitaisi olla ei. Kuulostaisi ydinsodan ideologialta, kauhun tasapainolta, suojavarustuksiin käppyröityneinä omissa juoksuhaudoissaan.
> Siksi tämä lähtee ruohonjuuritasosta, itsestä.
Ellei peräti ruhonjuuritasosta, ilman oota. *Haliruttaus* A kirjoitti:
> Jos pahuuteen vastataan pelkästään pahuudella, ei ole tilaa kasvulle ja kehitykselle.
No eipä taitaisi olla ei. Kuulostaisi ydinsodan ideologialta, kauhun tasapainolta, suojavarustuksiin käppyröityneinä omissa juoksuhaudoissaan.
> Siksi tämä lähtee ruohonjuuritasosta, itsestä.
Ellei peräti ruhonjuuritasosta, ilman oota. *Haliruttaus**takaisinmottaus* ;-) *=voimaketturuttaus*
- A
elisakettu kirjoitti:
*takaisinmottaus* ;-) *=voimaketturuttaus*
>> *takaisinmottaus* ;-) *=voimaketturuttaus*
*kaataa vahingossa kahvin sun paidalle*
Voi voi sentään ... kylläpäs taas sattui. Annahan kun minä kuivaan. A kirjoitti:
>> *takaisinmottaus* ;-) *=voimaketturuttaus*
*kaataa vahingossa kahvin sun paidalle*
Voi voi sentään ... kylläpäs taas sattui. Annahan kun minä kuivaan.*deja vu, tuumaa kettu. tökkää valmentajaa rintaan osoittaen tämän märkää paitaa ja hymyilee herttaisesti. keitetäänkö uudet kahvit?*
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
*deja vu, tuumaa kettu. tökkää valmentajaa rintaan osoittaen tämän märkää paitaa ja hymyilee herttaisesti. keitetäänkö uudet kahvit?*
Keittäkääpäs :) Saatte tarjota mullekin kupposen, on ollut niin hitsin pölyävä päivä, että kurkkua kuivaa ja kuumottaa käheys..
*tuolla tavalla telmitte, kahvisotaa* M.B. kirjoitti:
Keittäkääpäs :) Saatte tarjota mullekin kupposen, on ollut niin hitsin pölyävä päivä, että kurkkua kuivaa ja kuumottaa käheys..
*tuolla tavalla telmitte, kahvisotaa*kurkkua kuivaa...;) mullon jo kahvimuki, ähäkutti !
*ojentaa kaffet määlle, isoäidin sinikukkaisessa porsliinikupissa, pohjassa arabian leima*- A
elisakettu kirjoitti:
kurkkua kuivaa...;) mullon jo kahvimuki, ähäkutti !
*ojentaa kaffet määlle, isoäidin sinikukkaisessa porsliinikupissa, pohjassa arabian leima*Pidetäänkö Teekutsut ja kutsutaanko hahmot Liisasta Ihmemaassa? Vai Muumeistako jos sittenkin kutsutaan?
- M.B.
A kirjoitti:
Pidetäänkö Teekutsut ja kutsutaanko hahmot Liisasta Ihmemaassa? Vai Muumeistako jos sittenkin kutsutaan?
*kiittää elisakettua kahvista ja miettii onko isoäidin kahvikupposessa uiskenteleva hopeinen taskukello mahdollisesti isoisän peruja*
Mulla on hieman itätuulen mukana lenteleväinen olo. Lääkkeeni maistuu milloin miltäkin tänään.. Saatan seurata kutsuja katonrajassa istuen :) A kirjoitti:
Pidetäänkö Teekutsut ja kutsutaanko hahmot Liisasta Ihmemaassa? Vai Muumeistako jos sittenkin kutsutaan?
Muumit. Mie tykkään niistä enempi. Laitan Muumi-mukitkin esille. Tiedätkö mitä? Meinasin katsoa elokuvan. Eiks olekin jännä juttu? Kerron sitten myöhemmin miten siinä kävi. Pidetään sitten ne kutsut. :D
- A
> Ja mikä saa tuollaisten kokemusten jäkeen palstalla pääasiassa vaatimaan narsisteille ymmärrystä, mitätöimään uhreja [...] ja syyllistämään uhreja
Veikkaan että narsismi. Tai narsistinen kuori. Samastuminen sortajaansa voisi myös olla yksi vaihtoehto.
Ketjun aloittanut w.e:n kirjoitus oli minusta romantisoiva ja toi mieleeni mustat muovityrkyt nuorison suosimilla Tuska-festivaaleilla.
Oma kommentointini liittyi 'katseeseen', joka nousi puheenaiheeksi muiden myöhemmissä viesteissä. Ehkä sen voisi nostaa omaksi otsikokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1114997Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493292Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853039Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku281862- 811777
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411530450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1181427Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1161116- 161089
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431047