Haittaako?

Chinchu3

Onko haitallista, jos juoksutan kolmivuotiasta chinchillanaarastani vapaana huoneessa? Olen piilottanut kaikki sähköjohdot ja pistorasiat sekä vaaralliset kolot, ja chinchillan saa helposti otettua kiinni ja on muutenkin todella rauhallinen ja lupsakka kaveri.

Sen sisko on samanikäinen, mutta vähän arempi ja sen takia myös hiukan vaikeammin kiinnisaatava, joten en ole ensimmäisen vapautuksen jälkeen enää sitä kovin juoksutellut. (Karkasi siis ja kiipesi sellaista jänskää verkkosäilytysputkiloa pitkin ylös sinne pehmolelujen joukkoon:D)

Huom. Tämän rohkeamman chinchillan ei ole mahdollista päästä kiipeämään tai piiloutumaan minnekään sen kummemmin, sillä olen nyt oppinut virheistä .

4

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chinchillan omistaja

Ei todellakaan haittaa että juoksutat chinchillaa huoneessa jossa on sähköjohdot ja ym. piilotettu mutta tota toista kannattaa myöskin juoksuttaa lähes päivittäin jottei pääse lihomaan ja se voi myös helpommin kesyyntyä kun ei ole sitten sen jälkeen enää niin paljoa "virtaa".

Itselläni on uros ja naaras chinchillat ja uros on rauhallinen ja tykkää olla sylissä ja tulee syliin sängylle kun katselen samalla telkkua eikä se pure sähköjohtoja eikä karkaa vaikka olisi huoneen ovi auki mutta naaras on agressiisempi ja puree mutta on helpottanut kun pääsee huoneeseeni pariksi tunniksi jouksentelemaan.

Sinnun tarvitsee vain käyttää aikaa,kärsivällisyyttä ja PALJON rakkautta!

• minnys

EHDOTTOMASTI päästät molempia cilloja juoksemaan yhtä paljon. Chinchilloissakin on paljon luonne-eroja ja osa on erittäin rämäpäisiä, uteliaita ja seikkailunhaluisia, seassa on myös arkoja ja todella hellyydenkipeitä yksilöitä.

• Valvottuna

Valvottuna chinchillaa voi huoletta juoksettaa.

• Chinchillaa saa juoksuttaa huoneessasi mutta katso että kaikki pistorasiat ja johdot ovat piilossa jaettä ne ei pääse minnekkään ahtaaseen paikkaan. Kun me vaihettiin häkin paikka niin pistettiin kylppäriin siksi aikaa Chinchut. Me katsottiin että ne ei pääse yhtään minnekkään. utta eihän siitä tullut mitään sillä ne pääsi vannan alta millä oli suojattu sauna niin saunaan. Toinen pääsi vahingssa uunin alle mutta tuli heti pois toinen istui rauhallisesti vannassa :3 Nyt siitä onkin onneksi pitkä aika eikä tarvitse enään pelätä sitä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      88
      6053
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      308
      5377
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      52
      3385
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3085
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2749
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      10
      1710
    7. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1610
    8. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      17
      1608
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      33
      1477
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      183
      1142
    Aihe