ASX start-stop systeemi

Jarejev

Ihmettelin talven jälkeen, että onko ASX:n start-stop systeemi mennyt epäkuntoon jo, kun auto ei kelien lämmettyä sammunutkaan automaattisesti, odotellessa liikennevaloissa, kuten kuuluisi.
No, tuota vikaa pari päivää ihmettelin, kunnes älysin, että sammutussysteemi ei toimi silloin, kun ilmanvaihdon säädin on asetettu tuulilasille kohtaan.

Kun ilmanvaihdon säädin on tuulilasille asetettu, niin ilmastointikin kytkeytyy samalla ja sen kompuran käyttöön tarvitaan moottorista tehoa, että olisko tuo kytkentä suunniteltu siksi näin.

Ehkä tuo asia on kerrottu manuaalissa, mutta eipä ole tullut luettua sitä niin tarkkaan...no, aina oppii uutta ;-)

Olisi mielenkiintoista tietää miten nämä start-stop systeemit autoissa ylipäänsä kestävät. Kuluttavat varmaankin strattimoottoria, kun käynnistyksiä tulee lisää.

3

1843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitsu ASX

Minulla tuo toiminto kytkeytyy päälle lämpötilan näyttäessä 6 ja moottori lämmennyt ainakin yhden sinisen tolpan verran. Tämän olen pannut merkille.
      Varmasti vaikuttaa starttimoottoriin. Aika näyttää minkä verran.

• Juajo

Ei taida sillä lämmön säätimen asennolla olla merkitystä. Ilmastointi toimii millä asennolla tahansa. Lämpötila pitää siis olla tuo 6 astetta ja pysähdyttäessä on laitettava vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
      Onko tästä systeemistä mitään hyötyä.....sanoisin, että ei. Minusta ainakin hyödytön varuste. Monta kertaa olen säihkähtänyt, että mikä tähän tuli kun auto sammui. Polttoainetta se ei ainakaan säästä, ehkä vähentää päästöjä kun on sen minuutin käymättä. Hyödytön juttu.

• frhtjyj

ei tarvii housuun laskea hei siellä sivussa on nappi jota voi painaa jos haluu että auto ei säästä poltto ainetta ja 5v takuu korvaa jos startti menee paskaksi epäilen kyllä hei kyllä ne liikenne valot palaa joskus pitkään kyllä auton sammutus säästää bensaa varmasti järki käteen ja sillehän ei mahda mitään jos et osaa käyttää toimitaa. opettele

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8043
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3717
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe