miksi raitis?

dami76

miksi olet raitis tai pyrit raittiuteen? Itse olen nähnyt alkoholin kirot jo lapsena. Isä joi,kävi töissä ja hoisi asiansa. On jäänyt mieleen tietyt kännireissut missä alle 10v tyttönä olen isääni luotsannut kotia tai kun on viety vieraalle yöhoitoon. Aikuisena nähnyt parisuhde draaman,viinan aiheuttaman. Lyömiset,haukkumiset,riidat. Äitini ei juo,miehensä kylläkin. Aina painetaan villasella. Itse olen ollut aviossa piiloalkkiksen kanssa. Salaa juomista,valehtelua,pettämistä,hörhöilyä. Oma suhde viinaan on ollut se,kun suhteessa meni huonosti tuli biletettyä,petettyä ja aina oli pakko pe tai la päästä purkamaan pahaa oloa. Kunnes aina jäi vaan paska ja tyhjä mieli. Erosin, olin raskaana. Kova koulu oli kohdata elämän tuska ilman biletystä,sitä keinoa johon olin ripustautunut. Aina hoitanut työni ym. hyvin,laskut,lapset jne. Perhe meni miehen viinan takia. Enää en biletä,en käy ulkona. Viina saa pettämää ym. ja en halua sitä elämää enää. Olen toki juonut ja baarissa käynyt. Harvemmin ollut entiseen malliin hauskaa,ihmiset on idiootteja kännissä,en kuulu baariin. En ole ollut saunakaljaihminen koskaan. Krapula on kamala ja pienten lasten äitinä krapulapäivä on kamala,joten miksi juoda? Mielestäni juomiseni oli ongelma koska se oli pakonomaista surun tukahduttamista. Minä haluan olla raitis yh :)

6

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viinaton

koskaan en lasteni nähden juo tai ole kännissä/krapulassa, mutta kun sitten tulee vapaa ja lapset on pois täytyy se tyhjä hetki täyttää viinalla. en osaa olla yksin, omat ajatukset muuttuvat liian ahdistaviksi, juomalla niitä pääsee pakoon. nyt olen ollut yli 3kk ilman alkoholia, mutta nämä yksinäiset viikonloput eivät helpota...

• t. voipytty

Tuli varmuus siitä, että jos jatkan juomista, päädyn turhan nuorena hautaan. Menin AA-palaveriin ja viinakset jäivät pois.

• parisen vuotta sit

Terveyssyyt pakottivat jättämään kaljan ja kahvit sekä luopumaan kaljamahasta

• Aili63

Luovuin alkoholista kokonaan tukeakseni mieheni raittiuslupausta. Miehellä alkavaa ongelmaa alkoholin kanssa, joten toinen toistamme tukien. Ja lupaus pitänyt kohta 2vuotta. Elämänlaatu parani (ei enää mustia silmiä)

• Mopo rupesi karkailemaan käsistä. Otin aina piilopullosta, kun otimme kotona vaimon kanssa muutaman oluen. Olen ollut kohta kaksi vuotta työttömänä, ja ikä on sellainen, että pääsen eläkeputkeen. Jos aamulla ei ollut mitään ohjelmaa, niin voin illalla ottaa vapaasti. Sitten alkoi muisti illalla mennä. Seuraavana päivänä sitten kuulin, mitä olin illalla tehnyt ja sanonut. Kuuskymmentä- vuotis synttärit alkaa lähestyä, ja aloin miettimään minkälaiset seuraavat kymmenen vuotta tulevat olemaan. Lopetin juomisen viime marraskuussa, enkä sen jälkeen ole juonut edes keskiolutta. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että juominen ei sovi minulle. Olen käynyt ravintoloissa vaimon ja ystävien kanssa, mutta mehulinjalla ja syömässä. Kesä on taas tulossa ja terassit, mutta ihan mehulinjalla:)

• ex-renttuko!

juominen loppui vuodenvaihteen n,3viikon putkeen,kun oli silmä mustana,tappelussa josta ei muistikuvia,käräjät edessä,(48v jo köpöukko tappelee kadulla),vuokra rahat meni kapakkaan,ihmissuhteet kärsi,no tietysti ne juoppo kamut tykkäs kun saivat siivelläni ilmaisia juomia! ja muistikuvat 3 viikosta hämäriä,alkoholi ja pillerit ei hyvä yhdistelmä.selvittyäni tajusin mennä katkolle viikoksi ja siellä antabus kuurin aloittaminen.(psykolokinen juttu toi antabus ainakin mulla,joku vois vaihtaa salaa pillerit esim vitamiinipillereihin enkä huomais mitään!) nyt yli 3kk selvinpäin,vain 2 kertaa käynyt "kaljan ottaminen " mielessä. nyt hyvä mieli itselläni,kiva työ asiakaspalvelussa ja liikuntaa sopivasti myöskin,ihan kliffaa on nykyisin ,ja kapakat,krapulat,väkisin muka hauskanpito ei enää kiinnosta,ja moni tuttukin "ihmeissään" raitistumisestani vaikka kuiteskin juoppo on juoppo,ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan,mutta nyt on elämä jees,nautitaan keväästä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10044
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      41
      5454
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5033
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3861
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3423
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      46
      3266
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2936
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      74
      2693
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2613
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56