Ave multidrive vetoautona

Multiautomat

Onko kenelläkään kokemusta tästä nykyaven automaatista vaunun vedossa. Soveltuuko ja miten? Suunnitelmissa on 1.8 multidrive ja Hobby 495. Jarrullisen vaunun kokonaismassa saisi olla tuohon aveen 1600kg.
Siis onko kokemusta?

19

4995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei kokemusta vaunun vetämisestä, mutta tuosta Multidrivestä muuten:

      1. Aivan mahtava vaihteisto ja taloudellinen. Olen itse ajellut 2.0:lla nyt lähes 13 tkm ja 1.8:sta on muuten myös kokemusperäistä tietoa.

      2. Valitsisin 2.0 litraisen version syystä että se on huomattavasti rauhallisempi väännön takia. 1.8 toimii sinänsä moitteettomasti ja on jopa lähdöissä helpompi kun siitä puuttuu pieni nykäys paikaltaan lähdettäessä vähänkään ripeämmin. Mutta 1.8 pienemmän vääntönsä takia ja mahdollisesti hieman erilaisen vaihteiston rakenteen ja ohjelmoinnin takia nostaa kiihdytyksessä huomattavasti herkemmin kierroksia. 2.0 on siis levollisempi ja voimakkaampi moottori vaikka se ei hevosvoimista niin näykään. Hintaerohan on varsin pieni.

      • Multiautomat

        Entäpä kulutusero?


      • ...
        Multiautomat kirjoitti:

        Entäpä kulutusero?

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.


      • nipponisti.
        ... kirjoitti:

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.

        Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.


      • Lorttokaalo
        nipponisti. kirjoitti:

        Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.

        Ei ole kaukaa haettu. Esim Auris 1.8 kuluttaa vähemmän kuin Auris 1.6. Puhun kokemuksesta.


      • mittamies maakun
        ... kirjoitti:

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.

        mulla kuluttaa 2.0 diesel vetoautona 13-15l sadalla.
        eiköhän se ole kaikkien vetoautojen kulutus tollanen
        siis toyotan


    • Avensiksteen

      Hyvin jaksaa peräkärryä mökille ja takasin

    • paska loota

      Oli 2,0 multidrive farkkuna, ajoin noin 6 kk ja vaihdoin Aven dieselautomaattiin. Eihän se edes kiihdy mihinkään, vain kuski kiihtyy! Kuminauhamaista menoa ja täyskaasukiihdytyksessä koneen huuto kuuluu kabiiniin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan -tai no tapahtuu mutta kuin hidastetussa filmissä. Kiihdytysrampilta moottoritielle tullessa menon tahmeus ahdistaa ja maantieohitukset saa laskea ja ennakoida tarkkaan, siis sillä tavalla kuin alla olisi joku alle sataheppainen 1,3-1.4-pikkuauto. Kulutus seka-ajossa 9 litran kieppeillä, no ei sillä ajettu hissutellen vaan reippaasti.

      Koska muutoin Ave on itselleni oikein passeli vehje vaihdoin sen uuteen automaattinakuttajaan. Ja on aivan eri peli ohituksissa jne. Ei todellakaan tule enää itselleni variaattoritomaattia, ja vaparikone vielä pahensi asiaa.

      • Ei nyi

        Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.


      • th400'
        Ei nyi kirjoitti:

        Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.

        Tojotan automaattilaatikot ovat ainakin kestäviä, kun niissä ei ole sitä dsg-virusta.
        Aisin on kestänyt loistavasti jo 330 tkm ja toimii edelleen kuin uusi. Useina kesinä on ollut vaunukin perässä ja hyvin jaksaa sitäkin vetää. Nämä vanhan mallin laatikot (4 v) ovat vaan sellaisia, että vaihteiden välit ovat liian suuret, jolloin alaspäin vaihtaessa aina kierrokset karkaa kovin korkealle.
        Portaaton olisi varmaan mukavin ja helpoin käyttäjän kannalta, mutta siinäkin kiihdytettäessä kierrokset nousee korkealle. Veto on sukkanauhamaista mutta helppoa .


      • Anonyymi

        Olikohan tässä tapauksessa sitten dieselin perässä momentinmuunnin automaatti?


    • turpourpo

      ajelin avella viikolla ja olipa tehoton vehje piti oikein pysähtyä ja katsoa oliko siihen laitettu mopon moottori. en kyllä vetäis mitään mokomalla , hyytyy mäkiin

    • vaunu

      Meillä oli 1.8 ja perässä kok.massaltaan 1400kg vaunu, ei se hirveen kivastri vetänyt varsinkaan mäkisillä tieosuuksilla, oli vähän rykimistä vaihteilla.
      Vaihdettiin 2.0 dieseliin ja vaunukin uusittiin 1600kg, nyt ei mitään ongelmaa.

    • Ajamisen iloa

      Ilman verenpainelääkitystä ei kannata Toyotalta ajaa

      • No, sullahan

        onkin taipumusta tuohon lääkityksen liioitteluun, eli reseptit sulla kulkee mapissa mukana....


    • no hobby
    • Verenpaine nousee

      Eikö raskaampi kulje????

      • perävaunu kulkee

        Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.


      • hyvin vetää.
        perävaunu kulkee kirjoitti:

        Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.

        Ja automaatilla on meno oikein letkeää. Mökkimuulien ohi voi mennä vasemmalta tai oikealta, miten tilanne ja tiet vaan sallii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe