Omistan yhdessä kolmen sisareni kanssa maatilan omakotitaloineen ja rantatontteineen, peltoa sekä metsää useammassa eri paikassa samalla kylällä. Kaksi siskoistani haluaisi nyt ostaa meidän kahden muun osuudet itselleen, mutta eivät ole halukkaita maksamaan hintaa, jolla luopuisimme osuudestamme. He ovat siellä kesäisin aina aikaansa viettäneet. Itse olen käynyt siellä viimeksi yli 2 vuotta sitten muutaman päivän oleskelulla. Lisäksi he vaativat, että meidän pitää osallistua kaikkiin kuluihin tasapuolisesti ja ilman suostumusta. Pyysin suullisen arvion kiinteistövälittäjältä tilan arvosta, mutta se ei riitä heille. Pitääkö kirjallinen arvio välttämättä hommata ?Jos he eivät suostu maksamaan pyytämääni hintaa, niin pitääkö hommata yhteisomistuksen purku käräjäoikeudesta ensin, jotta voi antaa koko homman myytäväksi kiinteistövälittäjälle ?
Oman osuuden myynti yhteisomistuksessa olevasta tilasta
1
346
Vastaukset
- 15
Juuri näin se tapahtuu. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen tosin hinta, millä se menee kaupaksi jää roikkumaan ilmaan. Joko siinä voitat, tai häviät. Häviät silloin, jos muita ostajia ei tule ja sisaresi saavat maatilan haluamallaan hinnalla. Se, joka kiinteistöä eniten käyttää, maksaa tietysti siitä myös enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291