lopettaisin itse lääkitykseni?

Taustat;
Olen pitkään yrittänyt tavoittaa omalääkäriäni, joka vastaa lääkkeistäni yms, mutta hän ei vastaa soittopyyntöihin eikä ilmoita itsestään. Uusia käyntejä ei kuulu ja rauhoittavia pitäisi saada lisää ja ei-toimiva masennuslääkitys on ollut päällä koko kevään.


Kysymys kuuluu,
tiedän että lääkkeensyönnin lopettaminen yllättäen ei ole hyväksi. Voinko silti jättää seronilin (40 mg) pois ja elää ilman lääkitystä, vaikka ahdistaa vuorokauden ympäri, pää käy koko ajan sekavammaksi, en hallitse enää itseäni, en osaa ajatella olevani elossa enää ensi viikolla -tosin tämä tunne on ollut läsnä jo kauan ja tässä sitä vielä ollaan.

Mitä minun täytyy tehdä?
Olen 15-vuotias.
4105
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Tulosta kirjoituksesi mene ensiapuun! Äläkä suostu lähtemään pois ennen kuin saat apua vaikka kehoittaisivat. Ota mukaan joku kaveri tai aikuinen jos mahdollista!

Äänestä

mä en suosittele iha heti kokonaa lopettaan. mä käytin seronilia myös, mut vaa 10g ja sillonki olin pari päivää iha sekasin sen jälkee, ku lopetin vaa yhtäkkii ottamisen. mut kannattaa alkaa ottaa sillei, et syöt vaikka viikon vähän pienemmällä annostuksella ja sit seuraavan viikon pienemmällä ja nii.

Äänestä

15-vuotiaan äitinä ihmettelen sanamuotoa "olen pitkään yrittänyt tavoittaa" jne. Hoidatko oikeasti ITSE tuollaista asiaa? Olet vielä lapsi, kyllä jonkun muun täytyy ottaa vastuu hoidostasi! Missä on äiti, isä tai oletko lastenkodissa, nuorisolaitoksessa? Puhu asiasta HETI lähimmälle aikuiselle. Tuohan on jo itsessään ongelma, jos joudut noin isoja asioita itse järjestelemään tuossa iässä. Ei kuulu vielä sinulle lääkäreille soitot eikä lääkkeistä huolehtimiset. Nyt heti aikuinen läheltäsi vastuuseen. Näytä hänelle tämä viestiketju!

Äänestä

Olen samaa mieltä kuin äiti ja ope. Olet vielä nuori ja kannettavanasi suuri vastuu.
Jos koulussasi on terveydenhoitaja, voit kääntyä hänen puoleen ja pyytää häntä hoitamaan asia. Voit myös soittaa lääkäripäivystykseen ja kertoa tilanteen.

En suosittele lopettamaan lääkitystä noin vain. Ehkä on syytä tarkistaa ylipäätään lääkityksen riittävyys, jos edelleen olet ahdistunut. Lääkityksen yllättävästä lopetuksesta saattaa seurata ikäviä oireita..

Voimia sinulle ja toivottavasti asia hoituu!!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


on KIIRE kirjoitti:

Taustat;
Olen pitkään yrittänyt tavoittaa omalääkäriäni, joka vastaa lääkkeistäni yms, mutta hän ei vastaa soittopyyntöihin eikä ilmoita itsestään. Uusia käyntejä ei kuulu ja rauhoittavia pitäisi saada lisää ja ei-toimiva masennuslääkitys on ollut päällä koko kevään.


Kysymys kuuluu,
tiedän että lääkkeensyönnin lopettaminen yllättäen ei ole hyväksi. Voinko silti jättää seronilin (40 mg) pois ja elää ilman lääkitystä, vaikka ahdistaa vuorokauden ympäri, pää käy koko ajan sekavammaksi, en hallitse enää itseäni, en osaa ajatella olevani elossa enää ensi viikolla -tosin tämä tunne on ollut läsnä jo kauan ja tässä sitä vielä ollaan.

Mitä minun täytyy tehdä?
Olen 15-vuotias.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu