Tuomas Hänninen on SRK:n suurin vastuunkantaja, kantamatta kuitenkaan vastuuta.
Hän ei ole vieläkään eronnut tehtävästään, vaikka pieniä lapsia on järjestelmällisesti käytetty liikkeessä hyväksi.
Minnan tarinakin kertoo järjestelmällisestä hyväksikäytöstä jossa hänet raiskattiin usein eri henkilöiden toimesta ja hiljennettiin vetoamalla rippisalaisuuteen.
"Ripissä tunnustettuja asioita ei saa kukaan kertoa eteenpäin. Joka niin tekee, saa kyseiset synnit kantaakseen tunnolleen."
https://freepathways.wordpress.com/2010/05/07/hyvaksikaytetty-minna/
Hänninen myöskin vetoaa edelleen rippisalaisuuteen joka koskee myös sielunhoitoa.
Tuomas Hänninen on ollut jo ennen nykyistä virkaansa pitkään vanhoillislestadiolaisuuden tiedotuksesta vastaava henkilö ihan kuin Goebbels oli Hitlerillä.
Hännisellä oli johdossaan Päivämies-lehti sekä Siionin lähetys-lehti ja nyt hän johtaa itse avoimuudelta suljettua Valtakuntaansa.
Juuri tiedotus vanhoillislestadiolaisuudessa on se alkuperäinen ongelma, joka poikii vielä suurempia.
Hänninen ei kanna vastuutaan
22
475
Vastaukset
- Miten on?
Niin olisihan se reilua jos itse saarnaja tiedoittaisi jotta olen sitten raiskannut lapsiasi.
Tämä asia saa voimaan pahoin. Nämä ihmiset saamaan koko tavallisen kansan oksentamaan.
Miten tälläiset miehet saavat oikeudessa peittää kasvonsa.?
Hänninen on ilmeisesti sokaistunut itselleen.- Yllätyin tästä
Hänninen totesi tiedotustilaisuudessa:
"Kaikki SRK:n johdon tietoon tulleet tapaukset on viety eteenpäin." tarkoittaen että SRK:sta on ilmoitettu viranomaisille.
Tämä on valhe. - SRK haisee:(
Yllätyin tästä kirjoitti:
Hänninen totesi tiedotustilaisuudessa:
"Kaikki SRK:n johdon tietoon tulleet tapaukset on viety eteenpäin." tarkoittaen että SRK:sta on ilmoitettu viranomaisille.
Tämä on valhe.SRK ei todellakaan tehnyt yhtään rikosilmoitusta, vaan salannut jokaisen vl-pedofiliarikostapauksen! Ja lisäksi neuvonut alamaisiaan salaamaan.
Hänninen ei eroa, sillä katumus ei kuulu SRK:n toimenkuvaan!
- vääristelyyn stoppi
Mitä ihmettä täällä selitetään koko ajan että TH tarkoitti sitä ja tätä kun sanoi jotain....!
"SRK:n johdon tietoon tulleet tapaukset on viety eteenpäin" tarkoittaa, että "SRK:n johdon tietoon tulleet tapaukset on viety eteenpäin".
Hänninen ei myöskään ole millään tavalla vedonnut rippisalaisuuteen vaan yksiselitteisesti todennut että kaikki tapaukset on ilmoitettava viranomaisille. Hänen lausuntonsa sielunhoitoavusta EI tarkoita salailua - sekin jälleen oma tulkintasi, ja väärä tulkinta!
Hänninen päävastuunkantajan toimikaudella on nimenomaan tehty OIKEITA asioita. Viimeisimpänä tiedotustilaisuus 7.4.
Asiatonta mustamaalaamista!- 3+11
Mistä lähtien totuus on ollut mustamaalaamista?
Hänninen tarkoitti rippisalaisuutta ja se on muutoinkin edelleen voimassa vanhoillislestadiolaisuudessa.
Seurakunnan tiedossa olleet tapaukset on viety eteenpäin muiden kuin SRK:n toimesta.
Lasten hyväksikäyttö ei ole hyvä asia, vaikka hyväksikäyttäjä saa siitä seksuaalista nautintoa.
Se on rikollista toimintaa.- Yksi mieskö
Hyvä Peku näin se menee.
Karmeaa luettavaa. ja nämä ihmiset ovat ottaneet oikeudekseen vaieta asioista ja hyväksyä kaiken jopa lapsiin kohdistuvan hyväksikäytön.
Ei hitto. Tähän on puututtava ja pian.
Asiatonta puolustamista. Löytyykö VL yhtään rehellistä ihmistä.
Voisitte pitää siellä ylimääräisen kokouksen ja käydä läpi termejä, salaaminen, raiskaus ja hyväksikäyttö, vallanhaku, sikamaisuus (myös sikalan omistajat) rehellisyys ja vastuu tekemisestä. Inhimillistyys yms. Voitte lisätä asioita listaan mutta taitaa nämäkin olla liian vaikeita teille VL.lle.
Rippisalaisuus on mieklenkiintoinen sana teidän yhteisössä. Mie nyt raiskaan sinut älä kerro kellekkään saat karkin niinkö.
Vastaako Hänninen kaikkien tekemisistä? - vääristelyyn stoppi
Hänninen ei lausunnollaan millään tavalla edistänyt salailua!
Totta kai rippisalaisuus on edelleen voimassa. Ei vika ole siinä ollutkaan!
Vika on ollut siinä, että rippisalaisuutta on käytetty peittelemään ja salailemaan rikoksia.
Kyllä, rikokset on viety eteen päin muiden toimesta - kuten pitääkin. SRK:n tietoon ei edes pitäisi tulla YHTÄÄN pedofiliatapausta ilman että on ensin otettu yhteyttä viranomaisiin. Juuri kuten Hänninen kertoi: ensin on otettava yhteyttä viranomaisiin. - 6+18
Yksi mieskö kirjoitti:
Hyvä Peku näin se menee.
Karmeaa luettavaa. ja nämä ihmiset ovat ottaneet oikeudekseen vaieta asioista ja hyväksyä kaiken jopa lapsiin kohdistuvan hyväksikäytön.
Ei hitto. Tähän on puututtava ja pian.
Asiatonta puolustamista. Löytyykö VL yhtään rehellistä ihmistä.
Voisitte pitää siellä ylimääräisen kokouksen ja käydä läpi termejä, salaaminen, raiskaus ja hyväksikäyttö, vallanhaku, sikamaisuus (myös sikalan omistajat) rehellisyys ja vastuu tekemisestä. Inhimillistyys yms. Voitte lisätä asioita listaan mutta taitaa nämäkin olla liian vaikeita teille VL.lle.
Rippisalaisuus on mieklenkiintoinen sana teidän yhteisössä. Mie nyt raiskaan sinut älä kerro kellekkään saat karkin niinkö.
Vastaako Hänninen kaikkien tekemisistä?"Mie nyt raiskaan sinut älä kerro kellekkään saat karkin niinkö."
Ei siellä mitään karkkeja oo jaeltu. Piä suus kiinni - ja anna anteeks. - Salailu on laitonta!
vääristelyyn stoppi kirjoitti:
Hänninen ei lausunnollaan millään tavalla edistänyt salailua!
Totta kai rippisalaisuus on edelleen voimassa. Ei vika ole siinä ollutkaan!
Vika on ollut siinä, että rippisalaisuutta on käytetty peittelemään ja salailemaan rikoksia.
Kyllä, rikokset on viety eteen päin muiden toimesta - kuten pitääkin. SRK:n tietoon ei edes pitäisi tulla YHTÄÄN pedofiliatapausta ilman että on ensin otettu yhteyttä viranomaisiin. Juuri kuten Hänninen kertoi: ensin on otettava yhteyttä viranomaisiin.SRK on nimenomaan käyttänyt vl-maallikko-rippisalailu-oppiaan rikosten salaamiseen ja uhrien vaientamiseen!
Tämä kunnioittamasi rippisalailuoppi on juuri kaiken pahan alku ja juuri. Se täytyy purkaa!
"Juuri kuten Hänninen kertoi: ensin on otettava yhteyttä viranomaisiin."
Mutta ehtona oli rippisalaisuuden pitäminen eli mitään ei saa kertoa.- vääristelyyn stoppi
Ei ollut ehtona - väität perättömiä eli joko et ymmärrä tai valehtelet.
Hännisen viesti oli selvä. Yhteys viranomaiseen ja kerrotaan mitä on tapahtunut. Salailun aika on ohi ja Hänninen on tehnyt hyvää työtä salailun lopettamiseksi.
- Calling Elvis
Vääristelyyn stoppi. Hyvä hyvä! Milloin aiot lopettaa itse tuon tahallisen vääristelyn? Selittelet ja valehtelet niin että korvat läpättää. Eikö hävetä?
Muistahan esirukoukset pedofiiliaan langenneille ja nyt kärsiville saattomiehillesi ja uskontovereillesi tänäkin iltana!- Kaikenmaailman elvik
Etkö elvistelijä ikinä ajattele uhrejanne?
Et ehkä kykene, mutta kerro fantasioistasi vain Ry:llä, sillä vapailta ihmisiltä et saa vastakaikua! - Calling Elvis
Kaikenmaailman elvik kirjoitti:
Etkö elvistelijä ikinä ajattele uhrejanne?
Et ehkä kykene, mutta kerro fantasioistasi vain Ry:llä, sillä vapailta ihmisiltä et saa vastakaikua!Ei Elviksellä ole uhreja. Käsitit viestini täysin väärin. Elvis on 100% lasten puolella ja vihaa pedofiili-paskiaisia ihan täydestä sydämestään.
Fantasiani olisi päästä naruneliöön lastenhyväksikäyttäjä-paskiaisen kanssa. Edes yksi erä.
Ry:llä olen käynyt viimeksi kun ihmiset vielä käyttivät räikeän kirkuvia vaatteita, salihousuja, club-a takkeja, keke mallin raybaneja, ja nykäsmatilta tuttuja mäser-paitoja. Jalassa asiaankuuluvasti valkoiset tennis-sukat ja purkkarit.
Nimimerkkini mukailee huippukitaristi Mark Knopflerin kuuluisan Dire Straits-yhtyeen rallatusta Calling Elvis.
http://www.youtube.com/watch?v=BUavFsfbFv8 - vääristelyyn stoppi
Mitä olen vääristellyt? Ole hyvä ja kerro, lupaan korjata virheeni!
Minulla ei ole syytä hävetä. En ole syyllistynyt salailuun. En puolusta vääryyttä mutta en myöskään hyväksy asiatonta ja perusteetonta mollaamista.
KAIKKIEN puolesta tulee rukoilla. Tietysti uhrien ja vääryyttä kärsineiden, mutta myös rikollisten ja pahantekijöiden. Ja sinunkin. vääristelyyn stoppi kirjoitti:
Minulla ei ole syytä hävetä. En ole syyllistynyt salailuun. En puolusta vääryyttä mutta en myöskään hyväksy asiatonta ja perusteetonta mollaamista.
KAIKKIEN puolesta tulee rukoilla. Tietysti uhrien ja vääryyttä kärsineiden, mutta myös rikollisten ja pahantekijöiden. Ja sinunkin.Hei Vääristelyyn stoppi!
Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön vastustaminen ei ole mollaamista.
Rukoilut on hyväksikäyttö-tapauksissa toissijaisia ja oikea tapa on ilmoittaa heti viranomaisille.
Rukoiluhan voidaan myös katsoa sielunhoidoksi, jolloin asia menee rippisalaisuuden piiriin.- vääristelyyn stoppi
Pe.ku kirjoitti:
Hei Vääristelyyn stoppi!
Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön vastustaminen ei ole mollaamista.
Rukoilut on hyväksikäyttö-tapauksissa toissijaisia ja oikea tapa on ilmoittaa heti viranomaisille.
Rukoiluhan voidaan myös katsoa sielunhoidoksi, jolloin asia menee rippisalaisuuden piiriin.Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön vastustaminen voi olla mollaamista tai voi olla olematta sitä. Jos vastustamisella syyllistetään syyttömiä, se on mollaamista.
Koko ajan tulee rukoilla. Se ei estä ilmoittamasta viranomaisille.
Sinulla on väärä käsitys rippisalaisuudesta. Ehdoton rippisalaisuus ei estä asian viemistä viranomaisten käsiteltäväksi. - Ilmiannon ehdot
KAIKKIEN puolesta tulee rukoilla. Tietysti uhrien ja vääryyttä kärsineiden, mutta myös rikollisten ja pahantekijöiden. Ja sinunkin.Ai niin, sehän se oli! SRK:n Tammikuun Julistuksessa 27.1.2010 ensimmäistä kertaa koko SRK:n historian aikana kerrottiin pedofilian olevan synti ja rikos.
Niin, ja lueteltiin ilmiantamisen ehdot: Tärkeintä on "yhteisön maine", se pitää ottaa huomioon jos aikoo ilmiantaa lasten raiskaajan. Seuraava ilmiantamisen este on EHDOTON rippisalaisuus. Ja tärkeää on olla mahdollisimman ystävällinen vl-pedofiliarikolliselle! No, uhri unohtui, mutta sattuuhan sitä kun ei ole arvomaailma kunnossa...
Tietenkin SRK:n johto haluaa olla ystävä omalle johdolleen, jossa näitä pedofiileja näyttää olevan (4 vuotta vankeutta).
- tietoa on..
Sinulle vääristelyyn stoppi. Kyllä meitä on monia niin vl-pedofiilian uhreja, kuin muitakin, joilla on aivan varma tieto useista tapauksista, joiden salaamiseen eri srk n miehet ovat osallistuneet. Eli tapaukset on hoidettu "evankeliumilla" ja pyydetty salaamaan. Ainakin pj n salaamisista on tietoa, ihan uhrien nimiä myöten. Että vääristelyyn stoppi kiitos!
- vääristelyyn stoppi
Näin valitettavasti on kuten kerrot. En kai suinkaan ole millään tavoin tuota asiaa kyseenalaistanut?
Mainitsemasi toiminta on syntiä ja rikollista.
Vääristelyä sen sijaan on tämän ketjun aloitus: TH ei ole syyllistynyt salailuun. Hänen toimikaudellaan on päinvastoin PUUTUTTU asioihin.
Vääristelyä on myös väittää että vika on rippisalaisuudessa. Vika on siinä että rippisalaisuutta on käytetty väärin. - Rippisalailuoppi:(
Näin valitettavasti on kuten kerrot. En kai suinkaan ole millään tavoin tuota asiaa kyseenalaistanut?
Mainitsemasi toiminta on syntiä ja rikollista.
Vääristelyä sen sijaan on tämän ketjun aloitus: TH ei ole syyllistynyt salailuun. Hänen toimikaudellaan on päinvastoin PUUTUTTU asioihin.
Vääristelyä on myös väittää että vika on rippisalaisuudessa. Vika on siinä että rippisalaisuutta on käytetty väärin.SRK on yhdessä jäsenyhdistystensä johdon ja puhujien kanssa käyttänyt itse keksimäänsä vl-maallikkorippisalaisuutta väärin.
Miksi käyttää omaa keksintöään väärin?
No siksi, että koko keksintö on tehty salaamaan vakaviakin rikoksia ja suojelemaan rikollisia. Mihin muuhunkaan tällainen salailuoppi olisi kehitetty?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487