Civic 5D 2009

Kysynpä vaan

Onko joku vaihtanut itse öljyt? En viitsisi kontata auton alle katsomaan, mutta pitääkö poistaa moottorin alla oleva suoja vai voiko öljyt vaihtaa ilman tuota toimenpidettä?

Eli onko suojassa aukko öljypropun kohdalla?

9

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi pitäisi

Tuota noin. Miksi pitäisi itse vaihtaa öljyt? Käytäthän noin uuttaa autoa määräaikaishuollossa, jo takuiden säilymisen kannaltakin, ja siellähän öljytkin vaihdetaan, ja huoltojen välillähän niitä ei ole mitään syytä vaihtaa.

• Kyllä kannattaa

Onpi siellä sellainen huoltopelti muutamalla ruuvilla kiinni roppu hyvin esillä öljynsuodin suojattuna hyvin ..lähtee oikeenlaisella työkalulla hyvin
      muista ropun tiiviste!

• Kiitos neuvoista

Meillä on 40 tkm ajettu, mutta jo 5 vuotias 5d Sport.
        Auto on ollut ihan viaton ja takuuaika tietysti jo ohi.
        Kyllä varmasti säästää hyvän tuntiansion, jos itse vaihtaa öljyn ja avaa ja huoltaa jarrut.

• Todii poijjaat

Näin siis tuhoat autosi huolto historian... Itse ostanut 20vuotta tai wanhempia länsi-saksan mobiileja huoltokirjalla mutta eihän kukaan riisarin ostaja semmoista tarvitse eihän :D:D:D Kun ei ne tarvitse huoltoa vaan kenkää vai miten se oli.

• Säästöä

Eipä kyllä voihan sitä huoltojen välissä itse vaihtaa öljyt ,suodattimet , polttimot,jarrupalat ja jarrut herkistää..
        tulpat 120000 km,mutta kun aika .. helppo vaihtaa itse ja takuun jälkeen kyllä ihan varmasti kannattaa..
        itse olen laittanut vapaavirtaussuodattimen eipä sitäkään tarvitse kuin puhdistella öljytä..

• Sitten vielä

Joo, öljynvaihto sujui muuten hyvin mutta suodattimen avain oli lipsuvaa mallia. Väänsin sitten pelkästään käsin niin kovaa kuin jaksoin ja kas - sehän aukesikin nätisti.

Nyt ajattelin vaihtaa seuraavaksi sytytystulpat. Mutta miten nuo tulpanhatut ovat kiinni. Lähtevätkö irti ihan vain vetämällä ylöspäin vai onko jokin jippo? Ohjekirjassa asiaa ei ole katsottu tarpeelliseksi selostaa.

• ufo jorma

tjuu ja tulipa vaihdettua jarrupalat ja nesteet. Jarrumännät ei tahtonut oikein mennä sisään niin oivasti sopi 10 ml kiintoavain pystyssä nuihin sylinterin loviin ja sitten vaan avaimen toisesta päästä pihdeillä kiinni ja kierittelemään ja bueno!

• Matilda

Mistä oikein saa kroomatut ovenkahvat civic 5d HB -09?
      Kai -07 malliset käy myöskin vaikka ne on pikkusen himmeät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2352
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1118
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      979
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe