1,4diesel corolla -06 moottorihäiriövalo palaa. Testeri ilmoittaa että vikakoodi on, muttei kerro mikä vikana. Auto toimii aivan moitteetta, enkä mitään vikaa ole havainnut. Vikamuisti nollattiin, mutta seuraavana päivänä valo taas syttyi. Ärsyttävä vika vaikkei ajamiseen vaikutakkaan ja meneeköhän edes katsastuksesta läpi kyseisen syyn takia. Olisko jollakin vinkkejä vian syystä?
moottorihäiriövalo
23
7960
Vastaukset
- missä testerillä
testattu maahantuojankorjaamollako vai missä ?
- hepulii
Valtuutetulla autokorjaamolla käytin. Ei maahantuojan
- Remeli1
Eipä taida katastaja moottorihäiriötä hyväksyä, ovatten aika tiukkoja noiden vikakoodien kanssa.
- haamuvika
Joku kontaktihäiriö jonkin tunnistimen ja keskusyksikön välillä.
Joissakin malleissa riittää kun sammuttaa moottorin ja pitää virran poikki 20 sekkaa.- hepulii
"haamuvikaa" itsekin epäilen. Silti se häiriökohde pitäs löytää jotta saisi valon sammumaan pysyvästi. Vikamuistin nollauksen jälkeen valo ei palanut, mutta seuraavana aamuna se taas syttyi.
- t esteri
oisko siellä nyt ihan "aikuisten oikeesti" nyt sitte vikaa...se vaan on outoa että vikakoodi ei aukea, olisiko korjaamolla(valtuutettu, siis joku yleiskorjaamo millä vaan on hyväksyntä maahantuojalta), vanha testeriohjelmisto?
voisit käydä toisella korjaamolla myös ottamassa koodit
mahdollisia vikakohteita on kuitenkin useita: kaasupolkimen asentotunnistin, katin/*happitunnistimen/pakokaasujen takaisinkierrätyksen tunnistimet, ajonvakautus- hepulii
Ok. Täytyy tilata aika toyotan merkkihuoltoon. Kerron sitten mikä oli tuomio.
- pois vika
hei minulla oli mitsu garismassa sama oire kun laitoin lukollisen tarvike bensakorkin,niin syttyi moottorin varoitusvalo jossa on moottorin kuva,vika loppui kuin laitoin takaisin alkuperäisen bensakorkin.
- toyota autoilija
Minulla oli corolla 2001vm 1.6vvti sama juttu kuittailin itse sitä häiriö valoa ottamalla akun plus kengän irti vähäksi aikaa ja kun laitoin sen takaisin oli valo sammunut. Joskus syttyy se valo palamaan vieläkin niin oon kuitannut sen häiriön em. tavalla. Nyt on mennyt varmaan puolivuotta siitä, kun se häiriö valo viimeksi palanut. Käytin alussa toyota huollossa kuittasivat se valo tietokoneella
ja ottivat eurot pois, mutta nyt, kun tiedän miten se valo saadaan sammumaan koti konstein niin empä vie korjaamolle enää.
Joskus voi joutua radiokanavat hakemaan uudestaan ja kellon laittamaan aikaan, muuta haittaa ei em. toimenpide ainakaan minun autossa oo aiheuttanut.- iljanpoika
Minulla oli myös samanlainen vika 3 v. Syyttivät huollossa että olen käyttänyt venäjän bensaa ja se on rikkonut katalysaattorin ja happitunnistimet. Mutta kun olimme jo vaihtaneet 20 tuhatta ajetusta autosta katin niin sitten alkoi moottorin ohjausyksikön syyttely. Onneksi meidän "kyläseppä" oli niin viisas ja sanoi että elähän hättäile kyllä se vika joskus löytyy ja niinhän se tuli ilmi.EFI releen pistokkeen pohjat oli löysällä. Ei enää tunnistanut avainta. Nyt pelaa hyvin.PS. olen käyttänyt venäjän bensaa jo 15 v. eikä yhtään vikaa ole autooni tullut bensasta vaan ihan jostain muusta.
- tjy79
iljanpoika kirjoitti:
Minulla oli myös samanlainen vika 3 v. Syyttivät huollossa että olen käyttänyt venäjän bensaa ja se on rikkonut katalysaattorin ja happitunnistimet. Mutta kun olimme jo vaihtaneet 20 tuhatta ajetusta autosta katin niin sitten alkoi moottorin ohjausyksikön syyttely. Onneksi meidän "kyläseppä" oli niin viisas ja sanoi että elähän hättäile kyllä se vika joskus löytyy ja niinhän se tuli ilmi.EFI releen pistokkeen pohjat oli löysällä. Ei enää tunnistanut avainta. Nyt pelaa hyvin.PS. olen käyttänyt venäjän bensaa jo 15 v. eikä yhtään vikaa ole autooni tullut bensasta vaan ihan jostain muusta.
Mitä vikakoodi näytti sun autossa? Voitko kertoa tarkemmin siitä EFI releestä, kun ei sano amatöörille mitään? ;)
Mun Corolla on 1,6vvti vm -02 ajettu 152tkm. Vikakoodi näyttää, että katin teho alhainen...tms. Päästöt mitattiin ja näytti ihan normaalia. Pitivät todennäköisenä, että moottorinohjausyksikkö rikki, mikä maksaa uutena yli 1000 euroa. Tuota mallia ei voi ohjelmoida uudestaan ja niitä on kuulemma vaihdettu aikanaan takuuseen. Itekki oon harrastanut jo jonkin aikaa sitä akunkenkä temppua. Pitäs varmaan irrottaa se vikavalon poltin, kun auto kuitenkin tuntuu pelaavan suht normaalisti. - iljanpoika
tjy79 kirjoitti:
Mitä vikakoodi näytti sun autossa? Voitko kertoa tarkemmin siitä EFI releestä, kun ei sano amatöörille mitään? ;)
Mun Corolla on 1,6vvti vm -02 ajettu 152tkm. Vikakoodi näyttää, että katin teho alhainen...tms. Päästöt mitattiin ja näytti ihan normaalia. Pitivät todennäköisenä, että moottorinohjausyksikkö rikki, mikä maksaa uutena yli 1000 euroa. Tuota mallia ei voi ohjelmoida uudestaan ja niitä on kuulemma vaihdettu aikanaan takuuseen. Itekki oon harrastanut jo jonkin aikaa sitä akunkenkä temppua. Pitäs varmaan irrottaa se vikavalon poltin, kun auto kuitenkin tuntuu pelaavan suht normaalisti.En minäkään ole ammattilainen joten en tiedä tarkkaan mikä sen tehtävä on.
Minun autossa vika ilmeni siten että moottorin häiriö valo paloi melkein aina. Valon sain sammumaan ottamalla akun kengän posi vähäksi aikaa.
Mutta vian saimme selville kun ei enää lähtenyt käyntiin. Securit valo ei sammunut. Se taas tarkoittaa että avainta ei tunnisteta.Enää ei valo ole palanut ja muutenkin toimii hyvin.Joten ei kannata aina uskoa asentajien vikakoodeja. ongelma voi olla ihan jossai muualla.Korjaamot vain haluavat myydä osia mahdollisimman paljon, tietämättä tarkalleen missä todellinen ongelma on.
- cxz
toimiko sivulasit normaalisti.
- hgljjgkl
Kyllä se OBD-testeri sulle jonkun koodin kertoo.
Ei kait pitäisi olla mahdollista, että vikavalo palaa mutta testeri ei kerro kuitenkaan valoa laukaissutta OBD-koodia??- hfkhj
Niin piti kysyä vielä että mikä se vikakoodi on?
- hepulii
No niin. Auto kävi toyotan merkkihuollossa.testeri antoi muutaman vaihtoehdon vialle, jota alkoivat paikallistamaan. Vika löytyi aika nopeasti. Pakokaasujenkierrätysventtiilin liittimestä irronnut pari liuskaa jotka tulivat johtoliittimen mukana ulos. Ei voi korjata, joten uusi tilalle. hinta 375 e työ.
- paska mikä paska
samat oireet minunkin autossa mutta mulle riittää että käytän akun kenkiä irti niin valo sammuu
- hellanlettas sentään
no jos sama vika kuin ed.mainitulla niin vie korjaamoon vai vaihda sitten nimim. paska mikä paska sijaan köyhä mikä köyhä
- Helenanpoika
Minulla on -03 bensa corolla 1.6. ajettu 125t moottorin häiriövalo on palanut jo 2.5 v. vikakoodi ilmoittaa päästöihin. on vaidettu katti, happitunnistin etummainen. olisivat vaihtaneet myös ilma määrä mittarin ja moottorin ohjaus yksikön. mutta en antanut koska päästöt on ok.ei silloi vika ole päästöissä mutta kun ei asentajilla järki sano että vika voi olla jossain muualla. Mutta sitten tapahtui ihme "korjaantuminen" merkkivalo sammui ja on ollut jo 2 kk. ok.
Olen ajanut kokoajan venäjän bensalla ja ottanut samasta paikasta".Onkohan nyt tullut jokin vika" kun ei enää pala.- dvdgdg
Jos se merkkivalon poltin paloi,koska ollut päällänoin kauan. Ja katsastuksessa ei dieseleitä katsota OBD -testerillä ollenkaan.
- topi4
Yleensä jos kattiin antaa hälyn ja päästöt on OK!, niin takimmainen lamda anturi on paskana. Riittää sen vaihto ja valon kuittaaminen ja matka voi jatkua hyvin mielin eikä valot enää syty
- Anonyymi
Leluauton moottori paskana.
- Anonyymi
Kyllä vikakoodin jos saa Corollasta ulos testeristä sillä on myös sitten merkityskin. Se että testerinne ei sitä tiedä ei tarkoita että koodi olisi avaruudesta tullut ja ihmiskunnalle tuntematon. Tosin näin naplataan vikakoodiruletissa rahat tojotisteilta yleensä pariin kertaan kun nyrkkipajoilla juoksevat säästön perässä.
1,4 d4d:ssä todennäköisin on tukkeutunut Egr, se kannattaa aina tilata Ebaystä tai muualta, samaa halpiskamaa Suomesta ei kannata kolminkertaisella hinnalla ostaa. Se 1,4d:n egr tukkeutuu maantieajossakin kolmen vuoden välein ja dieselin sekaan työnnettävät lisäaineet pahentaa vain asiaa jos ne työnnetään tukkeuman jälkeen käyttöön. Uusi venttiili entisen tilalle, nopein ja varmin korjaus.
Jos häiriövalo ei ole Egr viasta, niin polttoaineen saanti ja ahtopaine sitten tutkintaan. Jos on häiriötä jommassa kummassa (ei se vähäinenkään kiihtyvyys ole entisellään varmin merkki tästä) tulee laskua sitten auton arvoon nähden roimasti.
Mikäli 1,4 d4d hukkaa jäähdytinnesteitä, on sylinterinkansi avattava ellei ulkoista vuotoa löydy. Samalla voi miettiä onko lompakolle sopivaa vaihtaa ruiskutussuuttimet noin 200-300 euroa kpl kun nekään ei ole ikuisia common railissa. Eli tässä neljä niitä että d4d kiihtyy jälleen. No onko Toyotan dieselillä ajo niin halpaa kun säästää bensa-autoon verrattuna 1,5 litraa polttoainetta sataselle ja nyt itseasiassa b95e on halvempaa kuin diesel. Ja mulla on toyotan hlö- diesel, ei noita yli 350tkm ajettuja Toyotia kannata pitää pitkän matkan ajossa kun tulee korjaukset niin kalliiksi bensa-autoon nähden.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854918- 1643582
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032056- 351871
- 301813
- 461803
- 571704
- 191633
- 191627