alkoasiaa

-tiina

lukasin tossa just hatsansaan aloitusta ja taas mietin mikä on ihmistä tehnyt niin viinavastaisia paheksuvia se on tullu useeseen otteeseen esille näillä palstoilla kun arvostellaan ihmisten juomisia tietämättä edes juovatko he ja eikö se oo ihan sama juoko vai eikö se on jokaisen oma valinta eikä siitä varmaan kellekkään oo ongelmaa täällä ruudun takana jos joku on vähän maistissaan miks siitä tehdään aina niin iso haloo ja suurella joukolla en ota koskaan minä en ole maistanut koskaan jne...

71

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina on yhtä juhlaa vastata Piparminttupastelleja jauhavalle yleisönpalvelijalle.
      Varsinkin fiksuhkolle.
      Tämänikäisestä miehestä tuntuu luonnottomalle että pariskunta istuisi kesäisessä keinussa rinnakkain ja vaimo sanoisi: Juohan nyt kulta se tekemäni Raparperimehu loppuun niin menemme sitten leikkimään lastentekoa.:)
      H.

• Rauha?

Noin meillä tehdään...viisaasti. ;)

• Rauha? kirjoitti:

Noin meillä tehdään...viisaasti. ;)

Kukahan tämä valehtelija on?
        Rääkättyne miehineen? :)
        H.

• Rauha?
        hunksz kirjoitti:

H.

Ollaan me kuitenki lapsia saatu aikaseksi ihan siveästi raparperimehulla.
        Mun mies on entinen baarimikko ja osaa tehdä sekoitukset ja drinkit tarpeen tullen.

Juomien sekoitus on muuten taidetta sekin.

• Rauha? kirjoitti:

Ollaan me kuitenki lapsia saatu aikaseksi ihan siveästi raparperimehulla.
        Mun mies on entinen baarimikko ja osaa tehdä sekoitukset ja drinkit tarpeen tullen.

Juomien sekoitus on muuten taidetta sekin.

Nooh, uskotaan, ehkä.
        Ja hyvä niin.
        Tai oikeastaan, en uskokaan. Jos baarimikko ei juo on se hintti.:)
        H.

• Pax romana
        hunksz kirjoitti:

Nooh, uskotaan, ehkä.
        Ja hyvä niin.
        Tai oikeastaan, en uskokaan. Jos baarimikko ei juo on se hintti.:)
        H.

Kyllä hän juo, muttei ryyppää. Eikä minulla olisi mitään hinttiäkään vastaan, kunhan olisi minulle uskollinen. :)

• Pax romana kirjoitti:

Kyllä hän juo, muttei ryyppää. Eikä minulla olisi mitään hinttiäkään vastaan, kunhan olisi minulle uskollinen. :)

Nyt sinä kuulostat ihan SAIRAALTA!! :)
        Mutta...noh.. miksei silleenkin.
        H.

• kusi haisee
        hunksz kirjoitti:

H.

Heitän tämän tänne kun en viitsinyt uutta aloitusta tehdä tosi tyhmästä aiheesta.

Iltapäivälehden vedensäästöohjeet:

"älä vedä vessaa joka kerta kun käyt pissalla,vaan illalla sitten kun käyt viimeisen kerran enenen nukkumaanmenoa."

YÖK SANON MINÄ !

• ällöttää............

Ihanaa, hatsansattaa, nuole häntä, vaikka häntää.

• lejanna

Juo niin paljon, kuin sielu sietää.
      Mitä se minulle kuuluu.

Kerropa, mihin auttaa viina??

Minun tietääkseni, se ei auta yhtään mihinkään.
      Tapellaan, tapetaan, riidellään, huudetaan,
      Sitten on niin ihanaa??
      Kulmat mustelmilla, sielu paskana.

.

• lejanna (aito tai ei) muistaa kuitenkin missä ja minkälaisessa maassa elää.
        Tämä maa on rakennettu Venäläisin maljoin, pohjaan saakka.
        Me rakentajat harmaannumme vaihtomaksoin tai ilman.
        Tulevaisuus jatkukoon sitten muilla myrkyillä, jos niin hyväksi nähdään.
        Seuraavan vaalikauden aikana meitä kuolee taas monta, ja elämäsi käy helpommaksi.
        Kommareiden ja Kalevi Sorsan vihaamat sotaveteraanitkin alkavat haihtua olemattomiin.
        H.

.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

lejanna (aito tai ei) muistaa kuitenkin missä ja minkälaisessa maassa elää.
        Tämä maa on rakennettu Venäläisin maljoin, pohjaan saakka.
        Me rakentajat harmaannumme vaihtomaksoin tai ilman.
        Tulevaisuus jatkukoon sitten muilla myrkyillä, jos niin hyväksi nähdään.
        Seuraavan vaalikauden aikana meitä kuolee taas monta, ja elämäsi käy helpommaksi.
        Kommareiden ja Kalevi Sorsan vihaamat sotaveteraanitkin alkavat haihtua olemattomiin.
        H.

.

Mitä minun aitouteni tai maitouteni sinua hetkauttaa??

Venäläisten, jopa nyt jotakin.

Aivomyrkky on viina, ei siitä ole monta mielipidettä.
        Myrkytä niin paljon, kuin haluat!!

.

• lejanna kirjoitti:

.

Voisit kuitenkin lukea jonkun Vuorineuvoksen muistelmat niistä ajoista joissa Suomalainen teollisuustuotanto vaihdettiin Öljyyn.
        "Kylmä sota, kuuma öljy" on hyvä kirja vaikka ei kaikkea kerrokaan.
        "Puhtaat valkeat lakanat" oli myös hyvä sarja telkussa aikoinaan.
        H.

• -tiina

ootko joutunu mukaan tappeluun viinamäen ihmisten kanssa pljon on ihmisiä jotka tappaa ja tappelee ja huutaa ilman viinaakin jos siitä ei oo ollu sulle ongelmaa niin eihän se kuulu sulle tippaakaan eihän me voida kaiken maailman ihmisten huolia ja murheita kantaa en ainakaan mää.

• -tiina
        lejanna kirjoitti:

.

vai aivomyrkky eikös se kumminkin myrkytä ennen maksan kun aivot jos sitä työkseen ottaa.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Voisit kuitenkin lukea jonkun Vuorineuvoksen muistelmat niistä ajoista joissa Suomalainen teollisuustuotanto vaihdettiin Öljyyn.
        "Kylmä sota, kuuma öljy" on hyvä kirja vaikka ei kaikkea kerrokaan.
        "Puhtaat valkeat lakanat" oli myös hyvä sarja telkussa aikoinaan.
        H.

Lue sinä vuoristoneuvostesi mustelmia. :))

Ja silitä lakanoittesi nauhoja!!

• tulisilla**
        -tiina kirjoitti:

vai aivomyrkky eikös se kumminkin myrkytä ennen maksan kun aivot jos sitä työkseen ottaa.

Se tuhoaa maksan lisäksi aivojakin, se on myöskin hermomyrkky, kun sitä ottaa tarpeeksi.
        Katkokävelyä saa aikaiseksi, joskut joutuvat sen ansiosta pyörätuoliin.
        Harhanäkyjä ja harhakuuloja saa aikaiseksi.
        Viinakrampit on aivan kauheita. Ihminen ei hallitse itseään ollenkaan.
        Mutta tämä kaikki sitten kun siitä on ensin joku aikaa nautittu ja sitten vaan jatketaan ja jatketaan.
        Loppujen lopuksi tulee kuolema.
        Välillisenä alkoholi on erittäin suurissa osissa kuolemia yksi syyllinen.
        ja suoraan monessa.
        Myöskin monissa masennus tapauksissa on alkunsa ollut viinalla.

Mutta ei mua haittaa muiden juominen, ei kukaan tule mun näyttöni läpi tänne mun luo juomaan.

• -tiina
        tulisilla** kirjoitti:

Se tuhoaa maksan lisäksi aivojakin, se on myöskin hermomyrkky, kun sitä ottaa tarpeeksi.
        Katkokävelyä saa aikaiseksi, joskut joutuvat sen ansiosta pyörätuoliin.
        Harhanäkyjä ja harhakuuloja saa aikaiseksi.
        Viinakrampit on aivan kauheita. Ihminen ei hallitse itseään ollenkaan.
        Mutta tämä kaikki sitten kun siitä on ensin joku aikaa nautittu ja sitten vaan jatketaan ja jatketaan.
        Loppujen lopuksi tulee kuolema.
        Välillisenä alkoholi on erittäin suurissa osissa kuolemia yksi syyllinen.
        ja suoraan monessa.
        Myöskin monissa masennus tapauksissa on alkunsa ollut viinalla.

Mutta ei mua haittaa muiden juominen, ei kukaan tule mun näyttöni läpi tänne mun luo juomaan.

heippa hei tulisilla tiedän se on ehkä suurin kuolinsyy suomessa mutta aina se ei ole ongelma eika paha nää sun esimerkit on suurkuluttajilla ihmisillä jotka juo kuukaudesta toiseen vuodesta toiseen aamusta iltaan.

• Pirre*
        -tiina kirjoitti:

heippa hei tulisilla tiedän se on ehkä suurin kuolinsyy suomessa mutta aina se ei ole ongelma eika paha nää sun esimerkit on suurkuluttajilla ihmisillä jotka juo kuukaudesta toiseen vuodesta toiseen aamusta iltaan.

Kyllä viikonloppujuominenkin rassaa jo kotielämää, tarkoitan semmoinen kännääminen joka alkaa kuin nakutettu perjantaina työpäivän jälkeen. :(

• -tiina
        Pirre* kirjoitti:

Kyllä viikonloppujuominenkin rassaa jo kotielämää, tarkoitan semmoinen kännääminen joka alkaa kuin nakutettu perjantaina työpäivän jälkeen. :(

kyllähän niitä riittää mutta on myös sellaisia jotka perjantaina työviikon päälle juo muutaman kaljan muutaman sidukan tai pari lasia viiniä se ei kyllä rassaa ketään juopottelu on ihan eri asia ei läheskään kaikki jotka käyttää alkoholia juopottele elikkä juo itteensä sammuksiin ja aloita taas heti herättyä.

• Pirre*
        -tiina kirjoitti:

kyllähän niitä riittää mutta on myös sellaisia jotka perjantaina työviikon päälle juo muutaman kaljan muutaman sidukan tai pari lasia viiniä se ei kyllä rassaa ketään juopottelu on ihan eri asia ei läheskään kaikki jotka käyttää alkoholia juopottele elikkä juo itteensä sammuksiin ja aloita taas heti herättyä.

No eipä tietenkään tuon vertanen, mutta jos kolomenvartin pullo kirkasta, ja koskaan ei ohjelman muutosta..se jo suoraansannoin alakaa tympimmään.

• humalahakuista
        -tiina kirjoitti:

ootko joutunu mukaan tappeluun viinamäen ihmisten kanssa pljon on ihmisiä jotka tappaa ja tappelee ja huutaa ilman viinaakin jos siitä ei oo ollu sulle ongelmaa niin eihän se kuulu sulle tippaakaan eihän me voida kaiken maailman ihmisten huolia ja murheita kantaa en ainakaan mää.

Just tänä viikonloppuna, kuoli tuttava, kaatui kännipäissään.Löi päänsä
        Ystävät eivät huomanneet verenvuotoa ennen kuin aamulla.
        Liian myöhäistä, ystävälle

• jocus*
        Pirre* kirjoitti:

No eipä tietenkään tuon vertanen, mutta jos kolomenvartin pullo kirkasta, ja koskaan ei ohjelman muutosta..se jo suoraansannoin alakaa tympimmään.

Onhan puolikkaan pullo vielä kohtuuden rajoissa, onhan?

• Pirre*
        jocus* kirjoitti:

Onhan puolikkaan pullo vielä kohtuuden rajoissa, onhan?

On se, - kuukauden aikana :)

• satsatsaa...

Ihanaa, kun saa idoliaan slurpsia, vai mitä??

Vitsi, menkää chattaamaan chattiin.

• Ole huoleti, tuo neito on ihan hyvin kykenevä kaivamaan puhelinnumeroni jos näkee sen viisaaksi.
        Tuntuu mukavalta että teitä on jo kaksi kaipaavaa uusio-neitsyttä:)
        Puhelinnumeroni on sinunkin etsittävänäsi, kultaseni.
        H.

• ...

Kristinusko.

Ainahan ihmiset on syöneet jotain sieniä tai pureskelleet vaikka khattia. Hah, suomen tunnetuin huumekasvi on punainen kärpässieni, sen syöminenhän on ankarasti kiellettyä. Kai se pilaa maksa, jos liikaa syö. Mutta se on mun käsittääkseni ollut se, millä shamaanit pääsivät näkyjennäkemistilaan.

Ja aina ihmiset juoneet olutta, se kun ei pilaannu, kuten maito, tai vesi. Jne.

Ajat muuttueet. Ja nykymeiniki pperustuu siihen, että perinneuskot on hylätty, tuli kristinusko. Mun käsittääkseni melkein kaikki raittiusliikkeet ollet jotenkin uskonnollisia. Huvittavaa kyllä, jesse dokas viiniä ja kirkossa juotetaan viiniä, mutta kirkkokansa ei saa juoda viiniä kuin kirkossa. Tyypillistä epäloogisuutta. AA.sa muuten kaksitoista askelta, vain muutamassa ei mainita jumalaa, mutta jyrkästi kielletään liikkeen uskonnollisuus jne.

No mä nyt tunnen kaikenlaisia uskiksia. Kyllä monikin on nähty alkossa. Samanlaisia kaapijuoppoja, kuin tavallisetkin ihmiset. Ne tosin ottaa tieten konjakkia vain lääkkeeeksi. Kahvinjuominen on muuten erittäin yleistä monissa lahkoissa, paitsi mormooneilta se on kiellettyä, ne juo teetä Aika sekavaa touhua.

Mun mielestä koko viinaan asennoituminen perustuu just kristinuskon maahan tulemiseen, sen jälkeen tapahtunut paljon muitakin muutoksia. Sitäpaitsi, aikanaan viinanpoltto tehtiin luvanvaraiseksi hommaksi, vain aatelisille ja sillen. Rahvas teki kaljaa tai tiputteli salaa pontikkaa. Sama asia kuin koiren kanssa. niitä kun sai käyttää metästykseen, keksittiin koiravero, että rahvas ei ala metästelemään. Onhan noita.

Koko viinakeskustelua aina vaivaa tekopyhyys ja suvaitsemattomuus. Jostain kumman syystä Jossain katolisissa maissa, jotka on muuten tiuukkapipoja, on viinikulttuuri ihan arkipäivää kansan keskuudessa ja ihan sallittua.

Jahas, pitänee ottaa keskiolut, alkoikin janottamaan :D

=DW=

Äänestä Ihmisten Puoluetta!

• pyh.................

Edestä.

Puhut paljon paskaa, sanomatta mitään.
        Lieko pääsi yhtä tyhjä.

• k/k

Aloituksesi sai mieleni liikkeelle kuljin nuoruuteni hurjiin päiviin ,siihen aikaan kun viina virtasi ja lasit helisi messin pöydällä.
      Tupakin savua niin kuin narvan taistelussa ja siellä usvassa useita hienoja persoonia ja päteviä ammattimiehiä juomassa itseään idiootiksi.
      koskaan en ole nähnyt viinan tekevän ketään fiksummaksi , estottomaksi kylläkin.
      Miksi yleensä juoda? mikä autuus siitä aukeaa?
      Pelkääkö juova ihminen mailmaa eikö se uskalla selvinpäin?
      Minun mielestä viina on kainolokeppi heikoille ihmisille ja en vihaan juoppoa minä vaan säälin heikkoa.

• kukin tavallaan

Aivan, jos joku juo terveytensä pilalle on se hänen häpeänsä. Ei tarvitse raittiita siitä syyllistää. Mitä näitä juoppoja vihaamaan, juokoot, mutta ei tarvi puolustellakaan.

• lejanna*
        kukin tavallaan kirjoitti:

Aivan, jos joku juo terveytensä pilalle on se hänen häpeänsä. Ei tarvitse raittiita siitä syyllistää. Mitä näitä juoppoja vihaamaan, juokoot, mutta ei tarvi puolustellakaan.

Miltä luulet pikkutytöstä tuntuneen aikoinaan, kun isi tuli kotiin kävellen tien laitoja pitkin.
        Miltä lapsesta tuntui, kun isä komensi koko perheen nukkumaan, oli kello vähän tai paljon.

Ajattele edes muita perheen jäseniä, kuin vain juopporattia itseään.

Mikä häpeä ja pelko olikaan lapsen mielessä.
        Se ei varmasti koskaan poistu mielen pohjalta.

.

• ...

Sivusta.

No kärjistäminen asia erikseen.

Aina vedetään esiin äärilaidat. Jos juo, on riitelvä puliukko, joka ei käy töissä, tai hoida kotiaan tai lapsiaa. Joa absolutisti, se on hyvä ihminen ja hoitaa asiansa oikein hyvin. Ei se nyt noin mene. Alkoholin normaalikäyttäminen, elikkäs kohtuukäyttö kai yleisin tapa suhtautua alkoholiin.

No nuorena jokainen vetänyt ekat kännit a pilettänyt, jos pilettänyt. Jotkut istuneet seuroissa, tai pitsinnyplämiskursseilla. Onhan ne elämän kokemuksia kaikki.

Itteeni eniten tympii amatöörijuopot. Ne, jotka vetää kännit pikkujouluissa ja juhannuksena. Ne todellakan ei osaa käyttää alkoholia. Absolutistit on sellaisia kuin ovat, kohtuukäyttäjät on vaaratonta porukkaa ja kunnon pulit ne vasta vaarattomia onkin.

Nykyään mun mielestä pitääis kiinnittää voimakkaasti huomiota sekakakäyttäjiin. Pilleriä huuleen ja keskioluella alas. Nehän on ihan sekopäitä. Polttimo sekaisin ties mistä kemikaaleista, lisäksi kännissä. Auts.

Pitääkin ottaa sunnuntaiillan kunniaksi keskiolut :D

=DW=

• lejanna* kirjoitti:

Miltä luulet pikkutytöstä tuntuneen aikoinaan, kun isi tuli kotiin kävellen tien laitoja pitkin.
        Miltä lapsesta tuntui, kun isä komensi koko perheen nukkumaan, oli kello vähän tai paljon.

Ajattele edes muita perheen jäseniä, kuin vain juopporattia itseään.

Mikä häpeä ja pelko olikaan lapsen mielessä.
        Se ei varmasti koskaan poistu mielen pohjalta.

.

Vieläkin verkkokalvoilla kuva isästä joka tuli linjurilla viikon töistä kaupunkista.
        Ovi avautui ja isä sukelsi ojaan kädet levällään siitä me se kinnattiin maitorattaille ja kotimatka alkoi.

• lejanna
        ... kirjoitti:

Sivusta.

No kärjistäminen asia erikseen.

Aina vedetään esiin äärilaidat. Jos juo, on riitelvä puliukko, joka ei käy töissä, tai hoida kotiaan tai lapsiaa. Joa absolutisti, se on hyvä ihminen ja hoitaa asiansa oikein hyvin. Ei se nyt noin mene. Alkoholin normaalikäyttäminen, elikkäs kohtuukäyttö kai yleisin tapa suhtautua alkoholiin.

No nuorena jokainen vetänyt ekat kännit a pilettänyt, jos pilettänyt. Jotkut istuneet seuroissa, tai pitsinnyplämiskursseilla. Onhan ne elämän kokemuksia kaikki.

Itteeni eniten tympii amatöörijuopot. Ne, jotka vetää kännit pikkujouluissa ja juhannuksena. Ne todellakan ei osaa käyttää alkoholia. Absolutistit on sellaisia kuin ovat, kohtuukäyttäjät on vaaratonta porukkaa ja kunnon pulit ne vasta vaarattomia onkin.

Nykyään mun mielestä pitääis kiinnittää voimakkaasti huomiota sekakakäyttäjiin. Pilleriä huuleen ja keskioluella alas. Nehän on ihan sekopäitä. Polttimo sekaisin ties mistä kemikaaleista, lisäksi kännissä. Auts.

Pitääkin ottaa sunnuntaiillan kunniaksi keskiolut :D

=DW=

Edestä.

Amatöörijuoppojakin on onneksi, he tuskin nyrkittävät puolisojaan, saati potkivat lapsiaan.
        Mihin tarvit keskaria, etkö kestä elämää ilman sitä??

.

• ...
        lejanna kirjoitti:

Edestä.

Amatöörijuoppojakin on onneksi, he tuskin nyrkittävät puolisojaan, saati potkivat lapsiaan.
        Mihin tarvit keskaria, etkö kestä elämää ilman sitä??

.

Katos.

Amatöörijuopot on jokatilaisuuden ilopillereitä. Käyttäytyvät kuin murrosikäiset. vittuilevat pomoille a kaikille, ei mitään estoja ja ennen sammumistaan, koittavat iskeä työnjohtajaa tai serkkupoikaa turpiin. Häiriköitä pahimmasta päästä.

Keskiolut on oivallinen janojuoma, sekä sisältämänsä alkoholin ansiosta rentouttavat. Lisäksi alkoholi todellakin on hyvä stimulantti. Pienessä promillen kännissä ajatus vilkastuu, aivotoiminta kiihtyy. Ideat alkavat sinkoilemaan jne. Ja alkoholi muutenkin nautintoaine. Tosin myös päihde.

Harvempi muistaa, että kofeiini, elikkäs siis kahvi, on myös nautintoaine, sekä päihde. Kahvia käytetään myös paljon piristeenä. Hah, aikanaan duuneissa, porukoilla oli ihan reseptivapaita kofeiinipillereitä vaatekaapeissa, kun piti jaksaa vääntää kaks tuuria peräkkäin. Onko se teevellistä vetää duunia kemikaalien voimalla?

Kun juomisessa aletaan menemään juovuksissa olemisen asteelle, asia kääntyy toisinpäin. Mutta kun promillet laskevat, pikkukankkusessa saa parhaat ideansa. Asia ihan tuttu asia luovilla aloilla töitä tekeville. Taiteissa kyse miettimisestä ja ideoista. Alkoholi kiihdyttää ajattelua, siis sopivissa määrin käytettynä. Monet suuret taiteiljat kuolleet nuorina, viinajuttuihin. Noh, Särestöniemi, Mukka, Irvin, Näitä on ääretön määrä.

Hah, tässä havainnut, hautajaisissa haisee aina vanha viina. Se on tapansa hoitaa psyykeä. Tosin kerran oli vähän tympeissä hautajaisissa. Olin pumminut kyydin kaverilta. No sillä oli jallupullo ja kuski. Eipä siinä mitään, mun mielestä se oli muisto vainajalle, se kun vittuunnuttuaan elämäänsä, teki itsemurhan juomalla ittensä hengiltä. Muttta maljat otettiin tyypin muistoksi. Siis mennessä, ei kirkossa tai hautajaisissa. tai jatkoilla jossain seurakuntatalolla. Ja hautajaisten mentyä ohi, vedettiin persekännit ja muisteltiin ja surtiin vainajaa kimpassa. Se jatko-osuus oli varsin terapeuttinen asia meille. Jotkut hoitaa surutyönsä rukoilemalla pölynimuria ja repimällä vaatteitaan, toiset vetää persekännit.

Aivan idioottimaista arvostella toisten elämätapaa oman elämäntapansa näkökulmasta. Ja erittäinkin "suvaitsevaa" : DDDDD

=DW=

• lejanna*
        ... kirjoitti:

Katos.

Amatöörijuopot on jokatilaisuuden ilopillereitä. Käyttäytyvät kuin murrosikäiset. vittuilevat pomoille a kaikille, ei mitään estoja ja ennen sammumistaan, koittavat iskeä työnjohtajaa tai serkkupoikaa turpiin. Häiriköitä pahimmasta päästä.

Keskiolut on oivallinen janojuoma, sekä sisältämänsä alkoholin ansiosta rentouttavat. Lisäksi alkoholi todellakin on hyvä stimulantti. Pienessä promillen kännissä ajatus vilkastuu, aivotoiminta kiihtyy. Ideat alkavat sinkoilemaan jne. Ja alkoholi muutenkin nautintoaine. Tosin myös päihde.

Harvempi muistaa, että kofeiini, elikkäs siis kahvi, on myös nautintoaine, sekä päihde. Kahvia käytetään myös paljon piristeenä. Hah, aikanaan duuneissa, porukoilla oli ihan reseptivapaita kofeiinipillereitä vaatekaapeissa, kun piti jaksaa vääntää kaks tuuria peräkkäin. Onko se teevellistä vetää duunia kemikaalien voimalla?

Kun juomisessa aletaan menemään juovuksissa olemisen asteelle, asia kääntyy toisinpäin. Mutta kun promillet laskevat, pikkukankkusessa saa parhaat ideansa. Asia ihan tuttu asia luovilla aloilla töitä tekeville. Taiteissa kyse miettimisestä ja ideoista. Alkoholi kiihdyttää ajattelua, siis sopivissa määrin käytettynä. Monet suuret taiteiljat kuolleet nuorina, viinajuttuihin. Noh, Särestöniemi, Mukka, Irvin, Näitä on ääretön määrä.

Hah, tässä havainnut, hautajaisissa haisee aina vanha viina. Se on tapansa hoitaa psyykeä. Tosin kerran oli vähän tympeissä hautajaisissa. Olin pumminut kyydin kaverilta. No sillä oli jallupullo ja kuski. Eipä siinä mitään, mun mielestä se oli muisto vainajalle, se kun vittuunnuttuaan elämäänsä, teki itsemurhan juomalla ittensä hengiltä. Muttta maljat otettiin tyypin muistoksi. Siis mennessä, ei kirkossa tai hautajaisissa. tai jatkoilla jossain seurakuntatalolla. Ja hautajaisten mentyä ohi, vedettiin persekännit ja muisteltiin ja surtiin vainajaa kimpassa. Se jatko-osuus oli varsin terapeuttinen asia meille. Jotkut hoitaa surutyönsä rukoilemalla pölynimuria ja repimällä vaatteitaan, toiset vetää persekännit.

Aivan idioottimaista arvostella toisten elämätapaa oman elämäntapansa näkökulmasta. Ja erittäinkin "suvaitsevaa" : DDDDD

=DW=

Joopa, kerro tuo juopon lapsille, kuinka ihanaa onkaan kun isi tai äiti on juoppo.

En äänestä.

.

• lejanna*

Siinäpä se, totuus

• ...
        lejanna* kirjoitti:

Joopa, kerro tuo juopon lapsille, kuinka ihanaa onkaan kun isi tai äiti on juoppo.

En äänestä.

.

Mitä suotta.

Joku suvaitsevainen ja asiaa ymmärtävä henkilö kertoo sen kyllä niille, ihan varmasti :DDD

KIppis!

=DW=

Äänestä Ihmisten Puolouluetta!
        http://www.youtube.com/watch?v=XcVBW9JMYdQ

• Näinköhän on?
        koti-kiusattu kirjoitti:

Vieläkin verkkokalvoilla kuva isästä joka tuli linjurilla viikon töistä kaupunkista.
        Ovi avautui ja isä sukelsi ojaan kädet levällään siitä me se kinnattiin maitorattaille ja kotimatka alkoi.

Taitaa suurella osalla sossutyöntekijöitä olla juoppo kotitausta. Niin tympeitä ihmisiä on harvassa työpaikassa niin paljon. Jotenkin kateellista ja pahansuopaa porukkaa:((

• meeriamanda
        koti-kiusattu kirjoitti:

Tuota samaa me tehtiin veljeni kanssa, maitokärryillä tai rekikelkalla. Moottoripyörän osto jokusen ajan hillitsi ...vaan tiesimme kun pyörä jäi lauantaiaamuna vajaan että kuulolla saadaan taas olla. Joko toi taxi tai meneimme kolmenkilsan päähän kyttäileen linjureita, niitä ei niin kovin usein kulkenut ja aikatauluja vain autoasemalla näkyvissä.
        Äitini oli mieltä et olkoon, paleltukoon jne. helvettiä se oli ...myönnän.
        Ei minusta silti ole tullut viinan kielteistä, jonsei suur´kuluttajaakaan.
        Kohtuudella pyrin kaikessa elämään.

• hatuttaa.........

Sekö on sinusta se ja sama juoko vai ei?
      Ihmeellinen näkökanta.
      Kysy viinaperheen lapsilta, onko mukavaa, kun kumpikin tai toinen vanhemmista kittaa viinaa.
      Onko mukavaa, kun joutuu sairaalaan juotuaan terveytensä.
      Onko lapsista ihanaa, kun vanhemmat tappelevat jopa puukot käsissään.

Mitä täällä auttaa ketään arvostella, kuka täällä tietää, juoko toinen, vai ei.
      Mieti vähän tarkemmin asiaa, jos joku osaa juoda huvikseen, aiheuttamatta pahaa muille kuin itselleen, juokoon niin että kusi päreellä palaa.

• Kusi palaa päreellä, missä päin suomea tollanen vertaus on käytös?

• lejanneahatuttaa....

Oulussa.

• lejanneahatuttaa.... kirjoitti:

Oulussa.

Ei anneta hatutukselle valtaa ollaan juopuneita ihanasta elämästämme.

• lejanna*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei anneta hatutukselle valtaa ollaan juopuneita ihanasta elämästämme.

Ihanaiseni, kaunokaiseni, sinä paras kaikista, niin me teemme. :))

Ihanaa muuten katsoa, ja kuunnella Idolseja, ihan itkettää tuokin Romanssi.

.

• lejanna* kirjoitti:

Ihanaiseni, kaunokaiseni, sinä paras kaikista, niin me teemme. :))

Ihanaa muuten katsoa, ja kuunnella Idolseja, ihan itkettää tuokin Romanssi.

.

Älä muuta virkaa mäkin kattelen huuli pyöreenä kun kuulee kunnon lauluja ja viel ymmärtää ne.
        noi jos levylle laittavat niin voisin ostaakkin.
        Mä olen täs viimepäivinä menny tulipunasen helvetin kautta ja huomanut et vanha viisaus pitää paikkansa ,ennen aurinkon nousua on kylmintä.
        Mä olen aidosti ilonen et mä voin sanoo sinua ja kaverilistalla olevi ystävikseni.
        Käyn hakemas teil jokaselle kevään ensi kukkasen.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Älä muuta virkaa mäkin kattelen huuli pyöreenä kun kuulee kunnon lauluja ja viel ymmärtää ne.
        Mä olen täs viimepäivinä menny tulipunasen helvetin kautta ja huomanut et vanha viisaus pitää paikkansa ,ennen aurinkon nousua on kylmintä.
        Mä olen aidosti ilonen et mä voin sanoo sinua ja kaverilistalla olevi ystävikseni.

Mun toinen nimi on Kaarina.

Kaarin

Kas, lempi se on kuin kukkanen
        ja kukkia lempivi Kaarin,
        hän poimii ja painaa ja liimaa sen
        ja saa soman "eksemplaarin".

Ja lempi se on kuin lintunen,
        min rinnassa haava on syvä;
        mut Kaarin se ottaa ja täyttää sen
        tai saa sulan hattuhun hyvän.

Häll' onkin jo kaunis museo
        niin nuoreksi kokoilijaksi.
        Taas eilen ma näin, miten vietihin
        sinne koppelonpoikaa kaksi.

.

• lejanna
        lejanna kirjoitti:

Kaarin

.

Eikka Leinoa oli tuo, olinpa tosi tollo, kun en sitä laittanut esille.

.

• ystäväsi :)
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sinä olet ihana, kiitos kukkasesta. :)

• lejanna kirjoitti:

Kaarin

.

Ymmärsinkö väärin vai oliko tää runo jotenkin synkkä ja siin puhuttiin kuolemasta sillai kauniisti.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ymmärsinkö väärin vai oliko tää runo jotenkin synkkä ja siin puhuttiin kuolemasta sillai kauniisti.

Niinpä.kaiketikin?

Lisää Eino Leinoa, minulta tämän illan viimeinen.

Sinipiikojen laulu
        "Soi simapilli,
        kutsuos immet
        kuusikon helmasta
        karkelohon!
        Kuutamo kaunis
        alkava yöhyt -
        kaikki ne käskevi
        karkelohon.

Liehuos liina,
        huiskios huntu,
        verho sa ihanan
        impeyden!
        Impinä täällä
        vain elon kaiken
        leijaamme lehvillä
        kuusosien.

Ei sinipiiat
        lemmestä huoli,
        aarre se vainen on
        ihmisien.
        Aarreko? ei vaan
        kalvava tuska,
        riemun ja onnen mi
        ontoksi syö.

Montapa kertaa
        luoksemme tullut
        illalla leikkihin
        ihminen on,
        leikkinyt täällä,
        suukkoja saanut,
        kylpenyt kanssamme
        virroissa myös.

Illan hän leikki,
        toisen jo itki,
        ett' emme lempeä
        tuntea voi -
        aamulla läksi
        kaihoa kantain,
        päivät mi nukkuu ja
        valvovi yöt.

Tuostapa paljon
        impiä metsän
        ihmiset syyttävät -
        meidänkö syy?
        Suukkoihin miks' ei
        ihminen tyydy,
        ilman ei lempeä
        leikkiä voi?

Mutta kun joskus
        illalla yksin
        istumme lehdossa
        vierellä vuon,
        lainehet virran
        vienosti laulaa
        rantaman ulpuja
        tuudittain,

silloinpa meilläi
        pohjasta rinnan
        nousevi huokaus
        kaipauksen ...
        Onneksi silloin
        tietänyt ei oo
        luoksemme hiipiä
        poikanen maan!

.

• ihan se ja sama

Muiden juominenhan on ihan se ja sama. Meidänkin sohvaperuna haisee aina kaljalle.

• i_a**

Sehän onkin itse kunkin oma asia, jos se ei häiritse muita... Miksi aina vaan "perunat" kun noita haisevia "perunattariakin" on turhan paljon, vaikka ei kuitenkaan meillä???

• ihan se ja sama
        i_a** kirjoitti:

Sehän onkin itse kunkin oma asia, jos se ei häiritse muita... Miksi aina vaan "perunat" kun noita haisevia "perunattariakin" on turhan paljon, vaikka ei kuitenkaan meillä???

En toki purnaa. tar se on meidänkin sohvaperuna.

• i_a**
        ihan se ja sama kirjoitti:

En toki purnaa. tar se on meidänkin sohvaperuna.

Kyllähän minä ymmärrän mistä puhe... Se vaan on todella valitettavaa jos yhteiselämässä tulee tuokin aika vastaan... Parasta kuitenkin ettei se ole molempien pääharrastus... Se vaan valitettavasti on että toinen siitä "neuvottomana" kärsii... En vai miekään ehota neuvoa vaikka haluisinkin, se on ittessä!!!

• yöks

Ratsasta sinä rakkaalla, hatsanpaskallasi!!

Inhottaa.

• kippis vaan

:) vakka kantensa valitsee, kalja maistuu molemmille :)

• Kiitos "H"

Akat käy kuumana !

• :)

:) kyl se poju osaa.

• Todellinen ja tekosyy.

Kyllähän ihmisen käytös ja toiminta muuttuvat humalatilan muutoksen myötä mutta kyllä känniä myös käytetään jonkinlaisena pyhittävänä tekosyynä törttöilyyn.

Ikäänkuin känni tekisi tavallisesti tuomittavia asioita hyväksyttävämmiksi!

Mielestäni ihminen vastaa tekemisistään selvin päin ja humalassa.
      Kännissä törttöily on oikeastaan tuomittavampaa koska ihminen ( jotkut ) tietoisesti saattaa itsensä häirikköolotilaan.

Jos tissuttelusta ei ole käytännön haittaa kanssaihmisille eikä tissuttelijan omalle terveydelle yhteiskunnan kustannuksia lisäävästi niin viinaa vaan naamaan!

Joskus vain tuntuu että vanhakantaisia moralisteja häiritsee jo pelkästään se että joku on pienessä hiprakassa epätavallisen hyväntuulinen.

• ----

Vedä pääsi täyteen känniin, mutta kysy lapsiltasi, oletko kovin ylevä kännikala.

Hyi, helvetta.

• ---- kirjoitti:

Vedä pääsi täyteen känniin, mutta kysy lapsiltasi, oletko kovin ylevä kännikala.

Hyi, helvetta.

Joko - - - tahi väliin mahtuu rajattomasti vaihtoehtoja.

Omat lapseni sanoivat minun olevan huppelissa tavallista leppoisampi.

Karkein loukkaus joka on koitunut pahimpina vuosina juopottelun vuoksi osakseni on vaimon väittämä että joskus lauantain myöhäisiltoina en ollut kovin henkevää keskusteluseuraa.

• Teoretisointia.

Alkoholit, mukaan luettuna etanoli, ovat siinä määrin vahvoja liuottimia ja jotkut jopa varsin myrkyllisiä että jos ne keksittäisiin vasta nyt niin ne, ml. etanoli, eivät olisi vapaassa kaupassa vaan teollisten, myrkyllisten tuotteiden listalla hankkimiskynnyksineen.

Myös etanolin altistumiselle määritettäisiin 50ppm raja.

• "ruudun takaa"

On hienoa, että täällä on vain kirjoittajia, jotka ei ota yhtään, tai toiset ehkä joskus lasin tai pari.

Minun isäni joi todella harvoin, mutta otti sitten kavereiden kanssa pullon jos toisenkin. Sota juttuja muistelivat, mutta kyllä aseetkin joskus esille otettiin. Oneksi lapsille hän ei ollut koskaan paha, eikä me tarvittu karkuun lähteä, kunhan vain pysyteltiin toisissa huoneissa.

Miehestäni tuli taas alkoholin suurkuluttaja. Oli tuttua hänen harhanäkynsä ja pisin sairaala reissu oli pari kuukautta. Itsekkin opin tämän hienon juomistavan, lasi tai pari...j.n.e., kunnes huomasin, että liikaa tulee otettua.

Hakeuduin hoitoon silloiseen Naisten Kartanoon Leppävirralle ja se oli hieno kokemus. Meillä oli hyvä porukka. Tosin se ei täysraittiutta minulle tuonnut kuin puoleksivuodeksi, mutta ne kokemukset sieltä ja opit, millä hallita juomista ovat edelleen "takaraivossa". Silloin olisi jo pitänyt älytä lähteä juovan puolison luota, mutta aika ei ollu "kypsä" mielessäni.

Nyt on lapseni parhaillaan hoitolassa. Kesti kauan katsella hänen juomistaan, jonka hän mukamas hallitsi ja pienenteli aina juomistensa määrää, kunnes alkoi yhä useammin tulla kutsuja lastenhoitajaksi, sillä en tietenkään asu hänen kanssaan.

Usein yritin jutella noista hoitoloista, mutta se oli kuin hanhenselkään vettä heittäisi. Huomasin kyllä pahimman mahdollisen tuloksen, mutta jokainen päättää itse, milloin mitta tulee täyteen.

Sitten vain tuli se "mitta"! Minua taas pyydettiin hakemaan lapset tarhasta ja minä "luin madon luvut" lapselleni; "Haen lapset ja hoidan, mutta Sinä häivyt, etkä tule lähellekkään lapsiasi, kunnes haet apua juomiseesi"!

Hän oli soittanut A-klinikalle ja seuraavana päivänä vein hänet sinne, josta hänet lähetettiin sairaalaan "katkaisuun", jossa on vieressä myös psykiatrin osasto ja lääkärit käytettävissä. Sieltä sitten suoraan ko. hoitolaitokseen viikon kuluttua.

Omana kokemuksena AA-kerhoissa käyneenä tiedän , että sitä ennenhän nämä hoitolat ovat mukamas puoli ilmaisia laitoksia, että jaksaa taas juoda. Varsinkin nämä katkaisuklinikat. Pahin kuulemani totuus oli, että eräs raitistunut välitti näille "heikoille" edelleen juotavaa hyvin kallilla hinnalla. Olihan hänellä hieno asunto ja kallis auto, joten uskoin sen mahdolliseksi.

Kieltämättä, olen joskus kirjoitellutkin, että en pysty pitämään salaisuuksia, joten koska tämä liittyy juuri juomiseen, niin lapseni kertoi, että sinne oli tullut yli 70-v nainen, joka oli kertonut, että korillinen kaljaa meni päivässä!!!!!Siis, hänen itsensä juomalla???? Kyllä minä kaljakorin voin juoda useamman ystävän kanssa, mutta yksin??? Ainakin nainen oli ollut aika heikossa "hapessa"!

Raitishan ei tiedä, mitä juoppojen piireissä tapahtuu, kuten --minä tupakoija---olin kotiseutuni teatterissa. Väliajalla otin tietenkin tupakan ja huomasin, että olin se ainoa! Hävetti, mutta poltin kauempana. Haiseehan se tupakka ja niin h..vetin pahalle. Joskus se oli minustakin ällöttävä haju, koska aloin polttamaan vasta jatkuvasti yli 50-v, sitä ennen muutaman sillointällöin, kuten ne "viinilasit"! Mieheni ei polta, mutta elää yhä ja juopottelee. Itse muutin pois, koska aiheeton väkivaltaisuus ja mustasukkaisuus lisääntyi sietokyvyn yli.

Eikö todellakaan ole toisilla mitään kokemuksia, muuta, kuin todeta, että ei se haittaa, jos kotona juo? No, ei tietenkään tänne "ruudun taakse", mutta joskus olisi kiva ottaa "pienet" sieltä ruudunkin takaa. Ehkä emme niinpaljon sitten edes torailisi toisten mielipiteiden vuoksi?

• Kokemuksiahan löytyis vaikka kuinka ja paljon.
        Mutta olet varmaan itsekin tuon kaiken jälkeen tietoinen ettei ketään toista voi raitistaa.
        Ei voinut minuakaan vaikka yrittäjiä kyllä löytyi.
        Mikään mun kertomus oikeasta elävästä elämästä ei sais muuta aikaiseksi kun ajatuksia "Mutta enhän minä ole vielä noin alhaalla" Ja niin taas maistuisi kaikki mahdollinen viina,
        Kun juovalle tulee pohja vastaan se hakee apua, Niin kävi mulle ja niin on käynyt mun monille monille ystävilleni.

• onkosäälisairautta?

Meidänikäisistä harva enää ehtii juoda itseltään aivot narikkaan, ja joutua jo nelikymppisenä dementoituneena laitokseen.
      Miksipä heitä vihaisi, sääliä saa.

• eijuoppo

eikö aloittaja uskalla puolustaa näkemystään
      kerro nyt alkoholin iloista ja autuudesta

• meeriamanda

En ole aloittaja, vaan kaikki kielteinen on minulle aina ollut haasteellsista. Miksi ei saa...miksi joku pystyy sen määritelmällään kielteiseksi tekemään?
        Alkoholi on yksi nautintoaine muiden joukossa, miksi se on joillekin kuin punainen vaate härälle? Miksi te nautiskelette hyvästä ruoasta, syötte ns. roskaruokaa jne.
        Juopot on asia sik´seen, meitä on kohtuukäyttäjiäkin ja nautimme juomistamme.
        Maksa-arvot, munuaiset, haima kohdillaan, joten huolehtikaa nyt ihan jostain muista asioistanne kuin joidenkin alkon ottamisista.
        Vaan kuulostaa että palstalla kirjoittaa joko juoppojen perheenjäseniä tai sitten aivopestyjä uskiksia!

• ?+++++++++++?
        meeriamanda kirjoitti:

En ole aloittaja, vaan kaikki kielteinen on minulle aina ollut haasteellsista. Miksi ei saa...miksi joku pystyy sen määritelmällään kielteiseksi tekemään?
        Alkoholi on yksi nautintoaine muiden joukossa, miksi se on joillekin kuin punainen vaate härälle? Miksi te nautiskelette hyvästä ruoasta, syötte ns. roskaruokaa jne.
        Juopot on asia sik´seen, meitä on kohtuukäyttäjiäkin ja nautimme juomistamme.
        Maksa-arvot, munuaiset, haima kohdillaan, joten huolehtikaa nyt ihan jostain muista asioistanne kuin joidenkin alkon ottamisista.
        Vaan kuulostaa että palstalla kirjoittaa joko juoppojen perheenjäseniä tai sitten aivopestyjä uskiksia!

Omituinen mielipide, että pitäisi selitellä miksei juopottele.

Eikö meillä kaikilla saa olla oma miepiteemme, miksi sitä pitäisi sinulle tilittää??
        Ja millä oikeudella sitä kukaan voi halventaa??

Minäkään en ole uskis(Jeesus, mikä lapsellinen sana), eikä kukaan perheenjäseneni ole juoppo.

• meeriamanda
        ?+++++++++++? kirjoitti:

Omituinen mielipide, että pitäisi selitellä miksei juopottele.

Eikö meillä kaikilla saa olla oma miepiteemme, miksi sitä pitäisi sinulle tilittää??
        Ja millä oikeudella sitä kukaan voi halventaa??

Minäkään en ole uskis(Jeesus, mikä lapsellinen sana), eikä kukaan perheenjäseneni ole juoppo.

Kuulehan, lue nyt ihan rauhassa kirjoittamani? Miksi sinun pitäisikään perustella...ei miksikään... ei myös minun joka hallitusti nautin alkon tuotteista.

Sinä suhtaudut kielteisesti - minä en, onko vaikeaa hyväksyä toisen mielipide, täh?

Minun kotonani isä syyllistyi jopa juopotteluun, kukaan meistä kolmesta lapsestaan ei ole sitä jatkanut elämässään.

Pitää tajuta et kielemme muuttuu, ihan hyvä sanana, ei häiri jos ei sinulle kelpaa!

Poikkeile nuorten sivuilla, tai ole tekemisissä nuorten kanssa päivittäin, ihan jes kieltä!

• jocus*

Aloittaja kyseli, miksi juomisesta tehdään niin suuri haloo. Ei hän kertonut mielestäni lainkaan "näkemystään" eli asennettaan alkoholiin.

Minä voisin liittyä tuohon Kiannon Kohtalaisen Hutikan Pyhään Veljeskuntaan. Minulle viinasta on selvästi iloa, silloin kun sitä otan, eikä juomisestani tietääkseni ole haittaa kenellekään. Eräs AA-tuttavani kertoi, että luultavasti hän nuoruuden tunnekuohuissaan olisi tappanut itsensä ilman viinaa, eli viina luultavasti pelasti hänen henkensä. Minä en tarvinnut viinaa silloin, mutta nyt olen huomannut sen rentouttavan mukavasti. Hieman harvemmin tulee nykyään otetuksi, ja joskus oikein täytyy muistuttaa itseään, ettei ihan unohdu koko nautintoaine.

Kaikille viina ei sovi, enkä minä sitä kenellekään osaa suositella. Minulle se sopii, ja tuskin siitä kokonaan luovun, ellei siitä tule uhkaa terveydelleni. Vanhempieni kohtuullinen alkoholinkäyttö ei aiheuttanut minulle traumoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe