Vappuna töissä

mangofruit

Onko täällä muita, jotka joutuvat/haluavat olla vappuna töissä? Itse olen parikymppinen tyty ja harmikseni joudun olemaan iltavuorossa vappuaattona. Koomista tässä on se, että kaksi muuta työntekijää ovat 30 ja 50 , ja he työvuoroja laatiessamme huusivat kovaan ääneen, että eivät kykene tai halua olla vappuaattona töissä. No toinen sai sentään aamuvuoron, etten joudu mitään 11 tunnin työpäivää tekemään. Lähinnä siis vaan naurettavaa, että minä nuorimmaisena saan olla illan töissä, vaikka taatusti keksisin parempaa tekemistä. ;) Ja sitten vielä työnantajakin puhui, että vappu on nuorille kiva päivä ja kuinka ollakaan, nyt tuo lähes kuuskymppinen työntekijä on ainoa jolla on vapaapäivä. Kieltämättä vähän harmittaa.

Mutta mites teillä muilla? Pääsettekö juhlimaan vappua vai meneekö se päivä töissä?

40

5755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töissä minäkin

      Kyllä vain. Itse teen sekä aamu että iltavuoron. Tosin lohduttaa ajatella että ei mee rahaa kännäämiseen ja on leivän päälle laittaa muutakin kuin ylähuuli :)

    • skumppa

      Opiskele niin pääset pitkälle ;)

      • gjnm

        Mut älä opiskele metsäalalle, siellä ei pääse yhtään minnekkään


    • Töissä mielellään

      No eipä se iästä ole kiinni, kuka on töissä ja milloin ;)

    • Mari V.

      Minä olen töissä 30.4. - 2.5!

    • herdsa

      Vihaan vappua, joten olisin mielummin töissä vapun kuin näin vapaalla.

    • Voihan vappu

      Töissä olen minäkin. Tänään ja huomenna iltavuorot. Oishan sitä jotain muutakin tekemistä ehkä keksiny :)

    • töllö töötti

      Olisin ollut töissä,mut nyt pitkällä s-lomalla.Olisin kyllä mielummin töis kun sairas ja vappua en viettäisi muutenkaan.Olen ollut vappuja töissä vuodesta 1980 alkaen,myös nuorena ja ehdin silti viihteellekin ja aamulla töihin.Tosin vuoroni loppui myöhäisemmillään klo:18 Ja alkoi taas aamulla Klo:6 Vappu on vähän teennäinen juhla,yliarvostettu.No,mä yritän jotain ruokaa itselleni laittaa,koneellisen pyykkiä jos jaksaisi ja tiskit tiskata.Loppupäivä menee leväten ja töllöä katsoen ja toivoen pikaista paranemista.

    • mk

      Vappu kanssa töissä mutta ihan vaapaaehtoisesti ja kun vapunpäivä on sunnuntai ja on oikealla alalla niin saa 4 kertaista palkkaa normaaliin arkipäivään e´li tunneiksi laskettuna yhdesta sunnuntaista tulee viikon palkka ja se lämmitää ainakin tilipäivänä.

      • miettisit ensin

        Et taida olla missään töissä ollutkaan jo et tiedä:tänävuonna vappu on normi viikonloppu,vapaalla olijoillekkaan arkipyhäkorvausta


      • mk
        miettisit ensin kirjoitti:

        Et taida olla missään töissä ollutkaan jo et tiedä:tänävuonna vappu on normi viikonloppu,vapaalla olijoillekkaan arkipyhäkorvausta

        Jos tekee normaalia viikkotyötä eli 40h viikko niin viikonloppuna lauantailta tulee 50% tunnit viikottaista ylityötä ja sunnuntalailta normaalipalkka sunnuntailisä ylityökorvaus mikä on sunnuntailta 100% ja menetystä vapaa-ajasta vielä yksi 100% niin siinä on se nelinkertainen palkka ja jos tulee vielä päivittäistä ylityötä niin tulee vielä enemmän ja niin edelleen. Kun tekee viikoloppuna 12h päivää niin saa 60h palkan että silleen.


