Jouduin eilen menemään päivystykseen kun yhtäkkiä(oli ollut aikaisemmin jo kotona huono olo ja on ollut jo viikkoja mutta paheni nyt kertaheitolla) meni nenä niin tukkoon, tuntui että verenpaine nousi kahteensataan ku alkoi kiristää päätä ja meinasin tukehtua kun tuntui etten saa kunnolla happea vedettyä, kieli tuntui turvonneelta, huimasi. Minulla on ollut tosi häiritsevää nenäntukkoisuutta, voimattomuutta, varsinkin käsissä, kurkun ja äänen käheyttä ja rykimistä ym. kurkun tukkoisuutta, iholle ilmestyy välillä punainen paukama tai isompi ihottuma, kieli kuivaa ja ei tule sylkeä.
Noh, sanottiin että kieli näyttää turvonneelta. En uskalla syödä enää melkein mitään ja ulkonakaan en uskalla paljon liikkua kun pelkään noita kohtauksia. Nenä tuntuu niin aralta, heti joku hajuvesikin tuntuu nenässä häiritsevänä. Ja verenpaine oli myös aika korkealla, en tiiä voiko allergia tolleen nostaa verenpainetta? Siis lepotilassa 149 ja sitten noustessa 172???
Mulla on höyhen peitot ja lampaan ’lämmitinlakana’ - nukuin tänään toisessa huoneessa lattialla ja täytyy sanoa että olo ei yhtä tukkoinen mutta kieli taas todella kuiva ja on kyllä tuolla kurkussa vieläkin jotain ja nenän tukkoisuutta myös. Laitoin suolaliuosta nenään. Aina on nenä ja kurkku ollut heti valmiina aamulla herätessä tukossa. Ja yöllä on tullut hengenahdistuskohtauksia ja kurkun inhottavaa kutinaa. Suun kautta melkeinpä tulee eniten hengitettyä. Samaan aikaan kädet myös kylmenee. Iholla ihmeellistä kutinaa.
Olen aikaisemmin mielestäni saanut allergisia reaktioita appelsiinista. Eilen tuli juotua c-vitamiini pulveria veden kanssa, missä oli sitrusuutetta, sitten söin pähkinäsuklaata, suklaamuroja, maitoa, omenan.
Eilen otettiin allergia verikokeet - saa nähdä löytyykö niistä mitään. Tuntuu että jokin ilmastossa tekisi minut sairaaksi. Talossamme on ehkä hometta, ja olen ollut homealtis aikaisemminkin. Entäs sitten pölyallergia? Siihen kyllä aikaisemmin testattiin mutta ei ollut arvot korkealla joten en tiedä sitten...
Tosi huono ja väsynyt olo ja kun en tiiä mille olisin, jos ees olen(mutta oireet viittaavat siihen en tiedä tuosta verenpaineen noususta?) - mutta mikä muukaan tää olisi... sydänkäyrät otettu monta kertaa, kaikki niissä ok, eli en sydänkohtausta ainakaan saamassa(ja olen nuori), sitten astmapuhalluksissakin olen ollut, kaikki OK, eli keuhkot toimii, verikokeet kaikki normaalit, monta kertaa otettu, kilpirauhasarvot normaalit, rauta hyvä(luulin ekaksi että olen aneeminen kun semmonen olo).
Mulla on myös sappikivet mutta lääkäri sanoi että ei nää tukkoisuus oireet voi millään siitä johtua.
Voisko joku auttaa...? ongelma = TOIVOTON!
tyttonen22
2
141
Vastaukset
- voihan!
Onpas kauheata! :O
Etkö ole saanut itsellesi varuikis kotiin epipeniä?
Sit sulla pitäisi olla kortisoni-tabletit ja antihistamiini!
Toivottavasti oot saanu jo jotain selvyyttä asiaan!- voihan!
..Varuiksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015