Hei, palaan kesäkuussa takaisin työelämään perhevapaiden loputtua. Olen saanut raskaaksi ilmoittaumiseni jälkeen yrityksessä huomattavaa syrjintää ja toimenkuvani esimiestehtävistä on muuttunut lomalta palattuani huomattavasti alempaan kastiin.En kuulu kuin Työttömyyskassaan, jonka vuoksi en viitsi asiasta sen suuremmin rähinöidä, mutta en myöskään sulata kohtelua, jota olen saanut. Siksipä olen aion irtisanoutua heti työhöni palattua ja tiedän joutuvani 3 kk karenssin suorittamaan, mikäli uutta työtä ei löydy, mutta olenko oikeutettu kotihoidon tukeen?
ITSENSÄ IRTISANOVA-OIKEUTETTU KOTIHOIDONTUKEEN?
1
151
Vastaukset
- MK
Hei
Varsinaiseen kysymykseesi en osaa antaa vastausta. Mutta mikset jää kotihoidontuelle työstäsi. Työ on siellä "odottamassa" kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Tänä aikana saat kotihoidontuen ja mikään ei myöskään estä sinua hakemasta toista työtä samaan aikaan ja sopivan työn löydyttyä irtisanoutumasta tuosta työstä josta olet kotihoidontuelle jäänyt. Kotihoidontuki luonnollisesti päättyy siinä vaiheessa kun aloitat työn, uuden tai vanhan.
Toisaalta jos saat lisää lapsia ennen kuin lapsesi täyttää kolme vuotta ja kotihoidontuki päättyy, on sinulla edelleen tuo entinen työ siellä takaporttina taas uuden lapsen kolmevuotta täyttämiseen asti ja maailma voi muuttua tuona aikana kovastikin.
Toisaalta irtisanoutuminen nyt on työnantajan pussiin pelaamista, sillä sitä hän tuntuu juuri haluavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909