Kiintolevy hajonnut

Nyt tarvittaisiin asiantuntijan apua.
Kaverini toi minulle läppärin korjattavaksi josta on ilmeisesti kiintolevy sökönä, vika on määritelty Porin Digimaniassa, sanoivat ettei ole mitään tehtävissä.
Tietääkö kukaan onko mahdollista palauttaa tiedostot kyseiseltä levyltä ja millä keinoin se tapahtuu, tai tekeekö joku firma ehkä tällaisia kiintolevykorjaus / tiedostonpalautus töitä?
Asiallisista vastauksista todella suuret kiitokset nyt jo etukäteen.

10

207

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikkinäiseltä kiintolevyltä ei palauteta tiedostoja kuin isolla tukulla rahaa, jos sittenkään. Hinnat lähtee jostain 300-500 eurosta ylöspäin. Jotkut firmat tekee diagnoosin ilmaiseksi ja toiset taas ei, jonka jälkeen saa sitten lopullisen hinnan tietää paljonko kuvetta pitää kaivaa.

• Data Lost
    • Kone__

Voi voi... Tyhmästä päästä kärsiii...... Tiedostot pitää varmuuskopioida viikottain.... mutta kaikki ei sitä tajua ennen kuin on liiian myöhäistä...

• ////////

Riippuu paljon miten sökönä se on. Jos esim lukupää paskana niin dataa ei voi lukea eikä pelastaa enään millään. Paitsi vaihtamalla ne kovalevyn sisässä olevat magnettikiekot täysin identtiseen toimivaan kovalevyyn tilalle samalla toivoen ettei vaihto operaatiossa tuhoudu kovin montaa sektoria.
      Jos taasen levyllä oleva data ei ole tärkeää, vaan tarkoitus esim. hankkia uusi kovalevy tilalle ja saada läppäri kuntoon, niin helppo juttu. Tilaat vaan uuden kovon siihen ja asennat käyttiksen ym. uusiksi.

• Kiitos vastauksista!
        Kyselen kaverilta, kuinka tärkeitä tiedostot ovat ja kuinka paljon hän on niiden palauttamisesta valmis maksamaan.

• RepeRuutikallo

Kysy samalla, muistaako hän mihin on laittanut varmuuskopionsa. Se varmuuskopioista palauttaminen on kumminkin keskimäärin tonnin halvempi vaihtoehto.

• Kiitti vinkistä, mutta kyseinen henkilö ei ole varmuuskopiota koneestaan tehnyt, jos hän olisi sen vaivautunut, tai osannut tehdä niin mitään ongelmaa ei olisi olemassakaan.

• creepster

Mistä näitä ihmisiä sikiää, jotka on varmoja että kovalevyt kestää ikuisesti. Mielenkiintoista olisi tietää millä perusteella kaveri ajatteli että juuri hänen levynsä ei hajoa koskaan.

• Hei!

Kliffa elää reunalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      396
      1501
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      737
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      684
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      52
      652
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      385
      615
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      543
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe