Plätyjä liikaa

Liika on liikaa

Moikka
Plätyjä syntyy koko ajan lisää ja lisää.
Kysäsin Faunataresta otaako ne kaloja. Eivät kuulema maksa mut ottavat ilmaiseksi. Tietääkö kukaan maksetaako kaloista yleensä mitään Hesassa päin.
Kiitti etukäteen.

19

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisah KING

      Tuskin noista "harmi" kaloista maksetaan missään, kannattaa vain soitella akvaliikkeet läpi josko joku niistä sulle jotain antais, ees vaidossa ;/ liike ite tietty ottaa täyden hinnan niistä niitä myydessään taas eteen päin.

      ps. eihän oo miekkapyrstö hybridejä, eihän ;)

      • Pläty on in

        Moro!
        Miks sä haukut plätyjä harmikaloiksi. Tuli ihan paha mieli. Plätythän ovat kauniita ja pirtsakoita kaloja. Minulla on paljon eri värisiä, kirkkaan oranssista harmaisiin.
        Miksi kalojakin luokitellaan ja toisia pidetään parempina. Onks joku kultakala parempi kuin pläty? ?


    • Pläty on hieno kala

      Minä sunnuntaisen vedenvaihdon yhteydessä kanssa tein vähän harvennusta akvaarion pläty-kantaan. Vaalean keltaisen uroksen ja 4 poikasta pyydystin pois. Sitten tuli ongelma, miten nämä lopettaa nopeasti. Ei niitä vessanpöntöstä viitsi elävänä alas vetää.

      Mieheni tuli hätiin ja sanoi, että joko pään rutistus sormien välissä tai sitten kuumaa vettä pari desiä, johon upotat kalan, kuolee parissa sekunnissa. Tein tuon jälkimmäisen, oli nopea loppu. Pidin ne kuumassa vedessä minuutin, ettei vain jää kukaan kitumaan.

      Miten te viisaammat oikein lopetatte kalanne?

      • korpikala-allas

        elävältä keitetty. Toisaalta kyllä ymmärrän. On todella nopea kuolema, todellakin sekunti-kaksi. Tulee haavikin desifioitua samalla, kun kuumaan veteen upottaa haavin ja kalan. Ehkä tuo on parempi kuin saksilla niskat poikki, se kun ei aina mene hyppivän kalan kanssa putkeen.

        Pitääpä kokeilla, nyt on mustamolli-naaraat tehneet lyyra-pyrstö-mustamolli-uroksen terhakkuuden takia jo n 30 poikasta. Syövät kyllä osan, mutta aina niitä kivien alle jää piiloon. Noita tosiaan pitää nyt harventaa. Ei muuta kun vesikattila liedelle kun lapset saa illalla nukkumaan.


    • aijde

      Parempi keino välttää ylikansoitus olisi tiety pitää ainoastaan jompaa kumpaa sukupuolta niin ei tervitse nirhaamista edes suunnitella.

      • I like pläty

        Moi!
        Minä annoin ilmaiseksi pältyjä ja miekkapyrstöjä niitä haluaville. Jätin 4 pientä kalaa joita en tunnistanut kumpaa sukupuolta ne oli. Nyt ne on aikuisia ja naaraita ja koska olin jättänyt 2 urosta, niin nyt on Minullakin liikaa plätyjä, kun naaraat yhtäaikaa saa poikasia. Mikä on paras keino karsia kalakantaa akvassa, toi kuumavesi tuntuu aika hurjalta, mut toisaalta nopea on kalan loppu.


    • aijde

      Minulle mahtuisi muutama platy...sekä miljoonakala mikäli jollain on ylimääräisiä antaa :)

      [email protected] (Paikkakunta Järvenpää)

    • AnnaSaara

      Mitä se haittaa vaikka akvaarioliike ottaisikin täyden hinnan kaloista myydessään ne eteenpäin, muttei anna niistä rahaa niiden toimittajalle? ette te niistä rahaa saa tappamallakaan... useimmat akvaarioliikeet antaa vaihdossa jotain, jos vie hyväkuntoisia kaloja.

      • Rikas Pläty

        Tere!
        Minulla oli liikaa kans plätyjä. Laitoin ilmoituksen suuren marketin ilmoitustaululle. Sain niistä 2 € kpl. Aika hyvin, kun niitä oli 60 kpl.
        Akvaaarioliikkeissä, joista kyselin eivät olisi maksaneet mitään tai antaneet mitään tilalle. :)


    • nastasi

      Otan mielelläni vastaan ​​suureen akvaarioon miljoonakaloja, platyja ja myös mustamolleja. =):
      nastja78 ät hotmail.com
      Hki

    • kajava

      Moi,

      Missä päin majailet kaloinesi? Minä ostaisin blatyjä jos sattuisit olemaan lähempänä. Onhan ne västäräkkejä, vai mitä värimuunnnosta? Itse olen Kuopiossa.

      [email protected]

    • Xiphophorus

      Se on PLATY eikä pläty.

    • kalasi

      itselläni on miljoonakalan poikasia 2 kk noin 40 teki poikasia pari päivääsi päätin pistääkaupan pystyy

    • ;))

      Eläviä synnyttävät eivät kovin helpolla kaupaksi mene, hyvä että kaupat edes ottavat. Sama juttu sitten myös partamonneilla, tosin niitä ei saa edes harrastajille. Sen sijaan jos onnistuu kasvattamaan vaikka helmimonnisia tai purjesampimonnia niin niistä ihan maksetaankin. Saati hienommista plekoista. Tosin nämä eivät lisäänny niin helpolla. Ei Suomessa kalankasvatuksella rahaa tee. Sitten jos on yhtään huolissaan kodeista, jonne kalat päätyvät, koteja on vaikea saada. Koska monet aloittavat eläviä synnyttävillä, eivätkä sitten ole ottaneet tarpeeksi asioista selvää. Tietotaso tasolla: "Vesihän on vain vettä, aina samanlaista...."

    • dabi

      Hei! Täällä olisi akvaario ilman kaloja! otathan yhteyttä jos on vielä jäljellä "ylimääräisiä"!

      [email protected]
      045 116 5865

    • kalasi

      Sama ongelma mutta vain miljoonakaloilla aloin myymään itse 2 euroa kappale

    • kouvola,,,,,,,,,,,

      mulla on semmonen ongelma, etten löydä kuka myis kotoa halvalla, oon etsinyt jo vuosia.

    • helppohoitoinen akva

      Perustimme kaksi akvaariota viime marraskuussa, ja siellä oli aluksi vain saatuja partamonninpoikasia ja 6 aikuista plätyä. Nyt tilanne on se, että voimme luovuttaa joitain kaloja pois, tai ottaa vaihdossa pari muuta (pientä) kalaa tai jotain muuta.

      Meillä olisi 40 ylimääräistä plätynpoikasia (oransseja oikein kauniita 5 eri kokoa, syntyneet marras, joulu, ja tammikuussa ja helmikuussa) annettavaksi. Annetaan aina 6-8 kappaletta kerrallaan hyvään kotiin. Ovat meidän mielestä aivan suloisia, ja mahtuvat kyllä kahteen akvaarioon, mutta annetaan mielellään nopeasti pois,ennen kuin tulevat lisääntymisikäisiksi. Haku Hollolasta.

      Samoin olisi tarjolla 5 partamonnia, niillä ikää alkaa olla noin 5-7 kuukautta, ja partamonninpoikasista osa alkaa olla sen verran kookkaita, että niille ei kaksi akvaariota enää kohta riitä, vaikka jokainen asuukin omassa kookkospähkinässä tai isommassa puunrungossa tai omassa kivisokkelossaan. Annetaan erityisesti naaraita pois.

      • Kaloista pitävä

        Jos jollakulla on ylimääräisiä kaloja Tampereen seudulla, otan vastaan aika suuriin akvaarioihini ( kaksi 120 litraista, 200 litraa, 150 litraa ja 317 litraa ) eri lajeja.

        Kaloilla taatusti lokoisat oltavat ja runsaasti uimatilaa.
        Kahdessa akvaariossa mulla on vasta pohjakaloina muutamia kuparimonneja eikä mitään muita kaloja.

        Joten muita kaloja mahtuisi kyllä reilusti.
        Ainoastaan partamonneja en voi enempää ottaa, niitä mulla piisaa sen verran yhdessä akvaariossa ja en viitsi niitä majoittaa muihinkin altaisiin.

        Jos et halua tappaa terveitä kalojasi, tarjoan niille erittäin hyvän hoidon , puhtaat lajille sopivat uimavedet ja monipuoliset eväät. :)

        Vastaukset sähköpostiin: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe