moottorihäiriövalo

hepulii

1,4diesel corolla -06 moottorihäiriövalo palaa. Testeri ilmoittaa että vikakoodi on, muttei kerro mikä vikana. Auto toimii aivan moitteetta, enkä mitään vikaa ole havainnut. Vikamuisti nollattiin, mutta seuraavana päivänä valo taas syttyi. Ärsyttävä vika vaikkei ajamiseen vaikutakkaan ja meneeköhän edes katsastuksesta läpi kyseisen syyn takia. Olisko jollakin vinkkejä vian syystä?

21

7456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä testerillä

      testattu maahantuojankorjaamollako vai missä ?

      • hepulii

        Valtuutetulla autokorjaamolla käytin. Ei maahantuojan


    • Remeli1

      Eipä taida katastaja moottorihäiriötä hyväksyä, ovatten aika tiukkoja noiden vikakoodien kanssa.

    • haamuvika

      Joku kontaktihäiriö jonkin tunnistimen ja keskusyksikön välillä.

      Joissakin malleissa riittää kun sammuttaa moottorin ja pitää virran poikki 20 sekkaa.

      • hepulii

        "haamuvikaa" itsekin epäilen. Silti se häiriökohde pitäs löytää jotta saisi valon sammumaan pysyvästi. Vikamuistin nollauksen jälkeen valo ei palanut, mutta seuraavana aamuna se taas syttyi.


    • t esteri

      oisko siellä nyt ihan "aikuisten oikeesti" nyt sitte vikaa...se vaan on outoa että vikakoodi ei aukea, olisiko korjaamolla(valtuutettu, siis joku yleiskorjaamo millä vaan on hyväksyntä maahantuojalta), vanha testeriohjelmisto?
      voisit käydä toisella korjaamolla myös ottamassa koodit
      mahdollisia vikakohteita on kuitenkin useita: kaasupolkimen asentotunnistin, katin/*happitunnistimen/pakokaasujen takaisinkierrätyksen tunnistimet, ajonvakautus

      • hepulii

        Ok. Täytyy tilata aika toyotan merkkihuoltoon. Kerron sitten mikä oli tuomio.


    • pois vika

      hei minulla oli mitsu garismassa sama oire kun laitoin lukollisen tarvike bensakorkin,niin syttyi moottorin varoitusvalo jossa on moottorin kuva,vika loppui kuin laitoin takaisin alkuperäisen bensakorkin.

    • toyota autoilija

      Minulla oli corolla 2001vm 1.6vvti sama juttu kuittailin itse sitä häiriö valoa ottamalla akun plus kengän irti vähäksi aikaa ja kun laitoin sen takaisin oli valo sammunut. Joskus syttyy se valo palamaan vieläkin niin oon kuitannut sen häiriön em. tavalla. Nyt on mennyt varmaan puolivuotta siitä, kun se häiriö valo viimeksi palanut. Käytin alussa toyota huollossa kuittasivat se valo tietokoneella
      ja ottivat eurot pois, mutta nyt, kun tiedän miten se valo saadaan sammumaan koti konstein niin empä vie korjaamolle enää.
      Joskus voi joutua radiokanavat hakemaan uudestaan ja kellon laittamaan aikaan, muuta haittaa ei em. toimenpide ainakaan minun autossa oo aiheuttanut.

      • iljanpoika

        Minulla oli myös samanlainen vika 3 v. Syyttivät huollossa että olen käyttänyt venäjän bensaa ja se on rikkonut katalysaattorin ja happitunnistimet. Mutta kun olimme jo vaihtaneet 20 tuhatta ajetusta autosta katin niin sitten alkoi moottorin ohjausyksikön syyttely. Onneksi meidän "kyläseppä" oli niin viisas ja sanoi että elähän hättäile kyllä se vika joskus löytyy ja niinhän se tuli ilmi.EFI releen pistokkeen pohjat oli löysällä. Ei enää tunnistanut avainta. Nyt pelaa hyvin.PS. olen käyttänyt venäjän bensaa jo 15 v. eikä yhtään vikaa ole autooni tullut bensasta vaan ihan jostain muusta.


      • tjy79
        iljanpoika kirjoitti:

        Minulla oli myös samanlainen vika 3 v. Syyttivät huollossa että olen käyttänyt venäjän bensaa ja se on rikkonut katalysaattorin ja happitunnistimet. Mutta kun olimme jo vaihtaneet 20 tuhatta ajetusta autosta katin niin sitten alkoi moottorin ohjausyksikön syyttely. Onneksi meidän "kyläseppä" oli niin viisas ja sanoi että elähän hättäile kyllä se vika joskus löytyy ja niinhän se tuli ilmi.EFI releen pistokkeen pohjat oli löysällä. Ei enää tunnistanut avainta. Nyt pelaa hyvin.PS. olen käyttänyt venäjän bensaa jo 15 v. eikä yhtään vikaa ole autooni tullut bensasta vaan ihan jostain muusta.

        Mitä vikakoodi näytti sun autossa? Voitko kertoa tarkemmin siitä EFI releestä, kun ei sano amatöörille mitään? ;)

        Mun Corolla on 1,6vvti vm -02 ajettu 152tkm. Vikakoodi näyttää, että katin teho alhainen...tms. Päästöt mitattiin ja näytti ihan normaalia. Pitivät todennäköisenä, että moottorinohjausyksikkö rikki, mikä maksaa uutena yli 1000 euroa. Tuota mallia ei voi ohjelmoida uudestaan ja niitä on kuulemma vaihdettu aikanaan takuuseen. Itekki oon harrastanut jo jonkin aikaa sitä akunkenkä temppua. Pitäs varmaan irrottaa se vikavalon poltin, kun auto kuitenkin tuntuu pelaavan suht normaalisti.


      • iljanpoika
        tjy79 kirjoitti:

        Mitä vikakoodi näytti sun autossa? Voitko kertoa tarkemmin siitä EFI releestä, kun ei sano amatöörille mitään? ;)

        Mun Corolla on 1,6vvti vm -02 ajettu 152tkm. Vikakoodi näyttää, että katin teho alhainen...tms. Päästöt mitattiin ja näytti ihan normaalia. Pitivät todennäköisenä, että moottorinohjausyksikkö rikki, mikä maksaa uutena yli 1000 euroa. Tuota mallia ei voi ohjelmoida uudestaan ja niitä on kuulemma vaihdettu aikanaan takuuseen. Itekki oon harrastanut jo jonkin aikaa sitä akunkenkä temppua. Pitäs varmaan irrottaa se vikavalon poltin, kun auto kuitenkin tuntuu pelaavan suht normaalisti.

        En minäkään ole ammattilainen joten en tiedä tarkkaan mikä sen tehtävä on.
        Minun autossa vika ilmeni siten että moottorin häiriö valo paloi melkein aina. Valon sain sammumaan ottamalla akun kengän posi vähäksi aikaa.
        Mutta vian saimme selville kun ei enää lähtenyt käyntiin. Securit valo ei sammunut. Se taas tarkoittaa että avainta ei tunnisteta.Enää ei valo ole palanut ja muutenkin toimii hyvin.Joten ei kannata aina uskoa asentajien vikakoodeja. ongelma voi olla ihan jossai muualla.Korjaamot vain haluavat myydä osia mahdollisimman paljon, tietämättä tarkalleen missä todellinen ongelma on.


    • cxz

      toimiko sivulasit normaalisti.

    • hgljjgkl

      Kyllä se OBD-testeri sulle jonkun koodin kertoo.

      Ei kait pitäisi olla mahdollista, että vikavalo palaa mutta testeri ei kerro kuitenkaan valoa laukaissutta OBD-koodia??

      • hfkhj

        Niin piti kysyä vielä että mikä se vikakoodi on?


    • hepulii

      No niin. Auto kävi toyotan merkkihuollossa.testeri antoi muutaman vaihtoehdon vialle, jota alkoivat paikallistamaan. Vika löytyi aika nopeasti. Pakokaasujenkierrätysventtiilin liittimestä irronnut pari liuskaa jotka tulivat johtoliittimen mukana ulos. Ei voi korjata, joten uusi tilalle. hinta 375 e työ.

      • paska mikä paska

        samat oireet minunkin autossa mutta mulle riittää että käytän akun kenkiä irti niin valo sammuu


    • hellanlettas sentään

      no jos sama vika kuin ed.mainitulla niin vie korjaamoon vai vaihda sitten nimim. paska mikä paska sijaan köyhä mikä köyhä

    • Helenanpoika

      Minulla on -03 bensa corolla 1.6. ajettu 125t moottorin häiriövalo on palanut jo 2.5 v. vikakoodi ilmoittaa päästöihin. on vaidettu katti, happitunnistin etummainen. olisivat vaihtaneet myös ilma määrä mittarin ja moottorin ohjaus yksikön. mutta en antanut koska päästöt on ok.ei silloi vika ole päästöissä mutta kun ei asentajilla järki sano että vika voi olla jossain muualla. Mutta sitten tapahtui ihme "korjaantuminen" merkkivalo sammui ja on ollut jo 2 kk. ok.
      Olen ajanut kokoajan venäjän bensalla ja ottanut samasta paikasta".Onkohan nyt tullut jokin vika" kun ei enää pala.

      • dvdgdg

        Jos se merkkivalon poltin paloi,koska ollut päällänoin kauan. Ja katsastuksessa ei dieseleitä katsota OBD -testerillä ollenkaan.


      • topi4

        Yleensä jos kattiin antaa hälyn ja päästöt on OK!, niin takimmainen lamda anturi on paskana. Riittää sen vaihto ja valon kuittaaminen ja matka voi jatkua hyvin mielin eikä valot enää syty


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe