Onko kenelläkään kokemusta tästä nykyaven automaatista vaunun vedossa. Soveltuuko ja miten? Suunnitelmissa on 1.8 multidrive ja Hobby 495. Jarrullisen vaunun kokonaismassa saisi olla tuohon aveen 1600kg.
Siis onko kokemusta?
Ave multidrive vetoautona
19
5092
Vastaukset
- ...
Ei kokemusta vaunun vetämisestä, mutta tuosta Multidrivestä muuten:
1. Aivan mahtava vaihteisto ja taloudellinen. Olen itse ajellut 2.0:lla nyt lähes 13 tkm ja 1.8:sta on muuten myös kokemusperäistä tietoa.
2. Valitsisin 2.0 litraisen version syystä että se on huomattavasti rauhallisempi väännön takia. 1.8 toimii sinänsä moitteettomasti ja on jopa lähdöissä helpompi kun siitä puuttuu pieni nykäys paikaltaan lähdettäessä vähänkään ripeämmin. Mutta 1.8 pienemmän vääntönsä takia ja mahdollisesti hieman erilaisen vaihteiston rakenteen ja ohjelmoinnin takia nostaa kiihdytyksessä huomattavasti herkemmin kierroksia. 2.0 on siis levollisempi ja voimakkaampi moottori vaikka se ei hevosvoimista niin näykään. Hintaerohan on varsin pieni.- Multiautomat
Entäpä kulutusero?
- ...
Multiautomat kirjoitti:
Entäpä kulutusero?
Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.
2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla. - nipponisti.
... kirjoitti:
Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.
2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.
- Lorttokaalo
nipponisti. kirjoitti:
Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.
Ei ole kaukaa haettu. Esim Auris 1.8 kuluttaa vähemmän kuin Auris 1.6. Puhun kokemuksesta.
- mittamies maakun
... kirjoitti:
Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.
2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.mulla kuluttaa 2.0 diesel vetoautona 13-15l sadalla.
eiköhän se ole kaikkien vetoautojen kulutus tollanen
siis toyotan
- Avensiksteen
Hyvin jaksaa peräkärryä mökille ja takasin
- paska loota
Oli 2,0 multidrive farkkuna, ajoin noin 6 kk ja vaihdoin Aven dieselautomaattiin. Eihän se edes kiihdy mihinkään, vain kuski kiihtyy! Kuminauhamaista menoa ja täyskaasukiihdytyksessä koneen huuto kuuluu kabiiniin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan -tai no tapahtuu mutta kuin hidastetussa filmissä. Kiihdytysrampilta moottoritielle tullessa menon tahmeus ahdistaa ja maantieohitukset saa laskea ja ennakoida tarkkaan, siis sillä tavalla kuin alla olisi joku alle sataheppainen 1,3-1.4-pikkuauto. Kulutus seka-ajossa 9 litran kieppeillä, no ei sillä ajettu hissutellen vaan reippaasti.
Koska muutoin Ave on itselleni oikein passeli vehje vaihdoin sen uuteen automaattinakuttajaan. Ja on aivan eri peli ohituksissa jne. Ei todellakaan tule enää itselleni variaattoritomaattia, ja vaparikone vielä pahensi asiaa.- Ei nyi
Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.
- th400'
Ei nyi kirjoitti:
Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.
Tojotan automaattilaatikot ovat ainakin kestäviä, kun niissä ei ole sitä dsg-virusta.
Aisin on kestänyt loistavasti jo 330 tkm ja toimii edelleen kuin uusi. Useina kesinä on ollut vaunukin perässä ja hyvin jaksaa sitäkin vetää. Nämä vanhan mallin laatikot (4 v) ovat vaan sellaisia, että vaihteiden välit ovat liian suuret, jolloin alaspäin vaihtaessa aina kierrokset karkaa kovin korkealle.
Portaaton olisi varmaan mukavin ja helpoin käyttäjän kannalta, mutta siinäkin kiihdytettäessä kierrokset nousee korkealle. Veto on sukkanauhamaista mutta helppoa . - Anonyymi
Olikohan tässä tapauksessa sitten dieselin perässä momentinmuunnin automaatti?
- turpourpo
ajelin avella viikolla ja olipa tehoton vehje piti oikein pysähtyä ja katsoa oliko siihen laitettu mopon moottori. en kyllä vetäis mitään mokomalla , hyytyy mäkiin
- vaunu
Meillä oli 1.8 ja perässä kok.massaltaan 1400kg vaunu, ei se hirveen kivastri vetänyt varsinkaan mäkisillä tieosuuksilla, oli vähän rykimistä vaihteilla.
Vaihdettiin 2.0 dieseliin ja vaunukin uusittiin 1600kg, nyt ei mitään ongelmaa. - Ajamisen iloa
Ilman verenpainelääkitystä ei kannata Toyotalta ajaa
- No, sullahan
onkin taipumusta tuohon lääkityksen liioitteluun, eli reseptit sulla kulkee mapissa mukana....
- no hobby
http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1523179
tossa sopiva kärry sun kärryn perään, tosin ei oo täyttä varmuutta kestääkö rakkineesi edes tuon kärryn vetoa, tojotastahan on kuitenkin kysymys. - Verenpaine nousee
Eikö raskaampi kulje????
- perävaunu kulkee
Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.
- hyvin vetää.
perävaunu kulkee kirjoitti:
Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.
Ja automaatilla on meno oikein letkeää. Mökkimuulien ohi voi mennä vasemmalta tai oikealta, miten tilanne ja tiet vaan sallii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1351043- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774