Rata/maastojuoksu seropille?

Juoksijan mamma

Hei,

Onko kellään kokemuksia että pääseekö seropi minnekkään Uudellamaalla harrastamaan/kokeilemaan lajia/lajeja? Tiedän että Tuomarinkylään ei pääse. Hauvelini on jonkin sortin koko kylän coctail ja omaa syvän rinnan ja vauhtia riittää. Ajattelin että nuo juoksu jutut olisivat hänelle kivoja.

11

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virmakka

      Olisin myös kiinnostunut samasta asiasta, miten pieni ja vauhdikas terrieri pääsisi mukaan harjoittelemaan ratajuoksua tai maastojuoksua pääkaupunkiseudulla?

      Kovasti olen koittanut etsiä netistä tietoa, mutta ovi toisensa jälkeen sulkeutuu kuonon edestä kun edustaa "vääränrotuista". Laji olisi kuitenkin omiaan juuri tälle kaverille. Osaisiko kukaan auttaa?

    • ?????

      olen koittanut ottaa kovasti ottaa selvää tästä asiasta. tiedän että eim. turussa harrastaminen on sallittua minkä rotuiselle vain, mutta pääkaupunkiseudulla ei tunnu olevan mahdollista. mulla on sekarotuinen (labbis/ajokoira/karhukoira/vinttikoira-sekoitus) jolla kova juoksemisen tarve, mutta näin kaupungissa ainoat juoksupaikat ovat koirapuistot.

    • Jotain järkeä?

      Aika typerää sinänsä. Sen vielä ymmärtää, ettei saa kisata kys. lajeissa, mutta harrastusmahdollisuus pitäisi silti olla muillakin...

    • Riisis

      Minä myös rataharjoitusten mahdollisuus seropeille- kannalla :) Ihan vaan oman ja koirankin huvin vuoksi (pääsee koirakin joskus tuulettamaan ihan 'kunnolla')

    • 5eji3

      Ikävä kyllä,sillä ei taida paljon olla väliä onko koirasi seropi tai joku rotupi,kun juoksemaan pääsee vaan ne vinttikoirarodut joille laji on tarkoitettu :( itsellä bokseri ja itseäkin tämä kiinnostaisi.. toisaalta ymmärtää,että siellä treenataan TAVOITTEELLISESTI,eikä näin ollen haluta rajoitettuja ratojen käyttöaikoja "tuhlata" muun rotuisiin..
      MUTTA välillä ympäri Suomea järjestetään kaikenrotuisille ratajuoksukisoja,joissa pääsee kokeilemaan miten koira juoksee :) itse 4.9 tämmöiseen tapahtumaan menossa ;) SDY-kymenlaakson alaosasto järjestää juoksukarnevaalit :)

    • jjjjjjjjdjdjdjdjjd

      joissain tapauksissa juoksu on myös riski koiralle...

    • Harrastaja

      Itsellä on husky/greyhound/lk.collie/laika ja juoksmeisen tarve on suuri. Onko kukaan tietoinen, onko Pirkanmaalla/Etelä-Suomessa miten paljon vain harrastaville koirille ratajuoksua?

    • phalene

      Voisi kuvitella, että kun rata kerran on rakennettu, kannattavampaa olisi sitä tietysti käyttää. Tottahan seropienkin omistajat harrastuksestaan saman maksavat kuin vinttikoirat. Ei käsittääkseni vinttikoiriakaan ilta illan jälkeen radalla treenata, vaan muualla. Ettei vietti laimene. Kuvittelisin, että vapaata aikaa radoilla löytyisi ja seropien omistajat osaavat ihan yhtä vastuullisia järjestöihmisiä olla kuin rotukoirienkin omistajat.
      Haluaisin lukea kommenttia vinttikoirayhdistysten edustajilta! Mites on?

    • aivan sama

      hyvinkään sveitsissä on vinttari harjoituksia kesällä ja syksyllä muistaakseni
      tiistaisin. harjoituksiin voi tulla minkä tahansa rodun kanssa. www.luhtilaukkaajat.jotain.

      • juoksemaan

        Sekarotuisten maxien joukkueeseen tarvitaan vielä yhtä mukaan tämän vuoden ratajuoksu kisaan Hyvinkäälle.
        koiran pitää olla kooltaan 53 cm -> ,mutta alle 60 kg.

        Katso http://www.lemmikkipalstat.net --> lemmikkitreffit


      • np
        juoksemaan kirjoitti:

        Sekarotuisten maxien joukkueeseen tarvitaan vielä yhtä mukaan tämän vuoden ratajuoksu kisaan Hyvinkäälle.
        koiran pitää olla kooltaan 53 cm -> ,mutta alle 60 kg.

        Katso http://www.lemmikkipalstat.net --> lemmikkitreffit

        ei löytynyt enää.. meidän penni olis voinut ilmoittautua mukaan :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe