MF 35 nelipyttynen?

utelias

Mitäs miältä olette? Lähteekö käyntiin tai muita kokemuksia?

37

11533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki

      no mitäs luulisit idiootti? no ei tietenkään lähde jollet ole hyvissä väleissä jumalien kanssa ja uhraa säännöllisesti päivittäi kuutta kumisaapasta ja puolikasta kalkkunaa

      • jee jee

        MONTAKO AJAMATONTA OLET VIIMEAIKOINA TAVANNUT ?
        KAIKILLA TIETTÄVÄSTI AJETTU.


    • Viki

      Hyvä vehjes ja esikammiokoneen kaunis käyntiääni! Tehoa riittää tuon kokoiseen vetokoneeseen varmasti ja löpön kulutus minimaalista.

      Omani lähti käyntiin ilman lokilämmitintä tuonne -5-10 C huitteille, mutta minkä ihmeen takia jättää lämmittämättä mitään traktoria (tai autoa) jos ollaan pakkasen puolella. Jos lokilämmitintä käytti, niin löpön laatu ratkaisi alimman käynnistyslämpötilan. Käynnistymisen edellytyksenä kunnossa oleva imusarjahehku. Se ei maksa kuin vajaan parikymppiä, joten kannattaa uusia, jos on kärähtänyt. Kylmänä käynnistettäessä aina hehkutus.

      Nuo "ei lähde heinäseipään varjosta" -juttelijat ovat todennäköisesti huonompia konemiehiä, kuin kultamaha on traktori.

      Muuten, MF35 nelipyttyistä on vain vm.-59 (punaharmaa), jossa 4 kpl esikammiohehkuja ja myös paikka imusarjahehkulle, se kannattaa asentaa jos käynnistysvaikeuksia. Sen vuosimallin jälkeen 3-pyttyinen Perkins ja sitä ennen Ferguson (harmaa kultamaha)

      • -59

        Minulla oli kymmenen vuotta tuollainen punaharmaa. Hyvä lähtemään käyntiin pakkasellakin ja tehoja vanhana selkeästi enemmän kuin kolmipyttysessä pikkuferkussa. Oli varsin terhakka.


      • eikka
        -59 kirjoitti:

        Minulla oli kymmenen vuotta tuollainen punaharmaa. Hyvä lähtemään käyntiin pakkasellakin ja tehoja vanhana selkeästi enemmän kuin kolmipyttysessä pikkuferkussa. Oli varsin terhakka.

        Bullshit... Otataan kisat vaan mun kolmepyttysen kans.. Mitä sinä paskalla kun ei kerta ole peltookaan..


      • kaupunkilainen

        Mikähän mun massikka on ko ottees lukee 25 ja vuosimalli on 59!Väriltään punanen,tartti toimii kolmosvaihteen kohdalta kepistä!??


      • Viki
        kaupunkilainen kirjoitti:

        Mikähän mun massikka on ko ottees lukee 25 ja vuosimalli on 59!Väriltään punanen,tartti toimii kolmosvaihteen kohdalta kepistä!??

        Väli-Toralan sivuilla kerrotaan jotta:

        Massey Ferguson 25 ja 30

        Teknisesti sama traktori, ulkonäössä eroja. MF 25 muuttui MF 30:ksi melko pian sen esittelyn jälkeen. Mallit poikkesivat melko paljon muista tuonaikaisista MF:sta koska se oli Ranskassa suunniteltu ja valmistettu. MF 100-sarjaan kuuluva MF 130 on myös teknisesti identtinen näiden mallien kanssa.

        Tekniset tiedot siis MF 100-sarjan sivulta MF 130:n kohdalta.


      • Jukkis
        Viki kirjoitti:

        Väli-Toralan sivuilla kerrotaan jotta:

        Massey Ferguson 25 ja 30

        Teknisesti sama traktori, ulkonäössä eroja. MF 25 muuttui MF 30:ksi melko pian sen esittelyn jälkeen. Mallit poikkesivat melko paljon muista tuonaikaisista MF:sta koska se oli Ranskassa suunniteltu ja valmistettu. MF 100-sarjaan kuuluva MF 130 on myös teknisesti identtinen näiden mallien kanssa.

        Tekniset tiedot siis MF 100-sarjan sivulta MF 130:n kohdalta.

        MF-35 ei lähde kunnolla käyntiin ja meillä oli siitä 25 v. kokemus. Siihen teetätettiin konerempat ja kaikki vaihdettiin, mutta käynnistynyt se ei kunnolla sitten millään.

        Mutta kun sen sai suurella vaivalla käyntiin, toimii se valtavan hyvin. Jos aiot tällaisen ostaa, ÄLÄ missään nimessä osta, jos tarviit sitä usein ja haluat sen käyntiin vikkelästi.


      • Viki
        Jukkis kirjoitti:

        MF-35 ei lähde kunnolla käyntiin ja meillä oli siitä 25 v. kokemus. Siihen teetätettiin konerempat ja kaikki vaihdettiin, mutta käynnistynyt se ei kunnolla sitten millään.

        Mutta kun sen sai suurella vaivalla käyntiin, toimii se valtavan hyvin. Jos aiot tällaisen ostaa, ÄLÄ missään nimessä osta, jos tarviit sitä usein ja haluat sen käyntiin vikkelästi.

        Tässä se nyt taas tuli... ja mikäs minä olen epäilemään toisten traktoreita tai käynnistystaitoja.

        Kuten kerroin, vaatii aina kylmänä hehkutuksen (vain noin 10 sek, että imusarjahehkun toho lehahtaa, sen kuulee). Mahdollisesti muutaman 10s hehkua / 10 s starttia toiston kylmemmällä kelillä. Ja -5 C paikkeilla oli raja jotta ei käynnistynyt ilman lämmitystä. Muuten ei ongelmia.

        Mitään starttipilotteja ym värkkäystä ei tarttenut koskaan (itse asiassa pilottia ei tuon hehkun kanssa voi käyttääkään). Imusarjahehkun uusin kerran, akku oli paikkaansa vähän reilun kokoinen 95 Ah, mutta mahtui. Startin muuten uusin myös (niitä on vaikea löytää tuohon).

        Ehkä minä sitten olen rauhallinen, koska ei ikinä ollut tuon kiirempi traktorihommiin. Tai sitten minulla oli parempi yksilö? Naapurilla on -59 MF35, se vaatii pitkän hehkutuksen (esikammiohehkut), mutta käynnistyy yhtä lailla. Siis sekin hyvä yksilö.

        Oikein syyhyttää jostain hankkia tuollainen "vaikka minkä tehtiin, niin käyntiin ei saatu" -kultamahayksilö. Olisi mielenkiintoista tutustua sen sielunelämään.


      • Pikkufergu
        Viki kirjoitti:

        Tässä se nyt taas tuli... ja mikäs minä olen epäilemään toisten traktoreita tai käynnistystaitoja.

        Kuten kerroin, vaatii aina kylmänä hehkutuksen (vain noin 10 sek, että imusarjahehkun toho lehahtaa, sen kuulee). Mahdollisesti muutaman 10s hehkua / 10 s starttia toiston kylmemmällä kelillä. Ja -5 C paikkeilla oli raja jotta ei käynnistynyt ilman lämmitystä. Muuten ei ongelmia.

        Mitään starttipilotteja ym värkkäystä ei tarttenut koskaan (itse asiassa pilottia ei tuon hehkun kanssa voi käyttääkään). Imusarjahehkun uusin kerran, akku oli paikkaansa vähän reilun kokoinen 95 Ah, mutta mahtui. Startin muuten uusin myös (niitä on vaikea löytää tuohon).

        Ehkä minä sitten olen rauhallinen, koska ei ikinä ollut tuon kiirempi traktorihommiin. Tai sitten minulla oli parempi yksilö? Naapurilla on -59 MF35, se vaatii pitkän hehkutuksen (esikammiohehkut), mutta käynnistyy yhtä lailla. Siis sekin hyvä yksilö.

        Oikein syyhyttää jostain hankkia tuollainen "vaikka minkä tehtiin, niin käyntiin ei saatu" -kultamahayksilö. Olisi mielenkiintoista tutustua sen sielunelämään.

        Oikein syyhyttää jostain hankkia tuollainen "vaikka minkä tehtiin, niin käyntiin ei saatu" -kultamahayksilö. Olisi mielenkiintoista tutustua sen sielunelämään.

        En suosittele hankkimaan, varsinkin jos sen haluaa kiltisti käymään - meilläkin se oli pitkään halkokoneena, mutta käyntiinlähtö edellytti lämmittämistä myös kesällä.


      • Kullattu alusta
        Pikkufergu kirjoitti:

        Oikein syyhyttää jostain hankkia tuollainen "vaikka minkä tehtiin, niin käyntiin ei saatu" -kultamahayksilö. Olisi mielenkiintoista tutustua sen sielunelämään.

        En suosittele hankkimaan, varsinkin jos sen haluaa kiltisti käymään - meilläkin se oli pitkään halkokoneena, mutta käyntiinlähtö edellytti lämmittämistä myös kesällä.

        Minulla on vm 57 ja vm 58 ,ja ei ole ollut mitään ongelmia käynnin eikä myöskään muiden asioiden suhteen. Vm 57 hankin jo 1979 että kokemusta on. Mikään laite ei toimi kun elokuvissa, jos ei ole perehtynyt vanhoihin koneisiin ja laitteisiin niin kannattaa hakea uusi peli aina takuuajan umpeuduttua. Näin vältyt ongelmilta.


      • Viki
        Pikkufergu kirjoitti:

        Oikein syyhyttää jostain hankkia tuollainen "vaikka minkä tehtiin, niin käyntiin ei saatu" -kultamahayksilö. Olisi mielenkiintoista tutustua sen sielunelämään.

        En suosittele hankkimaan, varsinkin jos sen haluaa kiltisti käymään - meilläkin se oli pitkään halkokoneena, mutta käyntiinlähtö edellytti lämmittämistä myös kesällä.

        Kuten kerroin, minulla on kokemusta tuosta vm.57 kultamahasta, kymmenkunta vuotta.

        Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että traktorissa on korjattavissa oleva tekninen vika, mikäli sen käynnistäminen vaatii kesällä lokilämmittimen käyttöä. Eipä ole käyttäjillä eli käynnistäjillä oikein homma hallussa :-(

        Vehkeet pitää olla kunnossa ja niitä pitää osata käyttää - kuten entinen nainen totesi!


      • 35X

        Hei mulla on Ferguson 35X vm 10/62 (tarkistutin maahantuojalta ja he Ranskasta) nelipyttyinen diesel. Olen käynnistänyt vasta pari koklme kertaa ja en tiedä vielä oikein niksejä. Kertokaa jos olis auttaa vm 52 Pekkaa. Mutta onko noissa merkinnöissä jotain häikkiä, koska vm 62 pitäisi olla 3 pyttyinen ja vielä kyljessä 35 X

        Pekka


      • mfmfmfmf
        35X kirjoitti:

        Hei mulla on Ferguson 35X vm 10/62 (tarkistutin maahantuojalta ja he Ranskasta) nelipyttyinen diesel. Olen käynnistänyt vasta pari koklme kertaa ja en tiedä vielä oikein niksejä. Kertokaa jos olis auttaa vm 52 Pekkaa. Mutta onko noissa merkinnöissä jotain häikkiä, koska vm 62 pitäisi olla 3 pyttyinen ja vielä kyljessä 35 X

        Pekka

        Ei "äksää" ole nelipyttyisenä eikä -62 mallisia muutenkaan nelimukisena eli joku ei täsmää. Käynnistysohjeita löytyy tämän ketjun vanhoista viesteistä.


      • Anonyymi

        Jaa sulla oli NS talvikansi


    • Vexi

      Itselläni on punaharmaa MF35 -59, Eli mallia FE35. Käyntiinlähtöongelmia oli paljonkin, mutta ei enää.

      Ongelmat tulevat jos pakkasta on enemmän kuin -10, mutta silloin ei cabriolet-traktori enää ole muutenkaan paras... Lohkolämmittimellä ei rajaa löydykään.

      Olen puhdistanut polttoainejärjestelmän, käytän Nesteen citydieseliä, hehkut (4kpl) toimivat, mutta imusarjahehku ei. Moottoriöljynä 10-30.

      Moottori on muuten tarkka karstasta. Ajakaa välillä 20km kaasu pohjassa maantienlaitaa. Kaipa niihin esikammioihin kertyy tavaraa?

      Uskomattoman kestävä kone.

      • varma

        Minulla on -59 mallin MF35 ,siinä on hehkut ja imusarjan lämmitin.Ei koskaan käynistymis ongelmia ,myöskään pakkkasella.


      • varma kirjoitti:

        Minulla on -59 mallin MF35 ,siinä on hehkut ja imusarjan lämmitin.Ei koskaan käynistymis ongelmia ,myöskään pakkkasella.

        Sulla onkin jo perkinssi eikä standartin kone


    • 1956

      Mikäs kone se tämä harmaa kaunokainen oikein on ?

    • Kolomepyttynen on kyl parein ja varmin kone ikinä, 2kk, ylikin oli seissy ja kokeilin onko akussa virtaa ja laiskasti pyöräytti ja Perkinssoni läks säksättämään. Ilman mitään hehkutuksia!

    • kokemustavuosientakaa

      Se on tuo nelipyttyinen MF 35 taikka Ferguson 35 huono lähtemään käyntiin, jotkut viisasteli, että kesällä riitti valkoiset lakanat pyykkinarulla taikka puun varjo, niin se luuli jo olevan talvessa ja ei lähtenyt enään kunnolla käyntiin.
      Minulla oli tuollainen nelipyttyinen, niin parhaiten lähti käyntiin, kun oli peltipurkissa sopiva löpöön kasteltu rätti ja siihen tuikkasi tulet, kunnon lieskat vaan suoraan imusarjaan imuilman joukkoon, niin aina lähti. Moottorilämmitin tietty piti olla talvella vielä lisäksi käytössä.

      • kokeiltutänään

        Hyvin lähtee käyntiin nelipyttyinen. Starttia joutuu pyörittämään vähän pidempään kuin nykyisissä dieseleissä. Kylmällä ilmalla kannattaa käyttää lohkolämmitintä ihan suosiolla. Kostea ilma vaikuttaa jostain syystä heikentävästi käynnistymiseen. Akku kun on kunnossa niin helpottaa huomattavasti hommaa.


      • verkutsonni

        Aika moni ei tainnut aikanaan/nykyään tietää, että tuo standard moottori on ketjukäyttöisellä jakopäällä ja sama ketju pyörittää myös syöttöpumppua. No sitten kun ketju kuluu ja löystyy niin ajoitus ei enää pysy oikeana vaan alkaa vaeltamaan, mistä seuraa käyntihäiriöitä ja varmasti vaikuttaa käynnistyvyyteen myös.
        Omia käyttökokemuksia ei löydy, mutta on tullut selviteltyä asiaa.


    • mafe

      Projekti Ferku 25 alussa. Startti pyörittää hyvin, polttoaine menee syöttöpumpulle. Imusarjahehku toimii. Olen hehkuttanut muutamia sekunteja, mutta ei vaan lähde käyntiin. Tuossa kaksvitosessa, joka on nelisylinterinen ei taida olla niitä kammiohehkuja neljää kappaletta.

      • ikäviävehkeitä

        Tuo 25 Ferku oli ihan "ryssä" jo uutenakin, ei toiminut kunnolla, niin miten se toimisi näin vanhana.
        Moottorilämmittimellä ihan lämpimäksi kesälläkin, niin lähtee jotenkin käyntiin!


      • Hynkkel

        Höpöjuttuja.Moottorilämmitintä kesälläkin. Kyllä on sekin tullut testattua ja lähti kyllä käyntiin.Muussa koneessa ei ole tarvinnut lämmitintä kesällä paisi 220 Mersussa.


      • huonotmuistot
        Hynkkel kirjoitti:

        Höpöjuttuja.Moottorilämmitintä kesälläkin. Kyllä on sekin tullut testattua ja lähti kyllä käyntiin.Muussa koneessa ei ole tarvinnut lämmitintä kesällä paisi 220 Mersussa.

        Kyllä seoli kultamaha Ferkku sellainen, että sai pitää lämmittimessä kesälläkin, eikä ollu edes kovin vanha traktori 60-luvun puolivälissä. Malmin Hankkijalta ostettiin 1965 talvella tuo aarre ja muutama vuosi sen kanssa jaksettiin taistella. Ei ole ikävä moista härpäkettä.
        Naapurilla oli sellainen punainen 25 Massikka, ei ollut sekään kummoinen, jarrut jumitti joskus, että pakilla pääsi pajalle remonttiin.


    • MASSIA--

      PITÄNEE HOMMATA SE IMUSARJAN HEHKU.. JOS SE SITTEN HÖRÄHTELIS... :)

      • Mikäs tässä olikaan tilanne. Onko jollain jossain MF35 nelipyttyisiä jotka ei toimi.
        Esimerkiksi käynnistyy huonosti.
        Laitteesta on useita versioita toisissa hehkutulpat toisissa taas ei.
        Toisissa ruiskutuspumppu varustettuna kevyen kuorman ennakonsäätimellä toisissa ei ennakonsäädintä ollenkaan. Normaali ja Pakkasmoottori. Molempia on tuotu suomeen. Mikä kelläkin on ratkaisee paljon.
        Jos traktorin laitteet on kunnossa ja oikein säädettynä lähtevät kohtuudella käyntiin. Esim ruiskutuspumppu voi olla vaihdettu väärään tyyppiin jossain yhteydessä. Ruiskutusennakon säätö on näissä hankalampi kuin DPA pumpuissa normaalisti. Hehkutuspuolella asiat täytyy myös olla kunnossa.
        Jos näitä löytyy voidaan katsoa missä mennään ja mitä kannattaa tehdä


    • Mf35vm58

      Nyt kävi nolosti. Viime lumia kun aurasin alkoi kuulua koneesta kova kolina. Varovasti ajaen kuitenkin kotitalliin pääsin. Taisi kulmarauta katketa. Oireet viittavat siihen. Kysymys: saako mutkaraudan vaihdettua konetta irroittamatta? Eli pääseekö vauhtipyörän pultteihin katkaisematta ja onko jakopäänpuolella tilaa että ehjän saa pujotettua paikalle, vai onko pantava palikoiksi koko pata, ennenkuin saa uuden kampiraudan paikoilleen.? Ja vielä mistähän semmoisen murikan saisi hankittua? Kone on se 2,3 standard. Joka muuten käyntiin lähti aina kun palmun alta!!

    • Hei
      Himmailehan vähän. jos kampiakseli katkeaa on siihen joku syy.
      Ruiskutuspumpun tyyppi DPA 324????
      Onko joka sylinterissä oma hehkutuppa.
      Moottori 23c sarjanumero ???????????

      • Jskfk

        Paljonko nelipyttyne kuluttaa tyhjäkäynnillä polttoöljyä?


    • Kskckc

      Paljonko nelipyttyne kuluttaa tyhjäkäynnillä polttoöljyä??ï

      • Anonyymi

        Viimeiseen pisaraan asti.


    • Anonyymi

      Lähtee käyntiin pakkasella jos kuskilla aito hankkijan lippis oikeinpäin päässä.

    • Anonyymi

      Mulla lähtee harmaan nelisylinterinen ihan normaalisti.

    • Anonyymi

      Olette te tyhmiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe