Lääkkeellinen raskaudenkeskeytys

Vierailija90

Itselleni tehtiin tänään lääkkeellinen raskaudenkeskeytys viikoilla 6 5 ja ajattelin kirjoittaa tänne edes yhden realistisen kuvauksen tapahtumasta, koska itse erehdyin lukemaan näitä palstoja ennen keskeytystä. Aborttia puoltavan lausunnon sain omasta tk:sta ja varsinaisen ajan aborttiin sain viikon päähän. En saanut itse valita kaavinnan ja lääkkeellisen keskeytyksen välillä, sillä ainakin Satakunnassa lääkkeellinen on standardi menetelmä. Päädyimme avomieheni kanssa aborttiin, koska elämäntilanteemme ei ollut sopiva perheenlisäykselle (toinen opiskelija ja toinen yksityisyrittäjä) ja olin tullut raskaaksi vaikka käytin ehkäisyrengasta. Jeesustelijoiden mielipiteitä alkoi sadella heti, eikä niistä kannata välittää kunhan on itse varma päätöksestään. Mielestäni abortti kuuluu naisen perusoikeuksiin.

Ennen keskeytystä otettiin veriryhmä ja virtsanäyte sukupuolitautien varalta. Maanantaina kävin ensimmäisen kerran naisten tautien poliklinikalla, jossa arvioitiin raskauden kesto, suunniteltiin jälkiehkäisyä ja sain ensimmäisen keskeytyslääkkeen suun kautta, joka lopettaa sikiön kehityksen. Vielä maanantaina varmistettiin olenko varma päätöksestäni. Menkan tapaiset vuodot alkoivat tiistai aamuna ja tavalliset kuukautiskipujen kaltaiset kivut. Menin tiistai iltana lukemaan keskeustelupalstoilta ihmisten kokemuksia enkä niiden takia saanut nukuttua yön aikana paria tuntia enempää.

Osastolle sai ottaa puolison tai kaverin mukaan, mutta minun puolisoni tai kaverini eivät kerinneet/halunneet tulla mukaan. Peloissani tänä aamuna klo 8.00 menin naisten tautien vuodeosastolle, jossa emättimeen laitettiin neljä keskeytyslääkettä, jotka alottivat supistukset. Lääkkeiden laiton yhteydessä sain panacodia. Heti kehotettiin liikkumaan ja kulkemaan erityisesti portaissa. Pari tuntia lääkkeiden jälkeen meni ihan normaalisti menkka kipujen tapaisten kipujen kanssa eikä mitään tuntunut tapahtuvan. Sitten alkoivat kovat supistukset ja sain lisää lääkettä. Vieläkään ei tapahtunut mitään mutta kivut kasvoivat. Huonekaverini oli niin kipeä että vain oksensi ja valitti. Soitin itselleni sairaalaan kaverin, koska aika alkoi kasvaa pitkäksi. Monien soittojen jälkeen sain työkaverin seuraksi :) Lääkkeiden jälkeen sain vielä kipupiikin, joka auttoi hyvin. (Kipu oli todella kovaa, mutta siedettävää.)

Noin neljä tuntia lääkkeiden laitosta ei vieläkään ollut tapahtunut mitään, joten sain vielä kaksi lääkettä suun kautta ja hoitaja jo vähän huolestui että joutuisin kaavintaan. Taas alkoivat normaalit kivut eikä mitään tapahtunut. Noin tunti lääkkeiden oton jälkeen alavatsaan kertyi kova paine ja helpotti kunnes materiaali tipahti vessaan. Eikä mitään sikiötä tai muuta materiaalia erottanut hyytymien joukosta. Sain vielä yhden panacodin, jonka jälkeen minulle tehtiin ultra, jossa todettiin että raskaus on keskeytynyt. Lääkärin mukaan noin 5 % abortoituu epätäydellisesti. Ultra tehtiin sen takia kun mitään ei tuntunut tapahtuvan. Sen jälkeen pääsinkin kotiin. Normaalit vuodot jatkuvat arvioidusti 2-3 vko.

Kokemuksena ei mielestäni ollut paha enkä kokenut mitään henkistä kipua koska päätös oli varma. Tottakai jokainen on yksilö ja varmasti jokainen kokee tilanteen erilailla. Kaikille aborttia miettiville paljon tsemppiä ja harkitkaa päätös kunnolla. Meillä tuo päätös vahvistui seuraavana päivänä, kun saimme tietää raskaudesta.

79

4066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin?

Mikähän tän tarkotus nyt sitten oli? Pitäiskö jonkun yksittäisen tappamistarinan houkuttaa muitakin surmaamaan lapsiaan?
      Sinun "materiaalisi" oli harvinaisen sinnikäs ja taisteli viimeiseen saakka ainoasta elämästään.. kunnes tarjoilemasi myrkyt riipivät hänen koko ihmiselämänsä kylmään viemäriin.

RIP pikkuinen.. jälleen yksi turha kuolema lisää synkkiin tilastoihin.

• material girl

Jokaisella on oikeus kertoa kokemuksistaan,tarvitseeko sillä sen kummempaa tarkoitusta olla?

• Vierailija90

Ajattelin kertoa muille ettei abortti ole välttämättä niin kauhea asia. En koe minkäänlaista katumusta ja olemme puolisoni kanssa helpottuneita päätöksestä. Jokaisella on tottakai oikeus mielipiteeseensä, eikä kyseessä ollut vielä edes lapsi vaan sikiöksi vasta muuttuva SOLUKLÖNTTI! Ja kuinka tuo elämästään taisteli kun ei edes sydän lyönyt ultrassa enää?

• syyllisyys kolkuttaa

sen näkee noista epätoivoisista SOLUKLÖNTTI-HUUDOISTASI :) Et voi myöskään tietää kadutko vielä katkerasti joku päivä.

Siis senkö jälkeen sydän ei enää lyönyt kun olit tarjoillut ekat myrkkykoktailit? Vai hoidettiinko ainoastaan keskenmeno loppuun? Jos noin oli niin olet aivan väärällä palstalla. Kuinka sillon edes voisi tuntea mitään katumuksia..!?

• suurperheen äiti

Lue uudelleen kirjoituksesi: slouklöntti...sydän lyönyt ENÄÄ. Hänellä oli sydän, hänellä oli kaikki tieto siitä, millaiset silmät, korvat, hiukset hänelle oli tulossa. Milloin soluklöntillä mielestäsi on ihmisoikeus? Soluistahan me kaikki muodostumme...

• anna-juulia89

Hyvä kun ihmset uskaltavat jakaa kokemuksiaan näistä asioista, monelle abortti on suuri ja pelottava asia.. Ketään ei tulisi sen perusteella kritisoida, koska kyseinen asia on lakisääteinen oikeus ja henkilökohtainen päätös, usein pienempi paha kahdesta. Tottakai jotkut joutuvat tekemään abortin tahtomattaan tai luopumaan lapsestaan, heitä ei kuitenkaan arvosteltu eikä ketään aborttiin yritetty suostutella! Itse sain tietää viime syksynä odottavani kaksosia ja ensimmäinen ajatus oli että nyt on kaikki päin mäntyä. Päätös abortista oli helppo ja aviomieheni oli kanssani samaa mieltä. Olin viikolla 11 3 ja ensimmäisellä poliklinikka käynnillä selvisi että sikiöt olivat kuolleet kohtuun, josta olin tavallani helpottunut.. Keskeytys itsessään oli suhteellisen helppo ja särkylääkkeillä selvisi hyvin. Kuolleet sikiöt eivät herättäneet sen suurempia tunteita/ masennusta. Jälkivuodot kestivät 2 vko ja kun kaikki oli ohi tunsin valtavaa helpotusta raskauden aiheuttamasta ahdistuksesta. Kukaan muu ei olisi voinut mieltämme muuttaa, koska raskaus oli puhdas vahinko kun ehkäisy petti. En suosittele keskeytystä kenellekään, mutta yritän kertoa samaa kuten viestiketjun aloittanutkin, että abortti ei välttämättä ole niin kivulias kuin väitetään eikä siitä seuraa kaikille mielenterveysongelmia.. Arvostelijat saavat haukkua minua niin paljon kun haluavat, olen ollut sinut päätökseni kMINUa eli olisin tehnyt abortin vaikka sikiöt olisivat eläneet, mutta se oli MINUN päätökseni!

• ei mitään henk.koht!

Toisen ihmisen tappaminen on kaukana 'henkilökohtasesta', etenkään kun siihen haaskataan yhteisiä varoja. Se on yhteiskunnallinen asia jota SAA ja pitääkin kritisoida. Ja ehkä se on hieman eri juttu niille jotka on tappanu aborteilla lapsensa eikä oo päässy siitä luonnollisesti.

• mimimaatikko

Onpa sulla luuserimies kun ei tullut katsomaan tekosiaan. Miehet pääsee aina niin vähällä.

• Sun ikioma "luuseri"

koitappa olla tuore pienyrittäjä... ;D niin näet mitä se teettää... ;D

• Vierailija90

Mies ei päässyt töiden takia, mutta kaverit eivät halunneet tulla..

• minimaatikko

Mutta sua ei työt estänyt? yhteinen moka, mutta miehes jänisti tuostakin vastuun kantamisesta että olisi ollut tukenasi ja katsomassa pönttöön.

• Vierailija90

Mitäpä se siitä ihmettelystä olisi muuttunut? Itse olen opiskelija, joten vapaata oli helppo saada. Ja todensin tuon olleen soluklimppi, koska ei se vielä ihminenkään ollut ainakaan minun mittapuullani. Jokainen tottakai on oikeutettu omaan mielipiteeseensä, mutta turha toisia on murhaajaksi haukkua kun ei tunne.. Eihän sitä tiedä tuleeko katumaan, tehty mikä tehty sen kanssa sitten opitaan elämään! En oikein ymmärtänyt lääkärin kommentteja oliko sikiö jo kuollut vai ei ennen pillereitä, eipä se mitään muuttanut. Mutta nyt rauhallisilla mielin ollaan ja elämä jatkuu

• sinun mittapuusi

ei ole yhtä kuin biologinen fakta. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä. Mitä muuta lajia alkio olisi kuin ihminen, tai mitä sitten on syntymätön lapsi jollei alkio/sikiö?
        Muuten tuntemattakin voidaan todeta teosta, että ihmisen suunnitelmallinen tappaminen on murha.
        Kenen elämä jatkuu, kenen ei....

• lakitieto kohdalleen
        sinun mittapuusi kirjoitti:

ei ole yhtä kuin biologinen fakta. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä. Mitä muuta lajia alkio olisi kuin ihminen, tai mitä sitten on syntymätön lapsi jollei alkio/sikiö?
        Muuten tuntemattakin voidaan todeta teosta, että ihmisen suunnitelmallinen tappaminen on murha.
        Kenen elämä jatkuu, kenen ei....

Jos se oli suunnitelmallinen murha niin teeppä vaikka jonkin moinen rikosilmoitus... ;D ei taia olla perää sun "murhaväitteille" :)

• hyödytöntä
        lakitieto kohdalleen kirjoitti:

Jos se oli suunnitelmallinen murha niin teeppä vaikka jonkin moinen rikosilmoitus... ;D ei taia olla perää sun "murhaväitteille" :)

Lepsulaki on luovuttanu moraalisen rappion edessä ja niin tietynlaisia murhia tehdään käytönnön huvina sen varjolla.

• huuda kaduilla
        hyödytöntä kirjoitti:

Lepsulaki on luovuttanu moraalisen rappion edessä ja niin tietynlaisia murhia tehdään käytönnön huvina sen varjolla.

Mitä sitten siinä vikiset.

• YourLex
        hyödytöntä kirjoitti:

Juu, ja jos sinä saisit muuttaa lakia, tekisit siitä sellaisen, että sinulla on oikeus päättää ketkä murhataan ja ketkä säästetään. Sinun lainsäädäntösi seurauksena meilla alettaisiin murhata laillisesti myös syntyneitä :)

• Anonyymi
        YourLex kirjoitti:

Juu, ja jos sinä saisit muuttaa lakia, tekisit siitä sellaisen, että sinulla on oikeus päättää ketkä murhataan ja ketkä säästetään. Sinun lainsäädäntösi seurauksena meilla alettaisiin murhata laillisesti myös syntyneitä :)

Suosijasakki yrittää käänn.ellä om.aa cier.o miel.isdä log.iiccaansa muiden nisc.oille. Vaikka tietenkään muut eli norm.aalit ihm.iset ei hal.ua minkäänlaisia m-rh.a oic.euksia ceh.enkään (pois lukien ehkä eut.anasiat ja tec.ojen takia ans.aitut cuol.eman tuom.iot, mutta ne on jo ihan toinen juttu).

• Vierailija90

Alkiohan josta voi kehittyä ihminen jos hyvin. En tietenkään mene naisille suosittelemaan, että tee abortti ja tilanne ratkeaa. Ei meillekään tuo päätös ollut helppo ja keskusteltiin hyvin läpi, jolloin itkin ainoat itkuni tuon syntymättömän esikoisen puolesta. Näin toisena aamuna vieläkin tyytyväinen päätökseeni ja haukkukaa vain mutta ei se mitään muuta. Alusta lähtien hoitohenkilökunta oli tukeva ja tarvittaessa apua sai, minullakin hoitaja piti seuraa kun kaveri pääsi paikalle myöhemmin. Loppu päivästä huonekaverinkin kanssa jo juteltiin ja vähän naurettiinkin, elämä siis jatkuu.

• suvaitsevuutta!

Vierailija90, tsemppiä ja rohkeutta sulle. Anna täällä monen kiihkoilijan elää omaa elämää ja kannattele sinä reippaana ja avoimena omaasi. Olen aikuinen ja monen aikuisen lapsen äiti, joten elämän kokemusta löytyy ja sen myötä turha paatos ja hötkyily on jo jäännyt.
      Harmittaa puolestasi lukea näitä kiihkomielisiä äärikannanottoja. Varmasti olette tilanteenne pohtineet ja ratkaisunne sen myötä tehneet. Nämä ovat jokaisessa parisuhteessa niin henkilökohtaisia ratkaisuja, että niitä on turha kenenkään paheksua tai edes kantaa ottaa. Mielestäni on hyvä, että toit esiin mitä abortissa ihan realistisesti tapahtuu, sitäkin kokemusta tarvitaan. Juu, juu, en puolusta aborttia enkä varsinkaan suosittele sitä jälkiehkäisyksi.
      Itse en aikanaan ehkä olisi kyennyt, mutta elämän tilanteenikin on ollut toinen, joten en voi syyllistääkään.
      Abortin vastustajille mietittäväksi myös monien niiden lasten kohtalo, jotka olisivat tarvinneet apua ja tukea, joita ei ole ajoissa huostaanotettu tai heidät on sijoitettu laitoksiin. Ei kaikista aikuisistakaan ole tänä päivänä vanhemmiksi ja tässä yhteiskunnassa aika moni syrjäytyy ihan perimänsä takia.
      Missään asiassa ehdottomuus ei ole hyväksi ja aborttiin päätyneet ovat joka tapauksessa toimineet lain mukaan.

• mietittävää..

Miksei huonosti kohdeltuja lapsia annettu adoptioon? Senkö pitäis olla hyväksyttävä tappamissyy että 'aion kohdella lasta huonosti'!? Sairasta...

Ihan turha kuulutella 'suvaitsevuutta' sellasista pahoista teoista joita ei kenenkään oo mikään pakko hyväksyä!

• Viereilija90

Kiitos ja kyllä tässä aletaan olla jo kuivilla vesillä siis fyysisesti. Henkisesti rankkaa lähinnä arvosteluiden takia ollut. Aika nopeasti kaikki alkoi ja loppui. Ja siis kaikille selvennykseski saimme avopuolisomme kanssa tietää että odottamani kaksoset saattaisivat aiheuttaa minulle suuria terveydellisiä riskejä abortti päätöksen jälkeen. Siis haimme sosiaalisista syista mutta abortti lopulta myönnettiin terveydellisistä syistä. Toinen sikiö abortoitui itsestään jo ennen aborttipäivää ja toinen antoi odotuttaa.

• Tytsy25

Sain itse kuulla olevani raskaana viime kesänä. Lapsia haluavana ja rakastavana uutinen oli kuitenkin shokki, sillä olin kerinnyt olla miesystäväni kanssa puolisen vuotta ja hän oli aloittamassa opiskelunsa syksyllä ja minä olin juuri saanut ne päätökseen, joten aika oli huonoin mahdollinen. Mieheni oli valmis lapsen hankintaan, jos niin päätin, vaikka kova huoli ja pelko myllersi hänen mielessään. Hän oli valmis tukemaan, mihin ratkaisuun ikinä päädyinkin. Päädyin kuitenkin aborttiin pohdinnan jälkeen. Lapsen saaminen eikä abortti kumpikaan tuntunut hyvältä, mutta pienempi paha lasta ajatellen oli päätyä aborttiin. Jokaisen lapsen tulee saada hyvä elämä ja mielestäni jos vanhemmat kokevat etteivät pysty sitä tarjoamaan on heidän oikeus ja vastuu tehdä paras päätös... vaikka se johtaisikin aborttiin.

Surun ja vihan tunteet ovat vuorotelleet, varsinkin silloin kun sain kuulla mieheltäni, että hänen veljensä ja avovaimonsa saavan lapsen... vain kaksi kuukautta sen jälkeen kun olin itse tehnyt abortin. Koko tämä odotusaika on ollut poikaystäväni perheessä/suvussa yhtä hössötystä, varsinkin ku se on ensimmäinen lapsenlapsi. Tälläkin hetkellä pelkään sitä hetkeä, kun menemme morjenstamaan tuota uutta tulokasta sairaalaan, miten syvälle piikki osuu sydämmeen.

Vaikka en usko surun koskaan poistuvan kokonaan, koen tehneeni oikean päätöksen. Pahimman surun keskellä opin huomaamaan monta hyvääkin asiaa; tiedän, että olen löytänyt ihanan miehen, jonka kanssa haluan lapsia ja kun niiden aika koittaa lapsi tulee olemaan varmasti koko sydämellä haluttu ja rakastettu!

• HYI tekopyhyyttä

Ethän sä siinä mitään muuta ajatellu kun omaa hyvääs. Jos oisit lapsen parasta ajatellu niin hän eläisi nyt jossain toisessa perheessä ja ois saanu pitää elämänsä. Ihan turha vääristellä väkivaltasta tappamista kenenkään 'pienemmäks pahaks'!!
        Niin, ja mietippäs niitä piikkejä jotka sitten osuu "sydämeen" (onko sellasta?) jos et sitten saakaan niitä lapsia enää kun haluisit...

• ohhoh,..

kenenkäs murhanhimo se yltää jo syntyneisiinkin..?!!

• YourLex
        ohhoh,.. kirjoitti:

kenenkäs murhanhimo se yltää jo syntyneisiinkin..?!!

Sinun murhanhimosi ainakin on yltänyt syntyneisiin jo monta kertaa.

• kenties,..
        YourLex kirjoitti:

Sinun murhanhimosi ainakin on yltänyt syntyneisiin jo monta kertaa.

tosin olen myös perustellut loogisesti miksi.

• YourLex
        kenties,.. kirjoitti:

tosin olen myös perustellut loogisesti miksi.

No aika tekopyhää muiden murhanhimosta ruveta vinkumaan, kun et itsekään sen parempi kerran ole.

• no mä en
        YourLex kirjoitti:

No aika tekopyhää muiden murhanhimosta ruveta vinkumaan, kun et itsekään sen parempi kerran ole.

sentään himoa murhata viattomia lapsia...toisin ku eräät.... Aika tekopyhää vinkua jostain oikeuksista päättää kehostaan tai paasata syntyneiden lasten hyvinvoinnista kun syntymättömät hingutaan heivata myrkytettynä pönttöön!

• YourLex
        no mä en kirjoitti:

sentään himoa murhata viattomia lapsia...toisin ku eräät.... Aika tekopyhää vinkua jostain oikeuksista päättää kehostaan tai paasata syntyneiden lasten hyvinvoinnista kun syntymättömät hingutaan heivata myrkytettynä pönttöön!

Ottaen huomioon, että nyt oli kyse nimenomaan syntyneiden murhaamisesta, niin etpä taida löytää täältä ketään, joka himoaisi viattomia lapsia murhata. Samoin olet luultavasti väärässä siitäkin, että täällä monikaan erityisesti himoaisi heivata syntymättömiäkään viemäriin. Varmaan suurin osa pitäisi parempana sitä, että ei-toivottuja raskauksia ei ollenkaan edes alkaisi.

• ai ei vai
        YourLex kirjoitti:

Ottaen huomioon, että nyt oli kyse nimenomaan syntyneiden murhaamisesta, niin etpä taida löytää täältä ketään, joka himoaisi viattomia lapsia murhata. Samoin olet luultavasti väärässä siitäkin, että täällä monikaan erityisesti himoaisi heivata syntymättömiäkään viemäriin. Varmaan suurin osa pitäisi parempana sitä, että ei-toivottuja raskauksia ei ollenkaan edes alkaisi.

Mutta kun niitä nyt kuitenkin alkaa, niin sitten eräät (yli 10 tuhatta/vuosi) himoaa survoa viattomat lapset viemäriin tai silppuriin ja murhien suosijat huutaa yllytyksiään taustalla!

• Sinulla on
        ai ei vai kirjoitti:

Mutta kun niitä nyt kuitenkin alkaa, niin sitten eräät (yli 10 tuhatta/vuosi) himoaa survoa viattomat lapset viemäriin tai silppuriin ja murhien suosijat huutaa yllytyksiään taustalla!

harvinaisen sairaita kuvitelmia. Itse asiassa en ole kyllä edes ikinä kuullut että joku noin ajattelisi. (Paitsi toki tv:sarjojen sarjamurhaajat).

Olet pelottava. :(

• mitä himoitset?
        ai ei vai kirjoitti:

Kuka täällä on HIMOINNUT mitään? Minä voin himoita jotakin vaatetta itselleni,taikka jotakin ihmistä tai jotain muuta,mutta enpä ole kuullut että kukaan HIMOITSISI tappavansa lasta.,.hohhoijaa.

Lähtökohtahan on kuitenkin se,että jos ei lasta halua alunperinkään,koettaa raskautta välttää normaalein keinoin kuten ehkäisyllä ja jos jollakulla ehkäisy jää pois,on se vastuutonta ja saa syyttää itseään,mutta tuskinpa seksin aikana ajattelee että no,menenpä sitten himoiten aborttiin kun se on niin kivaa.

Ja turha tulla sanomaan että olisi sitten kokonaan ilman seksiä,kun ehkäisykin voi pettää. Haluaisin tavata yhdenkin normaalin naisen taikka miehen joka suostuu elämään parisuhteessa ilman seksiä sen vuoksi,että jos ehkäisy pettää.. Kovin yksin jää.

Itselläni on piuhoissa klipsit ja kuten tiedossa on,nekin voivat joillakin joskus pettää. Ja sitomisen halusin juuri siksi kun minulle ei muu ehkäisy sovi;pitäisikö minun nyt kuitenkin elää mieheni kanssa ilman seksiä kun emme enää lapsia halua? Mitä itua on sitten koko ehkäisyllä?

Pitääkö pyöräilijän jättää kypärä pois koska ottaa joka kerta liikenteeseen mennessään riskin ja kypärä ei välttämättä suojaakaan jos tulee paha kolari? Kannattaako sitten autoihin laittaa turvatyynyjä,jos ne kuitenkaan eivät välttämättä aina toimi ja autoilija ottaa tahallaan riskin kun lähtee ajamaan? Olisko oikein syyttää tuossa tilanteessa sitten tuota pyöräilijää ja autoilijaa jos onnettomuus tapahtuu,vaikka on käyttänytkin ns.suojavarusteita,mutta "ittepähän on ottanut riskin"?

Eiköhän nuo ehkäisyt ole juuri sitä varten,ettei haluta lapsia ja se estetään kaikilla mahdollisilla keinoilla eikä kukaan HIMOITSE menevänsä aborttiin.

• JOS ehkäisy
        mitä himoitset? kirjoitti:

Kuka täällä on HIMOINNUT mitään? Minä voin himoita jotakin vaatetta itselleni,taikka jotakin ihmistä tai jotain muuta,mutta enpä ole kuullut että kukaan HIMOITSISI tappavansa lasta.,.hohhoijaa.

Lähtökohtahan on kuitenkin se,että jos ei lasta halua alunperinkään,koettaa raskautta välttää normaalein keinoin kuten ehkäisyllä ja jos jollakulla ehkäisy jää pois,on se vastuutonta ja saa syyttää itseään,mutta tuskinpa seksin aikana ajattelee että no,menenpä sitten himoiten aborttiin kun se on niin kivaa.

Ja turha tulla sanomaan että olisi sitten kokonaan ilman seksiä,kun ehkäisykin voi pettää. Haluaisin tavata yhdenkin normaalin naisen taikka miehen joka suostuu elämään parisuhteessa ilman seksiä sen vuoksi,että jos ehkäisy pettää.. Kovin yksin jää.

Itselläni on piuhoissa klipsit ja kuten tiedossa on,nekin voivat joillakin joskus pettää. Ja sitomisen halusin juuri siksi kun minulle ei muu ehkäisy sovi;pitäisikö minun nyt kuitenkin elää mieheni kanssa ilman seksiä kun emme enää lapsia halua? Mitä itua on sitten koko ehkäisyllä?

Pitääkö pyöräilijän jättää kypärä pois koska ottaa joka kerta liikenteeseen mennessään riskin ja kypärä ei välttämättä suojaakaan jos tulee paha kolari? Kannattaako sitten autoihin laittaa turvatyynyjä,jos ne kuitenkaan eivät välttämättä aina toimi ja autoilija ottaa tahallaan riskin kun lähtee ajamaan? Olisko oikein syyttää tuossa tilanteessa sitten tuota pyöräilijää ja autoilijaa jos onnettomuus tapahtuu,vaikka on käyttänytkin ns.suojavarusteita,mutta "ittepähän on ottanut riskin"?

Eiköhän nuo ehkäisyt ole juuri sitä varten,ettei haluta lapsia ja se estetään kaikilla mahdollisilla keinoilla eikä kukaan HIMOITSE menevänsä aborttiin.

pettää, ei ois mikään pakko tehdä aborttia vaan antaa lapsen vaikka muille. Mutta useimmat HIMOITSEE (haluaa/hinkuu) hankkiutua lapsesta eroon mieluummin tappamalla...

• Hohhhoijjaa
        JOS ehkäisy kirjoitti:

pettää, ei ois mikään pakko tehdä aborttia vaan antaa lapsen vaikka muille. Mutta useimmat HIMOITSEE (haluaa/hinkuu) hankkiutua lapsesta eroon mieluummin tappamalla...

"Himoita = haluta kiihkeästi"

Ja kuinkas monta abortin tehnyttä henk. koht. sitten tunnet, jotka oikein kovasti haluavat sen abortin tehdä. Vai onko sinulla kenties tilastojakin tästä?

Ei täällä kukaan muu taida himota kun sinä..

• mitä himoitset?
        JOS ehkäisy kirjoitti:

Haluta ei ole sama kuin himoita ja hinkua. Miten tämä himoitseminen sinusta sitten näkyy;lukuunottamatta palstan provoja.

• Roikka

Mie oon ain sanonu et naise keho on häne oma asiansa.. Mitä hän sillä tekee ei oo paskaakaa muide asia eikä teillä fanaatikoilla ole mitään sanavaltaa toisen päätöksiin, ettekä te voi arvostella kun EI OLE hajuakaan siitä mitä nämä abortoineet naiset ovat kokeneet.. Tehkää ite se abortti ja kokeilkaa miltä se tuntuu.. Jos laki kieltäis abortit, niin naisten kuolleisuus kasvaisi ko kaiken maailman puoskarin abortteja laittomasti ryhtyisi suorittaan.. Ymmärtäkää se, ettei adoptio ole kaikille vaihtoehto, siitähä voi syntyä kovemmat traumat ko abortista.. Saamarin laki vastaan uskonta, onneksi suomessa on vallassa laki ja tuo uskonto menettää merkitystä päivä päivältä ;)

• paitsi että

se surmattavan lapsen keho ei oo naisen kehoo eikä omaisuutta. Ja ne kuuluu muillekin jo senkin takia että niihin haaskataan yhteisiä varoja!
        Tietenkään normaalit, kunnialliset naiset ei tapa lapsiaan eikä sellasta tarvi tehdä jotta vois arvostella ja sanoo mitä se todellisuudessa on.
        Adoptioon "kykenemätömyys" on sitä samaa omanapaisuutta millä sitten tapetaan se lapsi. Ihan sama mitä näille läpeensä hemmotelluille pissiksille puoskareitten käsissä tapahtuis, vaik kuihtus verilammikoihinsa. Ei liikuta vähääkään.
        Ei uskontoo onneks tarvita jotta enemmistö tietää mitä ihmisoikeudet ja etenkin se tärkein oikeus on.. ja mikä on moraalista ja oikein.

• Roikka

Entä naiset, jotka tekee abortin yksityisel? Ja mitä sie voit tehä naisella joka on tehnyt abortin? Et yhtään mitään.. Silti naisen keho on naisen keho, ei ne abortoidut lapset ole teiltä fanaatikoilta pois! Etkä sinäkää tunnu tuntevan ihmisoikeuksia jos toivot naisten kuolevan.. Te fanaatikot ootte murhanhimoisia! Ja yhteiskunnan varoilla kasvatetaan ne lapsiparat, jotka tähän maailmaan ovat syntyneet tahtomatta..

• ehkei,

jollei joku vastustaja odota turhaan adoptiolasta.
        Jokatapauksessa se on joka kerta pois siltä surmattavalta lapselta joka menettää siinä koko ihmiselämänsä.
        Eihän niitä abortteja väkisin hinkuneita naisia kukaan tapa, ihan itsehän ne sit siihen lammikkoonsa ois hankkiutunu. Sun murhakiihko-sakkis tässä himoissaan on ja itsekkyyden alttarilla veriuhreina on vieläpä viattomat, puolustuskyvyttömät lapsiparat!!
        Yhteiskunnan varoilla kuuluukin ylläpitää tulevaisuuden toivojen ELÄMÄÄ, ei tappamista ja vimäristä alas vetämistä!

• huomautan vain

Sinähän se itserakas olet kun jaksat täällä toisia arvostella ja näin voit kuvitella olevasi niin täydellinen.. Samanlainen syntinen olet kuin kaikki muutkin ja ihan turhaan kuvittelet voivas vaikuttaa jotenkin abortin tehneihin naisiin.. Mitähän tekisit kun kadulla kävelisi sellainen vastaan? Minkä laki sallii on ihmisen oikeus ;) Mene kuule julkisesti saarnaamaan jos sädekehääsi kiilloitaa tahdot, muista herra synnit anteeksi antaa.. Entä naiset jotka ovat abortin tehneet oman terveytensä pelastamiseksi tehneet, syntisiä? Ja jos jokaisella on oikeus elää niin ei sinunkaan perustelut näiden naisten kuolemaksi riitä!

• Dara

"Jokaisella on lähtökohtanen oikeus elää, mutta tietenkin omilla riistävillä teoillaan voi alentaa oikeuksiaan ja arvoaan."

Kuka alentaa ihmisen ihmisarvon, jollei se, joka ei sitä toiselle anna? Miten ihminen omaa arvoaan alentaa, jollei sitä omasta, eikä lain mukaan alenna?

• hyvä kysymys.
        Dara kirjoitti:

"Jokaisella on lähtökohtanen oikeus elää, mutta tietenkin omilla riistävillä teoillaan voi alentaa oikeuksiaan ja arvoaan."

Kuka alentaa ihmisen ihmisarvon, jollei se, joka ei sitä toiselle anna? Miten ihminen omaa arvoaan alentaa, jollei sitä omasta, eikä lain mukaan alenna?

Eli millä (yli)oikeuksilla joku alentaa viattoman lapsensa arvon jopa surmattavaksi..
        Lakihan ei ihmisarvoja määritä sen paremmin kuin -oikeuksiakaan.

• Dara
        hyvä kysymys. kirjoitti:

Eli millä (yli)oikeuksilla joku alentaa viattoman lapsensa arvon jopa surmattavaksi..
        Lakihan ei ihmisarvoja määritä sen paremmin kuin -oikeuksiakaan.

Kyllä minä hyvin omituisena logiikkana pitäisin sitäkin, jos joku perustelisi aborttiaan sillä, että alkio on itse oman arvonsa alentanut... Mielestäni on rehellistä myöntää se, että jos ryhtyy toisten ihmisarvoa määrittelemään, niin silloin on tosiaan itse se, joka sitä arvoa joko alentaa tai ylentää, ei joku muu.

"Lakihan ei ihmisarvoja määritä sen paremmin kuin -oikeuksiakaan."

Niin, eli kuka tai mikä taho siis määrittää ihmisten ihmisarvon? Et ainakaan itse tuntunut ajattelevan, että sinä sen tekisit, joten kuka tai mikä taho sitten on määritellyt, että esim. abortin tehneiden ihmisarvo on muita alempi?

• en mä oo
        Dara kirjoitti:

Kyllä minä hyvin omituisena logiikkana pitäisin sitäkin, jos joku perustelisi aborttiaan sillä, että alkio on itse oman arvonsa alentanut... Mielestäni on rehellistä myöntää se, että jos ryhtyy toisten ihmisarvoa määrittelemään, niin silloin on tosiaan itse se, joka sitä arvoa joko alentaa tai ylentää, ei joku muu.

"Lakihan ei ihmisarvoja määritä sen paremmin kuin -oikeuksiakaan."

Niin, eli kuka tai mikä taho siis määrittää ihmisten ihmisarvon? Et ainakaan itse tuntunut ajattelevan, että sinä sen tekisit, joten kuka tai mikä taho sitten on määritellyt, että esim. abortin tehneiden ihmisarvo on muita alempi?

väittäny että sitä joku muu taho tekis kun arvonantaja.
        Tottakai olen osoittanut tässä vaan että voin aivan samoin alentaa abortoijan arvon miten sekin tekee lapselleen.
        Erona siinä on, että minä en alenna kenenkään arvoa ominaisuuksien perusteella joille ei mitään voi, vaan tekojen. Joten abortoija on siten itse valinnut arvottoman alennustilansa. Minun arvoa antamattomuudestani ei myöskään koidu abortoijalle (ainakaan fyysistä) vahinkoa, toisin kuin abortoijan alentamalle lapselle se on mitä tuhoisinta.

• Dara
        en mä oo kirjoitti:

väittäny että sitä joku muu taho tekis kun arvonantaja.
        Tottakai olen osoittanut tässä vaan että voin aivan samoin alentaa abortoijan arvon miten sekin tekee lapselleen.
        Erona siinä on, että minä en alenna kenenkään arvoa ominaisuuksien perusteella joille ei mitään voi, vaan tekojen. Joten abortoija on siten itse valinnut arvottoman alennustilansa. Minun arvoa antamattomuudestani ei myöskään koidu abortoijalle (ainakaan fyysistä) vahinkoa, toisin kuin abortoijan alentamalle lapselle se on mitä tuhoisinta.

Etkös sinä nimenomaan väittänyt, että tietyillä teoilla ihminen voi alentaa itse oman arvonsa?

Mutta varmaan käsitin väärin. Hyvä että olemme siis samoilla linjoilla siinä, että abortin tekijä ei itse arvoaan alenna, vaan sen tekee se joka toisten arvoa määrittelee :)

• eli sen jälkeen
        Dara kirjoitti:

Etkös sinä nimenomaan väittänyt, että tietyillä teoilla ihminen voi alentaa itse oman arvonsa?

Mutta varmaan käsitin väärin. Hyvä että olemme siis samoilla linjoilla siinä, että abortin tekijä ei itse arvoaan alenna, vaan sen tekee se joka toisten arvoa määrittelee :)

kun abortoija on tehnyt tekonsa, en anna enää arvoa. Siis aiheuttaa ihan itse arvonsa alenemisen. Tuskin oma arvo sentään sen omasta mielestä alenee??
        Nyt oli kyse virallisten tahojen arvon määrityksistä, joten turha saivarrella sen enempää.

• ...
        eli sen jälkeen kirjoitti:

kun abortoija on tehnyt tekonsa, en anna enää arvoa. Siis aiheuttaa ihan itse arvonsa alenemisen. Tuskin oma arvo sentään sen omasta mielestä alenee??
        Nyt oli kyse virallisten tahojen arvon määrityksistä, joten turha saivarrella sen enempää.

Ehkä sä et anna, mut sun mielipitees vaan ei paljon vaikuta, tosiasiassahan abortoijan arvo ei alene pätkääkään

• sun mutusi
        ... kirjoitti:

Ehkä sä et anna, mut sun mielipitees vaan ei paljon vaikuta, tosiasiassahan abortoijan arvo ei alene pätkääkään

tappajan arvon "alenemattomuudesta" ei oo yhtään todempi kuin muidenkaan. Ei siis mitään merkitystä.

• Vierailija90

Kiitos muutamille tuesta ja ymmärryksestä, teille vastustajille kiitos hyvistä nauruista :D Jatkan elämääni samaan tapaan kuten ennen raskautta ja kaikki tuosta syntyneet vaivat ovat jo poissa, joten elämä jatkuu.. Sillä välin kun tuolla nautin elämästä niin katkeroitukaa te täällä ihan rauhassa ja jos nyt niin syntinen olen kai joskus rangaistuksen siitä sitten saan.. No silti tekisin kaiken samalla tavalla vaikka kuka sanoisi mitä.. Joten adios!!

• nauti minkä voit

Varmaan helppoa ja todella laadukasta tuollainen teko tunnonvaivoinaan... ;) Mukavuusabortoijan "onnellisuus" on pelkkä vitsi ja heikko sellainen.

• Hahhah lolled
        nauti minkä voit kirjoitti:

Varmaan helppoa ja todella laadukasta tuollainen teko tunnonvaivoinaan... ;) Mukavuusabortoijan "onnellisuus" on pelkkä vitsi ja heikko sellainen.

Sinä olet pelkkä vitsi itse kun tuommoisia tosissasi heität.

Yhtä hyvin voisi sanoa että mukavuus-yh:n onni "onnellisuus" on pelkkä vitsi ja heikko sellainen. (Oli mukavempaa pitää lapsi, ettei tarvitse tehdä aborttia --> Nyt ollaan sit katkeria kun lapsi vei kaiken. ;))

Pelkkää piippiä molemmat tekstit.

• ahaa,...

no miksenköhän mä sit antanu lasta muille jos se vaan vie kaiken (minkä?!) :D Ja miks haluan vielä lisääkin niitä "kaiken viejiä" ja "katkeruuden aiheuttajia"...on se kumma, en sit ymmärrä kai omaa onneeni tai oon kauhee masokisti ;DD

• ei lapseton

Onko jotenkin vaikea ymmärtää ettei kaikki halua tosiaankaan lapsia? Jos sinä teit ratkaisun joka sopi sinulle niin hyvähän se on. Toisille lapset eivät tosiaan tuo onnea,sekin pitäisi ymmärtää.

• kun se
        ei lapseton kirjoitti:

Onko jotenkin vaikea ymmärtää ettei kaikki halua tosiaankaan lapsia? Jos sinä teit ratkaisun joka sopi sinulle niin hyvähän se on. Toisille lapset eivät tosiaan tuo onnea,sekin pitäisi ymmärtää.

haluamattomuus vaan ei oikeuta tappamista!! Mikä tässä nyt on niin vaikee tajuta?

• ei lapseton
        kun se kirjoitti:

haluamattomuus vaan ei oikeuta tappamista!! Mikä tässä nyt on niin vaikee tajuta?

Ei kyse olekaan ollut siitä saako haluta aborttia tai onko sen haluaminen oikein vaan puhuttiin siitä että kaikki eivät halua tulla VANHEMMIKSI KOSKAAN,joten se että sinä hehkutat miten onnellinen olet äitinä,ei tarkoita sitä että kaikkien tulisi ryhtyä äidiksi. Tajuatko?

Kyse oli siitä että joillekin lapsi ON rasite eikä toiset halua lapsia koskaan!

• Kyllä oikeuttaa

Miksei muka oikeuta? Kerrotko yhdenkin HYVÄN syyn, mikä velvollisuus naisella on toimia synnytyskoneena ja näin ollen kantaa ja synnyttää lapsi vastoin tahtoaan? Jos vetoat adoptioon ja oikeuteen elää, niin yhyy, ei ole hyvä vastaus, koska todella alkuvaiheessa oleva alkio ei elä ja adoptoitavat lapset eivät kesken lopu. Ja aina ei tarvitse vauvaa adoptoida, myös niitä isompia lapsia on tarjolla. Vai miksi muka vauvat ovat arvokkaampia?

Menikö perille?

• kerro..

yksikin HYVÄ ja ihmisoikeudellisesti vakuuttava syy miks lasta haluamattomuus tai jonkun henkilön olemassaolon epämieluisuus oikeuttas tärkeimmän ihmisoikeuden riistoon.. eli kun ei vaan huvita säästää jonkun henkee!
        Jos vetoat johonkin ylikansotuksiin ja maailman orpoihin, niin yhyy, eipä koske tätä maailman kolkkaa. Eikä muuten mikään liikaväestökään oikeuta rajottaan sitä tappamalla jo olemassaolevia ihmisiä!!
        Sijaislapset (joita ne isommat lapset yleensä on) ei oo sama kun adoptoitavat. Ei niiden arvokkuuksissa tietenkään sen takia eroo oo.
        Menikö perille?

• ...
        kerro.. kirjoitti:

yksikin HYVÄ ja ihmisoikeudellisesti vakuuttava syy miks lasta haluamattomuus tai jonkun henkilön olemassaolon epämieluisuus oikeuttas tärkeimmän ihmisoikeuden riistoon.. eli kun ei vaan huvita säästää jonkun henkee!
        Jos vetoat johonkin ylikansotuksiin ja maailman orpoihin, niin yhyy, eipä koske tätä maailman kolkkaa. Eikä muuten mikään liikaväestökään oikeuta rajottaan sitä tappamalla jo olemassaolevia ihmisiä!!
        Sijaislapset (joita ne isommat lapset yleensä on) ei oo sama kun adoptoitavat. Ei niiden arvokkuuksissa tietenkään sen takia eroo oo.
        Menikö perille?

Fakta vain on se, ettei ole kenenkään velvollisuus "antaa" kellekkään elämää. Ne, jotka haluaa, niin siitä vaan, ne, jotka ei, niin ei niitä voi siitä tuomita ja syyttää. Kuitenkin niitä, jotka haluaa antaa lapselle elämän, on huomattavasti enemmän, miksi siis ruikutat siitä vähemmistöstä, jotka abortin ovat tehneet, ei ole sun asias.

Siinä hyvä syy, riittääkö?

• kyllä voidaan
        ... kirjoitti:

Fakta vain on se, ettei ole kenenkään velvollisuus "antaa" kellekkään elämää. Ne, jotka haluaa, niin siitä vaan, ne, jotka ei, niin ei niitä voi siitä tuomita ja syyttää. Kuitenkin niitä, jotka haluaa antaa lapselle elämän, on huomattavasti enemmän, miksi siis ruikutat siitä vähemmistöstä, jotka abortin ovat tehneet, ei ole sun asias.

Siinä hyvä syy, riittääkö?

ihmisoikeudellisesti ja moraalisesti velvottaa _säilyttään_ toisen ihmiselämä :) annettuhan se elämä on jo siinä vaiheessa kun lapsi siellä kohdussa on.

"ne, jotka ei, niin ei niitä voi siitä tuomita ja syyttää"

Kukas sen estää ja kieltää? :D Ja eihän lasta haluamattomuus ookaan paheksuttavaa, vaan tappaminen.
        Abortit kuuluu varojen haaskauksena ja uusien kansalaisten hävikkinä koko yhteiskunnalle.. heikoimpien ihmisoikeuksien mitä törkeimmästä polkemisesta puhumattakaan! Näin ollen jokainen abortti on kaikkien asia.

• aivan ykslysti

Minua ei kiinnosta tippaakaan mikä oikeuttaa tai ei oikeuta hakemaan raskauden keskeytystä,jos sen laki sallii niin enpä kyseenalaista koko asiaa.

Jos joku haluaa abortin,ei se ole minulta pois.

• no, sittenhän

sulla ei oo mitään asiaa koko palstalle. Onneksi sentään useita muita liikuttaa miten yhteiskuntamme suojattomimpia jäseniä kohdellaan.. jokainen abortti kun on aina pois juuri niiltä, viattomilta lapsiuhreilta.

• sdbttr

Mulla on tilanne se että olen 18, ei koulutusta eikä työpaikkaa ja vahingossa tulin raskaaksi. eiköhän ole parempi tehdä abortti kun pitää eihaluttu lapsi ja elää valtion rahoilla..?

• sdbttr

ja vielä sekin että eikö jokaisella lapsella tulisi olla sekä isä että äiti...

• sinun..
        sdbttr kirjoitti:

ja vielä sekin että eikö jokaisella lapsella tulisi olla sekä isä että äiti...

lämmin kohtusi on lapsen elämänlähde ja se mitä hän juuri nyt tarvitsee. Nykyaikana yksinhuoltajuus ei ole mikään kummallinen juttu, ja voithan sä myöhemmin lapselle isäpuolen saada. Lapsesi voi elää vain nyt ja tämän kerran!
        Tässä hyvinvointivaltiossa on kellä tahansa mahdollisuus pärjätä lapsen kanssa, oli töitä tai ei, ja koulujakin voi käydä myöhemmin. Opiskeleva äiti ei ole mikään harvinaisuus. Lapsissa on tämänkin valtion tulevaisuus. Varsinkaan lapsen kannalta ei tietenkään ole missään oloissa "parempaa" kuolla väkivalloin surmattuna!

• ...

Niimpä niin, paska tulevaisuus, mikäli yhtään olet kattonut nykyajan pentuja, koko ajan mennään vaan huonompaan suuntaan. Huhhuh...

• synkistelevä..

tappamisen ihannoija taas vauhdissa... huhhuh.
        Eli tapetaan kaikki joilla menee huonosti?? Jess, mikä kuningasidea :D

• ...
        synkistelevä.. kirjoitti:

tappamisen ihannoija taas vauhdissa... huhhuh.
        Eli tapetaan kaikki joilla menee huonosti?? Jess, mikä kuningasidea :D

En mä mitään tappamista ihannoi, mutten myöskään pidä aborttia huonona asiana

• sama p_a,eri paketti

Emmää ketää tappanu, mää vaan nielin "lääkettä" millä se sit irtos sieltä.. eikä se oo tappamista, vaan 'poistamista'...eikä siä mitää ihmistää oo, vaan pelkkää 'soluklimppi'.....emmä ihannoi tappamista, on vaan hienoo ja usein "parempiki" että sillee tehdään.. jne. Näitä säälittävyyksiä riittää :D

Piti nyt kans kirjottaa vaikka tämä on jo vanha keskustelu! Mä en kestä teitä ihmisiä jotka tulevat puhumaan "tappamisesta" se on jokaisen oma valinta joten ne ihmiset voi pysyä pois näiltä keskeytys palstoilta! Itse tein keskeytyksen eileen lääkkeellisesti ja kun vkoja ei ollut tullut vielä 9 kasaan niin sain tehdä sen kotona! Ehkä parempi niin, avopuolisoni oli koko pv:n tukenani! Itse olen syönyt pillereitä ja tulin silti raskaaksi! Päädyimme aborttiin vaikka olisin ollut valmis äidiksi ja lapsi olisi puolestani saanut tulla mutta avopuolisoni oli täysin toista mieltä! Hän ei halunnut lasta vielä vaikka ikää minulla on jo 24v ja hän on muutaman vuoden vanhempi! Kävimme asiasta pitkää keskustelua ja hän oli valmis lähtemään jos pidän lapsen joka on erittäin väärin! Mietin asiaa pitkään että mitä teen mutta tulin päätökseen että en pärjäisi lapsen kanssa yksin en ole niin vahva ihminen, minulla ei ole niin hyvää tukiverkkoa ja rahallisesti olisin ollut pulassa! Myös sekin vaikutti asiaan että haluan lapselleni ehjän perheen missä hänellä on oikeus molempii vanhempiin sellainen missä olen itse kasvanut!! Rakastan avopuolisoni erittäin paljon mutta entiedä että vaikuttaako tämä tulevaisuudessa meidän suhteeseen, miten helppoa on jatkaa eteenpäin! No itse asiaan, te jotka harkitsette aborttia niin minulla meni suht, hyvin. Keskivkona kävin ottamassa ensimmäisen pillerin suun kautta ja eileen aamulla piti herätä 8.00 ottamaan yhden panacodin, kaksi cyteciä suun kautta ja kaksi alateitse makoilin tunnin ajan ja yritin sitten kävellä niinkuin on kehotettu mahdollisimman paljon 11:sta aikaan alkoi järkyttävät vatsakivut entiedä mitenpäin olisin ollut! Vuotoa oli menkka vuotoa runsaampaa! ja minun piti sitten 11.00 ottaa toiset cytecit suun kautta mutta ei mennyt kun puolituntia niin oksensin. Entiedä haittasiko tämä? että tulikohan lääkkeet pihalle! Hyytymiä tuli vain kerran eikä mitenkään isoja vaikka vessassa juoksin alvariinsa ja tuntui että vessanpytyllä istuminen helpotti oloani enemmän kun makaaminen.. Säryt ei kestänyt kun tunnin verran, luojalle kiitos olin jo vähällä lähteä sairaalaan! Vuoto oli runsasta koko eilisen, ja yöllä kun kävin vessassa tuli yksi iso hyytymä pihalle että entiedä oliko se sitten sikiö! Nyt vain jännittää että onkohan kaikki tullut pihalle kun olen näitä palstoja selaillut niin monikin on kirjottanut että hyytymää on ollut paljon ja ison kokoisia! Kuukauden päästä vasta pitäisi mennä verikokeisiin jotta katsotaan onko kaikki tullut pihalle. Huomenna minulle soitetaan polilta että miten on mennyt niin pitää koittaa kysellä lääkäriltä! Jos jollain on ollut samanlainen tilanne niin kertokaa ihmeessä! En haluaisi enään joutua kaavintaa tai tekemään tätä uusiksi! Henkisesti/ Fyysisesti todella inhottavaa!

• pupu tupuna

jos epäilet ettei kohtu tyhjentynyt täysin niin mene tänää vaikka käymää polilla ja pyydä ultra.. tekevät sen kyllä ja saat mielellesi rauhan sitä kautta helpommin..

• et siis

kestä omaa tekoas. Tapoit mieluummin lapses jonkun muun mieleiks kun antasit kenkää lapselliselle ukolle joka pitää sua talutusnuorassaan.. on se hienoo nyt varmaan jatkaa luottavaisesti lapsen tappamiseen kiristäneen pakottajan kanssa. Voihan se olla että siiinä meni ainoo lapsi minkä koskaan oisit voinu saada...

Minusta on väärin että jotkut rupee Täälä arvostelemaan muita, tietämättä taustoja sen enempää. Onneksi tässä maailmassa on niin paljon täydellisiä ihmisiä että teillä on varaa siihen. Jokaisen oma elämä, jokaisen oma päätös.!

• niin varmaan

"Jokaisen oma elämä, jokaisen oma päätös.!"

lapsesikin ois mielellään ajatellu jos oisit antanu mahdollisuuden.

• Anonyymi

Näitä tarvii kun monet ei tiedä miten homma hoituu siellä sairaalassa. Hyvä aloitus!!!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe