Mitä tapahtuu kun vetää johdon irti ajoituksen säätimestä? ääni kyllä lakkaa, mutta voiko johdon jättää pois ja ajaa vaan? tiedän että vika ei poistu, mutta se saatanan kurnutus veettää. Entä tuleeko tauluun poiston jälkeen joku vikakoodi kenties, ja lähteekö pois vaan liittämällä piuhan takaisin säätimeen? vai miten vikakoodin saa muuten pois ilman että tarttee volvolle mennä?
VVt rataspyörä kurnuttaa?
5
16776
Vastaukset
- Sama vika ollut
Koneen kurnutus johtuu siitä, että VVT-pyörä ei syystä tai toisesta enää lukkiudu. Pyörä heijaa laihaseoksen ja rikasseoksen välillä ja siitä syntyvä ääni on vähintäänkin ärsyttävä. Oireina ovat, äänen lisäksi, kadonneet tehot matalilla kierroksilla.
Toinen tähän läheisesti liittyvä vika on tuon VVT-solenoidin karstoittuminen.
VVT-solenoidista ei missään nimessä kannata jättää piuhaa irti. Kyseistä metodia voi käyttää vain vian toteamiseen ns. "kotikonstina", mutta siitä tulee lokeihin vikakoodi ja näkyy katsastuksessa jollei sitä nollata. Monet vikakoodit pystyy yleensä nollamaan OBD-lukijalla, joka löytyy joka nyrkkipajasta.
Solenoidin pystyy vaihtamaan ilman sen kummempia operaatioita, mutta VVT-pyörän vaihto vaatii nokkahihnan irroittamista.- ummikko
voiko solenoidin puhdistaa itse karstasta???
- Kekeijo
ummikko kirjoitti:
voiko solenoidin puhdistaa itse karstasta???
Ajattelin puhistella ite kans.
https://www.youtube.com/watch?v=-ui566rI16M
- Toppo1:
moro.
löytyyköhän kyseinnen VVT diiselistä v50 2.0D ? Jotain kurnutusta kuuluu, alakierroksilla vääntö kateissa ja vikaa on etsitty kissojen ja koirien kanssa.. - Anonyymi
Onko normaalia kun V40 Volvolla ajettu 240000 ja nyt menossa viides VVT- pyörä? Edellinen vaihdettiin vajaa 2 vuotta sitten ja silloin puhdistettiin solenoidi ja laitettiin 0W-40 öljyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986478KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3606024Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602953Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521092404Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082075- 1251784
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331208