      • dgiyt
        mk kirjoitti:

        Jos tekee normaalia viikkotyötä eli 40h viikko niin viikonloppuna lauantailta tulee 50% tunnit viikottaista ylityötä ja sunnuntalailta normaalipalkka sunnuntailisä ylityökorvaus mikä on sunnuntailta 100% ja menetystä vapaa-ajasta vielä yksi 100% niin siinä on se nelinkertainen palkka ja jos tulee vielä päivittäistä ylityötä niin tulee vielä enemmän ja niin edelleen. Kun tekee viikoloppuna 12h päivää niin saa 60h palkan että silleen.

        300% eli nelinkertainen palkka on maksimi. Siitä ei prossat enää lisäänny.


      • mk
        dgiyt kirjoitti:

        300% eli nelinkertainen palkka on maksimi. Siitä ei prossat enää lisäänny.

        Kyllä 8tunnin jälkeen tulee päivittäistä ylityötä että silleen.


    • lghfdf

      älä marise.. vappu on vasta 1.5. vappuaatto on ihan tavallinen työpäivä oli se sit viikolla tai lauantaina..

    • Kokki3monen

      Olin Vaput 1982-2007 töissä. Pois luettuna 1983, joka meni laivaston leivissä.
      2008 - tähän päivään olen ollut vapaalla, kun rupesin extraamaan.

      Mutta olen niin kyllästynyt siihen touhuun kaupungilla etten poistu kodistani muualle kuin parvekkeelle.

    • Kuti Kuti

      Itse olen 60 ja en koskaan ole ollut Vappujuhlissa:)Säästöö joka minuutti::::)))))

    • Voi sua,

      kyllä nyt menee elämä kurjasti,,,ihan töihin jouduit vappuaattona? Törkeetä.
      Aatto on aatto ja vappupäivä juhlapäivä.

      Ei se sinunkaan elämäsi tainnut eiliseen kaatua? Saattoi olla mukavampi herätä työpäivän perästä ilman krapulaa ja painella vapputorille muiden sekaan? Se vappu tulee ja menee, biletti tai ei.

    • teppo&teppo

      So what?.
      Muka hauskaa pitävät amatöörit luvalla kännäämässä toivottavasti Ullanlinnan mäkeen sataa pask...

    • Yksinäinen.......

      Vappu, pääsiäinen, juhannus ja kaikki juhlat ovat samanlaisia juhlia kuin Joulu.

      Tuntuu pahalta koska olen niin yksinäinen ja juuri juhlapäivinä yksinäisyys korostuu tuskallisen paljon.

      Joulu ja Juhannus ehkä siksi pahimmat, koska silloin ihmiset "hiljentyvät" eli katoavat maisemista ystäviensä ja perheidensä luokse ja kaupunki hiljenee. Vapun juhlinnassa yksinäisyys korostuu kun ihmiset juhlivat sitä omien ystäviensä kanssa. Silloin joukossa olen yksin.

      Minusta on kuitenkin mukavaa että muut saavat vuodessa juhlia ystäviensä kanssa ja katkaista arjen harmauden, mutta yksinäisellä ihmisellä päivät ovat aina samanlaisia ja ilman ystäviä joiden kanssa jakaa, juhla-ajalla ei ole merkitystä.

    • Vappu kaikilla

      Niin olin Aattona iltavuorossa ja vapunpäivänä iltavuorossa ja huomenna aamu .Enkä ole paljosta jäänyt paitsi ..Jos on sellaisella alalla jossa ollaan töissä juhlapyhinäkin .Asenne ratkaisee . vappu se on töissäkin .

    • Nainen30+

      Harmi, itse olisin halunnut olla vappuna töissä (kaupan ala). Vähän kyselin, ei ollut töitä. Ei kiinnosta vappumeininki. Ihmiset juovat liikaa, ei ole mitään tekemistä hauskan kanssa. Katsoin sitten telkkaria kotona.

    • öl

      Vappuhan on kommari duunareitten juhla , vittu silloin voi ihan hyvin olla töissä, normi päivä ei mitään erikoista.

    • Kurjia työkavereia. Olen itse 55v. ja olisin itse suonut nuorille vapaata ,koska he osaavat nauttia siitä enemmän.

    • jokuvaanjossainjonne

      kyllä tuo nuoriso kaikesta jaksaa narista...on niin hirveää jos joutuu vapun olee töissä....

    • mimizu69

      Miusta vanhemman iän edustajat ovat nähneet enemmän vappuja kuin nuoremmat, joten olisi kohteliasta antaa nuoremma ikäpolven viettää vappua. Itse kyllä pääsin viettämään vappua. Mutta hauskaa vappua kaikille!

    • VappuVappuVaan

      Anteeksi Sinun on kysyttävä,työkavereiltasi onko he JO olleet työrupeamansa aika vappuna töissä.Et sillee...kaikkea sitä näkee ja ymmärtää...jatkuu.

    • miksei töitä

      10v työttömänä! Kun saiskin olla töissä vaikka edes vappuna!

    • *******

      Joo, no onpa kauheeta, pomoa ei kiinnosta olisiko sinulla parempaa tekemistä vai ei. Olen itse ollut juhannuksenkin töissä, ja ihan mielellään, saipaha kunnon korvauksen.

      ps. koita aikuistua.

    • yx työläinen

      Minäkin olin töissä koko viikonlopun. Eilen 30 pvä olin illassa ja tänään aamussa...mutta...mä olenkin jo 48v joten joudin töissä olemaankin. Mun mielestä vappu on muutenkin turha juhlapäivä joten mulle oli ihan sama vaikka olinkin töissä...pääsiäisen olin vapaalla kokonaan :)

      Mulle alkaa kesä aina vapusta ja alkaa se vaikka töissä olinkin. ei haittaa yhtään. Ymmrrän kyllä nuoria jotka joutuivat töihin että se harmittaa kun menee juhlat sivusuun.

    • Voi hellanlettas!

      Tämä kommenttisi: "Lähinnä siis vaan naurettavaa, että minä nuorimmaisena saan olla illan töissä, vaikka taatusti keksisin parempaa tekemistä. ;)", kertookin sinusta kaiken.

      Perustelisitko, että miksi juuri sinun olisi pitänyt saada vapaaksi tuo ilta? Oletko ollut pisimpään töissä tuossa firmassa vai miksi olisit ollut etuoikeutettu näihin kahteen työkaveriisi verrattuna? Tai oliko kyse vain siitä, että kun sinä olet nuori ja pidät itseäsi maailman napana? Nyt olisi korkea aika oppia vähän nöyryyttä ja tiedostaa, että maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Tämä oli vasta pieni kolaus, mutta jos tämä oli jo niin iso, että sitä pitää parkua julkisesti jollain keskustelupalstalla, niin ei voi todeta paljoa muuta kuin onnea vaan läheisillesi. Ja voi kun vanhempasi olisivat opettaneet sinulle elämän perusasioita ennen kuin kasvoit aikuiseksi. Tosiasia nyt vaan on se, että kukaan ei saa kaikkea haluamaansa. Ja sinun pitäisi olla pomollesi oikeastaan kiitollinen. Hän taitaa olla ensimmäinen, joka on pakottanut sinut kohtaamaan oikeaa elämää.

    • DUUNIKAVERISI

      NO VOI VOI VITUN LUUSERI ! OLISIT TYYTYVÄINEN ET ON YLEENSÄ TÖITÄ !

    • työhullu---

      Mä voisin olla hyvin vapun, juhannuksen, joulun ym. juhlapyhät töissä, koska huom! työaikahan on vaan 8h/päivä, eli vapaatakin aikaa jää juhlimiseen (hauskaa voi pitää ilman viinaa, jos ette ole huomanneet) ja mulle ainakin on aivan sama, milloin olen töissä, milloin vapaalla, sillä viihdyn töissäkin. Olen ihan tavallinen duunari tehtaassa, on omasta asenteesta kiinni, onko juhlapyhinä töissä kurjaa vai kivaa.

    • yjntrtye

      Työvuoro alkoi tänä aamuna 08:00 ja päättyy huomenaamuna 08:00.
      Ei voinut itse valita.

      Olisin myös keksinyt muutakin tekemistä.
      Tervetuloa aikuisten elämään. Täällä joutuu välillä tekemään sellaisiakin asioita, joita ei haluaisi.

    • Massahurmaaja'

      Voi hitto, minä olisin heti valmis vappuna töihin, vaan ei kukaan tarjoa töitä. Tämä on sitä suomalaista...ovat varmaan somalit ahkerampia, kaikki kunnia siitä heille! Suomi on muutenkin jo ulkolaisten omistuksessa, kun sosiaaliturvan varassa on niin perusteellisen paljon suomalaisia ja muuttajia. Heko heko sitten vaan ahkeruudelle. Juhlia voi muulloinkin, kuin massahurmassa...vai kuinka?

    • miss lonelyheart

      Mä olin vappuaattona 7-19 töissä,4 herätys ja 5.30 lähdin kotoa... ja tänään vappupäivänä oli 11-18,30 töissä...tuplapalkka ja sillai että eipä tuo haittaa.olin uutena vuotenakin töissä 12 tuntia...

      Eipä ainakaan kulu rahaa turhaan,ja on se työssäoleminen järkevämpää.ja voin sanoa että on paljon parempi mieli nyt kun on töissä ollu kun mitä olisi muuten. olisihan se toki mukavaa välillä saada heittäytyä vapaalle ja juhlia mutta oon pärjänny tähänkin asti.

      Juu,ei mitään haittaa vaikka "joudun" olemaan töissä vappuna. Tänäänkin olisi ollut vapaata jollen olisi aikasemmin luvannu toiseen paikkaan tehdä vuoroa tänään..:)

    • petteri84

      Ota loparit! Itekin otin, nykyään elelen sossulla. Ihanaa nukkua joka aamu puoleen päivään.

    • Monta vappua töissä

      Siis mikä ongelma että kuusikymmpinen on vapun vapaalla sinä töissä? Kyllpä kerkiät niitä vapaita vappuja pitää siihen 60 ikään mennessä ettet sitten enää kadehdi. Se kuusikymppinen on kyllä jo töurakkansa tehdyt ja ansaitsee vapaapäivänsä. Voi tätä nykynuorten itsekkyyttä.
      Ota lopputili nin ei tarvi olla ollenkaan töissä.

    • Duunari

      Töissä on oltava kello 16.00 tiistaina:(

    • Anonyymi

      Olen kuusikymppinen ja aina töissä juhlapäivät kesälomien sulkuviikot.
      olen ollut elämäni aikana parikymmentä vuotta työttömänä ja nyt kun työtä on se maistuu toisin kuin punakapinallisille ja kirkkoon kuulumattomille. Kummasti heille tuntuvat palkalliset kirkolliset juhlapäivät kelpaavan. Tuntuva eläkekin on hankittu kapinoimalla ja lusmuamalla. Töissä tupakoidaan, muttei kotona. Onneksi liitot menettivät valtansa. Olen sopinut aina itse palkkani ja se on enemmän kuin heillä. Työttyyteni alalla jouduin asumaan lasteni äidin tahdosta paikkakunnalla mikä oli kehitysaluetta vain tavatakseni isänä lapsiani. Itse äidin ruokki valtio ja minä makselin persnetolla pakkoyrittäjyyden alveja ja velkaannuin, akka vain porskutti. Nyt on aikaa töille, joten lusmut ja ruokkokarkurit turpa kiinni!

    • Anonyymi

      Töitä painan ja ihan omasta halustani. Mutta olenkin valinnut sellaisen alan, jota on noin satamiljoonaa kertaa mukavampi tehdä kuin uuvuttaa itsensä känniääliönä ns. työläisten juhlassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe