Olen allekirjoittanut parikymmentä vuotta sitten seuraavanlaisen avioehdon:
"Me allekirjoittaneet kihlakumppanit sovimme täten avioehtonamme että meillä kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta mihinkään toistemme omistamaan tai myöhemmin saamaan omaisuuteen eikä sen tuottoon."
Vaimoni on koko ajan vienyt pankkiin suurimman osan palkastaan ja maksattanut minulla melkein kaiken, vain 60 eurolla kuukaudesssa on osallistunut yhteisiin menoihin. Vaimon tilille on kertynyt yli satatuhatta euroa, minulle ei yhtään. Olen maksanut remontit, auton, vakuutukset ym. Olen kuvitellut että molempien talletukset ovat yhteistä omaisuutta osituksessa. Miten on, tietääkö kukaan miten tällaista lakituvassa tulkitaan?
Avioehto: Myöhemmin saama omaisuus
3
287
Vastaukset
- 21
Taidat olla vähän tyhmä?
- pettynyt...
Vaimonikin niin sanoo, lisäksi olen hullu hänen mielestään.
Hulluudesta itse en ole ihan varma mutta tyhmä ole, se on tosi. - mk
Omistatko sinä sen asunnon kokonaan eikä siitä vaimo olenkaan mitään ja jos näin ei ole niin olet tyhmä koska asunto menee erossa jakoon ja nyt sinä voit ruveta tekemään niin että' otat vain sadalla eurolla osaa talouteen kuukaudessa ja laitat vaimosi vuorostaan maksamaan loput menoista ja ole tiukkana että voit itsekkin säästää. Yksi asia on että avioehdon voi aina erossa riitauttaa jos se on kohtuuton toista osapuolta kohtaan. Avioliiton aikana aviehsolla ei ole mitään merkitystä vaan erossa vasta koska vaikka olisi avioehto niin aviopuolisot ovat elatusvelvollisia puolisoaan kohtaan ja kerroppa tämä asia vaimollesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171065124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103319Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2282230Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232043Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin21442Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491154- 721140
- 1761034
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959