Avioehto: Myöhemmin saama omaisuus

pettynyt...

Olen allekirjoittanut parikymmentä vuotta sitten seuraavanlaisen avioehdon:

"Me allekirjoittaneet kihlakumppanit sovimme täten avioehtonamme että meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta mihinkään toistemme omistamaan tai myöhemmin saamaan omaisuuteen eikä sen tuottoon."

Vaimoni on koko ajan vienyt pankkiin suurimman osan palkastaan ja maksattanut minulla melkein kaiken, vain 60 eurolla kuukaudesssa on osallistunut yhteisiin menoihin. Vaimon tilille on kertynyt yli satatuhatta euroa, minulle ei yhtään. Olen maksanut remontit, auton, vakuutukset ym. Olen kuvitellut että molempien talletukset ovat yhteistä omaisuutta osituksessa. Miten on, tietääkö kukaan miten tällaista lakituvassa tulkitaan?

3

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

      Taidat olla vähän tyhmä?

    • pettynyt...

      Vaimonikin niin sanoo, lisäksi olen hullu hänen mielestään.
      Hulluudesta itse en ole ihan varma mutta tyhmä ole, se on tosi.

    • mk

      Omistatko sinä sen asunnon kokonaan eikä siitä vaimo olenkaan mitään ja jos näin ei ole niin olet tyhmä koska asunto menee erossa jakoon ja nyt sinä voit ruveta tekemään niin että' otat vain sadalla eurolla osaa talouteen kuukaudessa ja laitat vaimosi vuorostaan maksamaan loput menoista ja ole tiukkana että voit itsekkin säästää. Yksi asia on että avioehdon voi aina erossa riitauttaa jos se on kohtuuton toista osapuolta kohtaan. Avioliiton aikana aviehsolla ei ole mitään merkitystä vaan erossa vasta koska vaikka olisi avioehto niin aviopuolisot ovat elatusvelvollisia puolisoaan kohtaan ja kerroppa tämä asia vaimollesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe