Tetroista

Peacock

Hei!

Haaveilen akvaariosta, vaikken sitä saakkaan ainakaan muutamaan vuoteen.. Haluisin noin 100-160 litraisen akvan, johon laittaisin vaikkapa yhden paratiisikala koiraan, parven piikkisilmiä ja sitten joku parvi tetroja tai mahdollisesti hehkurasboroja. Piikkislmät on kyl lämpimän veden kaloja, paratiisikalat viihtyy vähän kaikenlaisissa vesissä, mutta parvikalan pitäis sitten tykätä melko lämpimästä vedestä..

Jos akvaarioon ei tulisi muuta, rasboroja vois laittaa vaikka 50 kpl. Mutta mitkä tetrat olis nättejä?

Mitä olette mieltä, sopiiko puna-aavetetra ja musta-aavetetra samaan akvaarioon? Entä tuleeko niistä helposti yksi suuri parvi? Ajattelin että esim. 10-10 näitä fisuja olis aika komia, siis samas parves :)

Entä mimmosia kokemuksia on tuliliskojen ja kalojen yhteielosta? Tiedän et siinä on paljon huonoja puolia, liskojen myrkyt ja kakat sekä peto-saalis suhde jne, mutta kaipaisin käytännön kokemuksia!

Kiitoksia jo etukäteen :)

4

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      liskot, kilpparit, sammakot eivät sovellu samaan akvaarioon kalojen kanssa koska niiden uloste on niin kovaa kamaa jota eivät kalan kidukset kestä

      muutenhan tossa on ihan hyvää ideetä aluillaan :)

    • Peacock

      Kiitos vastauksesta, fish King :)

      Niin .. eivät sovi, ja vaikka näyttäis että yhteiselo sujuu hyvin niin eivät kalat näytä kärsimystään juuri yhtään :( muttta jos jollakulla on käytännön kokemuksia, niin kirjoittakaa!

    • Kuparitetra fani!!

      Moikka!!
      Mun mielestä sun kannattaisi harkita kuparitetroja! Ittelläni on niitä noin kymmenen 56L akvaariossa sinineontetrojen kanssa, kyllä ovat nättejä kaloja. Aika isoja ovat myös,ja sitten niillä on niin ihana väritys!!

    • ;))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe