kirje lestadiolaisille osa 1

riviristitty

Avoin kirje esikoislestadiolaisille seurakuntalaisille

Kirjoitan nyt tässä Pyhän Hengen pakottamana Kristuksen Jeesuksen kunniaksi sen opin puolesta, joka on Pyhän Raamatun oppi. Tahtoisin, että tämä kirje saisi levitä myös kaikkiin seurakuntiin, jotka kulkevat rakkaan jo edesmenneen opettajan L.L. Lestadiuksen nimeä kantaen ja jos Jumalan tahto on niin laajemminkin uskonnollisiin yhteisöihin, joissa opetetaan Raamatun eli Kristuksen oppia. Jos yksikin tämän kautta saa lohdutuksen ei tämä ole mennyt hukkaan. Olen nyt ollut uskossa Kristukseen alle puoli vuotta ja tuntenut suurta hengellistä yksinäisyyttä ja vakuutan, että tämän kirjeen takana ei ole yhtäkään toista ihmistä, enkä tunne maailmasta yhtään ihmistä, joka ajattelisi samoin, kuin minä. En tosin ole uskoani jaksanut tunnustaa, niin rohkeasti, kuin on ollut muistutus. Tämä kaikki vaikeneminen ja pelkuruus, jonka kanssa joudun jatkuvasti kamppailemaan on sielun vihollisen vaikutusta minussa ja tahdon tällä kirjeellä myös osoittaa kuuliaisuutta Hänelle, jolle kuuluu kaikki kuuliaisuus. Kukaan ei voi siis väittää, että tämä olisi joltain toiselta ihmiseltä/ihmisiltä kirjoitettu tai että tämän takana olisi jokin suurempi ryhmä tms. Tämän takana on ainoastaan se usko, jonka minä sain uudensyntymisen kokemuksen kautta ylhäältä taivaasta. Ja olen ahkerasti tutkinut saamaani uskoa Raamatun rinnalla sekä Lutherin ja Lestadiuksen postillojen rinnalla. Monta kertaa olen suurissa epäilyksissä ollut ja monelta puolelta kiusattuna, epäillyt itseäni vääräksi työntekijäksi, vihollisen eksyttämäksi ihmiseksi ja jopa Pyhän Hengen pilkkaajaksi, enkä voi kuvailla sitä ahdistuksen tunnetta, mkä välillä tulee mieleeni. Mutta niin monta kertaa on Pyhä Henki lohduttanut minua näissä kiusauksissa Paavalin, Lutherin ja Lestadiuksen yms. opetuksilla ja kirjoituksilla. Uskon myös, että olen nyt siinä taistelevassa seurakunnassa ja toivon, että Jumala armollisesti johdattaisi minut kerran taivaaseen. Siinä on myös minun ainoa toivoni, että saisin kerran olla siinä pyhien joukossa, joka nostetaan kirkkauteen, kun Jumalan Poika ilmestyy viimeisenä päivänä. Sen takia on myös halu tämän kirjeen kautta pyytää, että jos olen väärin uskomassa, niin Jumala voisi Pyhiensä kautta Raamatun opin rinnalla johdattaa minut oikealle tielle. Mutta niinkauan tahdon minä tässä uskossani pysyä ja siinä kilvoitella ennenkuin se Raamatun opetuksella omantuntoni kanssa yhtäpitävästi osoitetaan vääräksi.

11

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hg-yft.re

Missä sinut on "ristitty"????

Nimimerkkisi:
      riviristitty 14.4.2011 16:44

• teuta

Örvelö ei huomannut , että se oli nimimerkki
        Ja hän luulee että kaikki on samanalisia kuin
        hän , eipä tietenkään ei sellaisia tarvita yhtään

• jh.gyf-
        teuta kirjoitti:

Örvelö ei huomannut , että se oli nimimerkki
        Ja hän luulee että kaikki on samanalisia kuin
        hän , eipä tietenkään ei sellaisia tarvita yhtään

Sinä olet jo Jumalan ja Jeesuksen ja Heidän Lain kieltänyt herra epäjumalaa, herra lutheria jumaloivana Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaajana niten voit menne rakentamaasi helvittiin !!!

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9616541/48095597
        "Ei ole Jeesus vahvistanut
        teuta 8.8.2010 12:12
        Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
        Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

tässä teuta valehtelee todistaakseen Jeesuksen olevan väärässä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9566057/47416379
        "JOS tuo luku pitisi paikkansa sinä olisit Hitler
        teuta 31.12.2010 09:05
        Heil ... Kirkosta erooja ei ole löytänyt mitään muuta kuin pienen veron maksammattomuuden
        Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"

tässä teuta valehtelee ja v...tuilee kun Kristus ei antanut virkoja papeille niin teuta ottaa kristuksen oikeudet itselleen kristuksen nimissä:
        "http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9520950/47306902
        kaste kirja n. 350 luvulta
        teuta 22.12.2010 22:17
        Pappedella on tärkeä merkitys sakramentin oikein toimittamisessa , Papilla ei ole omia ansioita , vaan Kristuksen antama virka .'"

• Ei avaaja

Pyhässä KASTEESSA, etkö sinä jumalanpilkkaaja tuon vertaa Kristus-uskon perusteitakaan tunne?

• En viitsinyt

En viitsinyt lukea tuollaista pötköä. Opettele kappalejako.

• teuta

Aloittaja kirjoitti kyllä asiaa , ei hän ansaitse kovi sen takia
        ettei pätkinyt tyota pötköö 5-6 rivin osiin , minä pidin
        asiallisena kuitenkin , mutta ei missään sanota että LLL:n
        pelastaa vaan ainoa joka pelastaa , on Jeesus Kristus ,
        Se pitää aina muistaa .

• ,kjh-g,fd
        teuta kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti kyllä asiaa , ei hän ansaitse kovi sen takia
        ettei pätkinyt tyota pötköö 5-6 rivin osiin , minä pidin
        asiallisena kuitenkin , mutta ei missään sanota että LLL:n
        pelastaa vaan ainoa joka pelastaa , on Jeesus Kristus ,
        Se pitää aina muistaa .

Tuottakai aloittaja pitää omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen lahkon puolia ja suojaa lahkonne lasten perseitä reviä pedofiilejä niinkuin sinäkin!!
        Jos uskotte mit Jeesus Itse Sanoo niin tässä ohje:
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

• Jeesus tiellä

Jeesus on tie.

Usko Jeesukseen pelastaa ei lestadiolaisuus, tämä on tärkeätä muistuttaa nyt, kun kaikenlaista hajottavaa hurmahenkisyyttä liikkeessä hehkutetaan.

• Jeesuksessa pelastus

Kokemus on kokemus, jokainen uskossaelävä kokee asioita omalla tavallaan.
      Jeesus Kristus (Logos) on tie, eivät kokemukset. ON TÄRKEÄTÄ ETTÄ USKON (siis otan sydämeeni vastaan) JUMALAN SANAN SELLAISENA KUN SE ON Raamattuun KIRJOITETTU. Ja elän kasteen armoliitossa riippuen kiinni Kristuksessa Jumalan armossa ja syntien anteeksiantamisessa Jeesuksen nimen ja veren kautta.

Kasteessa meidät kastetaan Kristukseen. Kasteen jälkeen KRISTUS on meidän UUSI ELÄMÄMME. Me vaellamme USKOSSA, emme näkemisessä.

Emme siis turvaa myöskään voimakkaisiin tunteisiin tai kokemuksiimme, vaikka niitäkin saamme joskus kokea, jos Jumalan sen katsoo tarpeelliseksi, vaan turvaamme Jumalan sanassaan lupaamaan armoon ja Kristuksen lahjoittamaan vanhurskauteen.

Joh. 17:1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:

"Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      Joh. 17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

Joh. 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, ...

*) ... että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Joh. 17:4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.

• iu.ytr-ew

Jeesus Omalla Sanallaan opettaa, että ÄLKÄÄ USKOKO kristus nimeä Hänestä käyttäviä, he ovat vääriä profeettoja!

15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Luukas 20:

45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:

46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Mark. 13:21

Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko

Matteuksen evankeliumi:

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Luukkaan evankeliumi:

13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

• Jeesus on tie

Ha ha ha ha, juuri näin sinulle itsellesi käy, kun kohtaat ylimmäisen tuomarin:
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Olet kuiva pökkelö, vailla elämän Henkeä, häiriköimässä täällä.
      Tiedä vaikka olisit muslimi? Meehän kottiisi ja rukoile parannuksen armoa kohdallesi.

Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe