Mitä tapahtuu kun vetää johdon irti ajoituksen säätimestä? ääni kyllä lakkaa, mutta voiko johdon jättää pois ja ajaa vaan? tiedän että vika ei poistu, mutta se saatanan kurnutus veettää. Entä tuleeko tauluun poiston jälkeen joku vikakoodi kenties, ja lähteekö pois vaan liittämällä piuhan takaisin säätimeen? vai miten vikakoodin saa muuten pois ilman että tarttee volvolle mennä?
VVt rataspyörä kurnuttaa?
5
15234
Vastaukset
- Sama vika ollut
Koneen kurnutus johtuu siitä, että VVT-pyörä ei syystä tai toisesta enää lukkiudu. Pyörä heijaa laihaseoksen ja rikasseoksen välillä ja siitä syntyvä ääni on vähintäänkin ärsyttävä. Oireina ovat, äänen lisäksi, kadonneet tehot matalilla kierroksilla.
Toinen tähän läheisesti liittyvä vika on tuon VVT-solenoidin karstoittuminen.
VVT-solenoidista ei missään nimessä kannata jättää piuhaa irti. Kyseistä metodia voi käyttää vain vian toteamiseen ns. "kotikonstina", mutta siitä tulee lokeihin vikakoodi ja näkyy katsastuksessa jollei sitä nollata. Monet vikakoodit pystyy yleensä nollamaan OBD-lukijalla, joka löytyy joka nyrkkipajasta.
Solenoidin pystyy vaihtamaan ilman sen kummempia operaatioita, mutta VVT-pyörän vaihto vaatii nokkahihnan irroittamista.- ummikko
voiko solenoidin puhdistaa itse karstasta???
- Kekeijo
ummikko kirjoitti:
voiko solenoidin puhdistaa itse karstasta???
Ajattelin puhistella ite kans.
https://www.youtube.com/watch?v=-ui566rI16M
- Toppo1:
moro.
löytyyköhän kyseinnen VVT diiselistä v50 2.0D ? Jotain kurnutusta kuuluu, alakierroksilla vääntö kateissa ja vikaa on etsitty kissojen ja koirien kanssa.. - Anonyymi
Onko normaalia kun V40 Volvolla ajettu 240000 ja nyt menossa viides VVT- pyörä? Edellinen vaihdettiin vajaa 2 vuotta sitten ja silloin puhdistettiin solenoidi ja laitettiin 0W-40 öljyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1286397Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745752308Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461570Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141331Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881186Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481045- 661038
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631012Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27968- 63956