Minun ja mieheni tarina

äidin pikkunuppu

Asuimme mieheni kanssa viisi vuotta sittenvuokra-asunnossa joka oli valmistunut vain muutamaa kuukautta ennen sinne muuttoamme.

Välillä kuuimme eri tilanteissa, eri aikaan lapsen ääniä, vaikkei naapureilla lapsia ollut.
Vuorokauden ajasta riippumatta.

Eräänkin kerran laitoin keittiössä ruokaa ja odotin miestä töistä, kun tunsin jalassani kuin joku olisi halannut sitä.

Mieheni kertoi mm. tunteneensa tv:tä katsellessaan kuin joku olisi nojannut häntä vasten.

Tv: saattoi ruveta itsestään vaihtamaan kanavia.

Ja vanhempammekin tunsivat kuinka joku koski heitä ja joskus hekin kuulivat lapsen ääniä.

Sain kaksi vuotta sitten poikalapsen joka kuoli parin päivän ikäisenä, vaikean vamman takia.

Noin vuotta ennen muuttoamme , synnytin vaikeasti vammautuneen pojan, joka kuoli parin päivän päästä syntymästään.

Tulimme siihen tulokseen, että tämä pieni poika kävi luonamme lohtua antamassa.

Isäni joka on paljon tutkinut henkimaailman asioita ja aistinut niitä, sanoi lapsemme olevan kuoleman ja elämän välimaastossa, koska ei osaisi valoon mennä.

Isän kertomasta ei ollut aikaa kuin, kaksi kuukautta, kun mieheni isä sai sydän kohtauksen ja joutui sairaalaan. Hän ei kauaa elänyt.

Istuimme mieheni kanssa sen illan kahden olohuoneessamme, emmekä paljoa puhuneet. Surimme molemmat omalla tavallamme.

Havahduimme onttoon yskäisyyn ja käännyimme ympäri ja näimme sohvan takana mieheni isän ja pienen poikamme hänen sylissään.

Ja hetken päästä he olivat poissa.

Saimme tuosta mieheni kanssa paljon lohtua ja kerroimme isälleni siitä, hän totesi, että pikkuisemme on nyt turvassa ukin kanssa.

Mieheni kanssa muistelemma aina välillä tätä tapausta ja se tuo paljon lohtua meille.

Kun kaksi kuukautta sitten sain kuulla odottavani jälleen lasta, menin iloisena kotiin ja odotin että pääsisin miehelleni kertomaan uutista. Kotiin päästyäni, menin ensiksi keittiöön ottaakseni vettä, näin pienen poikamme ukin sylissä ja ukki sanoi, että :" Olemme hänen suojanaan"

Mieheni kanssa odotamme iloisina uutta tulokasta, tietäen sen saavan kahdelta enkeliltä suojan =)

267

9895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+11

:¨) Aivan ihana kertomus, kaikkea hyvää teille :) Ihanaa että saitte näin tietää enkelilapsenne päässeen hyvään paikkaan :)

• Ei mörköjä

Vai enkelilapsi?
        Miten todistat, että on enkelilapsia? - Et mitenkään, kun et pysty.

• Mihin itse pystyt
        Ei mörköjä kirjoitti:

Vai enkelilapsi?

Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä mörköjen kanssa eikä näitä pysty todistamaan. Mutta laillasi mörköjä pelkääviä on paljon ja pelko estää näkemästä ja kokemasta koko maailmaa ja varsinkin näkymätöntä sellaista.

• mieli teki kepposen

Aivan normaalia järkyttävissä tapauksissa se on tunnettu pykologinen ilmiö johon mieli hakee vastauksia,ja näitä harhoja nähdään.
        Kautta aikojen titämysten mukaan vainajia ja haamuja ei ole elävien ihmisten keskuudessa,vaan toisessa ulottuvuudessa

• ikuinen kierto elämä
        mieli teki kepposen kirjoitti:

Aivan normaalia järkyttävissä tapauksissa se on tunnettu pykologinen ilmiö johon mieli hakee vastauksia,ja näitä harhoja nähdään.
        Kautta aikojen titämysten mukaan vainajia ja haamuja ei ole elävien ihmisten keskuudessa,vaan toisessa ulottuvuudessa

Kuoleman jälkeistä elämää on ,riippuu miten on haudattu,arkussa maahan vaiko polttohaudattu.
        Kummassakin tapauksessa ravinteiden kierto on toisistaan hyvin poikkeava.
        Itse valitsen polttohautauksen ja tuhkani heitetään toivomaani metsään sieltä minusta vapautuneet ravinteet lähtevät heti luonnon kiertokulkuun.
        Arkkuhautauksessa muumioidutaan ja haudankaivajat murskaavat arkun kaivinkoneella ja ravinteet eivät vapaudu vaan hapettuvat

• ----

ohhoi

• Pinart
        Ei mörköjä kirjoitti:

Vai enkelilapsi?

Niin enkeli lapsia. Yksi olet itsekkin,toivottavasti joskus sen huomaat.
        Sitten sinun kysymykseen vastaus. Miten todistat että ei ole enkelilapsia? Et mitenkään.

• pallo******
        ikuinen kierto elämä kirjoitti:

Kuoleman jälkeistä elämää on ,riippuu miten on haudattu,arkussa maahan vaiko polttohaudattu.
        Kummassakin tapauksessa ravinteiden kierto on toisistaan hyvin poikkeava.
        Itse valitsen polttohautauksen ja tuhkani heitetään toivomaani metsään sieltä minusta vapautuneet ravinteet lähtevät heti luonnon kiertokulkuun.
        Arkkuhautauksessa muumioidutaan ja haudankaivajat murskaavat arkun kaivinkoneella ja ravinteet eivät vapaudu vaan hapettuvat

Tämä se vasta huuhaajuttu onkin.

• Ei mörköjä
        Pinart kirjoitti:

Niin enkeli lapsia. Yksi olet itsekkin,toivottavasti joskus sen huomaat.
        Sitten sinun kysymykseen vastaus. Miten todistat että ei ole enkelilapsia? Et mitenkään.

Todistan sen Raamatulla, siellä ei puhuta enkelilapsista mitään. Ei myöskään siitä, että ihmisestä tulee enkeli hänen kuoltuaan.
        Enkä pelkää mörköjäkään koska niitä ei ole.
        Mutta pahoja enkeleitä on, demoneja.
        On myös hyviä enkeleitä, mutta ne ei ole kuolleita ihmisiä.

Luehan sinäkin Raamattuasi äläkä usko kaikkea mitä kuulet!

• ex-uskovainen
        Ei mörköjä kirjoitti:

Todistan sen Raamatulla, siellä ei puhuta enkelilapsista mitään. Ei myöskään siitä, että ihmisestä tulee enkeli hänen kuoltuaan.

Ei helvetti! Uskotko todella siihen kännissä kirjoitettuun homeiseen kirjaan,jota on vuosien saatossa muokattu aina sen kauden diktaattorille sopivaksi? Uskon kyllä ihan täysin aloituskirjoituksen,mutta tämä "PYHÄ KIRJA" on pelkkää paskaa. Luepa sinäkin uudestaan se ja mieti vähän miten paljon siellä on ristiriitaisuuksia!

• Ei mörköjä
        ex-uskovainen kirjoitti:

Ei helvetti! Uskotko todella siihen kännissä kirjoitettuun homeiseen kirjaan,jota on vuosien saatossa muokattu aina sen kauden diktaattorille sopivaksi? Uskon kyllä ihan täysin aloituskirjoituksen,mutta tämä "PYHÄ KIRJA" on pelkkää paskaa. Luepa sinäkin uudestaan se ja mieti vähän miten paljon siellä on ristiriitaisuuksia!

Ei yhtään ristiriitaa.
        Turha sinun on kännissä sitä lukea.
        Et ole ymmärtänyt mitä olet lukenut, kun kukaan ei ole sinua opettanut.

• Hah !
        Ei mörköjä kirjoitti:

Ei yhtään ristiriitaa.
        Turha sinun on kännissä sitä lukea.
        Et ole ymmärtänyt mitä olet lukenut, kun kukaan ei ole sinua opettanut.

No et ole sinäkään ymmärtänyt. Eikä oikeastaan kukaan, jos kaiken, mitä siinä Kirjassa sanotaan, voi tulkita vaikka miten monella tavalla, Mutta jos on olemassa demoneja ja pahaa, on olemassa myös se toinen puoli; enkeleitä ja hyvää. Laajenna piiriäsi.

• Ei mörköjä
        Hah ! kirjoitti:

No et ole sinäkään ymmärtänyt. Eikä oikeastaan kukaan, jos kaiken, mitä siinä Kirjassa sanotaan, voi tulkita vaikka miten monella tavalla, Mutta jos on olemassa demoneja ja pahaa, on olemassa myös se toinen puoli; enkeleitä ja hyvää. Laajenna piiriäsi.

Et näytä tietävän kuka niitä näkyjä näyttää. En ole väittänyt etteikö ole hyviä enkeleitä - vai olenko? Ihmisistä kun ei tule niitä enkeleitä.
        Nyt saat ihmetellä mist niitä enkeleitä oikein tulee???

hah vaan ei näytä paljoa tietävän

Näin vastaa Raamattu teille tietämättömille (typerille) Mt. 7:6 Älkää antako pyhää koirille älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen...

• ?.?
        Mihin itse pystyt kirjoitti:

Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä mörköjen kanssa eikä näitä pysty todistamaan. Mutta laillasi mörköjä pelkääviä on paljon ja pelko estää näkemästä ja kokemasta koko maailmaa ja varsinkin näkymätöntä sellaista.

Miten niin näkymättömiä? Kyseinen henkilöhän näki heidät?

• <<<

Olen samaa mieltä.
        Olen kokenut suuren surun, unessa näen lastani, mutta ei hän kummittele.
        Kun ihminen on lohduttoman surun vallassa mieli tulee avuksi. Tuollaiset tuntemukset ovat lohdullisia.

• Mystic.World
        Ei mörköjä kirjoitti:

Itse on lukenut samaa jostakin, että ihmisestä ei tule Enkeliä kuoltuaan, vaan Enkelit on olemassa jo muuten. Ja Demoneja on, se on tosi ja en olisi itse uskonut, jollen olisi nähnyt valokuvaa, minkä aikuinen tyttöni sai napattua yöllä. Näkyivät hänen yksivärisellä seinällään pimeydessä useat Demonin kasvot . Ennen tuota valokuvausta hän selitti meille muille, että hänen asunnossaan on jotakin omituista ja hän tuntee selvästi, että jokin paha yrittää vallata hänet. Hän näki "mielessään" millainen tämä paha oli ja me muut emme meinanneet oikein uskoa ensin häntä. Ihan ensini siinä tietysti tuli mieleen, että onko hänelle iskenyt jonkin asteinen psykoosi, mutta näinpä ei ollutkaan. Melkoinen järkytys ja yllätys oli, että nuo Demonien kasvot näkyivät niin selvästi kuvissa siellä seinillä. Hän sanoi myös, että lopulta tunsi sinne asuntoon tulleen, jonkun hyvänilmeisesti Enkelin auttamaan häntä, niiden Demonien otteesta jalopulta tyttäreni tunsi tuon pahan " muuttuneen" tai poistuneen sieltä. Joten kyllä tuo ns. näkymätön maailma on olemassa ja joillekin harvoille aika ajoin, myös sitten hetkittäin näyttäytyy.

Meidän, meille niin rakas kisu, kun kuoli, niin minäkin välillä muutaman vuoden ajan, aina silloin tällöin tunsin, että joku kevyesti pyyhkäisi pohjettani hetkellisesti . Aina katsoin äkkiä, että onko siinä meidän joku maukulainen, mutta eipä ollut. Lopulta tulin siihen tulokseen, että se oli meidän Jami-kisu. Nyt en ole enää tuota tuntenut, mutta asunnossamme kuului meidän toisen "vanhuksen" 23 vuotiaan poismenneen kisun naukumista, sekä minä, että mieheni kuultiin tuo pariin otteeseen kumpikin ja ei siten kuulunut mistään meidän naapurista, emmekä ole itse mitään sekoboltseja! :)

• Mystic.World
        Mystic.World kirjoitti:

Itse on lukenut samaa jostakin, että ihmisestä ei tule Enkeliä kuoltuaan, vaan Enkelit on olemassa jo muuten. Ja Demoneja on, se on tosi ja en olisi itse uskonut, jollen olisi nähnyt valokuvaa, minkä aikuinen tyttöni sai napattua yöllä. Näkyivät hänen yksivärisellä seinällään pimeydessä useat Demonin kasvot . Ennen tuota valokuvausta hän selitti meille muille, että hänen asunnossaan on jotakin omituista ja hän tuntee selvästi, että jokin paha yrittää vallata hänet. Hän näki "mielessään" millainen tämä paha oli ja me muut emme meinanneet oikein uskoa ensin häntä. Ihan ensini siinä tietysti tuli mieleen, että onko hänelle iskenyt jonkin asteinen psykoosi, mutta näinpä ei ollutkaan. Melkoinen järkytys ja yllätys oli, että nuo Demonien kasvot näkyivät niin selvästi kuvissa siellä seinillä. Hän sanoi myös, että lopulta tunsi sinne asuntoon tulleen, jonkun hyvänilmeisesti Enkelin auttamaan häntä, niiden Demonien otteesta jalopulta tyttäreni tunsi tuon pahan " muuttuneen" tai poistuneen sieltä. Joten kyllä tuo ns. näkymätön maailma on olemassa ja joillekin harvoille aika ajoin, myös sitten hetkittäin näyttäytyy.

Meidän, meille niin rakas kisu, kun kuoli, niin minäkin välillä muutaman vuoden ajan, aina silloin tällöin tunsin, että joku kevyesti pyyhkäisi pohjettani hetkellisesti . Aina katsoin äkkiä, että onko siinä meidän joku maukulainen, mutta eipä ollut. Lopulta tulin siihen tulokseen, että se oli meidän Jami-kisu. Nyt en ole enää tuota tuntenut, mutta asunnossamme kuului meidän toisen "vanhuksen" 23 vuotiaan poismenneen kisun naukumista, sekä minä, että mieheni kuultiin tuo pariin otteeseen kumpikin ja ei siten kuulunut mistään meidän naapurista, emmekä ole itse mitään sekoboltseja! :)

Pahoittelen kiireellisesti kirjoitetussa tekstissäni olevia kirjoitusvirheitä.

• Minä?
        Ei mörköjä kirjoitti:

Vai enkelilapsi?

Todista minulle, ETTEI ole. - Et voi, kun et pysty.

• Ollako vai ei
        Minä? kirjoitti:

Todista minulle, ETTEI ole. - Et voi, kun et pysty.

Todistus vastuu on, jollain muulla kuin sillä, joka väittää ettei jotain ole olemassa. Olematonta kun ei todistaa olevaksi sen paremmin kuin olemattomaksi ja olevaisen voi todistaa olevaiseksi, muttei olemattomaksi. Asioilla pitää olla looginen yhteys todistus vastuuseen ja tässä tapauksessa pystyy vain olevaisen todistamaan olevaiseksi, koska muut vaihtoehdot ovat käytännössä mahdottomia kuten vaatimuksesi.

• Näkyilijä
        Mystic.World kirjoitti:

Laita kuvaa näytille niin on uskottavampaa.

• Uskon asia
        Ei mörköjä kirjoitti:

Raamatun on kirjoittaneet ihmiset ja se on käännetty jo niin monta kertaa aina tarpeen mukaan ? mene ja tiedä´. Hyvä kirja elämää johtamaan ja antamaan lohtua kovassa maailmassa.

• Jumalaan uskova
        Uskon asia kirjoitti:

Raamatun on kirjoittaneet ihmiset ja se on käännetty jo niin monta kertaa aina tarpeen mukaan ? mene ja tiedä´. Hyvä kirja elämää johtamaan ja antamaan lohtua kovassa maailmassa.

Niin Raamattuhan on kokoelma useiden kirjoittajien kirjoja.
        Jumala ei ole kirjoittanut siihen sanaakaan.
        Ihan tavalliset ihmiset ja kirjoittaneet vielä 2000v sitten jo, että
        käsitykset on olleet ihan erilaisia.
        Hyviä oppeja niissä kirjoissa silti on en sitä väitä.
        Usko tuo lohtua ja se ei voi olla huono asia kellekkään.
        Muistaisin jotenkin ettei enkelit ole edes mitään sukupuolta raamatun
        kuvauksissa. Ei siis kuolleita ihmisiä vaan ihan sukupuolettomia olentoja.
        Jumalan taistelijoita Mooseksen kirjassa Vanhassa Testamentissa.

• Hyvä tie
        Uskon asia kirjoitti:

Niin on, mutta Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa sen, mitä heille annettiin kirjoitettavaksi.
        Tuo toinen maailma on todella totta. Raamatun mukaan niitä pahoja henkiä ajettiin ihmisistä ulos. Joskus oli monta demonia samassa ihmisessä ja se aiheutti pahantahtoisen ja voimiltaan vahvan ihmisraunion, joka eli haudoissa. Hänet kun vapautettiin, hän lähti kertomaan läheisilleen Jeesuksen pelastavasta voimasta.
        Itsekin olen saanut toisesta pahan voiman väistymään Jeesuksen nimessä.
        Kunpa ihmiset ottaisivat tosissaan Jeesuksen pelastavan voiman. Ikuinen onni siitä seuraa, vaikka täällä saakin pilkkaa osakseen. Kannattaa valita oikein.

• Hyvällä tiellä
        <<< kirjoitti:

Olen samaa mieltä.
        Olen kokenut suuren surun, unessa näen lastani, mutta ei hän kummittele.
        Kun ihminen on lohduttoman surun vallassa mieli tulee avuksi. Tuollaiset tuntemukset ovat lohdullisia.

He kasvavat taivaassa ja odottavat siellä. Ajatelkaa, mikä määrä abortoituja siellä on, siis näiden muusta syystä kuolleiden joukossa.
        Kunpa ihmiset kunnioittaisivat elämää ja sen antajaa. Jumala kyllä järjestää asiat, kun Häneen luottaa. Kaikki ei välttämättä mene oman mielen mukaan, mutta hyvin kuitenkin. Elämä kantaa.

Jumala muuten tietää meidän ajatuksetkin. En muuten tietäisi, mutta olen senkin kokenut. Oli halu parempaan elämään, kuin missä olin. Muutaman vuoden kuluessa suunta muuttui ja tulin uskoon. Onneksi. Silloin en edes osannut rukoilla, oli vain kaipuu ja se kuultiin. Jumala ei ole kovin muodollinen, kuten ei Jeesuskaan ollut. Sydämen tila on tärkein.

• mitä tämä taas on?
        Ollako vai ei kirjoitti:

Todistus vastuu on, jollain muulla kuin sillä, joka väittää ettei jotain ole olemassa. Olematonta kun ei todistaa olevaksi sen paremmin kuin olemattomaksi ja olevaisen voi todistaa olevaiseksi, muttei olemattomaksi. Asioilla pitää olla looginen yhteys todistus vastuuseen ja tässä tapauksessa pystyy vain olevaisen todistamaan olevaiseksi, koska muut vaihtoehdot ovat käytännössä mahdottomia kuten vaatimuksesi.

Miksi riitelette? Lopettakaa toisten mielten pahoittelu kun te ilkeilette!

• yliluonnollisuus on

Yliluonnollisuutta ei ihmisen järki pysty selittelemään, kuin vähän sinnepäin, sen takia ilkeät kirjoittelut ovat tietämättömien itsekästä narinaa...!

• 3+1
        Ei mörköjä kirjoitti:

"Todistan sen Raamatulla, siellä ei puhuta enkelilapsista mitään."

Objektiivisesti arvioituna sinä siis väität jollain uskomuksella (kristinusko) toisen uskomuksen (rajatieto) vääräksi. Nämähän ovat keskenään täysin samanarvoiset uskomukset. Mikä tekee sinun uskomuksestasi pätevämmän?

On kirjoitettu paljon kirjoja enkeleistä, ja monet ovat niitä nähneet. Kyllä ihminen tuntee ja vaistoaa, onko joku asia hyvä tai paha. Mikä sinä olet selittämään toisen kokemuksia? Ei tarvita ulkopuolisia selittämään valkoista mustaksi ja mustaa valkoiseksi. Raamattu ei ole kirjaa kummempi sekään. Siellä sanotaan ja käsketään tekemään niin paljon pahaa, ja ihmiset ovat sen nimessä paljon tehneetkin joten ei ihme ettei sillä ole enää virkaa nykypäivän maailmassa. Ihmisellä on tullut nyt ajanjakso, jolloin joutuu kyseenalaistamaan kaikki vanhat asiat ja muka itsestään selvyydet omien kokemustensa kautta, ei toisten ristiriitaisilla käskyillä ja opetuksilla.

• isoisäsi on helvetis
        Ei mörköjä kirjoitti:

Vai enkelilapsi?

vittuku nämä eivät usko edes jumalaan ja väittävät nähneensä henkiä .vittu isäisäi on helvetissä ku ei uskonut jumalaan hyvin!!

• wkertöq

ja kaikkea se mielikuvitus teettää

• pitihänsearvata

Kyynikko! Sillälailla sitä revitään enkeliltä siivet :(

• 80-luvulla

Ex-anoppini ( jehovantod. ) kertoi että ihmisen kova ikävä saa hänet näkemään harhoja "henkiolentoja".
        Itselläni kokemus entisen isäpuolen kuoleman aikaan. Heräsin unesta outoon valoon, katsoin huoneeni ovelle, siinä oudon valon keskellä seisoi minulle rakas isäpuoleni, sanoi " minun on nyt hyvä olla, älä Xxxx sure". Nousin istualleni ja laitoin valon. Ajattelin että olipa outoa.. uni varmaan kuitenkin. Samassa äitini syöksyi huoneeseeni raivoamaan kuinka poltan valoja niin ettei hän saa nukuttua. Ei auttanut selitys että laitoin valon vasta minuutti sitten kun heräsin.. oli kuulemma ollut ainakin puoli tuntia valo. En äidilleni mitään puhunut unestani/ näystäni.
        Seuraavana iltapäivänä äiti saapui töistä, pyysi juttusille, kertoi että entisen isäpuoleni veli oli soittanut hänelle työpaikalle ja kertonut tämän tehneen itsemurhan edellisenä iltana noin kello 22. Samaan aikaa meillä soi illalla puhelin 3 kertaa.. menin vastaamaan eikä siellä ollut ketään. Isäpuoleni oli löytynyt puhelimen äärestä luuri vierellään.
        Olisin ymmärtänyt että kyse olisi ollut ikävän aiheuttamasta näystä ellei tuo näky olisi tullut edellisenä yönä ennenkuin kuulin kuolemasta. Itkin kovasti itkin sitä etten ollut uhmannut äitiäni ja mennyt tapaamaan Xxxxxa kun hän usein soitti ja pyysi käymään. Lohdutti sitten lopulta se "uni" jonka näin ja jonka äitinikin valona huoneesta näki.
        Tämä ei ole ainut kokemus, vaikken henkiolentoihin haluaisi uskoakaan, isoisäni näki myös enneunia.

• ex-uskovainen
        pitihänsearvata kirjoitti:

Kyynikko! Sillälailla sitä revitään enkeliltä siivet :(

Ei kyynikot pysty repimään enkeleiltä siipiä. Onneksi. Mutta itseltään kyllä.

• ex-uskovainen
        80-luvulla kirjoitti:

Ex-anoppini ( jehovantod. ) kertoi että ihmisen kova ikävä saa hänet näkemään harhoja "henkiolentoja".
        Itselläni kokemus entisen isäpuolen kuoleman aikaan. Heräsin unesta outoon valoon, katsoin huoneeni ovelle, siinä oudon valon keskellä seisoi minulle rakas isäpuoleni, sanoi " minun on nyt hyvä olla, älä Xxxx sure". Nousin istualleni ja laitoin valon. Ajattelin että olipa outoa.. uni varmaan kuitenkin. Samassa äitini syöksyi huoneeseeni raivoamaan kuinka poltan valoja niin ettei hän saa nukuttua. Ei auttanut selitys että laitoin valon vasta minuutti sitten kun heräsin.. oli kuulemma ollut ainakin puoli tuntia valo. En äidilleni mitään puhunut unestani/ näystäni.
        Seuraavana iltapäivänä äiti saapui töistä, pyysi juttusille, kertoi että entisen isäpuoleni veli oli soittanut hänelle työpaikalle ja kertonut tämän tehneen itsemurhan edellisenä iltana noin kello 22. Samaan aikaa meillä soi illalla puhelin 3 kertaa.. menin vastaamaan eikä siellä ollut ketään. Isäpuoleni oli löytynyt puhelimen äärestä luuri vierellään.
        Olisin ymmärtänyt että kyse olisi ollut ikävän aiheuttamasta näystä ellei tuo näky olisi tullut edellisenä yönä ennenkuin kuulin kuolemasta. Itkin kovasti itkin sitä etten ollut uhmannut äitiäni ja mennyt tapaamaan Xxxxxa kun hän usein soitti ja pyysi käymään. Lohdutti sitten lopulta se "uni" jonka näin ja jonka äitinikin valona huoneesta näki.
        Tämä ei ole ainut kokemus, vaikken henkiolentoihin haluaisi uskoakaan, isoisäni näki myös enneunia.

Sinutkin on lahkolaiset aivopesseet. Olisit onnellinen ja kiitollinen kun olet niin etuoikeutetussa asemassa,että sinulla on kyky NÄHDÄ! Jokatapauksessa "henkiolentoja" on,uskoitpa sitä tai et.

• mikä teitä vaivaa?
        80-luvulla kirjoitti:

Mitä te ilkilijät oikeasti edes haluatte? Menkää hoitamaan asioitanne kuntoon jos ne noin huonosti ovat että pahoitatte tahallanne toisten mieltä, ei tuo on ihan normaalia.

• xfileet
        80-luvulla kirjoitti:

Hellouh..Useinhan enneunien yms näkeminen ns kulkeutuu suvussa.Onni&autuus se,vai huono asia.Sen jokainen joutuu päättämään itse..Kiitos kirjoituksista kuitenkin ja...elämään..ole vahva.Tiedät mitä tarkoitan.

• 10

♥♥♥♥♥ Ihana kertomus ♥♥♥♥♥

• ethän pidä pahana

Mitä sinulle tarkoittaa sana ihana?

• dtyjdfjhdfghjfgjhfgj

Joskus kun olen herännyt esim yöllä niin olen nähnyt harha kuvan: ekalla kerralla hyökkäsin sen kimppuun sen enempää ajattelematta tokalla kerralla en välittäny. Ekalla kerralla kun näin oli kyseessä adrenaliinin täyttämä edellinen päivä ja tokalla kerralla oli antibiotti kuuri joten kyseessä oli normi hallusinaatiot. Myös kun vaivut uneed saatat kuulla joskus äänen mitä ei oikeasti ole tai saattat "tipahtaa" pieneltä korkeudelta ja havahtua siihen.

Korvat kuulevat ja aivot muokkaavat joten kuulemasi asia saattaa olla jotain ihan muuta kuin mitä kuvittelit kuulevasi. Esim kotona meillä oli ilmastointi josta joskus kuului todella vaikeasti kuultavan hiljaista kimeää ääntä jonka minun korva muokkasi erään kiusaamani tyypin itkuksi.

Sitä en sano ettei henkimaailmaa olisi mutta tuskin se mitä näit on sitä aivot osaavat tarpeen tullen pelailla varsin hyvin näkemäsi ja kuulemasi kanssa :)

• unimees

Itselle käynyt ihan samoin, kerrankin havahduin unesta ja näin olevinaan resuisen mieshahmon eteiseni ovella. Oikein karjaisin ja syöksyin sen enempää ajattelematta kohti hahmoa... puolessa välissä matkaa se oli jo hävinnyt. Olin vissiin herännyt kesken rem-unen tai jotain vastaavaa ja uni oli jäänyt jotenkin päälle... hassua että säikähdin tietyllä tapaa, mutta silti olin saman tien karkaamassa ukkelin kimppuun pelkäämättä oliko kyseessä kummitus vai murtomies. Hassu kapine nuo immeisen aivot.

• keskusteluapuun siit

Siis te karjaisette ja syöksytte harhakuvienne kimppuun? Taidatte sitten tarvita sitä ammattiauttajaa...?

• pandanallekarkki

mullekkin tullut usein tolalsia ''tippumisen tunteita..'' kavereille myös :)

• Vähän karmivaa..

Äitini täti kertoi vähän aika sitten kun hänen mies kuoli, että hän oli noussut vessaan yöllä ja käynnyt keittiössä ja hänelle oli tullut outu tunne.. Tämän jälkeen hän meni takasin sänkyyn ja vähän ajan päästä hän oli tuntenut kun sänky oli menny alaspäin ja vähän ajan päästä menyt takaisin ylöspäin.(mies oli siis ollu sairalassa pahan sairauden takia). Iso tätini katsoi kelloa ja se oli vähän yli yhden, seuraavana päivänä sairaalasta tuli soitto ja hänelle kerrottii että hänen miehensä oli koullut yhden aikaa yöllä..

• Vanhan herran kaveri

Käyn kotikäynnillä vanhassa maalaistalossa, paljonkaan en tiedä sen historiasta tai asukkaista, mutta yksi käy siel aina välillä kattomassa, että kuin menee, hassua. Vanha herra lompsii saappaillansa pirtistä eteiseen, ihan kuin hän kävisi moikkaamassa tätä muorii ja lähtee vaivihkaa pois, yrittää, että en häiriintyis hänen lähöstä. Hän ain menee eteisen kautta yläkertaa.
      Uskon, että tämä muorikin aistii hänet, koska hän puhuu paljon yksinään ja lukee aamulehenkin ääneen, uskon, että tälle hänen miehensä veljelle.

Vaikka kuin hullulta tarinasi ja muiden kuulostaa, tärkeintä on saada rauha ja elää heidän kanssa, eikä tuntea pahaa mieltä tai tuskaa heidän olostaan, kun sovinnossa ollaan, kumpikaan ei pahemmin toisiaan häiritse. Ja teille tuo on tärkeintä, lapsilla on ukki siellä pilvenreunalla pitämässä hyvä huoli heistä =)

• ...

Nimim. "Uskis" on kerran vastannut hyvin:

Vierailija Violet, vaikka et uskoisi noiden juttujen olevan pimeydestä, niin kerron silti että Raamatussa puhutaan vainajahengistä. Ne eivät ole vainajia, vaan pahoja henkiä joiden tehtävä on tekeytyä vainajiksi. Harvat oikeat vainajat pyörisivät kämpissä pelottelemassa ihmisiä, oli kyse vaikka edesmenneestä herttaisesta mummosta tai tädistä.
      Palaneen käry ja se, että eläimet ja lapset pelkäävät, kertovat usein mistä on oikeasti kyse, eli alakerran touhuista.

Jos mietityttää se että onko Raamattu oikeassa, niin sen voi testata. Eli pyydä Jeesusta heivaamaan ne kummitukset pihalle. Ne eivät kestä Hänen läsnäoloaan. Rauhaa! :-)

• Jallivaara

Miksiköhän useimmiten, kun tulee puhetta tuonpuoleisesta tai sellaisesta,
        mihin ei ns. normivastausta löydy, kommentoidaan heti tyyliin: Se on paha
        kaiken takana, tuonelan henki tai mikä vaan.

Ihmismielellä on sellainen "jännä" taipumus, että helpompi vihata ja
        tuomita kuin edes yrittää asiaan järkiperäistä selitystä löytää.

Aloittajalle: Koskettava tarina ja vaikuttava kokemus, jos ei ole provo.

• 0987654r5678
        Jallivaara kirjoitti:

Miksiköhän useimmiten, kun tulee puhetta tuonpuoleisesta tai sellaisesta,
        mihin ei ns. normivastausta löydy, kommentoidaan heti tyyliin: Se on paha
        kaiken takana, tuonelan henki tai mikä vaan.

Ihmismielellä on sellainen "jännä" taipumus, että helpompi vihata ja
        tuomita kuin edes yrittää asiaan järkiperäistä selitystä löytää.

Aloittajalle: Koskettava tarina ja vaikuttava kokemus, jos ei ole provo.

No, miksi itse luulet tietäväsi paremmin? Menee kyllä luulemisen puolelle...

• Jallivaara
        0987654r5678 kirjoitti:

En väittänytkään tietäväni paremmin. Kyseenalaistin vain
        ihmisten alkukantaisen perusasenteen kaikkea outoa ja
        vierasta kohtaan.

Luulemisesta en tiedä, mutta en myöskään tuomitse huuhaaksi
        kaikkea, mitä en itse heti ymmärrä tai mitä ei heti järkiperäisesti
        voi todentaa.

• ilvis1

joko tähän piti vetää raamattu ja jeesus.jo on jeesustelua,sano.

• Tietäjä3
        0987654r5678 kirjoitti:

Sinähän se tässä LUULET...

• eläimet vaistoavat
        ilvis1 kirjoitti:

joko tähän piti vetää raamattu ja jeesus.jo on jeesustelua,sano.

Raamattu olisikin ihan ok, unohdit sanoa niistä lemmikkieläimistä, että kun ne pelkäävät, niitä kannattaa myös uskoa...!

• Tervejärkinen

Usko tunteeseesi. Minun anoppi kuoli syöpään ja viimeiset ajat oli todella tuskaisia. Pari viikkoa kuolemansa jälkeen hän kävi unessani ja kertoi, että nyt hänellä on hyvä olla. Monta muutakin kokemusta "yliluonnollisista asioista" minulla on.
      Enkeleitä ja henkiä on, heikkouskoiset eivät vaan heitä näe, eivätkä uskalla edes vastaanottaa.
      Onnea ja valoisaa tulevaisuutta omien enkeltenne kanssa.

• gjasöor

"Enkeleitä ja henkiä on, heikkouskoiset eivät vaan heitä näe, eivätkä uskalla edes vastaanottaa."

salli meidän" heikkouskoisten" nauraa

• :)

Samanlaisia unia olen itsekkin nähnyt.Kaverini hukkui muutama vuosi sitten ja häntä yritettiin löytää monta viikkoa,mutta ruumista ei koskaan löydetty.Kolmisen viikkoa onnettomuudesta näin unen,jossa hän tuli ovesta sisään hymyissä suin ja kertoi että kaikki on ihan hyvin.
        Kaikki muut uskoivat vielä että hänet löydettäisiin,mutta itse tiesin ettei hän koskaan enää palaisi unesta johtuen...

• xfileet
        gjasöor kirjoitti:

"Enkeleitä ja henkiä on, heikkouskoiset eivät vaan heitä näe, eivätkä uskalla edes vastaanottaa."

salli meidän" heikkouskoisten" nauraa

No jos ei sitten ole,niin lähtiessä adiokset,ja märäntymään.Sehän on sitten siinä :)

• SÄRKIKÖ

Hieno tarina!.... Ihmiset pelkää päästää henkimaailmaa lähelleen.Tosin on niitäkin jotka on alhaisella tasolla,jotkuthan polveutuu apinasta.Jopskus tuntuu,kun näitäkin kommentteja lukee,että se on todella totta.Ihminenhän käyttää aivoistaan vain muutamaa prosenttia.Itse asun niin sanotussa kummitustalossa yksinään,olen aina saanut rauhassa nukkua,mutta ei tänne vieraita syysiltoina paljon tuppaa.....auotaan ovia ja kolistellaan ilkikurisesti,hengetkin on niin eri persoonia!Koirani vaistosi aikanaan ja näki ns.olemattomia,oli kyllä muuten ihan täyspäinen koira,että sellasta.......

• mietis vielä

Jos sinä polveutuisit apinasta, niin eikös sinulle kummittelisi sitten apina?

• Vuosia sitten

Olen kokenut samat,. Jos kertoisin ne Sinulle, huomaisit, miten yhtäläiset kokemuksemme ovat. En halua kertoa tässä, sillä joidenkin möykkääminen on niin vastenmielistä.

• 5+12

Olen itsekin ihmetellyt tätä asiaa ja miksi. Tämä tapahtuu suurin piirtein nukkuessani. En ollut varma olinko näkevinään unta vai jotain muuta. Tuntuu kuin olisin nähnyt/tavannut telepaattisesti henkimaailman olentoja, niin hyviä kuin pahojakin. Se tapahtuu lähinnä kodissani tai sitten omasta itsestäni. En tiedä miksi.

• An invisible man
      sleeping in your bed
      Who ya gonna call?
      GHOSTBUSTERS

• Who ya gonna call?

GHOSTBASTARDS!

• Harhaa vain

Uskon, että olette kokeneet kaiken yllä kirjoittamanne. Valitettavasti liittyy sarjaan "outoja yliluonnollisia ilmiöitä". Kyseessä ei ole lapsenne tai ukkinne vierailu, koska heidän henkensä ja sielunsa on poistunut ikuisuuteen. Sitä vastoin demoniset henkivallat yrittävät johtaa ihmisiä harhaan yrittäessään matkia poisnukkuneita omaisia. Valitettavasti. Raamattu on ainoa totuus ja sen mukaan ihminen pääsee taivaaseen uskomalla Jeesuksen kantaneen syntimme ristillä. Ihmiset etsivät helpointa tietä mutkien kautta, ettei tarvitsisi uskoa Jeesukseen ja tehdä parannusta synneistä,koska ilman Jeesusta löydämme itsemme kadotuksesta kuoleman jälkeen.
      Paholainen haluaa kaikki mukaansa kadotukseen, mihin se tietää joutuvansa aikojen lopussa. Siksi se keksii näitä juttuja. Älkää uskoko. Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä ja Hän rakastaa teitä!

• hungalabugala

on se jännä sinäänsä että noi henget silti vierailee useemmin ku joku jeesus. ookkonää ikänä ees nähny koko jätkää?

• Jallivaara

Missä lukee ja on todennettu, että kaikki yliluonnollinen on demonisten
        henkivaltojen aikaansaannosta?? Miten on varmennettu ja todistettu, että
        tästä ulottuvuudesta poistuneet, heidän sielunsa ja henkensä ovat
        poistuneet ikuisuuteen. Mikä tai missä on ikuisuus?? Jos kerran on olemassa
        demoniset henkivallat, kuten itse kirjoitit. Miksi ei voisi olla hyviä henkivaltoja,
        jotka kenties antavat täältä poistuneille "luvan" tarvittaessa varjella tänne
        jääneitä omaisiaan tuskan ja surun keskellä, tai muuten vain??

Lukeeko Raamatussa, että hyvät voimat eivät voi varjella täällä ja tässä
        ulottuvuudessa eläviä ihmisiä? Tai sallia täältä poistuneiden omaisten
        toimia helpommin ymmärrettävinä ja omaksuttavina välikappaleina.

• raamattu sontaa

Raamatun totuusarvo on yhtä tyhjän kanssa.
        Samaa luokkaa kuin esim. Kalevalan.
        Yksinkertaiset ihmiset siihen uskovat.
        Vuosituhantinen aivopesu kantaa sairasta hedelmää.

• Hah !
        raamattu sontaa kirjoitti:

Raamatun totuusarvo saa olla ihan mitä vaan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että ihmisellä on sekä fyysinen puolensa että henkinen elämänsä. - Tai no niin, sullahan ei ole sitä toista, olet siis vain puolikas ihmisestä.

• pallo***********

Tämän allekirjoitan.

Ja miksi ei sitä Jeesusta kohdata vaan näitä muita, mitkä tulee pahan puolelta? Kyllä kohdataan, mutta siinäkin tarvitaan herkkyyttä jotta voi tuntea Pyhän hengen läsnäolon tai Jeesuksen johdatuksen.
        Ja siinä vaiheessa kun ne ovat, ymmärtääkö tai suostuuko ymmärtämään ihminen,. että ne eivät ole mitään enkelihenkimaailmajuttuja vaan Jeesuksesta ja Raamatusta.

Miksi kaikki tämän kaltaiset kertomukset uskotaan ja ihastellaan, mutta kun kerrot Jumalan, Pyhän Hengen kohtaamisesta, aletaan haukkua huuhaaksi ja hulluksi ja kuvittelijaksi?

• ex-uskovainen

Totta. Aivopesua ja kaikkea sairasta. En menisi kyllä Kalevalaan vertaamaan. Sen ei ole tarkoituskaan olla mikään aivopesun ja alistuksen välikappale. Kaunis kansalliseepoksemme,mutta vain tarina.

• ex-uskovainen
        pallo*********** kirjoitti:

Tämän allekirjoitan.

Ja miksi ei sitä Jeesusta kohdata vaan näitä muita, mitkä tulee pahan puolelta? Kyllä kohdataan, mutta siinäkin tarvitaan herkkyyttä jotta voi tuntea Pyhän hengen läsnäolon tai Jeesuksen johdatuksen.
        Ja siinä vaiheessa kun ne ovat, ymmärtääkö tai suostuuko ymmärtämään ihminen,. että ne eivät ole mitään enkelihenkimaailmajuttuja vaan Jeesuksesta ja Raamatusta.

Miksi kaikki tämän kaltaiset kertomukset uskotaan ja ihastellaan, mutta kun kerrot Jumalan, Pyhän Hengen kohtaamisesta, aletaan haukkua huuhaaksi ja hulluksi ja kuvittelijaksi?

Kohtaisin kyllä enemmän kuin mielläni,mutta kun ei tule vastaan! Nämä muut kylläkin. Mistäköhän johtuu...?

• Ei mörköjä
        ex-uskovainen kirjoitti:

Totta. Aivopesua ja kaikkea sairasta. En menisi kyllä Kalevalaan vertaamaan. Sen ei ole tarkoituskaan olla mikään aivopesun ja alistuksen välikappale. Kaunis kansalliseepoksemme,mutta vain tarina.

Näin vastaa Raamattu teille tietämättömille (typerille) Mt. 7:6 Älkää antako pyhää koirille älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen...

• Luopio.

Aamen.

• Luopio.
        hungalabugala kirjoitti:

on se jännä sinäänsä että noi henget silti vierailee useemmin ku joku jeesus. ookkonää ikänä ees nähny koko jätkää?

Olisin nähnyt jos oisin 2000 vuotta vanha.

• noinko on?
        hungalabugala kirjoitti:

Etpä taida hungalabungala oikeasti ymmärtää että Jeesus on oikeasti olemassa, joten en tässä viitsi jatkaa kanssasi asiasta enää enempää.

• kaipa se jossain on
        Jallivaara kirjoitti:

Missä lukee ja on todennettu, että kaikki yliluonnollinen on demonisten
        henkivaltojen aikaansaannosta?? Miten on varmennettu ja todistettu, että
        tästä ulottuvuudesta poistuneet, heidän sielunsa ja henkensä ovat
        poistuneet ikuisuuteen. Mikä tai missä on ikuisuus?? Jos kerran on olemassa
        demoniset henkivallat, kuten itse kirjoitit. Miksi ei voisi olla hyviä henkivaltoja,
        jotka kenties antavat täältä poistuneille "luvan" tarvittaessa varjella tänne
        jääneitä omaisiaan tuskan ja surun keskellä, tai muuten vain??

Lukeeko Raamatussa, että hyvät voimat eivät voi varjella täällä ja tässä
        ulottuvuudessa eläviä ihmisiä? Tai sallia täältä poistuneiden omaisten
        toimia helpommin ymmärrettävinä ja omaksuttavina välikappaleina.

Raamatussa kerrotaan vain miten ihminen voi pelastaa oman sielunsa, ja kuka on ihmisten Jumala, ja rakkaudesta, ja tulevaisuuden suurista tapahtumista.

• oletpa väärässä

raamattu sontaa nimiselle tyypille: Minä olen ollut uskossa jo monta vuotta, sinä et ole eikä se ole minun syytäni yhtään mitenkään!

• xfileet

Niinhän se on.Mistä voi tietää onko esim näky se oikea vai pahan harhaanjohdatus?Epäileväinen näissä olen.Kuten esim ennustajien suhteen yms suhteen.Sisimmässään ihminen tuntee aika tarkkaan hyvän ja pahan eron,toki eppäillä soppii..
        Tää pätee miusta kaikkeen johdatukseen,ennustuksiin,ennustajiin,neuvojiin,ja myös raamattuun,kuin myös kaikkiin muihinkin uskonkirjoihin.
        Tiedä koskaan,mikä kertojaa/kirjoittajaa on johdattanut.Tai kuka on asiaa vuosisatojen mittaan väännellyt ja käännellyt.
        On kaksi asiaa johon uskon:Hyvyys(Jumala?),ja Rakkaus.
        Molemmat ovat puhtaana omana itsenään varjeltava ja kaunis asia.
        Vain ihminen on pilannut molemmat käyttäytymisellään ja toimillaan.Katsokaa vieraita,läheisiä,tuntemattomia.Nykyistä moraalia.
        Jos palataan alkuun,sinne omantunnon perukoille.Jokainen tietää mikä on oikein.
        Jos se hyvyys ja rakkaus,mitä tunnen.On Jumalan johdatusta.Hyvä niin.
        Näin on ihan hyvä.Toistaiseksi.

• itsensäetsijä
        oletpa väärässä kirjoitti:

raamattu sontaa nimiselle tyypille: Minä olen ollut uskossa jo monta vuotta, sinä et ole eikä se ole minun syytäni yhtään mitenkään!

Antaa niiden olla uskossa ketkä haluaa, ei tarvi muiden tulla ilkkumaan, muttei ihmisten tarvi kyllä tulla raamattua tyrkyttäänkään, sanon minä. Ite oon kristitty, mutten kyl sillä tavalla uskossa.. Raamatusta saa lohtua jos siihen uskoo ja jos haluaa.. Omasta mielestäni se boi hyvinkin olla huuhaata, tosin, moni ihminen siihen luottaa..

• Nti Kevät

Ennen uskoin, että kaikki on niin mustavalakoosta, mutta nykyään uskon henkimaailmaan. En tosin ole kokenut mitään tuon kaltaista, mutta muistan kun itkin elämääni ja yht'äkkiä tunsin jonkun silittävän päätäni. Välillä tuntuu, etten ole yksin huoneessa, vaan läsnä on joku muukin.
      Tälläisten tuntemuksien saajat eivät ole sairaita, vetäneet viinaa tai huumeita eivätkä "ole päästään sekaisin" Herkkävaistoiset ihmiset voivat saada näitä kokemuksia. Ja jokainen joka epäilee näitä, epäilköön rauhassa....

• M@k3

i sense a disturbance in the force.

• Ymmärrän kyllä menetyksen tuskan. Mutta jos ääniä alkaa enemmänkin kuulumaan suosittelen psykoterapiaan siirtymistä..

• 87654345678

Niin, ei tuo ole ainakaan Raamatun mukaan mahdollista, että kyllä se oma mielikuvituskin voi teettää kaikenlaista jännää. Nyt kaikki "ihanaa tyypit" miinustamaan.

• Heipparallaa!!!

Juu,ei ole raamatun mukaan mahdollista ei. Ei myöskään Meine Kampfin, Aku Ankan,Lidlin mainoslehden tai vaikkapa vittu Suomen Lakikirjan saatana! Miten joku voi olla niin idiootti,että uskoo kaiken mitä siinä paskakirjassa lukee?

• heipat itsellesi vaa
        Heipparallaa!!! kirjoitti:

Juu,ei ole raamatun mukaan mahdollista ei. Ei myöskään Meine Kampfin, Aku Ankan,Lidlin mainoslehden tai vaikkapa vittu Suomen Lakikirjan saatana! Miten joku voi olla niin idiootti,että uskoo kaiken mitä siinä paskakirjassa lukee?

heipparalla nimiselle tyypille: Elämä on turhuutta sanotaan Raamatussa, turhuuden turhuus sanoo Saarnaaja, joka on viisaampi kuin sinä taikka minä...!

• Hengellinen ihminen.

Ihana kertomus

• ex-uskovainen

Et ole hullu. Kiihkouskovaiset lahkolaiset ovat.

• Tytsyliini92

Mielenkiintoista lukea tämmöisiä :) Itsellä on oma mummi suojelusenkelinä ja välillä se käy varoittamassa asioista ja välillä peittelemässä :) Joskus kyllä pelottaa kun se henkilö joka luonani vierailee ei ole mummoni. :S Mutta on noista hyviäkin kokemuksia :)

Tsemppiä uuden lapsen kanssa ! ^^

• Mönceri

Hommatkaa pari kaunista jalokiveä ja manatkaa henget vangiksi. Joko väkisin tai suostuttelemalla.

• Enkeleitä onko heitä

Itse uskon henkiin ja tiedän/ tunnen niiden suojeluksen luonani.
      Välillä olisi hauska tietää ketä henki on kyseessä, mutta niin kauan kuin he haluavat hyvää niin hyvä niin.
      Esim. kaikissa mullistavissa elämöntilanteissa tulee asioita eteen, esim. tv menee päälle etc, ja sitten saa tietää jonkin asian hyvän/huonon.
      Ennen kuin sain itse tietää odottavani lasta myös mieheni aisti kodissamme jonkin ja myöhemmin sain vahvistuksen raskaudelleni.
      Ihanaa että enkeleitä on luonani pitämässä huolta!

• Pajunköyttä

Vaikka uskonkin - jollakin tasolla -henkimaailman juttuihin, aloittajan tarina oli aivan liian paksua ollakseen totta. Hävetkää!

• ilvis1

nämä eivät ole varmaan ihan tuulesta temmattuja juttuja,tulette viellä kokemaan.i

• Ei mörköjä

Moni sanoo tuota ihanaksi kertomukseksi. Se on kuitenkin kaukana siitä.
      Asiat mitä kerroiit on demonien touhuja, näin ne eksyttävät herkkäuskoisia ihmisiä (pappien avustuksella).
      Saatana kätyreineen eksyttää ihmisiä tekeytymällä "valon enkeliksi".
      Papit ovat opettaneet valheita kun luullan, että ihmisitä tulee enkeleitä kuolemen jälkeen.

Ota selvää totuudesta!

• Epäilyksiä

Ei mörköjä eikä pajunköyttä ole äidin pikkunuppu juttu.
        Maailmassa on ihmeellisiä asioita joita ei voi selittää ja siksi ei voi toisen tarinaa moittia huuhaaksi.
        On paljon ihmisiä jotka on kokeeneet enkelin tai hengen läsnä olon.
        Enneunet ovat saman tapaisia, käyvät toteen. Et voi tietää etukäteen tapahtumasta ellei ole jotakin suurempaa joka sen näyttää. Varsinkin kun näyt ja puheet menevät elävässä elämässä tasan niinkuin olet sen nähnyt ja myös unessakin.
        Huuhaaksi epäilijöitä on aina, silloinkin kun on sattunut omakohtaisenakin.Sitä kun ei järki-ihminen pysty selittämään. On huuhaa ilmaus parempi.

• Ei mörköjä
        Epäilyksiä kirjoitti:

Maailmassa on ihmeellisiä asioita joita ei voi selittää ja siksi ei voi toisen tarinaa moittia huuhaaksi.
        Enneunet ovat saman tapaisia, käyvät toteen. Et voi tietää etukäteen tapahtumasta ellei ole jotakin suurempaa joka sen näyttää. Varsinkin kun näyt ja puheet menevät elävässä elämässä tasan niinkuin olet sen nähnyt ja myös unessakin.
        Huuhaaksi epäilijöitä on aina, silloinkin kun on sattunut omakohtaisenakin.Sitä kun ei järki-ihminen pysty selittämään. On huuhaa ilmaus parempi.

Pikkunuppu on juuri mörköjuttu. Pikkuenkeleitä kun ei ole olemassa.
        Jos väität, että on, kerro mistä moisen huuhaan olet kuullut/lukenut?

• ------

Ei ihmisestä enkeliä tule, enkelit ovat aivan eri tekoa.

• koululainen96

Mites silloin kun Neitsyt Maria ilmestyi... Olikos sekin joku demoni?

• Ei mörköjä
        koululainen96 kirjoitti:

Kuinkas se koululainen oikein lukee?
        Tarkoitat ehkä Raamatun kertomusta siitä, kun enkeli Gabriel näyttäytyi Marialle. Hän kertoi, että vaikka Maria oli neitsyt, tämä synnyttäisi pojan, jolle piti antaa nimeksi Jeesus (Luukas 1:26–33).
        Et taida tietää, että on hyviä (enkelit, jotka ovat mm. sanansaattajia) ja pahoja enkeleitä (demoneja)

• xfileet
        Epäilyksiä kirjoitti:

Huu-haa on epäilijälle nopea,oiva,ja helppo tapa dissata asia,ja siirtyä eteenpäin omalla helpolla,jo hyväksi koetulla(?) tiellä.
        -'Toki eppäillä soppii'...

• näkijöiden sukua

Olen nähnyt ja kokenut paljon asioita elämän varrella, kuullut samantyyppisiä tarinoita ja kokenut itsekin monenmoista .Te, joilla kokemuksia ei ole ja ivaatte täällä asiaa, jota eivät näköjään tietyn tyyppiset ihmiset koskaan koe, mutta aina on ollut niitäkin jotka kokevat. Muistakaa: aina. Ei pidä tuomita tämmöistä kokemusta elämässä. Todella alhaista alkaa vääntämään näin hienosta kokemuksesta jotakin muuta kuin mitä se on vain siksi, etä ette itse kykene tuntemaan tai aistimaan kuin tämän näkyväisen maailman. Sellaiset kyvyttömyydet pysyköön hiljaa ja ruodussansa.

• Ei mörköjä

Näkijöitä kusetetaan!

• Hah !
        Ei mörköjä kirjoitti:

Näkijöitä kusetetaan!

Mut ei se mitään, sillä sua vasta kusetetaankin.

• MillaN.

Kateudesta se suu laulaa, sanotaan. Nämä ihmiset, jotka eivät koe mitään yliluonnollista ovat vain kateellisia ja siitä tulee demoni ym jutut ja naurut ja kaikki paska. Me taas, jotka tiedämme,että on enneunet , näyt ja todelliset tuntemukset jonkun istuvan viereen sängylle jne vaikka ei ketään istu siihen, emme voi olla uskomatta, kun se nyt ois ihan järjenvastaista.
        Olen varma ,että joku tätä vauvan menettänyttä käy lohduttamassa, mutta ketä se on niin sitä en osaa sanoa.
        Mun suku on täynnä enneunien , näkyjen jne näkijöitä ja olen kuullut sen kulkevan suvuissa ,sellasen herkkyyden, siis aistia kaikkea henkimaailmasta jne...

• Ei mörkojä
        Hah ! kirjoitti:

Mut ei se mitään, sillä sua vasta kusetetaankin.

Kenen luulet niitä näkyjä näyttävän?
        Vastaa jos osaat/tiedät.

• Avalon24
        Ei mörköjä kirjoitti:

Näkijöitä kusetetaan!

Sinua kusetetaan. Tai kusetat itse itseäsi.

• Avalon24
        Avalon24 kirjoitti:

Sinua kusetetaan. Tai kusetat itse itseäsi.

Kommenttini oli siis tarkoitettu Ei mörköjä-nimimerkille,en huomannut melkein samanlaista kommenttia heti alapuolella kun tuli mieleen myös,että suahan se kusetetaan.

• Riippuu vain sinusta
        Ei mörkojä kirjoitti:

Kenen luulet niitä näkyjä näyttävän?
        Vastaa jos osaat/tiedät.

Kannattaisiko sun tutustua aiheeseen enemmän, avata silmät ja korvat, mutta varsinkin mieli vastaanottavaiseksi. Herkistellä. Luojalle kiitos, että kaikki ihmiset eivät ole tehty samasta muotista edes fyysisesti, henkisellä puolella erotukset ovatkin sitten megaluokkaa.

Selvitä eritoten itsellesi, mikä ero on ihmisen fyysisellä ja henkisellä olemuksella. Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta kuin alitajunta ? Jotkut ihmiset osaavat jopa käyttää sitä hyväkseen, avukseen. Eikä se ole mitään salatiedettä eikä huuhaata, se toimii, jos osaa, ymmärtää ja tietää, miten sen saa toimimaan. Kaikilla ihmisillä se on, kaikki eivät vain tiedä sen olemassaolosta saatika, että sitä voisi elämässään jotenkin hyödyntää.

Herkät, asioita toisella tavalla katsovat ja kokevat ihmiset näkevät maailman eri lailla kuin sinun laisesi. Se taito auttaa näkemään muutakin kuin sen, mitä voi koskea. Ihminen on muutakin kuin tämä maallinen maja, joka joskus häviää pois olemasta. Minä tiedän sen jo, sulla on vielä vähän duunia. Sääli, jos sua on peloteltu möröillä, se on yksi niistä esteistä, miksi et uskalla ottaa vastaan.

• Ei mörköjä
        Riippuu vain sinusta kirjoitti:

Kannattaisiko sun tutustua aiheeseen enemmän, avata silmät ja korvat, mutta varsinkin mieli vastaanottavaiseksi. Herkistellä. Luojalle kiitos, että kaikki ihmiset eivät ole tehty samasta muotista edes fyysisesti, henkisellä puolella erotukset ovatkin sitten megaluokkaa.

Selvitä eritoten itsellesi, mikä ero on ihmisen fyysisellä ja henkisellä olemuksella. Oletko ikinä kuullut sellaisesta asiasta kuin alitajunta ? Jotkut ihmiset osaavat jopa käyttää sitä hyväkseen, avukseen. Eikä se ole mitään salatiedettä eikä huuhaata, se toimii, jos osaa, ymmärtää ja tietää, miten sen saa toimimaan. Kaikilla ihmisillä se on, kaikki eivät vain tiedä sen olemassaolosta saatika, että sitä voisi elämässään jotenkin hyödyntää.

Herkät, asioita toisella tavalla katsovat ja kokevat ihmiset näkevät maailman eri lailla kuin sinun laisesi. Se taito auttaa näkemään muutakin kuin sen, mitä voi koskea. Ihminen on muutakin kuin tämä maallinen maja, joka joskus häviää pois olemasta. Minä tiedän sen jo, sulla on vielä vähän duunia. Sääli, jos sua on peloteltu möröillä, se on yksi niistä esteistä, miksi et uskalla ottaa vastaan.

Selvitä eritoten itsellesi, mikä ero on ihmisen fyysisellä ja henkisellä olemuksella.....

Jaa-a en nyt oikein tiedä mitä yrität sanoa. Tarkoitatko, että ihmisellä on joku henkinen puoli, joka jää eloon ihmisen kuoltua. Jos näin on niin tarkista tietojasi.

Et sanonut sitäkään mitä sanoin mielestäsi väärin. (mikä ei ole totta)?

Tiedän asioista enemmän kuin luuletkaan.

• Tarkista asenteesi
        Ei mörköjä kirjoitti:

Selvitä eritoten itsellesi, mikä ero on ihmisen fyysisellä ja henkisellä olemuksella.....

Jaa-a en nyt oikein tiedä mitä yrität sanoa. Tarkoitatko, että ihmisellä on joku henkinen puoli, joka jää eloon ihmisen kuoltua. Jos näin on niin tarkista tietojasi.

Et sanonut sitäkään mitä sanoin mielestäsi väärin. (mikä ei ole totta)?

Tiedän asioista enemmän kuin luuletkaan.

Tavaat, ainakin siteeraat Raamattua, etkä kuitenkaan ymmärrä mistään mitään. Mutta niinhän se meneekin: möröillä pelotellut ja Isolla Kirjalla sekoitetut eivät saa ikinä kiinni jutun jujusta. Jos sun mielestä ihmisellä ei ole henkistä puolta, niin sinä olet lukenut Kirjaasi väärin = niin kuin piru Raamattua.

• Ei mörköjä
        Tarkista asenteesi kirjoitti:

Tavaat, ainakin siteeraat Raamattua, etkä kuitenkaan ymmärrä mistään mitään. Mutta niinhän se meneekin: möröillä pelotellut ja Isolla Kirjalla sekoitetut eivät saa ikinä kiinni jutun jujusta. Jos sun mielestä ihmisellä ei ole henkistä puolta, niin sinä olet lukenut Kirjaasi väärin = niin kuin piru Raamattua.

Asenne on ihan kohdallaan.
        Enhän minä ole pelotellut möröillä, puhut omiasi.
        Jos osaat lukea niin varmaan ymmärrät mitä tarkoittaa kun sanotaan, että kuolleet ei tiedä mitään ei ole tietoa ei ajatuksia. Kuollut maatuu eikä mitään jää eloon, eikös Raamatussa näin opeteta. Kai tajuat, että ihmisestä ei jää mitään eloon.

Jos muuta väität niin silloin kerrot satuja.

Mikä meni väärin? Kerro jos osaat.

• Eikä ole
        Ei mörköjä kirjoitti:

Asenne on ihan kohdallaan.
        Enhän minä ole pelotellut möröillä, puhut omiasi.
        Jos osaat lukea niin varmaan ymmärrät mitä tarkoittaa kun sanotaan, että kuolleet ei tiedä mitään ei ole tietoa ei ajatuksia. Kuollut maatuu eikä mitään jää eloon, eikös Raamatussa näin opeteta. Kai tajuat, että ihmisestä ei jää mitään eloon.

Jos muuta väität niin silloin kerrot satuja.

Mikä meni väärin? Kerro jos osaat.

No kuole sinä kokonaan, joudatkin noine houreinesi. Minä en kuole, ruumis roihuaa iloisesti taivaan tuuliin, henki, sielu, tjs. oikea minä, lentää jonnekin ... sinne, mistä en vielä tiedä mitään. Mutta kuitenkin enemmän kuin sinä, joten kantsiiko tavata sitä pään sekoittavaa opusta, joka estää elämästä ja uskomasta oikein.

• Ei mörköjä
        Eikä ole kirjoitti:

No kuole sinä kokonaan, joudatkin noine houreinesi. Minä en kuole, ruumis roihuaa iloisesti taivaan tuuliin, henki, sielu, tjs. oikea minä, lentää jonnekin ... sinne, mistä en vielä tiedä mitään. Mutta kuitenkin enemmän kuin sinä, joten kantsiiko tavata sitä pään sekoittavaa opusta, joka estää elämästä ja uskomasta oikein.

...mistä en vielä tiedä mitään.

Miksi kommentoit asioista joista et tiedä mitään. Etsi faktatietoa ja puhu vasta sitten.
        Et nähtävästi edes tiedä mistä etsiä tietoa, siksi annan sinulle viisaan neuvon.
        Jos kerran et itse tiedä kysy joltain toiselta tietääkö hän ja jos hänkään ei tiedä kysy tietääkö hän ketään sellaista joka tietää.

Viisastu poikani/tyttöni, sanotaan, että kokematon uskoo joka sanan mutta...

• Seli-seli
        Ei mörköjä kirjoitti:

...mistä en vielä tiedä mitään.

Miksi kommentoit asioista joista et tiedä mitään. Etsi faktatietoa ja puhu vasta sitten.
        Et nähtävästi edes tiedä mistä etsiä tietoa, siksi annan sinulle viisaan neuvon.
        Jos kerran et itse tiedä kysy joltain toiselta tietääkö hän ja jos hänkään ei tiedä kysy tietääkö hän ketään sellaista joka tietää.

Viisastu poikani/tyttöni, sanotaan, että kokematon uskoo joka sanan mutta...

Ja mistä sun "faktatietosi" ovat peräisin ? Jos Iso Kirja on sinun tietokirjasi, niin tiedoillasi ei ole juurikaan minkäänlaista virkaa. Sen kirjan tavaajilta on pasmat sekaisin ja 'punainen lanka' hukassa niin pahasti, että hirvittää. Enkä ole lukenut kommenteistasi vielä ainoatakaan "viisasta" sanaa.

• Ei mörköjä
        Seli-seli kirjoitti:

Ja mistä sun "faktatietosi" ovat peräisin ? Jos Iso Kirja on sinun tietokirjasi, niin tiedoillasi ei ole juurikaan minkäänlaista virkaa. Sen kirjan tavaajilta on pasmat sekaisin ja 'punainen lanka' hukassa niin pahasti, että hirvittää. Enkä ole lukenut kommenteistasi vielä ainoatakaan "viisasta" sanaa.

Raamatusta.
        Oliko muuta kysyttävää?

• Ei mörköjä
        Seli-seli kirjoitti:

Et tainnut vielä perustella väitteitäsi.
        Onhan se helppo laukoa mitä sattuu.
        Pelkään pahoin, että et tiedä Raamatun perusopetuksista (alkeisasioista) mitään.

• usko on uskoa
        Tarkista asenteesi kirjoitti:

Tarkista asenteesi voisi uskovaisten uskon sijasta keskittyä huomauttelemaan törkeyksistä joita tässä paikassa heitetään kirjoittajien niskaan, ei kuulu sulle jos jollakin on uskoa, jos sulta puuttuu niin rukoillen pyydä Jumalalta, niin se sulle annetaan...!

• Ristin juurella

Ihmisistä ei tule kuoleman jälkeen enkeleitä eikä kukaan pysty rajan takaa lähettämään viestiä.Kaikista vähiten he pystyisivät ottamaan jonkin näkyvän muodon.Me olemme sidottuja tähän aikaan ja sen rajoituksiin.Kuolleet ovat poistuneet keskuudestamme joko taivaaseen tai tuonelaan.Sen sijaan sielunvihollinen on 'vapaa' eksyttämään ihmisiä ja tekemään pahojaan.Mutta vain sen verran kuin Herra sallii,sillä sielunvihollinen on Hänen talutusnuorassaan.Sielunvihollinen saa meidät uskomaan,että joku poisnukkunut rakkaamme ottaisi yhteyttä.Se on susi lammasten vaatteissa.Tekeytyy rakkaaksi ja lemmeksi ja kertoilee asioita,joita kukaan muu ei voisi tietää ja me uskomme.Ja silti se oikea henkilö siellä jossain rajan takana on täysin tietämätön koko asiasta.Saattaa olla lohdullista,että joku läheinen olisi muka vielä lähellä,vaikkei häntä voi enää nähdä.Mutta se on valheellista lohtua,koska se vie meitä pois Rististä.Avatkaa silmänne totuudelle.

• Ei h-i !

Jos "sielunvihollisia" ja demoneja on olemassa, niin silloin on yhtälailla olemassa myös enkeleitä ja henkiolentoja, jotka käyvät katsomassa ikävöimään jääneitä. Ikäänkuin lohduttamassa, tuomassa helpotusta liian suureen ikävän taakkaan.

Sun kandee avata silmät, korvat ja varsinkin mieli, jotta tottuus rupiaa valkenemaan eikä tartte horista "risteistä".

• Avalon24

No jospa avaisit itse...

• Avalon24
        Avalon24 kirjoitti:

No jospa avaisit itse...

Ja tämä oli ristin juurella vinkuvalle...

• Ei lukihäiriötä
        Avalon24 kirjoitti:

Ja tämä oli ristin juurella vinkuvalle...

Osaan 'lukea' vasemman laidan viivoituksen, vaikka se menikin uudistuksen myötä epäselvemmäksi.

• Eräs tuntematon

Ristin juurella sinulle kysymys.
        Mistä päättelet jotta ihmisestä ei tule Enkeliä kuoleman jälkeen?MIkä hänestä sitten tulee?Piruko?

Minä uskon kyseisen ihmisen kertomukseen täysin.Onhan suojelusenkeleitä olemassa.Kokemuksestani olen sen itse todennut joten eipäs vähätellä kyseisen ihmisen kertomusta.Toivoisin jotta lukisit paremmin sen Raamatun.Jokainen kääntää useammankin kertomuksen ihan erillälailla.Joten miten siihen voi uskoa.Muokattukkin on kyseistä kirjaa niin paljon.Jos kirja olisi alkuperäisenä painettu ja annettu olla,niin luulenpa jotta ymmärtäisimme paremmin sen sisällönkin.

• isomman suojassa
        Ei lukihäiriötä kirjoitti:

Osaan 'lukea' vasemman laidan viivoituksen, vaikka se menikin uudistuksen myötä epäselvemmäksi.

Tulipahan vaan tässä mieleeni, että ristin juurella on viisainta vinkua, koska niin suuri Jumala pitää huolta siitä joka uskoo, ettei tälle tapahtdu mitään pahaa.

• kukas edes olet?
        Eräs tuntematon kirjoitti:

Ristin juurella sinulle kysymys.
        Mistä päättelet jotta ihmisestä ei tule Enkeliä kuoleman jälkeen?MIkä hänestä sitten tulee?Piruko?

Minä uskon kyseisen ihmisen kertomukseen täysin.Onhan suojelusenkeleitä olemassa.Kokemuksestani olen sen itse todennut joten eipäs vähätellä kyseisen ihmisen kertomusta.Toivoisin jotta lukisit paremmin sen Raamatun.Jokainen kääntää useammankin kertomuksen ihan erillälailla.Joten miten siihen voi uskoa.Muokattukkin on kyseistä kirjaa niin paljon.Jos kirja olisi alkuperäisenä painettu ja annettu olla,niin luulenpa jotta ymmärtäisimme paremmin sen sisällönkin.

Eräs tuntematon ei ole mikään komentelemaan toista ihmistä lukemaan Raamattua tarkemmin, lukisit sen ensin itse, uskovaiset lukevat Raamattua ihan tarpeeksi hyvin ilman sinunlaistesi pilkkaa tai ilkeilyäkin.

• järkytyin

en tajuu mite ihmiset voi olla noi ilkeit esim yks haukku huoraks ? ei kyl näil nykyihmisil oo enää mitää käytöstapoja , vois ees vähä kunnioittaa muitaki ? jos et usko ni sit et usko sillä sipuli ei siit tarvii alkaa tekemää mitää isompaa numerooo ? onnea teille ja teidän tulevalle lapselle =)

• noinjanoin

Että semmonen joukkopsykoosi tällä kertaa.

• NeonKitty

Ei ole olemassakaan mitään Jumalaa ja Saatanaa. On olemassa hyvä ja paha, mutta en menisi niitä noihin rooleihin pukemaan. Raamattuhan on maailman myydyin satukirja ja se on ollu alusta asti tarkoitettu vain pelottelemaan ihmisiä ja tekemään niistä nöyriä. Niin sanottu ''Jeesus'' on ollut tavallinen kebab-mestari missä muutkin, mutta osannut silmänkääntötemppujen jalot salat. Näistä tempuista taas on lähtenyt liikkeelle lukuisat vuosien varrella muuttuneet kertomukset. Ja JOS aletaan katsomaan, että kumpi on tappanut enemmän porukkaa Jumala vai Saatana, niin kuppi kallistuu Jumalan puolelle aika vahvasti. Ihmisen mieli on niin kiero, että sinä näet ja kuulet sen mitä pieninkin mielesi haluaa sinun näkevän ja kuulevan. Se mitä ihmisten kuolemiin tulee ja kertomuksiin ''Näin kuolleen tätini unessa ja hän kertoi ettei hänellä ole mitään hätää.'' ovat alitajunnan tapa hoitaa kehoa ja mieltä, uskotellakseen kaiken olevan hyvin. En toki kiellä henkimaailmaa aikaisemmassa lausessa, mutta suurimmassa osassa tapauksia niin se vain on. Mutta joo...jokainen uskoo mihin lystää, ebn ala tuomitsemaan ketään, kerron vain mielipiteeni. :)

• tämän laitan nyt

Ei ole uskovaisen vika että kaikilla ei ole uskoa...!

• leipuri-hiivate

moro!

elikkäs siis ensin pitää kertoa että olen ihan tavallinen 2 lapsen perheen isä käyn töissä maksan laskuja. eli siis suh normaali.. vaimoni tietää että olen "herkkä", mutta en näistä asioista ole paljoa hänelle puhunut, koska on turha puhua liikaa jos toinen ei osaa asioihin suhtautua.

olen kokenut paljon omituisia asioita, nähnyt, kuullut aistinut nilloin mitäkin. asumme vanhassa 200v maalaistalossa jossa välillä sattuu ja tapahtuu.

jos kuolleet henget vierailevat liian usein. ei niille saa liikaa antaa huomiota. lisäksi pitää sulkea minuutensa, että he eivät pääse vaikuttamaan omaan tietoisuuteenne. elikkä ohjeeni on, niin paljon kun lapsianne ja ukkianne rakastitte, TEIDÄN pitää antaa heidän mennä eikä roikottaa heitä luonanne. koska se syö teiltä elämän energiaa. :)

kuulostaa hullulta ihmisille jotka eivät näitä ole kokemeet mutta voi voi.

• aaaaaaaaaabbbbbbbb

Ikävä kyllä olen niin järki-ihminen että en usko sen kummemmin enkeleihin kuin demoneihinkaan. Oma kuollut lapseni ja ukkinsa on kyllä mullan alla eivätkä haahuile haamuina elävien seassa. Mullaksi me muutumme, ei muuta, se on luonnon laki. Olisi tietenkin mieltä huojentavaa ajatella enkeleitä tai taivasta, mutta totta on vain että maadumme ja mullaksi muutumme niin kasvit, eläimet kuin ihmisetkin kuoltuaan.

• Hah !

No jos sinä olet "järki-ihminen", niin mistä sinä tiedät mitään sellaisesta, mistä ihminen ei voi tietää ?

• Energiaruumis_

Niinhän ihmisen ruumis eli kuoret muuttuvat mullaksi , mutta henki on energiaa ja energiaan pätee häviämättömyyden lalki. Eli ruumiista irtoava energia ei katoa minnekään.

• Avalon24
        Energiaruumis_ kirjoitti:

Niinhän ihmisen ruumis eli kuoret muuttuvat mullaksi , mutta henki on energiaa ja energiaan pätee häviämättömyyden lalki. Eli ruumiista irtoava energia ei katoa minnekään.

Totta. Ja tämä on myös tieteellisesti todistettua faktaa. Energia ei häviä/katoa koskaan. Se vain muuttaa muotoaan.

• ab x monta
        Hah ! kirjoitti:

No jos sinä olet "järki-ihminen", niin mistä sinä tiedät mitään sellaisesta, mistä ihminen ei voi tietää ?

Fysiikka, kemia ja luonnontiede ovat ne joihin uskon. Elämä on ihme, mutta kuolema päättää kaiken. Niin kuolee ihminenkin kuin kasvit ja eläimet, elämä vain loppuu. Aine ei katoa: Se vain muuntuu hajoamisprosessissa toisenlaiseksi. Ei ole mitään henkimaailmaa, kaikki on tässä.

• Värähtele paremmin
        ab x monta kirjoitti:

Fysiikka, kemia ja luonnontiede ovat ne joihin uskon. Elämä on ihme, mutta kuolema päättää kaiken. Niin kuolee ihminenkin kuin kasvit ja eläimet, elämä vain loppuu. Aine ei katoa: Se vain muuntuu hajoamisprosessissa toisenlaiseksi. Ei ole mitään henkimaailmaa, kaikki on tässä.

Niin kuin sanot itsekin: "elämä on ihme". Ja se on niin ihmeellinen juttu, että se ei selity "kaikki on tässä" -jutulla. - Tai no, ehkä se sitten sulle on tässä, mutta älä pidä kaikkia ihmisiä yhtä yksinkertaisina kuin itse olet. Aine maatuu ja katoaa, henki ja sielu eivät ole ainetta.

• ihmiset itsekkäitä?
        ab x monta kirjoitti:

Jumala antoi ihmiselle tietyn verran aivokapasiteettia, ja sinne viisautta, sen takia fysiikka, kemia ja luonnontiede on edes keksitty, asioita on yritetty järkeillä, ja se mitä ei tiedetä lisätään evoluutioteorioihin täysin omasta mielikuvituksesta.

• Pyry-Johanna

Hei! Lohtua teille ja siunausta. Tiedän että enkeleitä on olemassa, eikä kukaan meistä ole kotonaan yksin, vaikka niin useimmat ja varsinkin ateistit ajattelevat.
      Itselläni on moniakin kokemuksia , ns. yliluonnollisista kokemuksista ja enkeli on myös ilmestynyt minulle, jolloin vierelläni istui ateisti,- joka ei uskonut mihinkään. Kuten kuvitella voi,- tämä mieshenkilö, ei ole enään ateisti. Luen paljon ja itselläni on paljon kirjoja. Suosittelen luettavaksenne kirjan PALUU TAIVAASTA, perheeseesi jälleensyntyneet rakkaat sukulaiset. Kirjoittanut Carol Bowman. Samoiten Michael B. Sabom kirjoittama kirja: Muistikuvia kuolemasta.
      Tämä on nimekkään amerikkalaisen, sydänspeliastin hätkähdyttävät tutkimustulokset jotka antavat uutta valoa, kuoleman kynnyksellä käyneiden ihmisten outoihin kokemuksiin. Samoiten kannattaa vaikka kirjastossa lukemassa Apu-Lehti NO 12 ilmestynyt 24.03-2011 sieltä sivulta 36 -40 Enkeli pyysi kertomaan. Tämä nainen näkee enkeleitä ja hänen kirjoittamaans kirjaa on myyty,yli 20 kielellä 40 eri maassa. .Jälleensyntyminen on todellista, mutta yksikään sielu ei halua taivaasta takaisin,- vaikka kuinka rakastaisi meitä. Sielu palaa vain, kun Jumala jostain syystä päättää näin.VAIN RUUMIS KUOLEE, MUTTA SIELU ELÄÄ! Olen sen kokenut, muutaman läheiseni kuoltua. Kaikkea hyvää ja siunausta teille! Kaikella on tarkoituksensa, isämme opettaa meitä, kuten lapsiaan,,rankoillakin kokemuksilla. Olen sen jo hyväksynyt, ehkä 25 vuotta sitten, enkä ala kapinoimaan. Sanon että,- tapahtukoon, sinun tahtosi Herra!

• blaah...

Kannattaisko jättää mielialalääkkeet vähän vähemmälle?? Ihme sekopäähihhuleita koko netti taas täynnä

• Malviina65

terve.............
        Vastaan edelliseen....Hyvä että" sinulla on hoito kohdallaan", suosittelen ettet puuttuisi noin nenäkkäästi toisten mielipiteisiin . Terveyskin on lahja ylhäältä , olkaame kiitoolisia ,,,,meillä on sanan vapaus eikä kaikki voi olla samaa mielä .....ei ainakaan sinun,,, blaah,, -kanssa,,,sinun kannattaa ensikerralla siirtyä jollekin toiselle sivulle jos et kestä lukea erilaisia mielipiteitä ...
        Miksi ihmeessä te jotka olette aivan erimieltä niin roikutte ja kirjoittelette tyhmääkin tyhmempiä mielipiteitänne näille keskustelu palstoille.
        Hyvää jatkoa sinulle ketjun aloittaja.....

• Ghost...

ite näin unta, (päivää enne kuin Michsel Jackson kuoli) että michael vain tuli keskellä yötä uneeni, en muista muuta kuin että hänrllä oli kauniit siivet, itse olin sängyssä ja hän tavallaan hertti minua. Näin valkean valon hänen takaansa, hän otti kiinni olkapäästäni ja sanoi: "Ei hätää, näemme vielä." Ei yhtä koskettavaa kuin tuo aloittajan tarina mutta kumminkin

• totuusei kummaa

Mieli tekee välillä kummia tepposia,niin sitä kuulee ja tuntee kummia.Suosittelen psykologille käyntiä tai lääkärille.

• Mieli tekee tepposia

Mummo vainaakin näki aikoinaan näkyjä, milloin mitäkin kummallista olin itse paikalla ja hän todella uskoi näkemiinsä asioihin. Loppujen lopuksi oli kyse vain nestevajauksen aiheuttamista harhanäyistä. Samanlaisia näkyjä näkevät avaruuslentäjät sentrifuugi laitteissa, jopa ruumista irtautumis kokemuksia.

• Enkeleitä hiuksissa

Toiset ihmiset ovat herkempiä näissä asioissa kuin toiset, toisille on annettu lahja, kyky tuntea ja aistia herkemmin. Voit lukea vahvistukseksi Lorna Byrnen Enkeleitä hiuksissani, se kertoo tällaisesta eri lailla maailman ja näkymättömän maailman näkevästä naisesta.

Älä välitä kyynikoista ym. sellaisista, jotka eivät tajua oikein kunnolla edes sitä, mitä oman navan ympärillä tapahtuu. Sillä "ihmeitä tapahtuu jatkuvasti, ihmiset eivät vain huomaa niitä" (L.B.).

• Avalon24

Vielä enemmän asiasta hänen uusimmassa kirjassaan Portaat taivaaseen.

• Enkeleitä onko heitä

Mielestäni enkeleitä on olemassa.Olen itse ja kaksi lastani nähnyt enkelin kotonamme vierailulla, lentäen n.tunnin ajan. Niin kaunista ja valoista näkymää emme ole eläisemme nähneet!!!Myös kissamme ajoi takaa lentävää kirkasta enkeliä. Viikko äitini kuolemasta oli kulunut, kun tämä uskomaton kaunis enkeli saapui meille.Itse annoin luvan äidilleni tulla käymään luonamme, luvan annoin hänelle kun hän oli jo nukkunut pois keskuudestamme.Myöhemminkin enkelit ovat käyneet luonamme, tuoden runsaasti valkoisia pienenpieniä hyöheniä. Enkelit tuovat rauhaa, iloa sekä lohtua meidän kotiimme.Enkelit tulevat kun vain sallit niiden tulla luoksesi....Kiitos, enkelit kun olette olemassa!!!=)

• Avalon24

Pienet lapset näkevätkin enkeleitä ihan luonnostaan ennenkuin vanhemmiten heidän "vaistonsa" heikkenee tai tukahdutetaan. Lapselle ei saisi koskaan nauraa tai lopettamasta "höpöttäminen" jos hän puhuu enkeleistä. Pitää rohkaista puhumaan enemmän. Voisitte yllättyä mitä elämänviisauksia sieltä pikkusuusta tuleekaan...

• tutkija....
    • Uskoa on

Kun ihmisellä on avoin mieli hän kuulee ja näkee kaikkea, näin on minulle ainakin käynyt. Minua ja lapsiani on henget tai mitä nyt sitten ovatkin, auttaneet monta kertaa elämän todella vaikeissa tilanteissa. Ovat "näyttäneet" mihin pitää mennä ja milloin. Välillä ovat vähän häirinneetkin, mutta ei kuintenkaan räyhämielessä.
      Miksi vetoatte raamattuun? Kuka sen on kirjoittanut? Ihminen, aivan niin kuin sinä tai minä. Hyvällä mielikuvituksella varustettu pystyy kirjoittaan mitä vaan, jopa raamatun.

• Nature boy

En ole uskovainen, enkä koskaan edes ajattele moisia asioita, mutta luonnonkansoja tutkineena tiedän, että on olemassa paljon sellaista mitä me maallistuneet suomaiset emme tiedä.

Olen päätynyt siihen lopputlokseen, että elämme täällä maan päällä vain pientä välivaihetta, jonka on tarkoituskin olla koettelemus jonkin syyn takia. En sano, että Helvetin ja Taivaan välillä, mutta siitä olen täysin varma, että tämä monelle niin karvas elämä on vain pienen pieni osa todellisesta elämästäme.

• AngelsExist

Avasin suomi24-sivuston äsken ensimmäistä kertaa ehkä vuoteen. Tuo etusivulle päätynyt linkki tähän keskusteluun vain vahvistaa nyt uskoani henkimaailmaan. Ei vaan voi enää olla kaikki sattumaa.

Olen 22-vuotias nainen, jonka lapsuudesta saakka läheisin ystävä menehtyi hieman yli viikko sitten äkillisesti. Tänään hänet tuotiin kotipaikkakunnalleen odottamaan siunausta. Arkku avattiin tässä tilasuudessa, johon oli ystäväni läheisimmät kutsuttu. Kävin hänet siis hyvästelemässä tänään päivällä.

Ystäväni äiti soitti minulle muutama tunti sitten. Hän kertoi pelänneensä ja olleensa aluksi vihainen, kun hänen lapsensa jätetään sinne kylmään ja pimeään arkkuun makaamaan. Mutta kun liina oli otettu ystäväni kasvoilta pois, hän sanoi aistineensa ystäväni läheisyyden todella vahvana. Hän kertoi katsoneensa minuun päin, ja ikäänkuin nähneensä ystäväni pitämässä olkapäästäni kiinni, lohduttaen minua. Hän pahoitteli, ettei ollut tullut tätä heti silloin minulle kertomaan. Ja hän oli asiassa tosissaan, eikä hän sanonut sitä vain lämpimikseen jotta minulle tulisi hyvä mieli. Uskon, että ystäväni oli tosissaan ollut paikalla.

Tuntuu ihan hirmuisen uskomattomalta. Ystäväni äidin soiton jälkeen olen ollut huojentunut, ystävälläni on kaikki oltava hyvin.

• kaappikummitus

Paljon voimia teille ja onnea!
      Oma mummini kertoi tämmöistä:
      Hän oli mennyt lastenhuoneeseen hetkeksi lepäämään. Oli laittanut kätensä kasvojen eteen ja ollut siinä hetken. Äkkiä huoneen oli täyttänyt kirkas valo, joka lämmitti koko huoneen ja hänelle oli tullut hyvä olla.

Itse taas näen enneunia ja liian usein on käynyt niin, että esim. sanon tai ajattelen "kohta tulee se ja se tuohon ovelle ja sanoo sitä ja tätä". Menee hetki ja niin käy.
      Joskus myös tulee vahva tunne siitä, etten ole yksin kotona vaikka minun pitäisi olla (asun vanhassa kt-kaksiossa puolisoni kanssa)

Kerran herättiin puolisoni kanssa molemmat kirkkaisiin välähdyksiin. Ne tulivat oven suunnalta, jossa ei ollut minkäännäköistä mahdollisuutta heijastumiselle. Molemmat myös luultiin nähneemme, että sielä olisi joku seissyt. Tiedä sitten mikä oli tai ei ollut. Kumpikaan jaksanut suuremmin reagoida asiaan.

• tyttärenpoika

Aikaa sitten vaarini veli kuoli veneonnettomuudessa, mutta ruumista ei loydetty. Joidenkin paivien jalkeen vaarini näki unen, jossa hänen veljensä sanoi "tule hakemaan minut" ja, koska veljekset tunsivat järven hyvin vaarini näki paikan unessa ja seuraavana päivänä meni sitten katsomaan kyseistä paikkaa ja siellähän veljen ruumis oli ja saatiin sitten haudan lepoon.

• Tähtenä taivaalla

Voiko suru olla suurempi kun menettää lapsensa tavalla tai toisella. Ihmismieli suojelee itseään ja toisaalta mitäpä tietäisimme tuonpuoleisesta. On lohdullista ajatella, että enkeleitä on ja pikkuisemme pääsevät turvalliseen paikkaan.
      Oman poikani näin hyvästelevän enkelinä. En tiedä, johtuiko leikkaussalin myrkyistä mutta niin tai näin, heräämössä ennen tajuihin tuloa poikani hyvästeli minut. Se muisto kantoi pitkälle surusta huolimatta.

• Onnellinen Äiti

Onneksi elän viellä
        Minä olin vuosia sitten tosi sairaana ja verenpaineeni laski hälyttävästi.Toinen lapseni oli kuollut jokin aika onnettomuudessa ja näin Hänet ihan elävänä ja olin menossa Hänen luokseen,mutta sitten näin elossa olevan lapseni ja aivan kuin olisin kuullut jonkun sanovan,että hän ei pärjää ilman äitiä ja ihme tapahtui jota ei lääkäritkään ymmärtänyt,mutta täällä olen viellä tänään.
        Kyllä jotain on olemassa,mutta kukapa ne tietää.

• Kaikki kotona?

Ainakin selvis keneltä lapsi oli perinyt sen vamman...
      WHO YOU GONNA CALL!!!??? GHOST.......BUSTERS!!!!!

• Zeez

Ihana kertomus ja mun mielestä niin luonnollista. Tosi sääli että nykymaailmassa suuri osa ihmisistä on niin vieraantunut luonnosta ja kadottanut herkän aistimiskykynsä, eivätkä pysty aistimaan henkimaailmaa. Onneksi vielä, nykyisin taas jopa lisääntyvässä määrin, löytyy myös niitä joilla tuo kyky on vielä tallella.

Mielestäni olisi täysin absurdia edes ajatella että täällä olemme vain me selkeästi näkyvät ihmiset. Maailma on niin paljon enemmän. Rajoittuneet ihmiset vain ajattelevat että kaikki mitä järjellä ei pysty selittämään ei voi myöskään olla totta.. suotakoon se ajatusmalli heille. Ei voi vaatia että kaikki olisivat henkisesti valmiitä ymmärtämäänkään kaikkia asioita, eli parempi olla ymmärtämättä.

• uskon inkarnaatioon

näin minäkin uskon tai pitäisi kait sanoa, että näin haluaisin uskoa ihan oikeasti. ...mutta miten uskoa oikeasti, en tiedä, mutta jälleensyntymään uskon tai haluan uskoa...

• klogu

Mul on noit vaivoja niin paljon et ei saayöllä nukutuks ,siks mä oon kova kukkumaan. Mä varmaan synny seuraavaks Pohjanmaalle isoon pirttiin käkikelloks. Sit ku isäntä tuo uuden nuorikkonsa kämppään ja ne rupee hommiin ,niin mä odotan ku huiput lähenee, Sit mä tempasen kellonovenauki ,astun esiin ja rupeen kukkumaan, kukkuu, kukkuu, kukkuu.

• leipuri-hiivate

jatkan vielä tuohon aikaisempaan kirjoitukseeni, kun täälä on näitä "järki-ihmisiä" paikalla. että jos ihminen on herkkä näille asioille. se EI ole heikkous, vaan VAHVUUS.

ja te siis olette evoluutiossa meidän jäljessä. emme me teidän.

ja tälle maatumis-kommentin kirjoittajalle. on totta, muutumme maaksi ja tomuksi. mutta sielu jää. se on se mikä sinulla lentää valonnopeuttakin nopeammin jos annat sille mahdollisuuden. se on niin vahva elementti, että se ei häviä. se vaan siirtyy. ;)

• kuolevainenn

Kyllä se "sielukin" taitaa siinä samalla maaksi ja tomuksi muuttua. Uskoa toki saa, joillekin se tuo lohtua, itse en sitä tarvitse :)

• Kuolemaa ei ole
        kuolevainenn kirjoitti:

Kyllä se "sielukin" taitaa siinä samalla maaksi ja tomuksi muuttua. Uskoa toki saa, joillekin se tuo lohtua, itse en sitä tarvitse :)

Miten henki, sielu tjs. näkymätön ja olematon, muuttuu maaksi ja tomuksi ? Se no. tuo lohtua ihmiselle, että elämä jatkuu jossain toisessa muodossa, muunlaisessa värähtelyn tilassa kuin tämä maallinen elämä.

Tämä on joku välivaihe kasvamista, oppimista, kehittymistä varten, sitten jatketaan uusiin sfääreihin. Tämän tiedon sisäistäminen auttaa ja helpottaa tässä elämässä, sen omimman itsensä ja tarkoituksensa löytämisessä, omaksi itsekseen kasvamisessa.

• uskomatontatotta
        Kuolemaa ei ole kirjoitti:

Miten henki, sielu tjs. näkymätön ja olematon, muuttuu maaksi ja tomuksi ? Se no. tuo lohtua ihmiselle, että elämä jatkuu jossain toisessa muodossa, muunlaisessa värähtelyn tilassa kuin tämä maallinen elämä.

Tämä on joku välivaihe kasvamista, oppimista, kehittymistä varten, sitten jatketaan uusiin sfääreihin. Tämän tiedon sisäistäminen auttaa ja helpottaa tässä elämässä, sen omimman itsensä ja tarkoituksensa löytämisessä, omaksi itsekseen kasvamisessa.

Onko sielu vain ihmisellä vai myös vähäisemmillä olennoilla? Mikä loppumaton miettimisen aihe!

• Ei mörkojä
        uskomatontatotta kirjoitti:

Onko sielu vain ihmisellä vai myös vähäisemmillä olennoilla? Mikä loppumaton miettimisen aihe!

Tuossa nyt ei ole paljon miettimistä, kummallakaan ei ole sielua.
        Ihmiset ja eläimet ovat sieluja (eläviä olentoja).

• Kuolemaa ei ole kirjoitti:

Eiköhän se ihmisen persoonallisuus eli "sielu" muodostu ihan aivotoiminnasta, joka sitten lopulta muuttuu maaksi tai tuhkaksi. Sen jälkeen kyseinen persoonallisuus on kadonnut. Jännää että joidenkin on pakko uskoa elämän jatkuvan jossain muodossa kuoleman jälkeen, se on evoluution ratkaisu kuolemanpelolle.

• ArkiJaakko

Minä elän näköjään varsin arkista elämää kun en ole koskaan nähnyt tai kuullut mitään mikä ei olisi peräisin tästä maailmasta. Paitsi koiran käytös välillä, takajaloilla hyppiminen.

• uhvoukko

Juu ei ole näkynyt enkuleita eikä uhvoja. Miksi en nää?

• Ns. yliluonnollisten olentojen olemassaoloa tai olemattomuutta ei tieteellisin keinoin voi todistaa, mutta niiden ihmisten jotka heitä ovat kohdanneet kokemus on todellinen eikä sitä tulisi väheksyä ja mitätöidä vain sen vuoksi ettei itse ole kokenut vastaavaa tai ei usko henkimaailmaan. Sanotaan että paranormaaleja kokemuksia on enimmäkseen ihmisillä jotka ovat muutenkin herkkiä. Todella ihana ja lohdullinen kertomus! :)

• Eri totuudet

Herkillä ihmisillä varmaan enemmän kokemusta myös huijatuksi tulemisestakin. Ihmisellä on kyky mielikuvitella mitä erilaisempia asioita ja puhua muunneltua totuutta, joko tietämättään tai tietoisesti. Toteutuneet ennusteetkin tulevat yleiseen tietoon vasta ennustetun tapahtuman tapahduttua, joten todellisuudessa ei voi puhua ennustamisesta. Taikauskoa esiintyy vielä suhteellisen paljon kansalaisissa kaikenlaisten uskomuksien ollessa voimissaan. Uskomuksia vahvistaa tietämättömyys. Aivojen sähkökemiallinen häiriö toiminta todennäköinen syy harhanäyille, jotka koetaan todellisiksi, koska omakohtainen kokemus on voimakas eikä osaa muuta selitystä näylle antaa. Kokemus voi olla henkilölle konkreettinen, muttei todellisuudessa vaan aivoissa. Eli valehtelijoiksi heitä ei voi kutsua, jos ei kyse tietoisesta toiminnasta.

• Itse uskon kyllä Taivaaseen ja Helvettiin, mutta kummituksiin minua ei saa uskomaan.
      Eikö ole mukavampaa uskoa siihen että sielu menee suoraan taivaaseen tai helvettiin kuin jää orpona harhailemaan tänne maanpäälle.

Lapsen kuolema on varmasti sellainen järkytys että sitä ei osaa kuvitellakkaan jos ei ole itse kokenut samaa. Mutta se saa myös aikaan sen, että alkaa kuvittelemaan juuri kuvailemiasi asioita ja niistä on päästävä eroon tai kaikki menee vain huonompaan suuntaan.

Onnea uuden lapsen kanssa!

• Minä vain

Maailmassa ja maailmankaikkeudessa on paljon sellaista, mistä emme osaa vielä edes uneksia... vaikken ole itse (luultavasti) koskaan mitään kovin yliluonnollista kohdannutkaan, en silti epäile etteikö sellaista olisi. Tuo kokemus oli niin kaunis ja lohdullinen, emme poistu tästä maailmasta yksin.

• lololololololollo

kylläpä täällä on paljon lääkkeiden väärinkäyttäjiä,jättäkää mömmöt hieman vähemmälle

• ei narkki

Voimia läheisensä menettäneille! Kyynisiä kommentteja ihmisiltä joilla ei ole herkkyyttä kokea vastaavaa. Muutama vuosi sitten joulun alla podin huonoa omatuntoa siitä, etten ollut muistanut toisella puolella maapalloa asuvaa ystävääni joulukortilla, samassa hetkessä tunsin vahvasti ystäväni kuolleen. Parin päivän päästä sain kirjeen, että ystäväni oli kuollut.

• sakusammakkox

Kokeile itse valvoa 78 tuntia putkeen ja sano sitten, että olet täysijärkinen.

• ulukomaalainen
        sakusammakkox kirjoitti:

Kokeile itse valvoa 78 tuntia putkeen ja sano sitten, että olet täysijärkinen.

Nuorenna valvoin kerran 8pv (n190 tuntia) putkeen.
        146t oli ruumillista ja henkistä työ ja loput ruokailua, suihkussa käynty, autonajo yms sellaista joka oli työn verrattuna lähinnä lepoa.
        Täysjärkinen oli pako olla koska olin korjaamassa korkeajännitteistä laite.
        Loppuvaihessa ongelmana olivat lähinnä ruumillisen kivun sieto ja ylenmäärinen laihtuminen (päänsärki ja varsinkin nivelten kivut koska oli pako työskennellä myös kyykissä)

Herällä pysyminen on oikeastaan vaikein melko alussa.
        Yhtä vaikea on lopussa saada taas nukuttua.
        Toinen ongelma on että aivot kyllä toimi hyvin rutiinityö tehdässään mutta luovan työ-osuuden ja muistin tule yhä enenevissä määrin katkoksia.

Nykysin en enää pystisin moisin suorituksin mutta vielä 50 vuotianna oli 36 tunti putkeen ei mitenkään harvinaista.

Tottakai homma vaati pitkän palautusajan. Kokonaisuudessa ei kyllä mitään voittaa mutta tehtaiden tuotantovälineiden seisokki on kallista lysti joten oli annettaava kaikki.

• ulukomaalainen
        ulukomaalainen kirjoitti:

Nuorenna valvoin kerran 8pv (n190 tuntia) putkeen.
        146t oli ruumillista ja henkistä työ ja loput ruokailua, suihkussa käynty, autonajo yms sellaista joka oli työn verrattuna lähinnä lepoa.
        Täysjärkinen oli pako olla koska olin korjaamassa korkeajännitteistä laite.
        Loppuvaihessa ongelmana olivat lähinnä ruumillisen kivun sieto ja ylenmäärinen laihtuminen (päänsärki ja varsinkin nivelten kivut koska oli pako työskennellä myös kyykissä)

Herällä pysyminen on oikeastaan vaikein melko alussa.
        Yhtä vaikea on lopussa saada taas nukuttua.
        Toinen ongelma on että aivot kyllä toimi hyvin rutiinityö tehdässään mutta luovan työ-osuuden ja muistin tule yhä enenevissä määrin katkoksia.

Nykysin en enää pystisin moisin suorituksin mutta vielä 50 vuotianna oli 36 tunti putkeen ei mitenkään harvinaista.

Tottakai homma vaati pitkän palautusajan. Kokonaisuudessa ei kyllä mitään voittaa mutta tehtaiden tuotantovälineiden seisokki on kallista lysti joten oli annettaava kaikki.

Niin, se varsinainen juttu jäi kertmatta. Olin useankin kerran elämäni aikana hengenmeno- tilanteissa mistä oikeastaan järjellä ajatellen minun olisi pitännyt kuolla tai vähintään vakaavasti vammautua. Selvisin aina melkein vähin vammoin. Tapahtumien jälkeen minua aina valtasi hyvin lämmin tunne
        ja tarve kiitä "suojelusenkelini". Tämä siitä huolimatta että en mitenkään voin uskoa jumalan tai mihinkään muun yliluonnollisen.
        Ehkä ne ovat oman mielen tekosia, mutta koetut tunteet olivat yhtä aitoja
        kuin vaikkaapa rakkauden tunteet toista ihmistä kohtaan.

Aloittaajalle kaikkea hyvä, hieno kertomus joka kyllä mene yli ymmärryksen mutta niin mene paljon muutakin.

• No shit!

Luuletko oikeesti,että toi typerä vanha "vitsi" naurattaisi jotain? Keksi nyt edes hieman jotain omaperäisempää! Et taida olla mikään Einstein...

• ulukomaalaiselle kys
        ulukomaalainen kirjoitti:

Niin, se varsinainen juttu jäi kertmatta. Olin useankin kerran elämäni aikana hengenmeno- tilanteissa mistä oikeastaan järjellä ajatellen minun olisi pitännyt kuolla tai vähintään vakaavasti vammautua. Selvisin aina melkein vähin vammoin. Tapahtumien jälkeen minua aina valtasi hyvin lämmin tunne
        ja tarve kiitä "suojelusenkelini". Tämä siitä huolimatta että en mitenkään voin uskoa jumalan tai mihinkään muun yliluonnollisen.
        Ehkä ne ovat oman mielen tekosia, mutta koetut tunteet olivat yhtä aitoja
        kuin vaikkaapa rakkauden tunteet toista ihmistä kohtaan.

Aloittaajalle kaikkea hyvä, hieno kertomus joka kyllä mene yli ymmärryksen mutta niin mene paljon muutakin.

Oletko ajatellut koskaan millaisen riskin muodostat liikenteessä kun järkyttävän väsyneenä ajat autolla?

Lopen väsyneenä ajaminen on verrattavissa tahallisuudessa rattijuoppouteen Mahtaisi itku maittaa jos ajaisit vaikka jonkun lapsen yli horteissasi!!!

Entäpä jos töissäsi teet jonkun väärän sähkökytköksen ja joka kuolee sähköiskuun takiasi?

Kyllä olipa vaikka kuinka kiire olevinaan, ei ylirasittuneena pidä tehdä töitä.

• Ausländer
        ulukomaalaiselle kys kirjoitti:

Oletko ajatellut koskaan millaisen riskin muodostat liikenteessä kun järkyttävän väsyneenä ajat autolla?

Lopen väsyneenä ajaminen on verrattavissa tahallisuudessa rattijuoppouteen Mahtaisi itku maittaa jos ajaisit vaikka jonkun lapsen yli horteissasi!!!

Entäpä jos töissäsi teet jonkun väärän sähkökytköksen ja joka kuolee sähköiskuun takiasi?

Kyllä olipa vaikka kuinka kiire olevinaan, ei ylirasittuneena pidä tehdä töitä.

Kyllä olen, olen luonteeltaan erittain vastuuntuntoinen.
        Tiedän myös että en ole keskiverto mitä tule valvomisen.
        Mikäli olisin tehnyt YHDENKIN virhen sähkötöiden yhteydessa se olisikin ollut mahdollisesti MINUN viimeinen.
        Kaikki ne tilanteet joissa jouduin hengenvaaran olivat valitettaavasti MUIDEN tekemien virheiden takia.
        Usein sain leipäni siitä että korjasin muiden tekemiä virheitä.
        Useimiten jouduin oman työn ohella myös valvoa muidenkin työ ja estä heitä tekemään virheita.
        Vaativa työ kyllä piti minut hereillä voit olla varma.
        Lliikenteessä ollut tapaus oli taas sellainen että vastantuleva rekka tuli yks kaks minun kaistaan ja jouduin väistämään metsähallituksen maille.

• Ausländer
        Ausländer kirjoitti:

Kyllä olen, olen luonteeltaan erittain vastuuntuntoinen.
        Tiedän myös että en ole keskiverto mitä tule valvomisen.
        Mikäli olisin tehnyt YHDENKIN virhen sähkötöiden yhteydessa se olisikin ollut mahdollisesti MINUN viimeinen.
        Kaikki ne tilanteet joissa jouduin hengenvaaran olivat valitettaavasti MUIDEN tekemien virheiden takia.
        Usein sain leipäni siitä että korjasin muiden tekemiä virheitä.
        Useimiten jouduin oman työn ohella myös valvoa muidenkin työ ja estä heitä tekemään virheita.
        Vaativa työ kyllä piti minut hereillä voit olla varma.
        Lliikenteessä ollut tapaus oli taas sellainen että vastantuleva rekka tuli yks kaks minun kaistaan ja jouduin väistämään metsähallituksen maille.

Lisäksi, harhakuvan välttäämiseksi, autolla ajo oli helsingistä oulun, eli vain työ aloittaessa. Ennen kotimatka nukkuinkin varmasti pitkään, en muista. Mutta työn vastaanottamisesta, suunnittelusta, tarvikkeiden hankinnasta, ja työn suorittamisesta sen valmistumisen meni yht n 190 tuntia putkeen.
        Työ oli v75 tienoin ja menetys tehtaalle oli n 20.000 tunnissa.
        Ja kyllä oli tärkeä antaa kaikkeen kun 50 ihmisten töiden jatkuminen
        oli minusta riipuvainen .
        Se on vastunkantaminen myös muista ja osittain vastoin omia etuja.
        Suurena apuna oli tietysti se, että tämä haastaava työ oli myös erittain antoisa. Sain tilaisuuden keksiä ratkaisua ongelman joka muutoin olisi pysähtäneet koko tuotantolinja ainakin kuudeksi viikoksi.
        Keksintöni korvasi komponenttin joka oli erkoislaatuisuuden vuoksi ei noin vain hyllystä saatavilla.
        Monille valitettaavasti työ ei anna paljoakaan muuta kuin elanton.
        Minulle työ oli ennen kaikkea itseän toteutaminen, sain olla luova. Saada tehdä niin hyvin kun vain osa oli tärkein. Se antoi minulle tyyditys ja voimia jaksa myös niin pitän kuin on tarpeen. Palkkansaajana olisin ehkä tienannut paljon enemmän ja takulla paljon vähemmällä vaivalla. Eläke-eduista ja sosiaaliturvasta puhumattakaan.Mutta palkansaajanna en olisi voineet elä oman luonteeni mukaisesti ja olisin kärsinnyt siitä.
        Jos tutkit vaikkaapa menneiden aikojen keksijöiden elämä huomat että
        heillekin oli uskomaton pitkiä työpäiviä. Taisi minussa pala samanlainen
        elämän liekki vaikken keksinnytkän mitään mailma mullistava, Sen sijan useita vähän pienempiä erillaisin ongelma-ratkaisuihin kylläkin .

KYLLÄ YLIRASITUKSEN TÄRKEIN TEKIJÄ ON TYÖ JOKA VAIN OTTA EIKÄ ANNA MITÄÄN.

• ab1

Onnea odotukselle, hieno tarina sinänsä, muuhun siihen en ota kantaa...! Enkeleistä sen verran... mun vaimoni on sellainen!

• Psyykelääkitys!!!

Terve. Henkimaailma on olemassa... siitä on vahvat todisteet.
      Toisinsanoen, lumelääkkeetkin toimivat, joten niitä ei kannata sulkea pois.

Tässä materialismin täyttämässä, ateistisuudessa ihmiset luulee että kaikki on 'selitettävissä' ja rationaalista, mutta ei tartte kuin mennä nukkumaan niin ymmärtää että elämme monenlaisissa todellisuuksissa kaiken aikaa.

Tietty kannattaa hiukan hillitä , kaikki ei välttämättä ymmärrä kaikkea ,
      mutta fantasia on kuitenkin mielenkiintoinen asia.

• nemmietiijä

Vaikka en henkimaailman juttuihin usko vaan olen järkeilijä ja haluan oikeita selityksiä asioille kuvitelmien sijaan, niin toivon kuitenkin että jotain sellaista lohdullista olisi olemassa. Äitini kuitenkin kertoi joskus edesmenneestä mummostani, että kun tutun lapsi kuoli muutaman tunnin ikäisenä sairaalassa ja pidettiin hautajaiset, mummi oli nähnyt hautajaisissa kuinka pieni enkeli/henki oli leijaillut kirkossa. Mummo oli hyvin uskovainen ja ennen kuolemaansa sanoi sairasvuoteelta nähneensä kuinka hänen vieressään oli käynyt jeesuksen näköinen mies lohduttamassa, ettei pelättävää ole. Kun mummoni kuoli niin oikein toivoin että olisin nähnyt kummituksen tai jotakin merkkejä siitä että olisi vielä läsnä, mutta eipä ole mitään kuulunut. Jäin jotenkin mummon kuoltua katkeraksi siitä että oli jo niin vanha eikä koskaan tutustunut minuun kunnolla ja halunnut tehdä asioita yhdessä niinkuin serkkujeni kanssa teki.

• persu

Mä toivoisin näihin viesteihin vähän Inhimillisyyttä..
      Mä henk. koht en edes halua tietää, miltä tuntuu, kun oman lapsensa menettää.. Sitten toiset suorilta haukkuu hulluksi tms, sitten toiset sanoo ettet mtn lastas nähnyt, vaan PAHAN hengen!! Miettikääpäs ihmiset omalle kohdelle!
      Mä en tohon asiaan sano juuta enkä jaata.. omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta HALUAN uskoa enkeleihin ja varjelukseen.
      Ja teille jotka kritisoitte: eikö raamatussakin anneta ymmärtää että ihminen ei tiedä absoluuttista totuutta; eikä Ihmisellä ole oikeutta tuomita(=arvostella ja haukkua "vääräuskoiseksi".Sinulle -äidin pikkunuppu- (ja muillekin lapsensa menettäneille) toivon voimia, ja lähetän lämpimiä ajatuksia!

• minäkerronsulle

Kerron sulle että mikään ei voi olla raskaampaa kuin oman lapsensa menettää, siitä et pääse edes yli koskaan mutta 20 vuodessa opit joten kuten elämään asian kanssa. Koskaan se ei päiväksikään unohdu. Joten voimia todella tarvitaan!

• etereet

Sukulaiseni, 5-vuoden ikäinen, lapsi joka sillä hetkellä perheineen asui isovanhempieni luona, oli kertonut nähneensä vaalean henkilön menneen isovanhempieni huoneeseen, jossa isoukkini oli sairaskohtauksen jälkeisessä kotihoidossa potilaana aika huonossa terveydentilassa. Samana päivänä isoukkini menehtyi. Lapsi kertoi asiasta hieman myöhemmin.

Pistää miettimään...

ps. en kuulu kirkkoon, en ole mielenterveyspotilas (ainakaan vielä)

• nuori_mies

Luin tarinasi! Kaunista! Minullekin on käynyt periaatteessa vastaavasti. Taidan ymmärtääkseni olla uskovainen samalla tavalla kuin tekin, eli hiljainen uskovainen. Eräänä juhlapäivänä tapasin hauskan naisen juhlissa jonka kanssa tanssittiin sutsisatsaa, ja kuinka ollakkaan, vahinko tapahtui. Lähdin ulkomaille vaihtoon, ja kuulin asiasta, ja tämä loppujen lopuksi abortoitiin. Koska vastapuoli oli eronnut kirkosta ja vannoutunut ateisti, hoidin henkimaailman asiat kuntoon huonolla venäjälläni(olin Itä-Siperiassa), ja sain kuin sainkin asiat kuntoon. Muistan kun kävelin kurjassa säässä menojen jälkeen lasittunein ja itkuisin silmin miettien pientä viatonta poikaani, ja yhtäkkiä taivaalta vilahtaa pilvien välistä aurinko, ja menee tuotapikaa samantien piiloon! Ikään kuin merkiksi siitä, että "No, kyllä hän nyt tänne tuli että kaikki on kunnossa. otahan iisisti ja jatka elämääsi. Hyvin tehty!". Helpotuin suuresti tämän johdosta, ja olen vakuuttunut siitä, että kaikki on ok!

• Lisää enkeleitä ?

Kerropa vielä selvennykseksi: olet synnyttänyt siis kaksi vaikeasti vammautunutta lasta ? Olethan ottanut selville, ettei nyt odottamasikin ole sellainen ?

• Olemmeko yksin?

Nii, kysymys kuuluu että olemmeko yksin tässä maailmassa ja kaikkeudessa.
      En kyllä ole aivan sekptinen tollasten asioiden suhteen, mutta tahtoa ja halua löytyy kyllä uskoa tollasia asioita. Koska ovathan ne mielenkiintosia.

Tämä asia sattui muutama viikko sit äidilleni, enkä vieläkään tiedä miten itse uskon tähän. Mutta on kumminki karmiva juttu.
      Äitini oli nukkumassa ja keskellä yötä, hän heräs outoon läsnäoloon ja kylmyyteen.
      Ja katsoi sängyn päätyyn ja näki pikimustan 2 metrisen mieshahmon ääriviivoilla. Äiti vavahti siitä ja kysy häneltä että kuka olet. Se hahmo vastas että saatana. Äiti säikähti ja kysyi, että mitä haluat ja miten pääsit sisälle?
      Saatana sano äidilleni, että kyllä hän pääsee sinne minne hän haluaa ja että hänellä on aika huonot elämäntavat, että kannattais rauhottuu. Äitini sano että odotappas ja oli nousemas sängyn laidalle, sit se hahmo oli kadonnut.
      Äitini laitto vaatteet päälle ja lähti kuulemma nii paljon juoksee kodistaan pois kaverillensa, nii kovaa ettei ole koskaan juoksenut.

Kuulin tämän asian siskoltani ja itse kysyin tämän asian seuraavana päivänä äidiltäni, se meni hiljaseks ja vaivautuneeksi.
      En tiedä mitä uskoa, koska äitini on erittäin terve ja fiksu ihminen. Miksi hän valehtelis tollasta asiaa, vai onko hän sittenki tulos hulluks. Mut en tiedä.
      Ja kysymys kuuluu, että miksi ihmeessä saatana ilmestyis minun äidilleni ja ennen kaikkea, mitä hän haluaa äidistäni. On ees karmivaa ajatella. Onko äidistäni tullut saatanan silmätikku.
      Sen vaan sanon, että ei tiedä enää mitä uskoa, vaikka näkis omin silmin tai kuulis omin korvin. Tai kuulis tollasta asioita luotettavilta tahoilta.

• mie vaan

Joka asialla on vastakohtansa, on totuutta ja valhetta, oikeutta ja epäoikeudenmukaisuutta, kaunista ja rumaa jne, miksi ei hyvää ja pahaa, myös hengissä?

Meitä ihmisiä on useissa eri hengen kehitysvaiheissa, toiset aistivat ja näkevät asioita joista toisilla ei ole hajuakaan. Nämä vähemmän henkisesti kehittyneet ovat kärkkäitä ilkkumaan ja haukkumaan niitä jotka kykynevät enempään kuin he, ovat vaan joko kateellisia tai tietämättömyyttään pelkäävät henkisiä asioita.

On totta että on hyviä ja pahoja henkiä mutta sellainen joka niitä näkee/kokee huomaa kyllä välittömästi kumman lajin hengestä on kyse. Tietämättömät vaan yrittävät lietsoa pelkoa ja sekasortoa hengellisesti kehittyneempien ihmisten mieliin väitteillään "paholaisista valepuvuissa".

Suojelusenkeleitä on olemassa, jokaisella elävällä on niitä vähintään yksi. Se mitä kutsutaan vaistoksi ei välttämättä aina ole pelkästään vaistoa vaan saattaa olla suojelusenkelin johdatusta. Pitämällä aistit ja mielen avoinna tuntemattomillekin asioille voi siitä saada apua elämäänsä, itse luotan enemmän vaistoihini kuin järkiperäiseen miettimiseen sillä miettimällä asian kuin asian voi mielessään kääntää paremmaksi kuin se itse asiassa onkaan. Vaiston antama ensivaikutelma sitävastoin on likimain aina oikeassa.

Näkekää ja kokekaa rauhassa mitä ikinä kykynettekin näkemään ja kokemaan älkääkä välittäkö alemmalla henkisellä tasolla olevien puheista tai haukkumisista. Ainahan se jurppii jos joku on jossain parempi kuin itse.

• Poltegeist...

Tarpeeksi kun miettii asioita ja tahtoo lujast, niin niihin alkaa itsekkin uskomaan.
      Mutta eihän se paha asia ole jos siitä saa lohtua.

• Tie, totuus ja elämä

Lohduttava kokemus saattaa olla, mutta näillä on vielä syvällisempi tausta, jota ei voi olla huomioon ottamatta vaikka ensiksi se voi tuntua joistakin loukkaavaalta ja väärältä. Kuitenkin näissä ilmestymisissä on selkeästi kyse spiritistisistä kokemuksista. Myös kristinuskon sisään on päässyt livahtamaan oppi ihmisen luontaisesta kuolemattomuudesta spiritualismin oppien mukaan. Ihminen ei kuitenkaan mene kuoltuaan mihinkään tietoiseen henkimaailmaan, josta voisi olla yhteydessä omaisiinsa vaan heidät herätetään kuolleista viimeisenä päivänä. Ilmiöt, joissa tuttumme ilmestyvät meille, ovat sielunvihollisen ihmeitä. On monia sellaisia, jotka ovat olleet varmoja olevansa tälläisten henkien suojeluksessa kunnes Jumala on avannut heidän mielensä näkemään sen, että he ovatkin Saatanan ihmeiden vaikutuspiirissä. Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ja sen hän antaa niille, jotka uskovat Jeesuksen uhrikuolemaan, jonka kautta meillä on ikuinen elämä. Jeesus kärsi sen rangaistuksen puolestamme niiden puolesta, jotka hyväksyvät tämän uhrin kohdalleen. He saavat ikuisen onnellisen elämän Jumalan yhteydessä, sitten kun Jeesus on palannut hakemaan omansa pois. Muille tulee rangaistus sen mukaan mitä ovat ansainneet, sitten synti ja syntiset hävitetään niin, ettei jää juurta eikä oksaa (Saatana, enkelinsä ja syntiset, jotka eivät ole ottaneet Jumalan armoa vastaan) vaan poltetaan tulessa. Sen vaikutus on lopullinen ja iankaikkinen. Synti ja syntiset hävitetään. Jumala oli kieltänyt Aadamia ja Eevaa syömästä yhdestä puusta. Jos söisivät he kuolemalla kuolisivat. Saatana esitti tämän jälkeen ensimmäisen valheensa sanoen: " Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan". Kumpi toteutui, Jumalan sana vai Saatanan valhe? Aadam ja Eeva kuolivat eikä kuollessaan menneet minnekään henkimaailmaan vaan heidät herätetään kuoleman unesta viimeisenä päivänä niin kuin muutkin, joko iankaikkiseen elämään tai iankaikkiseen kadotukseen riippuen siitä mikä on suhde Jeesukseen ollut. Saatana haluaa edelleen tänäkin päivänä tuoda esille valhetta, että meillä olisi ikuinen elämä ja kuolemattomuus ilman Jumalaa ja Jeesuksen uhrikuolemaa. Saatana tänäkin päivänä yrittää saada ihmiset uskomaan siihen vanhaan valheeseen ja käyttää omia enkeleitään tähän tarkoitukseen. Spiritismi EI ole kristillistä vaikka siihen kaapuun verhoutuneena esiintyykin. Spiritistinen oppi ei hyväksy Jeesukseen uhrikuolemaa tieksi kuolemattomuuteen. Spiritistisissä lausumissa puhutaan joskus Jeesuksesta, mutta silloin siihen verhoutuu petos, jolla totuutta hämärretään. Jeesus sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. Huomaa mikä suuri ajatus noissa sanoissa on. Tie, totuus ja elämä! Spiritismin henkiolennot eivät ole tie, totuus ja elämä. Ne kyllä esiintyvät sellaisina ihmeineen, mutta se on ansa. Raamatussa mainitaan Saatanan olleen alusta asti murhaaja ja valehtelija. On sitä loppuun asti. Asiaa kannattaa tutkia laajemminkin, ettei tule omaksuneeksi kiehtovien ja jännittävien henkien tietä. Se tie ei ole Luojasta. Raamattu mainitsee sielunvihollisen pystyvän tekemään harhauttavia ihmeitä. Ne lisääntyvät loppua kohden. Tulee vaikeita aikoja ja ihmiset tarttuvat niissä oloissa vielä helpommin henkimaailman ihmeisiin. Ne saattavat vaikuttaa ihanilta ja lohduttavilta, jopa totuuden mukaisilta, mutta ovat Luojaamme vastustavasta voimasta lähtöisin. Lukemalla Raamatusta evankeliumin Johanneksen mukaan, niin siitäkin jo havaitsee mistä on kysymys. Kyse on elämästä ja kuolemasta. Jumalan kämmenellä on lapsenkin hyvä olla ja levätä sekä kerran kohdata Jeesus kasvoista kasvoihin. Jumala on rakkaus.

• Hah !

Tätä ei jaksa lukea kukaan. Onneksi.

• Anonyymi

Kyllä ovat onneton ne jotka elivät ja kuolivat ennen jeesusta....

Ja pitäisin toivottaava että nykyihmiset saisivat haukka ees palan siitä kuuluisesta omenasta ( on muuten n 5000v vanha babylonialaisten tarina)
        jos siitä seuraisi silmien aukaisu että ihmiset näkisvät hyvän ja pahan eron.
        Liian monet ovat melko sokea sen suuhteen.....

• IhmisetOvatMitäOvat

Kaikki maailman uskonnot, hirviöt, henget ja kaikki muutki kuvitteelliset hahmot ovat keksitty pitämään ihmiset ruodussa ja kurissa. Koska ihmiset tarvitsevat johtajia ja asioita mihin uskoa. Jos ihmiset eivät uskoisi mihinkään ja ei olis johtajia maailmassa ja olisi "tasa-arvo". Me olisimme jo kuolleet sukupuuttoon.

• ulukomaalainen

Miks ihmessä usok että me olisimme kaikki jo kuollut jos olisi tasa-arvo??

Kummallinnen järjenjuoksu....

• Eräs ihmeinen.

En usko kummituksiin, en äänteleviin henkiolentoihin, en hammaskeijuihin, enkä mihinkään ihmeellisyyksiin, jotka näyttäytyisivät meille jollain tavalla niin, että voimme ne silmillä, korvilla, nenällä tai tuntoaistilla havaita.
      Sen sijaan uskon minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      meidän Herraamme,
      joka sikisi Pyhästä Hengestä,
      syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
      oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
      eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
      pyhän yhteisen seurakunnan,
      pyhäin yhteyden,
      syntien anteeksiantamisen,
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän

Olen siis krisitty ja uskon, että on olemassa Jumala, joka on kaiken luonut ja kaikella, mitä täällä on, niillä on myös tarkoituksensa.
      Jumala ei näyttäydy meille niin, että voisimme hänet aistein tuntia. Häneen voi vain uskoa ja siksi tätä sanotaankin uskomiseksi, eikä tietämiseksi.

• Taisteluasu

Olen myös kristitty ja Raamattu opettaa, että meillä on taistelu taivaan ja avaruuden pahoja henkivaltoja vastaan ja että kaikki voimat ja vallat ovat alistettu Jeesuksen Kristuksen kaikkivoivan voiman alle, jonka Isä Jumala on hänelle antanut ja jonka hän luovuttaa isälle takaisin aikojen loputtua.

"Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarnisa, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jola voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valveon kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puoelsta, ja minunkin puoestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta..."

• ulukomaalainen
        Taisteluasu kirjoitti:

Olen myös kristitty ja Raamattu opettaa, että meillä on taistelu taivaan ja avaruuden pahoja henkivaltoja vastaan ja että kaikki voimat ja vallat ovat alistettu Jeesuksen Kristuksen kaikkivoivan voiman alle, jonka Isä Jumala on hänelle antanut ja jonka hän luovuttaa isälle takaisin aikojen loputtua.

"Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarnisa, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jola voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valveon kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puoelsta, ja minunkin puoestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta..."

Taisteluasu, voisitko kertoa minulle mikä on "vanhurskaus"?
        Se on nimittain pahasti kadoksissa tässä yhteyskunnassa (myös uskovaisten taholta).
        Epäilen että useimmat eivät edes ymmärtää mikä se oikeasti on.

• jee jee jehova

Ensin selität mihin kaikkeen ET usko,koska et ole nähnyt tai aisteillasi nähnyt. Ja sitten uskotkin Jeesukseen,Pontius Pilatukseen,Neitsyt Mariaan,Jumalaan... Eli ne olet siis nähnyt tai aistein havainnut,niinkö? Aika helvetin mielenkiintoista,jep,jep... Idiootti!!!

• Eräs ihmeinen.
        jee jee jehova kirjoitti:

Ensin selität mihin kaikkeen ET usko,koska et ole nähnyt tai aisteillasi nähnyt. Ja sitten uskotkin Jeesukseen,Pontius Pilatukseen,Neitsyt Mariaan,Jumalaan... Eli ne olet siis nähnyt tai aistein havainnut,niinkö? Aika helvetin mielenkiintoista,jep,jep... Idiootti!!!

Ei Herraa Jeesusta Kristusta, ei Jumalaa, eikä muitakaan noista voi silmin nähdä. Ei aistein tuntea.
        Niihin voi vain uskoa. Minä uskon niihin ilman aistihavaintoja.
        Jos olisin ne nähnyt, niin silloinhan en uskoisi niihin pelkästään, vaan tietäisin, että ne on olemassa.
        Haluan uskoa, että on olemassa Herra Jumala, joka on sanallaan kaiken luonut.
        Ja että Raamattu on Pyhän Hengen voimalla kirjoitettu teos.
        Siinä näkyy kyllä inhimillinenkin käden jälki, koska sen on ihmiset loppukädessä kuitenkin kirjoittaneet Pyhän Hengen vaikuttamina.

• Joku vaan

Voimia toivottelen koko sydämmestäni ketjun aloittajalle. Lapsesi ehkä muistuttavat sinua ja miestäsi, että elämä ei lopu maalliseen vaellukseen. Niitä jumala koettelee, keitä se rakastaa.

• Kyy paratiisista

Pääasiassa Jumala vihaa kaikkia. Koettelee ja koskettelee vain huvikseen joitakuita, kuten lestadiolaissaarnaajat konsanaan. Loi ihmiset jotta voisi vihata niitä sydämensä kyllyydestä.

• Garden of Eden
        Kyy paratiisista kirjoitti:

Pääasiassa Jumala vihaa kaikkia. Koettelee ja koskettelee vain huvikseen joitakuita, kuten lestadiolaissaarnaajat konsanaan. Loi ihmiset jotta voisi vihata niitä sydämensä kyllyydestä.

Joo. Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ja ihminen on hirviö. Eli...

• oookeii

Lapsen kuolema on toki raskas pala, mutta kannattaisi pitää se viinapullon korkki kiinni tragedioiden sattuessa, eikä ryömiä vodkapulloon hukuttamaan murheita. Se voi mennä tosi rumaksi, kun alkaa näkemään viinapiruja, jotka tulevat nojailemaan ja nylkyttämään jalkaa.

Töllöä ei myöskään kannata ostaa mustalaisilta, saattavat reistailla ja kanavat vaihtua auringonvalosta ja pimeässä lampunvalostakin, kun valoaaltoihin sekoittuu infrapunataajuuksia ja elektroniikka on täynnä kylmäjuotoksia.

• malviina65

Voi, voi" oookeii",,,,sinäkin luulet olevasi niin viisas,,niin viisas kun vain voi olla...Olet vissiin ollut viinapullon takana piilossa omia viisauksiasi. Kun noin hyvin tiedät noi jutut mitä viina voi tehdä....Viinapiruja ei kannata sotkee näihin yliluonnollisiin ilmiöihin .....kaikki ei ole viina huurua ....minä joka en ole humalaa kokenut enkä ilopillereitä syöny....
        sillä pitäisi erottaa jutut toisistaan
        Meillä ihmisillä on erlaisia kokemuksia , sallitaan se ilman että leimaamme heitä millaanlailla.
        Sinulle ketjun aloittaja hyvää jatkoa.....jätetään noi ilonpilaajat omaan arvoonsa ei anneta niiden pilata päiväämme.....sillä he eivät ymmärrä mitä he tekevät...

• ulukomaalainen

Minä en todellakaan uskon mihinkään jumalan tai henkiolentoihin tai kuolemanjälkaisen elämän. Silti, tunsin aina lämpöä sydämessä kun selvisin kuolemanvaaroista (oli useita tilanteita joissa kaikken järjen mukaan minun olisi pitänyt kuolla) ja kiitin "suojelus-enkelini".
      Ymmärrän hyvin että tunsit lapsen läheisys ja se on hyvä ja varmasti kaunis
      kokemus.
      Ei sillä oikeastaanväliä onko se "totta" tai ei.
      Järjen tasolla se ei ole totta mutta tunnetasolla on.
      Nämä ovat vahvoja kaunita ja omalla tavalla todellisia kokemuksia jotka kantavat meitä eteenpäin elämässä.
      Kiitos kaunista kertomuksesta ja kaikkea hyvä teille.

• turhat riskit!

Lakkaa ottamasta turhia riskejä ja riskeeraamasta niiden myötä myös muiden ihmisten turvallisuutta, niin ei tule lisää näitä "läheltäpiti-kokemuksiakaan", joilla nyt kerskailet!

• ulukomaalainen
        turhat riskit! kirjoitti:

Lakkaa ottamasta turhia riskejä ja riskeeraamasta niiden myötä myös muiden ihmisten turvallisuutta, niin ei tule lisää näitä "läheltäpiti-kokemuksiakaan", joilla nyt kerskailet!

nimim "turhat riskit"

Sinä siis tiedät mitkä olivat ne tilanteet joissa jouduin hengenvaran?
        Käänsitkö siitä reka yks kaks vasemmalle kaistalle minua eteen niin että jouduin vaistaman metsän puolelle?

Tai olitko sinä se henkilö joka käynnisty hengenvaarallisen konen vaikka olin nimenoman kieltännyt koskemasta mihinkään?

Tai olitko sinä se torvi joka seurustelun lomassa nojaili puristimen ventiiliä vastaan ja rupesi leikkimän sille?

Vai olitko kenties se sähkömies joka muutti kytkennät niin että turvalaitteet eivät enää toimi tarkoitetulla tavalla vaan salakavalasti niin, että kone käynnisty itsestään muutaman minutin turvalaitteiden laukaisun jälkeen?

Vai mistä sinä sait käsityksen että minun elämä on "turhien" riskien otto ja niillä kerskailua?

• Haamua tämäkin

Miksi haamuja ei voisi olla, onhan haamusärkyäkin?

Isältäni amputoitiin jalka polven alapuolelta. Hän valitti jatkuvasti, että varpaita särkee, vaikkei jalkaa enää ollut. Hän katsoi usein varpaisiinsa ja vaitomaisesti yritti hieroa varpaitaan, mutta hapuilikin vaan ilmaa. Hän oli joskus hyvin hämmentynyt, kun haamusärky pystyi huijaaman häntä. Kun toinen jalka amputoitiin myöhemmin, niin siinä ei ollut haamusärkyä, mutta toinen jalka särki hänen kuolemaansa asti.

• hth**

Haamusärylle on fysiologinen selitys - tynkään jääneet, vahingoittuneet hermopäät viestivät aivojen kanssa. Vie aikansa, että aivot sopeituvat raajan puuttumiseen, siihen asti ne kuvittelevat signaalien tulevan raajasta,

Haamuille ei ole minkäänlaista fyysistä selitystä - ei meidän "sielumme" (=mieli) ole ruumiista erillään oleva juttu. Se on aivojen tuotosta, synapsien tulitusta. Kun aivot kuolevat, mieli katoaa. Mitään ei jää.

Haamujen vierailuihin paras selitys on, että ne ovat näkijän mielen tuotosta. (Niinkuin ufoabduktiotkin) Suru ja menetys saavat ihmiset lohduttamaan itseään näillä harhoilla. Meillä on myös erinomainen kyky tulkita havaintoja mielemme mukaan ja muistaa valikoiden. Ennusunet kuuluvat valikoivan muistin parhaimmistoon. Näemme monia unia, joka yö - jokin niistä ennen pitkää sattuu sopimaan johonkin tulevaan tapahtumaan ja vedämme tästä johtopäätöksen - se oli ennusuni. Entäs ne tuhat muuta? Ne me unohdamme, kun niissä ei sattunutkaan olemaan mitään jännää.

Me olemme karvattomia apinoita, bakteereista polveutuneita. Ei ole muuta kuin materia.

• Eräs ihmeinen.
        hth** kirjoitti:

Haamusärylle on fysiologinen selitys - tynkään jääneet, vahingoittuneet hermopäät viestivät aivojen kanssa. Vie aikansa, että aivot sopeituvat raajan puuttumiseen, siihen asti ne kuvittelevat signaalien tulevan raajasta,

Haamuille ei ole minkäänlaista fyysistä selitystä - ei meidän "sielumme" (=mieli) ole ruumiista erillään oleva juttu. Se on aivojen tuotosta, synapsien tulitusta. Kun aivot kuolevat, mieli katoaa. Mitään ei jää.

Haamujen vierailuihin paras selitys on, että ne ovat näkijän mielen tuotosta. (Niinkuin ufoabduktiotkin) Suru ja menetys saavat ihmiset lohduttamaan itseään näillä harhoilla. Meillä on myös erinomainen kyky tulkita havaintoja mielemme mukaan ja muistaa valikoiden. Ennusunet kuuluvat valikoivan muistin parhaimmistoon. Näemme monia unia, joka yö - jokin niistä ennen pitkää sattuu sopimaan johonkin tulevaan tapahtumaan ja vedämme tästä johtopäätöksen - se oli ennusuni. Entäs ne tuhat muuta? Ne me unohdamme, kun niissä ei sattunutkaan olemaan mitään jännää.

Me olemme karvattomia apinoita, bakteereista polveutuneita. Ei ole muuta kuin materia.

Puhut paljon asiaa, mutta viimeiseen lauseeseen en voi yhtyä.
        Me olemme kyllä apinoiden sukua, ja elämä on saanut alkunsa bakteereista.
        Mutta Jumala on kaiken takana, mitä täällä maapallolla on sattunut.
        Hän on käyttänyt evoluutiota työkaluna luomistyönä. Jumala ei voi taikoa täysin tyhjästä uutta, vaan se pystyy avaruuden tomusta (eli kaikesta materiasta mitä kaikkeudessa onkaan) luomaan elämää jne. Raamatussakin sanotaan, että maan tomusta se ihmisen loi.

Ihminen muodostuu pelkästä materiasta. Mutta miten elämä on mahdollista?
        Ihmisen sielu on totta kai sidoksissa hänen omiin aivoihinsa ja aisteihinsa.
        Ajallinen sielu katoaa, mutta kyllä minä uskon iankaikkiseenkin sieluun.
        Se sielu saa uudet vaatteet, eli uuden kehon, jossa toimia.

Taivaassa ihmiset puetaan uusiin vaatteisiin, eli saa uuden kehon. Ja sen täytyisi olla raamatun mukaan iankaikkinen, mutta siihen en osaa ottaa kantaa, miten se onnistuu siinä. Jos Jumalalle on ylipäänsä elämän luominen ollut mahdollista, niin miksei sille olisi mahdollista luoda iankaikkistakin elämää?

• yökensyö
        Eräs ihmeinen. kirjoitti:

Puhut paljon asiaa, mutta viimeiseen lauseeseen en voi yhtyä.
        Me olemme kyllä apinoiden sukua, ja elämä on saanut alkunsa bakteereista.
        Mutta Jumala on kaiken takana, mitä täällä maapallolla on sattunut.
        Hän on käyttänyt evoluutiota työkaluna luomistyönä. Jumala ei voi taikoa täysin tyhjästä uutta, vaan se pystyy avaruuden tomusta (eli kaikesta materiasta mitä kaikkeudessa onkaan) luomaan elämää jne. Raamatussakin sanotaan, että maan tomusta se ihmisen loi.

Ihminen muodostuu pelkästä materiasta. Mutta miten elämä on mahdollista?
        Ihmisen sielu on totta kai sidoksissa hänen omiin aivoihinsa ja aisteihinsa.
        Ajallinen sielu katoaa, mutta kyllä minä uskon iankaikkiseenkin sieluun.
        Se sielu saa uudet vaatteet, eli uuden kehon, jossa toimia.

Taivaassa ihmiset puetaan uusiin vaatteisiin, eli saa uuden kehon. Ja sen täytyisi olla raamatun mukaan iankaikkinen, mutta siihen en osaa ottaa kantaa, miten se onnistuu siinä. Jos Jumalalle on ylipäänsä elämän luominen ollut mahdollista, niin miksei sille olisi mahdollista luoda iankaikkistakin elämää?

hyi hemmetti! yök yök yök. et voi oikeesti olla noin tyhmä!

• Ausländer
        hth** kirjoitti:

Itse ajatellen niin, että bakterit ovatkin luonneet meitä tavalla joka varmista heille tehokaimalla tavalla ravinnon saanti meidän avulla. Meidän jälkikasvumme kautta he saavat myös ikään kuin "ikuista" elämäkin. Ja kun kuolemme (fatal system breakdown) he käyttävät meidät viimeisen kerran hyväkseen ja syövät meidät sisältä päin. Toki ulkopuoleltakin monet muutkin saavat juhla-aterian.

Luova voima tässä kaikessa on luonnonlaki jonka mukaan kaikki järjestäyty alimalle mahdolliselle energia tasolla. Viimeisia muotoja tästä edusta tilanne jossa alin mahdollinnen taso on se että OMAN energian käyttöön alin taso on tietysti käyttä MUIDEN energia hyväkseen. Orgaaniset elämänmuodot ovat juuri siitä. Kun "syömme" käyttämme MUIDEN energia oman hyväksi. Tämän periaaten noudataminen näkeekin kaikkialla luonnossa.
        Se on se luomisvoima, se jumala.
        Se on tähtien fuusiossa takana yhtä hyvin kuin orgaanisten elämä-muotojen erillaisten lisäntymis-strategioiden . Jos olet tarkkana huomat että se on myös se voima joka ohjaa jopa meidän sosiaalista käyttäytymistä.
        Helpo on myös huomattaa ETTÄ TOISTEN ENERGIAN TEHOKKAIMMAN HYVÄKSIKÄYTTÖ-KAMPAILUA OVAT MYÖS NÄMÄ VAALIT.

• samppa-81

No niin, täällähän näyttää olevan jos jonkinmoista skeptikkoa. Minä olen aina miettinyt, että onko henkimaailmaa jne. En kuulu kirkkoon, mutta minulla on henk. koht. usko. Kertokaahan miten tämä on mahdollista ilman v***ua: mun isän veli kuoli joskus polkupyöräonnettomuudessa kun jäi auton alle (ulkomailla). Vuosia tämän jälkeen hän tuli suomeen ja lähtivät anoppinsa kanssa katsomaan englantilaista kuuluisaa meediota Turkuun...vielä siihen aikaan kun meediot järjestivät tapahtumia, joihin voi osallistua. Meedio otti yhteyttä vain henkilöihin joilla on jokin tuska/ahdistus jonkun kuoleman johdosta. No siinä meedio kävi yhden sun toisen luona ja oli kalpeaa naamaa, tärinää ja itkua jne... tähän asti tarinaa minäkin olin skeptikko...mutta sitten hän meni isäni kohdalle ja selitti yksityiskohtaisesti miten tämä onnettomuus tapahtui ja kysyi, että haluaako mun isä jutella veljensä kanssa... isäni meni ihan paniikkiin ja sanoi ettei halua ja läksi pois... meedio puhui englantia ja hänellä oli tulkki. Ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että meedio olisi voinut saada taustatietoja, koska ei ollut mitään osallistujalistoja tms.. ja isäni on ulkomailta... oli sitten demoni tai mikälie, mutta on olemassa jotain ihmeellistä, jota minä kutsun henkimaailmaksi.. on minulla muitakin omakohtaisia juttuja, mutta tämän halusin kertoa koska se todistaa, että jotain on olemassa.

• sinpa

meillä tyttö oli noin viiden vanha kun vaimon isä oli sairaalassa ,, tulin töistä kotiin ja kävin tytön päiväkodista ,, oltiin siinä vähä aikaa ,kotona ,niin tyttö sanoi et ukki on ovella ,, minä hyppäsin kattomaan et miten seon mahollista ,koska ukilla ei ole avaimia,,,, minä en sit nähny siinä mitään , ja sanoin tämän tytölle , niin tyttö sanoi et etkö sinä nää mitää ,, partaukkihan tuossa seisoo ovella ,, ja toisti se monta kertaa, mullaki ihan karvat nous pystyyn aikasella miehellä ,, mutta seuraavana päivänä ukki kuoli sairaalassa , vaikka sen piti päästä lähi aikoina kotiin , et oliko tämä joki enne ,?? toinen saman tapanen oli kun äitini kuoli ,, vanhuuttaan 87 ikäsenä,, kuolemasta oli jo jonki verran aikaa ,, tulin sit töistä kotiin ja oli sellanen tunne et joku olis sisällä ,, luulin et vaimoni olis tullu töistä ennemmin ,, sit huutelin siinä eteisessä et joko tulit töistä , kun luulin et on vaikka vessassa,,, niin äitini äänellä tuli vastaus et ,,, ei ole vielä pirjo tullu ,,, kysyin et onko täällä joku ,, siihen ei tullu mitää vastausta ,, eikä siellä ollu ketään ,, ja tämän jälkeen ei tapahtunu tälläsia ,, mitä nämä sitten ovat ,, sitäkö henkien maailmaa

• Angel cry57

Ihan tarina, olet hyvin herkkä ihminen!
      Tippa tuli silmään, kun luin kirjoituksesi, koen itse useasti henkimaailman läsnäolon!
      Kun muuti´n 2000 luvun alkupuolella tähän nykyiseen taloon, voi sitä henkimaailman riemua!
      Kuulin useasti lapsen naurua leikkejä, takapihalla, vaikkei ketään näkynytkään!
      Sitten olen nähnyt tämän paikan vanhan Isännän, joka kuiskasi korvaani jotakin..mutta en saanut selvää mitä?
      Moni epäilee ja pitää kahjona, mutta tosiasiassa henkimaailma on tuossa, vain näkymättömän lasiseinän takana!
      Onnea sinulle ja kaikkea hyvää Siunausta varjelusta Enkeleitä!

• Nämä on ihimiset uskon asioita ja niistä ei voi kiistellä :) Jokkainen uskoo siihen mihin uskoo! :) Ite ainaki kuvittelen että jotaki yliluonnollista voi olla olemasa.. Johtuuko sit siitä jos uskon niin.. :)

• Rakkaus ei kuole!

Itku tuli kun luin alkuperäisen jutun. Olen itse menettänyt elämäni suurimman rakkauden, ja tiedän miten se antaa lohtua suruun, kun hän tuli uneeni sanomaan, että hänellä on nyt hyvä olla ja hän suojelee minua kaikelta pahalta.
      Ja hän todellakin on täyttänyt tehtävänsä suojelijana näiden kahden vuoden aikana.
      Ajattelen häntä päivittäin ja tiedän hänen tekevän samoin. Radiosta alkaa soida yhteinen kappaleemme tai vastaan tulee samanlainen erikoinen auto kuin hänellä oli. Kun kävin syksyllä hänen haudallansa, pilvet väistyivät taivaalta ja viereisestä puusta alkoi tippua päälleni lehtiä,vaikkei muista puista varissut yhtään lehteä. Rakkaus ei kuole koskaan!

• Lapsille valta

Katso Ystybe Pikku g Lapsille Valta
      Ne maat ja kansakunnat jotka rakastavat lapsia ja perheitä menestyvät "

• Kokenut henkilö.

Tuosta voi olla totta,että voi sattua joskus.Uskon itse,että joskus "suojeluenkeli" mukanaan mutta tuskin jokapäiväiseen.Eniten vain minä näin pelkkä hahmot eli musta ja valkoinen,mutta he eivät tee mitään pahaa kuin luulin.He vain joskus käymään liikkeelle sitten häipyivät,siinä kaikki.Joskus ihmiset joutuivat kahden maailmalta väliin "kummittelu" puolelle,että käsitin niin heillä ei saisi rauhaa selittämättä asioita esim.syyllisyyden tai pyrkiä suojelijana.Se on vähän samankaltaista kuin leffa Ghost jolla patrick swayze ja demi moore.Kun jos ihminen itse ei usko edes kummittelusta tai paholaisesta siksi se tarkoitti että hän itse ei ikinä nähnyt tai kokenut silloin ei voisi todistaa uskooko tai ei.Olen nähnyt leffoja semmoiseen sanat eli suojeluenkeli,kuoleman enkeli tai vastaava.Valitan,että en usko raamattuun koska siinä aika epätodellista juttuja..tuskin se apua.

• Mistäselitys?

Oma isäni kuoli kymmenen vuotta sitten. Noin tunti kuoleman jälkeen tunsimme mieheni kanssa, jonkin selittämättömän läsnäolon. Aika ikäänkuin pysähtyi ja olimme varmoja ettemme olleet kaksin. Puolen tunnin päästä tästä ihmettelimme missä 5-vuotias tyttäremme oli. Löysimme hänet yöpaita päällä naapurin ovelta. Hän sanoi, että pappa oli käynyt juuri äsken hänen luonaan ja pyytänyt palauttamaan lainaamansa vatupassin takaisin. Pappa oli ennen kuolemaansa auttanut meitä remontissa ja käynyt lainaamassa vatupassia naapurista. Outoa on,että tyttäremme ei tiennyt lainaamisesta. Emme olleet siitä ikinä maininneet.

• tiuhtiviuhti....

Uskooko kukaan sitten siihen spiritismiin ja onko kukaan koskaan kokeillut pelata sitä? Itse voin sanoa että uskon henkimaailmaan.

• laura_01

tosi kumma juttu :o

• ookkonääää

Alottaja kahtonu liikaa Supernaturalia... kantsis jättää vähemmälle.

• laura_01

Ihanan koskettava oli kyl tuo kertomus, mutta pahasti uskon että tuo isä ja lapsi juttu ei olisi totta mutta mistä minä sen tiedän. Miks jotkut puhuu jostain raamatusta, miten se tähän liittyy ? ihan sama oliko tuo tarina totta, mutta se oli kyl tosi ihana

• heppahullu12

itsellekin on tapahtunut vaikka mitä ja uskon henkimaailmaan.

Ehkä kaikkein mieleenpainuvin on ollut, kun olin vastikään muuttanut uuteen asuntoon. Lepäilin päiväunilla ja heräsin, olin siis hereillä. Tunsin miten jalkaani vasten lepäsi jotain raskasta ja avasin silmäni. Jalkaani vasten lepäsi pieni lapsi, noin parivuotias. Hänellä oli pelkkä vaippa päällä, vaippa oli hyvin pissainen. Sanoin hänelle että oletpas sinä kuuma ja vaippasi on raskas, johon lapsi sanoi minulle, että minä nukuin täällä ennen. Näin pinnasängyn, jossa lapsi oli nukkunut, tiesin että oman sänkyni paikalla oli pinnasänky ollut. Lapsi sanoi minulle, että hoidan hyvin omat lapseni ja sitä on hyvä katsella.

Tällaista siis. Asunnossa oli aiemmin asunut iäkäs äiti ja poika, joka oli tappanut itsensä. Iäkäs äiti oli ihan juoppo ollut aina ja hoitanut lapsensa huonosti. Poika oli hirttänyt itsensä asunnon toiseen makuuhuoneeseen ollessaan jo täysi-ikäinen. Tunsin joskus hänen läsnäolonsa, tunne ei ollut paha mutta pelottava silti. Lasta en pelännyt, säälin kun hän oli niin hikinen ja pissainen.

kyllä henkimaailma on. Enkä tiedä miten tämä asia on ristiriidassa Jumalan ja Jeesuksen kanssa. Uskon myös heidän olemassaoloon ja hehän vasta ovatkin henkimaailman juttu:)

• KissanTassut-

Kyllä, kova ikävä ja läheisen menettäminen saattaa johtaa siihen, että välillä kuulee asioita, tai jopa näkee hetkellisesti.

Itselläni oli rakas kissa, joka lopetettiin 13-vuoden iässä munuaissairauden takia. Seuraavana päivänä tapahtuneesta olin keittiössä ja kuulin kissan tassujen äänet. Tuntui kuin joku olisi hiippaillut salaa takana ja kuin pehmeä häntä olisi hipaissut pohjettani. Käännyin katsomaan, mutta ketään ei ollut siellä...

• Lohdullinen ja liikuttava kertomus :) Toivottavasti kaikki menee raskauden kanssa hyvin!

• Vastausta teille...

Jos haluatte kommunikoida siirtyneen lapsenne kanssa niin se on mahdollista. Ainakin spirituaalisessa seurassa on muutamia jäseniä jotka voivat olla välikappaleina siirtyneille sieluille. Uskotte kun kokeilette. Mutta ne jotka pyytävät rahaa enmmän kuin muutaman kympin/istunto ovat huijareita. Usein istunto kestää kahdesta kolmeen tuntiin. Kun olette saaneet yhteyden lapseenne niin häntä ei enää kuulu. Muutakuin silloin kun itse otatte yhteyden. Se että olette kuulleet ääniä kertoo siitä että hänellä olisi asiaa teille että kaikki on hyvin ja että ette saa tuntea surua tapahtumasta. Kukaan meistä ei kuole, vaan me siirrymme toiseen olomuotoon.

• tiuhtiviuhti....

Minä olen kerran kokeillut spiritismiä ja saatiin yhteys henkimaailmaan. Sen jälkeen en ole peliä kokeillut.

• Missä aik. vastuu

Tämäkin aihe ja ketju osoittaa että ihmiset voivat todella huonosti.
      Meillä on luvattoman paljon psyykkisistä ongelmista kärsiviä jotka eivät välttämättä edes tiedosta tilaansa.
      On vaarallista leikkiä omalla mielenterveydellä, henkivaltojen kanssa.
      Siihen voi jäädä koukkuun. Saatana on kova eksyttämään ja se vie lopulta mennessään siten että, ihminen alkaa kuuleemaan ääniä, näkemään näkyjä, mm,enkeleitä, kuolleita jne.
      Kaikkein karmeinta tässä yhtälössä on se että näillä jotka leikkivät saatanan kanssa, on lapsia, ja he siirtävät nämä sairautensa ihan opettamalla heihin, pilaten näin puhtaan lapsenmielen.

• vapauteen vapautti

Todellista kylläkin , mutta valitettavasti meillä ei olisi lupaa niihin sotkeutua.

Yleensähä näitä outuja kykyjä esiintyy, ja siirtyy suvuittain, missä niitä on
        harjoitettu, myös pienet lapset jo saavat kykyjä silloin valitettavasti.

Niistä pääsee eroon vain sanoutumalla irti Jeesuksen nimessä , ja

veressä ja liittoutumalla taivaanisän yhteyteen.

Mutta sillähetkellä kun ihminen yrittää tulla uskoon, nämä henkivallat voi

nousta todella raivoonsa, ja ne " hyvänäkin " ilmestyneet henget muut-

tuvat raivokkaiksi...vain Jeesuksen veri on suojana...Ei niissä mitään sen

kummempaa ole,, "vihtahousu" yrittää vain eksyttää ihmiset..valitettavasti

iankaikkisesti. Eikä ihmisten tarvitse näissä asioissa se kummemmin

herkkiä olla, niitä tulee vahvoillekin, jos niihin menee sotkeutumaan,pelkkä

mielenterveyskin on kallis asia.

• Koputus oveen

Olen lukenut että useat ihmiset näkevät tai kuulevat läheisten kuoleman jälkeen vastaavia ilmiöitä. Se on luonnollista eikä mikään "mysteeri". Suru sen tekee ja kaipaus.
      Kuitenkin kerron oman kokemuksen hieman vastaavasta tapahtumasta.
      Olin nuorena ensimmäisessä työpaikassa koeajalla. Se oli vanhusten ja sairaitten kunnallinen hoitokoti. Mummini olikin yllättäen siellä hoidossa viime päiviään. Juttelinkin hänen kanssaan hän oli 86 vuotias. Yhtenä iltana kuului asuntoni ovella koputus, asuin hoitopaikan henkilökunnan asuntolassa.
      Menin avaamaan oven nopeasti ajettelin tutun tulevan kylään. Ovella ei ollut ketään. Seuraavana aamuna luki hoitopaikan päivyrissä mummini kuolleen kyseiseen kellon aikaan jolloin koputus kuului. En osaa asiaa selittää mitenkään.
      Mietin kävikö mummi hyvästelemässä minut.

• Minä täältä

Aloittajalle aivan sydämen pohjasta onnea, ja kiitos.

Teillä on jotain mitä lähes 95%:lla ihmisistä ei ole. Eikä valitettavasti tule.

Meille 5%:lle ihmisistä on aivan sama mitä Te muutte olette mieltä tämänlaisista

kokemuksista.

Mukavaa kevään jatkoa ja onnellisia elämän hetkiä nimimerkille "äidin pikkunuppu.

• Sitä saa mitä tilaa

>>>Teillä on jotain mitä,,,,jne.

• Lukihäiriö(kö)
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

>>>Teillä on jotain mitä,,,,jne.

Kolmatta. Mitä muuta meni ohi ?

• Pikkuveljeä kaipaava

Minun pikkuveljeni kuoli myös. Uskon tarinanne. Onneksi ukki pitää huolen lapsestanne. Toivottavasti minunkin veljeni on enkelinä taivaassa. Hänellä ei ole ketään ketä hän tuntee siellä. Toivottavasti pääsen joskus vielä hänen luokseen.

• Raamatun totuus

Uskotko Jumalaan kun puhut taivaasta. Tunnetko Raamattua?
        Jos uskot ja tunnet niin silloin tiedät etteivät kuolleet tiedä mitään, tunne mitään.
        Mutta tulee olemaan ylösnousemus kaikille, yhtäaikaa.
        Silloin herätetään veljesikin. Kuolleet eivät tarvitse huolenpitäjää sillä he nukkuvat. Ukit eivät pidä lapsia sylissä, sillä kaikki kuolleet nukkuvat.
        Aloittajan kirjoitus on siis suurta eksytystä ja valhetta.

• Hah !
        Raamatun totuus kirjoitti:

Uskotko Jumalaan kun puhut taivaasta. Tunnetko Raamattua?
        Jos uskot ja tunnet niin silloin tiedät etteivät kuolleet tiedä mitään, tunne mitään.
        Mutta tulee olemaan ylösnousemus kaikille, yhtäaikaa.
        Silloin herätetään veljesikin. Kuolleet eivät tarvitse huolenpitäjää sillä he nukkuvat. Ukit eivät pidä lapsia sylissä, sillä kaikki kuolleet nukkuvat.
        Aloittajan kirjoitus on siis suurta eksytystä ja valhetta.

Ja mistä sinä sen tiedät ?

• Kuu-ukko_

Kaikki nämä asiat ovat ja aina tulee olemaan spekulointia. Kukaan ei voi todistaa tälläsia asioita todeksi, tai vääräksi. Asiat tulee aina jakautumaan. Shit happens.

• psykologinainen

Mieli se tekee vaan kepposia, hyvin ymmärrettävää. Jos on menettänyt itselle rakkaan ihmisen, voi tapahtua tuollasia näkemisiä ja kuulemisia. Tuntea, että joku koskettaa yms. Et ole sairas, mutta se on mielikuvituksesi tuotetta.

• Sairas jatkumo!!!!!!

Kyllä on sairas ja vakavasti sittenkin. Olihan tuo koko juttu noin laajaalainen.
        Vaimo on aivopesty isänsä taholta ja luulen että ovat niin tiukasti kiinni tuossa
        henkimaailmassa että se siirretään myös tuleville lapsille, etteivät hekään
        saa normaalia lapsuutta ja tervettä aikuisuutta.
        Nyt on korkea aika mennä hakemaan apua mielenterveydenalan asiantuntijoilta.

• Toivottavasti et

psykologina dissaa asiakkaidesi kokemuksia tuohon malliin!

• hibbuladvinguu

faktahan nyt vaan on se että jos jotain tollasta kokee niin ei ne mitää demoneita kyllä ole! se on vaan jostain järkytyksestä koitunutta mielen lumetta, harhanäkyjä. kun ihminen menettää itselleen jonkun tärkeän henkilön niin siinä tulee usein ajateltua sitä henkilöä niin paljon että voi hyvinkin unissa sen takia näkyä. esimerkiksi itse kun joskus kattonut hyv än leffan ja jälkeen päin miettiny niitä leffan tapahtumia niin seuraavana yönä onki nähny sitte jotenki leffan tapahtumiin/henkilöihin liittyvää unta.noi tollaset demoni hössötykset on ihan täyttä pask**.

• omg!1!!11

äääääää vähän noi kummitus taloohjelmat on siistejää!!!!!11111!!11! mäki niin kauheesti haluun et joku nojautuis muhun ääääääääääää vähän siistä äääääääääääääääääää!!1111!!!1!!!!111!! miks mulle ei koskaa tapahu mitää niin siistiä et mun tv vaihtaa itestää kanaviaaaaa ääääää!!!111!111

• ekovalo_

Enkeleitä?

En pitäisi noita kokemuksia enkeli saannoksina.

Enkelin ”kosketus” tai ”ilmestys” vaikuttaa aivan toisella tapaa – tunnet sen suuren voiman, joka sinut valtaa ja saat ”sisäisen rauhan” (oma kokemus tyttäreni kuoleman jälkeen). Enkelin viesti on suojelus kenelle enkeli viestii = ”ilmestyy” ei muille – sitä en voi sanoa että ei tarkoittaisi samassa ruumiissa olevaa = vielä syntymätöntä mutta jo ”elossa olevaa” = yhtyneet solut.

Päinvastoin noihin kertomiinne kokemuksiin sisältyy hyvin negatiivisia asioita, kuten
      - siunaamaton sielu
      - rikoksen uhri
      - Karman laki = lyhyesti sielun vaellus elämästä toiseen
      - joku muu/pahan voima
      - enkeli ei koskaan esiinny ihmisen muodossa

Kuvaamiasi ääniä, vähemmän näkyjä, on kuultu (en ole kokenut/äitini kertomaa) kautta aikain. Äitini esimerkki pohjautui nuoren tytön oletettuun (ehkä todenmukaiseen) väkivaltaiseen kuolemaan, lisäksi hänet oli haudattu siunaamatta.

Omalta kohdaltani (ja äitini kertomaan perustuen) uskon tuohon ns. ”Karman lakiin” eli sielun vaellukseen elämästä toiseen.

Suvussamme on kuollut lapsia monessa polvessa, ja mikä merkillistä nämä ovat olleet kaikki tyttöjä ja niin fyysisesti kuin henkisesti/olemukseltaan/käytökseltään kovin samankaltaisia – kuin sama ihminen.

Perimätiedon mukaan tämä on jatkunut jo noin sadan vuoden ajan eli kun edeltävä kuolee, niin pian uusi syntyy. Jatkumo on järkyttävästi voimassa nytkin, sillä keinohedelmöityksellä aikaan saatu siskoni tytär on kuin minun kuollut tyttäreni (eli ei siis mitään sukuyhteyttä). Minulla on koko ajan tunne (jo syntymästään lähtien) ettei hänen elämänsä kauaa kestä (vanhin ketjun osallinen ei ehtinyt täyttä 18 v.).

En tiedä keinoa katkaista tuota kietoa.

• 40 päivää

Ortodokseilla ja islmaminuskoisilla on sama 40 päivää, jonka ajan sielun on uskottu voivan viipyillä entisillä asuinpaikoillaan.

Uskon sen olevan täysin mahdollista, lisäksi sieulut joilla on elämässä joku isompi kompsu ollut esim, väkivaltianen kuolema voivat jäädä pidemmäksikin kummittelemaan.

• Paavo-Paavo

Mitään ei pysty todistamaan loppuun saakka.Sekin mitä näemme ympärillämme on tavallaan mielemme tuotos,ja näkemämme esineet rakentuvat atomeista jotka nekin ovat lähes pelkkää tyhjää.Ja kuitenkin meillä on tietoisuus tyhjässä!
      Jos joku näkee unessa jotain, niin onko sittenkään niin eri asia kuin hereillä ollessa nähty?Uskon että se mitä tunnemme on jollain tavalla se mitä olemme ja se on samalla meille koko maailma.Minulla on myös kokemus kuolemaan liittyvästä unesta joka tuntui todelta,minulle se on totta.
      Tiedettä tehdessäkin joudutaan luottamaan oletuksiin joita se ei pysty itse todistamaan.Einsteinkin kysyi "Onko kuu taivaalla kun kukaan ei katso sitä?".

• Miten kaksikin ihmistä voi nähdä juuri samanlaisen näyn yhtaikaa? sanoppa se ;)

• were
        whild kirjoitti:

Miten kaksikin ihmistä voi nähdä juuri samanlaisen näyn yhtaikaa? sanoppa se ;)

Kyllä siihenkin selitys on keksitty, oliks sen nimi ryhmähallusinaatio. En itse siihen usko, skeptikot kun valittavat että kun jotain tällasta tapahtuu niin on vain yksi todistaja mutta kun on kaksi tai useampi todistamassa niin silloin on kyse ryhmähallusinaatiosta. Tietyissa asioissa tuo tietty voi toimia mutta aloittajan tapauksessa en usko että tapaus tuolla selittyy, molemmat näkee samanasian täysin odottamatta. Kyllä joku muu selitys olisi hyvä...

• Saatanan lapsia
        whild kirjoitti:

Miten kaksikin ihmistä voi nähdä juuri samanlaisen näyn yhtaikaa? sanoppa se ;)

Selitys on se että he valehtelevat yhdessä. Saatana on valheen isä.
        Ja tuosta he tulevat saamaan palkkansa aikanaan vaikka nyt he lyhytnäköisesti haalivat valheellansa kyseenalaista kunniaa ja jumalointia.

• liikutuin kovasti tarinastastasi, paljon voimia ja jaksamista teille, ja onnea todella paljon uudesta tulokkaasta :) !!!

harmittaa vaan nuo kaiken maailman idiootit jotka tulevat tänne pätemään, vaikkei siihen mitään rahkeita ressukoilla olekaan...pakko vaan saada pahoittaa tuntemattomien ihmisten mielen,,,,tässäkin tapauksessa sairasta sellaista tulla harrastamaan...ei muuta kun toisestsa korvasta ulos !!

Voima halit teille kaikille ^^ !!

• Kyllä näitä voi käydä :) Minä uskon tuohon ihan täysin. Ne jotka eivät, eivät taida uskoa mihinkään muuhunkaan :) mutta kyllä, näitä on tapahtunut :)

• jep71

Niinkuin muitakin tarinoita voimme lukea omaisten näyttäytymisestä kuoleman hetkellä tai unessa jopa tässä keskustelu sivustolla on näitä raportoitu kirjoiksi asti. monet jotka ovat käyneet kuoleman porteilla ja palanneet on todistettavasti voinut kertoa esim.leikkauksessa mitä heille on tehty,samoin kuoleman kokemus on hyvin samankaltainen riippumatta uskonnosta ja kulttuurista,elämän jatkumisen puolesta tietoisuutena on todisteita,myös regressiossa l. hypnoosissa ihmiset ovat muistaneet edellisiä elämiään joita on voitu varmentaa kirkon kirjoista, paikka tiedoista ym.
      on silkkaa itsepetosta kieltää
      näitä asioita .... lukekaa ihmiset muutakin kuin Raamattua, tietämättömyys on
      pelkoa,pitäytyminen yhdessä totuudessa on fundamentalismia tämä on vain oma näkemykseni.
      lisää näitä tarinoita sillä kuolemaa EI OLE !

• värssy

Semmonen pienirintainen isopyllyinen enkeli olis ihan jees......voikohan enkelit tulla raskaaks ja synnyttää pikkuenkeleitä?

• mikälienee

En tiedä miten tän selittää sitten.. mutta itselleni on monta kertaa käynyt näin: Olen unen ja valvetilan välimaastossa,,, en erityisemmin mitään unta nää sillä hetkellä, mutta kuulen lähisukulaisten äänen taustalla( vaikka olen yksin kotona), ääni voimistuu ja lähenee kokoajan, lopulta korvaa särkee ihan järkyttävästi, koska ääni on sen verra kova lopulta et kuin joku huutas täyttä kurkkua vieressä. Lopulta joudun aina jotenki pinnisteleen ja yrittämään päästä siitä "unesta" pois..
      Ehkä tämä johtuu esimerkiks siitä, et on tosi väsyny aina sillä hetkellä :D

• ooooooomnnnnnaaaa

vähä pelottaavaa

• :)

Oli ihanaa lukea tätä, ja tämä toi hymyn huulille.:) Olen onnellinen puolestanne, saitte tietää lapsenne päässeen ukin syliin turvaan! Kaikkea hyvää teille :)

• dwdwq

Tuli mieleen Lorna Byrnen elämänkerta- kirjat ap:n sympaattisesta tarinasta! Suosittelen lukemaan.

• aloittajatäällätaas

mielenkiintoista nähdä kuinka paljon kokemuksemme on keskustelua herättänyt.
      Niin 2 vaikeasti vammaista lasta synnytin ja surukseni menetin.
      Mutta elokuussa syntyi perheeseemme pieni tyttö, terveenä.

Tyttö on rauhallinen, eikä ole sairastellut. Ei edes vauvoilla yleistä koliikkia ole ollut. Tyttö kasvaa normaalisti ja jokeltee iloisesti. Häntä suojellaan selvästi niinkuin meille luvattiin.
      Mieheni tuossa eilen sanoi, että mitä lienee kokemuksemme herättänyt suomi24 mielipiteitä, joten tulimme katsomaan ja kertomaan tytöstämme.

Kysyin mistä mieheni sai mieleensä tämän keskustelun. Hän kertoi nähneensä yöllä unta isästään ja pojistamme. Hän muisti unesta vain sen, että he istuivat veneessä ja mieheni katsoi heitä laiturilta. Mitä he sillä halusivat viestittää, luultavasti on että he voivat hyvin.

Mutta taidamme käydä nyt nukkumaan, sillä prinsessa herää aikaisin.

• Hepulis

Aika vanha ketju, mutta aloitusviestin kaunis tarina on täysin uskottava ja muitakin hyviä viestejä täältä näyttää löytyvän. Pitää lueskella joskus paremmalla ajalla. Ketjun aloittajalle toivotan hyvää jatkoa ja onnea elämässä eteenpäin!

• xfileet

Samoin.Paremmalla ajalla taas..Sillä välin hyvää jatkoa kaikille,ja jos(JOKU)ei huomenna herää,tietää hän paremmin jo kuin me,onko sitä muuta tuonpuoleista olemassa vai ei.Jos ei sit oo olemassa jotai vr tyyppistä odotusaikaa sielläkin..

• anastasya

Koskettava kertomus aloittajalla! Enkelivauvanne sai siivet, ja nyt tiedätte, että hän on turvassa ukkinsa kanssa teitä ja pikkusisartaan odottamassa :) Jos joskus oikein ikävöitte pienokaistanne, saatatte löytää mitä kummallisimmasta paikasta höyhenen, minkä värisen tahansa. Se on merkki, että oma enkelinne on käynyt teitä tervehtimässä ! :)

• Isä Espoosta

Onnea aloittajalle ja kaikkea hyvää ja siunausta elämässänne! Teillä on nyt kaikkein tärkein asia elämässänne hoidettavana.

• ggs

Koskettava tarina. Tosin lapsista eikä ihmisistä yleensäkkään tule enkeleitä, vaikka kuinka niin haluaisi ajatella. Vain ihmisillä on sielu, enkeleillä ei ole sielua. Se oli lapsenne sielu joka teitä kävi tervehtimässä ja lohduttamassa.

• Minun ja mieheni !!

Tänäkin yönä minä ja mieheni nähtii pappaa meidän lapsen kans ne tervehti meitä ja sen jälkee huusivat: trololololololololololololololololollolololololololo
      trololololololololololololololololollolololololololo trololololololololololololololololollolololololololo trololololololololololololololololollolololololololo

• aloittajataassivulla

"Minun ja mieheni !!" -ei ole minun eli aloittajan kirjoittama.
      Silloin tällöin käyn katsomassa tätä palstaa ja huomasin että oli taas etusivulla. Ajattelin että jotain mielenkiintoista olisi ollut, mutta olikin uusin viesti vain jonkun sairasta pilaa.
      Ei hän ole koskaan tainnut menettää ketään läheistään, kun pilkkaa toisen uskomuksia.

Pikkuprinsessa on kasvanut ja välillä minusta tuntuu että hän aistii veljensä ja papan. Sillä välillä hän katsoo pitkään ja keskittyneenä toiseen huoneseen ja saatta ilman näkyvää syytä ruveta nauramaan.

• naistenmies;)

onneksi olkoon. olen iloinen puolestasi

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7880
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe