Ihmettelin talven jälkeen, että onko ASX:n start-stop systeemi mennyt epäkuntoon jo, kun auto ei kelien lämmettyä sammunutkaan automaattisesti, odotellessa liikennevaloissa, kuten kuuluisi.
No, tuota vikaa pari päivää ihmettelin, kunnes älysin, että sammutussysteemi ei toimi silloin, kun ilmanvaihdon säädin on asetettu tuulilasille kohtaan.
Kun ilmanvaihdon säädin on tuulilasille asetettu, niin ilmastointikin kytkeytyy samalla ja sen kompuran käyttöön tarvitaan moottorista tehoa, että olisko tuo kytkentä suunniteltu siksi näin.
Ehkä tuo asia on kerrottu manuaalissa, mutta eipä ole tullut luettua sitä niin tarkkaan...no, aina oppii uutta ;-)
Olisi mielenkiintoista tietää miten nämä start-stop systeemit autoissa ylipäänsä kestävät. Kuluttavat varmaankin strattimoottoria, kun käynnistyksiä tulee lisää.
ASX start-stop systeemi
3
1671
Vastaukset
- Mitsu ASX
Minulla tuo toiminto kytkeytyy päälle lämpötilan näyttäessä 6 ja moottori lämmennyt ainakin yhden sinisen tolpan verran. Tämän olen pannut merkille.
Varmasti vaikuttaa starttimoottoriin. Aika näyttää minkä verran. - Juajo
Ei taida sillä lämmön säätimen asennolla olla merkitystä. Ilmastointi toimii millä asennolla tahansa. Lämpötila pitää siis olla tuo 6 astetta ja pysähdyttäessä on laitettava vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
Onko tästä systeemistä mitään hyötyä.....sanoisin, että ei. Minusta ainakin hyödytön varuste. Monta kertaa olen säihkähtänyt, että mikä tähän tuli kun auto sammui. Polttoainetta se ei ainakaan säästä, ehkä vähentää päästöjä kun on sen minuutin käymättä. Hyödytön juttu. - frhtjyj
ei tarvii housuun laskea hei siellä sivussa on nappi jota voi painaa jos haluu että auto ei säästä poltto ainetta ja 5v takuu korvaa jos startti menee paskaksi epäilen kyllä hei kyllä ne liikenne valot palaa joskus pitkään kyllä auton sammutus säästää bensaa varmasti järki käteen ja sillehän ei mahda mitään jos et osaa käyttää toimitaa. opettele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202