Halvat kumpparit

käärmeitä pelkään

Mistä löytyisi aikuiselle miehelle mahdollisimman halvat kumpparit? Ei vaellukselle vaan kyitä vastaan, eli vartta saisi olla enemmän kuin Haissa. Laadullakaan ei niin väliä. Erätukku? Biltema? Kärkkäinen? Motonet?

Kiitos vastauksista

9

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gumitale

      Itseppä juuri kerroit, sen verran voin auttaa että Erätukku ei myy saappaita.

    • kumi ei auta

      kärmeet puree kyllä saappaistakin läpi, juurikin oli juttua metsurista jonka metsurin saappaasta oli kyy purrut läpi. Äijä huomasi kun jalka alkoi turvota kuin ilmapallo.

    • oliskohan..

      se metsuri käyttänyt rikkinäisiä saappaita.Ei se kyllä kumppareista läpi pure.Kyy pakenee aina paitsi jos se on "pikkusiin päin" sillon se ei tunne maan värähtelyä.Motonetista taidat saada parhaiten

    • tyeriä olettamuksia

      Kyy ei aina pakene, älkää nyt uskoko mokomia kaupunkilegendoja. Jos noin olisi, niin kukaan ei koskaan kohtaisi kyitä maastossa.
      Kyy on vaihtolämpöinen ja kun se kerää lämpöä, niin se ei mihinkään lähde.

    • kumi ei auta

      Ei ollut rikki metsurin saappaat, hammas oli vielä saappaassa kiinni ja mennyt siitä läpi.

    • kyy nyt..

      ei kertakaikkiaan yritä myrkyttää esineitä se iskee vaan elävään kudokseen eikä se jää hampaistaan kinni.Tossa vähän wikipediaa
      Kyiltä pysyy turvassa, jos tömistää maata kulkiessaan ja/tai jos pitää jalassa pitkävartisia saappaita. Tömistely pelottaa kyyt tehokkaasti karkuun, sillä vaikka ne ovat kuuroja, ne aistivat maan värähtelyn kaukaakin ja pelkäävät sitä. Saappaat taas suojaavat puremilta. Pihapiirissä kyyn karkottaminen onnistuu parhaiten pitämällä nurmikko lyhyeksi leikattuna ja poistamalla pihalta ruohomättäät, risu- ja romukasat ja muut paikat joihin käärme voi piiloutua. Toinen, mikä kyitä saattaa houkutella on ravinto. Roskat tulisi laittaa sellaisiin astioihin ja lintujen ruokinta suunnitella niin, etteivät ne houkuttele paikalle kyyn ruokaa, jyrsijöitä.

    • tömps,tömps!

      Kyistä pääsee parhaiten tappamalla ja kävellessä maa tömähtelee, joten silloin on aivan mahdotonta kohdata kyytä.

    • kantavat...

      naaraat eivät lähde vaikka veisit paalauskoneen viereen tömpsyttämään.poikaset syntyvät elokuussa

    • tarjoan lapiota

      Aivan ja myös kylmästä vielä kankeat kyyt ovat sitkeässä, kun ne ottavat auringon lämpöä. Tuollaiset wikipedian jutut ovat lähinnä teoriaa ja oikeasti asia on vallan toinen. Kukaan ei koskaan kohtaisi kyytä jos ne aina lähtisivät karkuun maan tärinästä.
      Tapoin joku päivä sitten kyyn joka vain makoili auringossa vaikka siitä oli mennyt jo lapsikatras ihan vierestä, hyvä että eivät päälle astuneet, eikä ollut mikään tiine naaras, siinä pihan reunalla otti mokoma aurinkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe