Millainen peili tai muu apukeino olisi hyvä soutuveneeseen ettei törmäilisi soutaessa? Ja pystyy paremmin nauttimaan vesillä olosta.
Satamien lähellä on vilkas moottoriveneliikenne.
Mistä peilin voi ostaa? Pääkaupunkiseudulta.
Peili soutuveneeseen?
18
2798
Vastaukset 18
- Julle
Useimmissa veneissä on peräpeili valmiina.
- Heleen
Katsoin eilen ja tänään satamassa peräpeilejä, mutta niitäpä ei näkynyt yhtään. Ei soutu- eikä moottoriveneissä. Lienevät pressujen alla tai niitä ei ole ollenkaan.
Kuka tietää, mistä saa soutuveneeseen peräpeilin? - ykä
Heleen kirjoitti:
Katsoin eilen ja tänään satamassa peräpeilejä, mutta niitäpä ei näkynyt yhtään. Ei soutu- eikä moottoriveneissä. Lienevät pressujen alla tai niitä ei ole ollenkaan.
Kuka tietää, mistä saa soutuveneeseen peräpeilin?Kiinnitä sellainen pienentävä polkupyöriin tarkoitettu kevyt peili lippalakkiin,tai kyllä sellainen tarrakiinnitteinen auton sivupeiliin tarkoitettu kuolleenkulman-peilikin käy?Näin kerran kilpapyöräilijän ,jolla oli kypärässä peili...siitä se kuikuili mitä takana tapahtuu...sinun tapauksessa edessä :)
- Anonyymi00004
Ostin fillariin tarkoitetun peilin, joka on teräsvarren päässä. Varren toisessa päässä on kierrettä noin 3 sentin verran. Lisäksi ostin Clas Ohlsonilta klipsivalaisimen, josta poistin valaisinosan ja kiinnitin peilin varren erittäin jämäkkään klipsiin.
Peilin voi kiinnittää helposti ja riittävän tiukasti klipsillä veneen laitaan. Peilin paikkaa voi helposti muuttaa ja peilin voi ottaa mukaan veneeltä lähtiessä.
Nyt on menossa kokeilu- ja kehittelyvaihe, jossa haen peilille parasta paikkaa. Hommaa vaikeuttaa se, että soudan rullapenkillä. Ensimmäiset kokeilut osoittivat, että peili olisi paras laittaa niin, että vedon loppuvaiheessa voi sen kautta vilkaista mitä edessä näkyy. Nykyinen peili on ihan "suora", mutta lievästi laajakulmainen näkymä olisi varmaan parempi.
Kehittely jatkuu. Klipsikiinnitys on jo osoittautunut hyväksi. Peilin paikka ja laajakulmaisempi näkymä pitää vielä kehittää toimiviksi.- Anonyymi00016
Ostin Yariksen vasemman taustapeilin lasin, jossa oma muovikehys. Varaosan hinta 9€.
Antaa sopivan laajan näkökentän.
Yariksen peiliosan kiinnitys fillarin peilin kehykseen on vielä kehitteillä. Koesoudulla käytin teippiviritystä.
- Anonyymi00005
Jepujeejuunäinseon.
Itse laitoin molemmin puolin kaiteeseen polkupyörän peilit.
Sitten kun ajan moottorilla, käännän peilit, että osaan väistää oikeita veneilijöitä.- Anonyymi00006
Ennen oli laivat puuta, miehet oli rautaa hiio hoi.
- Anonyymi00007
Pitää tehdä airomekanismi jossa soutaja voi istua kasvot menosuuntaan, olen sellaisen Ruotsissa nähnyt.
- Anonyymi00008
Urheiluun valmistetaan "peililaseja".
https://trieye.com/- Anonyymi00017
Kiinnostaa kokeilla. Olis kyllä hyvä ratkaisu, jos toimii käytössä.
- Anonyymi00009
Laita blue thoot tai jaa puhelimesi mobilidata pienten kameroiden kanssa ja näät puhelimeltasi liikeet kun soutelet, olisiko 2 sivuille taakse ja 1 tai kaksi taakse, ehkä vielä eteenkin.
Tallennat ikimuistoiset soudut realiajassa pilveen ja jaat meille kaikille nautittavaksi.
Toimii myös pimeällä, kun niissä on ir.- Anonyymi00010
Ei ole totta, joko jopa soutaessa pitäisi ryhtyä tuijottamaan kännykkää. Onneksi minulla ei ole sellaista "äly"puhelinta enkä ole sellaista hankkimassakaan.
- Anonyymi00011
Elämä on simulaattori.
Voit soutaa olohuoneessa tarvittavan tekniikan avulla.
Se joka ei tee näin elää viimevuosisataa, haisee tervalle ja haahuilee omiaan.
Haittapuolena se ettei saa pesää, jos saakin joutuu nuolemaan kainalokarvoja.
Yök.- Anonyymi00012
Minua ei stimuloi olohuoneessa soutaminen.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minua ei stimuloi olohuoneessa soutaminen.
Asioista tehdään tarpeettoman vaikeita kaiken älytekniikan keralla. Muistan niinkin yksinkertaisen suunnistusmenetelmän soutuveneillessä että kun keskipiitalla istuessa soudettiin niin etupiitalle asetettiin pieni kivi ja sitä kohti soudettiin ja aina tultiin perille oikeaan paikkaan.
- Anonyymi00014
ainakin jo vähintään pitää olla soutuvennessa 4x 25o mercruiser-moottoria takana bensalla jhörähtäviä.. go-fast boat..
sain jonkin kuvan offshore-veneestä offshore class D. jo kiellettyäkin jo liian vaarallistakin.. - Anonyymi00015
Hyvä aloittaja, tule kivijalka myymälään, jossa asiantunteva asiakas palvelija kuuntelee sinua ja kartoittaa tarpeesi.
Esittelee sinulle ratkaisuja ja näin saat sen mitä tarvitset.
Autamme myös purjevene rakennusprojektissasi.
Tervetuloa.- Anonyymi00018
Missäs tämä kivijalka on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.90728En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48536
- 126536
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518- 37516
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483