VVt rataspyörä kurnuttaa?

Sammakon kurnutusta

Mitä tapahtuu kun vetää johdon irti ajoituksen säätimestä? ääni kyllä lakkaa, mutta voiko johdon jättää pois ja ajaa vaan? tiedän että vika ei poistu, mutta se saatanan kurnutus veettää. Entä tuleeko tauluun poiston jälkeen joku vikakoodi kenties, ja lähteekö pois vaan liittämällä piuhan takaisin säätimeen? vai miten vikakoodin saa muuten pois ilman että tarttee volvolle mennä?

5

15436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama vika ollut

Koneen kurnutus johtuu siitä, että VVT-pyörä ei syystä tai toisesta enää lukkiudu. Pyörä heijaa laihaseoksen ja rikasseoksen välillä ja siitä syntyvä ääni on vähintäänkin ärsyttävä. Oireina ovat, äänen lisäksi, kadonneet tehot matalilla kierroksilla.

Toinen tähän läheisesti liittyvä vika on tuon VVT-solenoidin karstoittuminen.

VVT-solenoidista ei missään nimessä kannata jättää piuhaa irti. Kyseistä metodia voi käyttää vain vian toteamiseen ns. "kotikonstina", mutta siitä tulee lokeihin vikakoodi ja näkyy katsastuksessa jollei sitä nollata. Monet vikakoodit pystyy yleensä nollamaan OBD-lukijalla, joka löytyy joka nyrkkipajasta.

Solenoidin pystyy vaihtamaan ilman sen kummempia operaatioita, mutta VVT-pyörän vaihto vaatii nokkahihnan irroittamista.

• ummikko

voiko solenoidin puhdistaa itse karstasta???

• Kekeijo

• Toppo1:

moro.
      löytyyköhän kyseinnen VVT diiselistä v50 2.0D ? Jotain kurnutusta kuuluu, alakierroksilla vääntö kateissa ja vikaa on etsitty kissojen ja koirien kanssa..

• Anonyymi

Onko normaalia kun V40 Volvolla ajettu 240000 ja nyt menossa viides VVT- pyörä? Edellinen vaihdettiin vajaa 2 vuotta sitten ja silloin puhdistettiin solenoidi ja laitettiin 0W-40 öljyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      167
      7457
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4228
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3838
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3235
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2986
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2599
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2376
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2059
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2015
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1916
    Aihe